گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

باید و نباید سفرهای تک نفره


سفر به نقاط مختلف کشور و یا دنیا، از بهترین تجربه های هر فرد در زندگی اش محسوب می شود. همه باید فرصت چنین تجربه هایی را داشته باشند و سالمندان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

ماهنامه مطب - نادیا زکالوند: سفر به نقاط مختلف کشور و یا دنیا، از بهترین تجربه های هر فرد در زندگی اش محسوب می شود. همه باید فرصت چنین تجربه هایی را داشته باشند و سالمندان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. آنها باید همانند روزهای جوانی، از سفر و لذت بردن از تمامی لحظات زندگی شان بی نصیب نباشند. اگر شما از این دسته از سالمندان هستید و از سفرهای تک نفره لذت می برید، پس باید نکاتی را به ذهن بسپارید تا از سفرتان لذت ببرید.

باید و نباید سفرهای تک نفره

برنامه ریزی داشته باشید

پیش از رفتن به سفر برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. بهتر است کارهای مربوط به خرید بلیت و رزرو اتاق در هتل یا مسافرخانه را یکی از اعضای خانواده و یا کسی که به او اعتماد دارید انجام دهد. البته خودتان هم روی کارها نظارت داشته باشید اما کمک گرفتن از دیگران در این خصوص می تواند جلوی مشکلات احتمالی را بگیرد. اگر قرار است به دیدن فردی بروید، او را در جریان بگذارید که به استقبال تان بیاید و یا از او آدرس دقیق را پرسیده و با وسیله نقلیه ای مطمئن به منزلش بروید.

مراقب مدارک تان باشید

از قبل، تمام مدارکی که برای سفر لازم دارید، مانند گذرنامه، شناسنامه، کارت ملی، دفترچه بیمه و کارت های اعتباری تان را آماده کرده و آنها را در جای مطمئنی قرار دهید.

بهتر است این مدارک را به جای چمدان یا کیف دستی، در کیف کمری قرار دهید و زیر لباس خود پنهان کنید تا دور از چشم سارقان باقی بماند. برای ایمنی بیشتر بهتر است شماره تلفن دو یا سه نفر از نزدیکان و یا افراد قابل اعتمادتان را داشته باشید تا در صورت لزوم بتوانید به آنها دسترسی داشته باشید.

باید و نباید سفرهای تک نفره

بیمه سفر داشته باشید

بد نیست هنگام سفر، بیمه نامه سفر تهیه کنید. در این بیمه نامه ها، علاوه بر هزینه های درمانی، خدمات ویژه ای مانند مشاوره های حقوقی هنگام سفرهای خارجی، کمک برای پیدا کردن بار مسافری مفقود شده و مدارک مسروقه ارائه می شود.

داروهای تان فراموش تان نشود

داروهای مورد نیازتان را هرگز در چمدان قرار ندهید بلکه آنها را در کیف دستی تان بگذارید. همچنین قبل از حرکت، مراکز مهم درمانی مقصد را شناسایی کنید تا در صورت لزوم به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید.

سبک سفر کنید

این نکته نه تنها برای سالمندان بلکه برای هر فردی که قصد سفر دارد مناسب است. تا جایی که می توانید سبک سفر کنید و تنها وسایلی که برای سفر لازم و ضروری است با خود بردارید.

باید و نباید سفرهای تک نفره

با تور سفر کنید

اگر از نظر سنی در شرایطی هستید که توانایی یا اعتماد به نفس لازم را برای مسافرت های تک نفره را ندارید، مسافرت با تور پیشنهاد می شود. البته قبل از ثبت نام در این تورها، از کیفیت خوب و خدمات شان مطمئن شوید.


ویدیو مرتبط :
مصاحبه با سازندگان Black Ops 3 _جزئیات تک نفره چند نفره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۲۱ درصد دختران ۲۵ تا ۳۵ سال مجرد هستند/ افزایش خانواده‌های تک نفره



۲۱ درصد دختران ۲۵ تا ۳۵ سال مجرد هستند/ افزایش خانواده‌های تک نفره

رئیس پژوهشکده سلامت خانواده اضافه کرد: ممکن است که سواد کلاسیک ما بالا باشد ولی سواد بهداشت و مهارت‌های لازم برای استحکام خانواده را نداریم و قدرت تصمیم در خانواده ایجاد نمی‌شود.

فارس: رئیس هشتمین کنگره ملی سلامت خانواده گفت: ازدواج مقوله پیچیده‌ای شده به طوری که ۶۰ درصد خانم‌های ۱۵ تا ۲۵ ساله و ۲۱ درصد خانم‌های ۲۵ تا ۳۵ ساله مجرد هستند یعنی به سمت خانواده‌های تک نفره می‌رویم.

حسین ملک‌افضلی صبح امروز در کنگره علمی سلامت خانواده که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد اظهار داشت: متاسفانه درون خانواده‌ها با شکاف نسل‌ها روبه‌رو هستیم، بسیاری از خانواده‌ها از استحکامی که باید برخوردار نیستند چون جوانان و نوجوانان خیلی از افکار بزرگان را قبول ندارند و به همین دلیل گاهی ممکن است مشکلی به وجود بیاید.

رئیس پژوهشکده سلامت خانواده اضافه کرد: ممکن است که سواد کلاسیک ما بالا باشد ولی سواد بهداشت و مهارت‌های لازم برای استحکام خانواده را نداریم و قدرت تصمیم در خانواده ایجاد نمی‌شود.

به گفته ملک افضلی گر چه در برخی حوزه‌ها در دسترسی به خدمات پیشرفت‌های خوبی داریم ولی برخی اجزای سلامت خانواده فراموش شده و هنوز به طور جدی در سلامت جوانان و نوجوانان و حتی در پزشک خانواده پکیج‌ مناسبی دیده نشده است.

وی تصریح کرد: هنوز بحث‌هایی مانند بیماری‌‌های مقاربتی به طور جدی در برنامه‌های سلامت خانواده نیست و به دلیل ملاحظات مسائل فرهنگی از کنار اینها عبور کرده و آن را در قالب سلامت خانواده ندیده‌ایم.

ملک افضلی بااشاره به بالا رفتن سن ازدواج در زنان گفت: متاسفانه به دلیل ازدواج که بحث پیچیده‌ای شده ۶۰ درصد خانم‌های ۱۵ تا ۲۵ ساله و ۲۱ درصد خانم‌های ۲۵ تا ۳۵ ساله مجرد هستند یعنی به سمت خانواده‌های تک نفره می‌رویم. در این حوزه خطر جامعه را تهدید می‌کند و برای ازدواج باید فرصت‌هایی فراهم کنیم.

رئیس پژوهشکده سلامت ملی خانواده گفت: در گذشته از رشد جمعیت بالایی برخوردار بودیم که در نتیجه در حال حاضر ۶۰ درصد جمعیت کشور ۱۵ تا ۵۰ ساله هستند که با یک انبوه جمعیت تاخیر ازدواج مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه باید بحث پزشک خانواده را پررنگ کنیم تا پزشکان سلامت‌نگری را هم مد نظر داشته باشند افزود: ۷۲درصد جوانان و نوجوانان از طریق دبیرستان‌ها قابل دسترسی هستند به همین دلیل باید از مدارس برای صیانت از خانواده‌ و آموزش استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طبق آمار اخیر به طور میانگین ۴۶ درصد زایمان‌ها در کشور به صورت سزارین انجام می‌شود که این رقم در روستاها ۳۶ درصد و در شهرها ۵۱ درصد است که ضایعه‌ای در کشور است و بالاترین درصد سزارین در کشورهای پیشرفته ۲۰ درصد است./فارس