گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

برترین شهرهای توریستی اروپا در 2016


کارشناسان گردشگری اسامی 10 مقصد برتر گردشگری از بین شهرهای اروپا را انتخاب کرده‌اند که در سال 2016 می‌توانند بیشترین میزان گردشگر را جذب کنند. وب سایت فرادید: کارشناسان گردشگری اسامی 10 مقصد برتر گردشگری از بین شهرهای اروپا را انتخاب کرده‌اند که در سال 2016 می‌توانند بیشترین میزان گردشگر را جذب کنند.


برترین شهرهای توریستی اروپا در 2016
 
اگر خلقتان کمی از یکنواختی زندگی به تنگ آمده و اندکی پس‌انداز در جیبتان دارید، می‌توانید به فهرست زیر نگاه کنید و خودتان را برای یک زنگ تفریح اروپایی آماده کنید.
 
ونیز

برترین شهرهای توریستی اروپا در 2016

این شهر هرگز جذابیتش را از دست نداده و به ویژه در تابستان‌ها، پذیرای گردشگران بسیاری است. این اتفاق البته دلیل محکمی نیز دارد: شهری که انگار تعمداً بر روی آب ساخته و عاشقانه‌هایی که در آن روی می‌دهد. موزه‌ها و کلیساهای این شهر سراسر از شکوه معماری است. ونیز در 365 روز سال جادو می‌کند و روزانه هزاران گردشگر محو تماشای جادوی آن می‌شوند.



پاریس

برترین شهرهای توریستی اروپا در 2016

پاریس یکی از زیباترین شهرهای جهان است. نمای طلایی رنگ، عمارت‌های مشهور، رنگ‌های زنده و روستاهای اطراف آن چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. در ورای نماهای تاریخی و زیبای شهر شاهد پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌های فوق پیشرفته‌ای در این شهر زیبا هستیم. گرچه پاریس شهری کاملا توریستی است، اما جمعیت ساکن آن نیز بسیار زیاد است. در قلب شهر، تقریبا هیچ جای خالی برای سکونت وجود ندارد و مردم با هیجان زیادی در آن گذران زندگی می‌کنند.



رم

برترین شهرهای توریستی اروپا در 2016

آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای در کنار تاریخ آن گردشگران زیادی را به ویژه از کشورهای سرد شمال اروپا به سمت خود جذب می‌کند. رم بدون اغراق مشابه یک صحنه تئاتر است. کافه‌ها و رستوران‌های بسیار زیبای این شهر می‌تواند زنگ تفریح شما را تضمین کند. آنقدر گزینه در این شهر زیاد است که شاید وقت کافی برای امتحان همه آن‌ها نداشته باشید. مکان‌های باستانی، کلیساهای کهن، برج پیزا و نقاشی‌های ارزشمند باعث خواهد شد تا زمانی طولانی را در آن سپری کنید.



آمستردام، هلند

برترین شهرهای توریستی اروپا در 2016

آمستردام تمام ویژگی‌های یک کلان شهر را دارد، اما آنقدری کوچک است که بتوانید با یک دوچرخه در آن رفت و آمد کنید. ساختمان‌های زیبا و پل‌های متعدد بر روی رودخانه همان حس دوست داشتنی روستاها را به ما الهام می‌کند، اما از طرفی هم می‌توانید از موزه‌های مدرن آن دیدن کنید. آمستردام تاریخی کهن را در معماری روز یدک می‌کشد.
 


فلورانس، ایتالیا

برترین شهرهای توریستی اروپا در 2016

فلورانس یکی از هنری‌ترین شهرهای اروپا و میزبان هنرمندان بسیاری چون لئوناردو داوینچی بوده است. آنقدر نمایشگاه‌های هنری و معماری در این شهر زیاد است که واقعا نمی‌دانیم از کجا شروع کنیم. فلورانس شهری زنده با رستوران‌های فوق‌العاده است. فلورانس از کانون‌های مالی و بازرگانی اروپای سده‌های میانه و از ثروتمندترین شهرهای دوران خود بود. این شهر را خاستگاه رنسانس ایتالیایی به شمار آورده و به آن لقب «آتن سده‌های میانه» داده‌اند.



بارسلونا

برترین شهرهای توریستی اروپا در 2016

بارسلونا دومین شهر بزرگ اسپانیا پس از مادرید و مهم‌ترین بندر این کشور محسوب می‌شود. این شهر به طور کلی موزه‌ای برای نمایش معماری به سبک‌های مختلف از جمله گوتیک است. انواع کلیساها و موزه‌ها در کنار ساختمان‌ها و رنگ‌های زنده شهر می‌توانند روزهای زیبایی را برای شما رقم بزنند.

این شهر هفت ساحل فریبنده نیز دارد که می‌توانید از آفتاب مطبوع آن استفاده کنید. رستوران‌های بارسلونا از نظر کیفیت تقریبا در تمام اروپا بی‌رقیب است. شهری قدیمی با محیطی هنری، ورزشی، علمی و همچنین فرهنگی که می‌تواند روزهای خوشی را برای شما تضمین کند.
 


برلین

برترین شهرهای توریستی اروپا در 2016

گردشگران در طول تابستان از هوای مطبوع این شهر می‌توانند استفاده کنند. طبیعت زیبای شهر شما را به تحسین وا‌می‌دارد. برلین پس از سقوط مشهورترین دیوار جهان به مقصد گردشگران بدل شده و سالانه میزبان خیل عظیم گردشگران اروپایی است.



دوبروونیک، کرواسی

برترین شهرهای توریستی اروپا در 2016

شهر دوبروونیک کرواسی یکی از باشکوه‌ترین شهرهای این کشور است که نام آن به تازگی در میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. این شهر در مقایسه با دیگر شهرهای کرواسی بیشترین میزان گردشگر را به خود جلب می‌کند. گفتنی است شهر دوبروونیک روزگاری پایتخت جمهوری راگوسا (1358 تا 1808 میلادی) بود.

افراد زیادی به قصد تفریح و نه تجارت سالانه راهی این شهر می‌شوند. پیاده‌روهای شهر در کنار معماری زیبای کلیساهای آن باعث می‌شود تا شما فکر کنید که همچنان در قرون وسطی زندگی کنید. در کنار تمام این موارد باید سواحل زیبا، دریای خوش رنگ و غذاهای دریایی دل‌چسب آن را نیز اضافه کنید.



استانبول

برترین شهرهای توریستی اروپا در 2016

استانبول یکی از کهن‌ترین و زیباترین شهرهای جهان است. این شهر در واقع تنها شهری است که در دو قاره (آسیا و اروپا) واقع شده است. تنگه بوسفور این شهر را به دو نیم تقسیم می‌‎کند. مناره‌ها و گنبدهای مساجد نمایی زیبا و تاریخی را به شهر بخشیده است. نام شهر پیشتر قسطنطنیه و رم جدید بود، اما بین ساکنین آن مقبول نگشت و امروزه با نام استانبول از آن یاد می‌شود.
 


لندن

برترین شهرهای توریستی اروپا در 2016

افراد بسیاری از سراسر جهان برای اهداف گردشگری، زندگی و یا کار روانه لندن می‌شوند. موزه بریتانیا، نگارخانه ملی و موزه تاریخ طبیعی لندن، موزه علوم، موزه ویکتوریا، موزه مادام توسو و برج لندن از جمله دیدنی‌های این شهر است. همچنین شما می‌توانید از انواع کافه‌های و رستوران‌های زیبای شهر لندن نیز دیدن کنید. لندن در چند دهه اخیر یکی از توریستی‌ترین شهرهای جهان بوده است.


ویدیو مرتبط :
ّباکو یکی از شهرهای توریستی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قدیمی‌ترین شهرهای اروپا




در اروپا شهرهای فراوانی وجود دارند که صدها سال از تاریخ تشکیل آن‌ها می‌گذرد و مغرور از چین سابقه‌ای، به انبوه گردشگرانی خود فخر می‌فروشند. اما در بین این جاذبه‌های تاریخی چند صد ساله می‌توان به مناطقی برخورد که از هزاران سال پیش تا به امروز همچنان پابرجا مانده و حتی یکبار هم خود را خالی از جمعیت ندیدند.

 

این شهرها، هنوز هم از گذشته‌های بسیار دور خود نشانه‌های بی‌شماری دارند. خانه‌ها، معابد، میدان‌ها، بناها و بی‌شمار ابنیه و جاذبه‌ که با وجود سپری شدن هزاران سال از قدمتشان باز هم می‌توان اجزای تشکیل دهنده آن‌ها را با همان احساس اولیه لمس کرد.

 

اما در این میان، کدام شهر را می‌توان قدیمی‌ترین شهر اروپا نامید. آنچه در ادامه خواهید خواهند، مجموعه‌ای از پنج شهر تاریخی و کهن اروپا است که از هزاران سال پیش از میلاد تا امروز زندگی را در خود حفظ کرده و به قدیمی‌ترین شهرهای زنده اروپا تبدیل شده اند.

 

1- آتن، یونان:


«آتن»، زادبوم یونان کلاسیک وتمدن غربی، مملو از بناها و مناظر زیبا و چشم نوازی است که تصویری تازه از گذشته‌های بسیار دور این شهر را برای بینندگان تداعی می‌کند. اگرچه قدمت سکونت در این شهر به قرن‌های یازدهم تا هفتم پیش از میلاد بازمی‌گردد اما تاریخ مکتوب شهر «آتن» متعلق به 1400 سال پیش از میلاد است. این شهر از جاذبه‌های تاریخی متعددی برخوردار است که از مهم‌ترین آن می‌توان به بنای «آکروپلیس» ومعابد مرمرین آن اشاره کرد. بنایی که برای پرستش «الهه آتنا» ساخته شده بود.

 

ویرانه‌های رومی این شهر نیز یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی آتن به شمار می‌رود که همراه با «کاخ سلطنتی» در میدان «سینتاگما» و بسیاری دیگر از مغازه‌ها، رستوران‌ها و ابنیه تاریخی، همچنان مملو از جمعیت، باقی مانده است.

 

قدیمی‌ترین شهرهای اروپا

 

 

2- آرگوس، یونان:


«آرگوس» که از 7هزار سال پییش تاکنون هیچگاه خالی از سکنه نبوده بی شک یکی از قدیمی‌ترین شهرهای زنده یونان و حتی اروپا است. با این وجود تاریخ این شهر کهن از نیمه دوم هزاره اول پیش از میلاد نگاشته شده است. زمین‌های حاصلخیز و دشت‌های سرسبز شهر «آرگوس» باعث شده است تا کشاورزی شیوه اصلی معیشتی مردم از گذشته تا به امروز باشد.

 

این شهر همنچنین از جاذبه‌های تاریخی درخور نیز برخوردار است که همواره محلی برای علاقمندان به تاریخ به شمار می‌رود. از جمله بهترین بناهای تاریخی و شناخته شده این شهر، معبد «هیریون» است که متعلق به الهه «هرا» بوده و از معروف‌ترین معابد «آرگوس» به شمار می‌رود.

 

قدیمی‌ترین شهرهای اروپا

 

 

3- پلودیو، بلغارستان:


آثار و نشانه‌های به دست آمده از این شهر حاکی از آن است که «پلودیو» قدمتی 8هزار ساله دارد. امروز این شهر، با تمام گنجینه‌های تاریخی خود، دومین شهر بزرگ بلغارستان نیز محسوب می‌شود. «پلودیو»، در بین دشتی وسیع که در میانه دو رشته کوه آرمیده است قرار گفته و ردپاهایی از تاریخی دور و دراز را در خود جای داده است.

 

رومی‌ها و به ویژه عثمانی‌ها، دو امپراتوری مقتدری بودند که در طول سال ها حضور و حکمرانی خود در این سرزمین شاهکارهای معماری بی‌شماری از خود برجای گذاشتند که از آن جمله می‌توان به «مسجد بزرگ» شهر در مرکز «پلودیو» اشاره کرد. «سالن تأتر» رومی که در بافت قدیمی شهر قرار گرفته و در دهه 70 میلادی کشف گردید از جاذبه‌های دیدنی «پلودیو» محسوب می‌شود که خیابان‌هایی نورانی با فروشگاه‌های لوازم هنری متعدد دورتادور آن را در بر گرفته اند.

 

 

قدیمی‌ترین شهرهای اروپا

 

 

 

4- چانیا، جزیره کرت؛ یونان:


شهر بندری «چانیا»، با آن جو و فضای ونیزی خود، یکی از پرجاذبه‌ترین تفرجگاه‌های ساحلی جزیره «کرت» به شمار می‌رود که همه ساله گردشگران بسیاری برای دیدن زیبایی‌های طبیعی و آثار تاریخی آن به این شهر مسافرت می‌کنند. گردشگران و علاقمندان به جاذبه‌های ساحلی می‌توانند علاوه بر سواحل طولانی این شهر 3400 ساله، از فروشگاه‌های دیدنی و رستوران‌های آن نیز لذت ببرند. بی شک باید گفت، گردشگری، امروز، از منابع مهم درآمدزایی این شهر محسوب می‌شود. شهر تاریخی «چانای»، که از زیباترین نواحی شهری در جزیره کرت برخوردار است همچنان تاریخ و به ویژه آثار ونیزی و ترک خود را حفظ کرده است.

 

قدیمی‌ترین شهرهای اروپا

 

 

 

5- لارناکا، قبرس:


«لارناکا» قدیمی‌ترین شهر قبرس می‌باشد و آثار موجود در آن قدمت این شهر را متعلق به 6هزار سال پیش نشان داده است. این شهر ساحلی همچنان به عنوان یکی از مقصدهای برتر گردشگری قبرس محسوب می‌شود. از مهمترین مناظر دیدنی این شهر ویرانه‌هایی موسوم به «کیتیوم» باستان است که به قرن سیزدهم پیش از میلاد تعلق دارد. علاوه بر آن می‌توان به مناطق دیگری همچون ویرانه‌های «دیوار سیکلوپین» که با تخته سنگ‌هایی بزرگ بنا شده اند و آبراه قدیمی یا «کامارس» که در بیرون شهر قرار دارد اشاره کرد.

 

 

قدیمی‌ترین شهرهای اروپا

 

 

منبع:tebyan.net