گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

امن ترین مناطق دنیا برای در امان ماندن از جنگ جهانی سوم


اگر قرار باشد که در سال پیش رو دنیا به آخرش برسد و آشوب سرتاسر آن را فرا بگیرد بهتر است از همین حالا امن ترین نقطه روی آن را مشخص نماییم، کسی چه می داند شاید موفق شدیم به این نقاط سفر کرده و برای مدت محدودی هم که شده خود را از خطرات حفظ نماییم.

وب سایت دیجیاتو - مریم موسوی: ماه گذشته، آب و هوای بسیاری از بخش های دنیا آخر الزمانی بود. قسمت های وسیعی از برزیل، اوروگوئه، آرژانتین و انگلستان به شدت دچار سیل زدگی شدند.

حال اگر به این وقایع، توفان های ویرانگر و غیرفصلی تگزاس و دمای وحشتناک هوا در سواحل شرقی ایالات متحده آمریکا را هم اضافه نمایید در خواهید یافت که شرایط آب و هوایی بدتر از چیزی است که تصورش را میکنید.

در واقع تغییرات اقلیمی نشأت گرفته از انسان مدتی است که وخامت یافته است و به زودی دمای کلی زمین نیز یک درجه (از سال 1900 میلادی به این طرف) افزایش می یابد و همین مساله می تواند تغییرات عظیمی را در سیاره ما به وجود آورد.

از آن طرف، با پدیده هایی نظیر جنگ داخلی در سوریه و عراق روبر هستیم و شدت گرفتن تنش ها میان روسیه و ترکیه را شاهدیم که بعد از سرنگونی یک فروند هواپیمای جنگی روسیه در آسمان ترکیه به نقطه اوج خود رسید. همه اینها را گفتیم تا یادآوری کنیم که دنیا حال و روز خوبی ندارد.

لذا اگر قرار باشد که در سال پیش رو دنیا به آخرش برسد و آشوب سرتاسر آن را فرا بگیرد بهتر است از همین حالا امن ترین نقطه روی آن را مشخص نماییم، کسی چه می داند شاید موفق شدیم به این نقاط سفر کرده و برای مدت محدودی هم که شده خود را از خطرات حفظ نماییم. با ما همراه باشید.

ایسلند

امن ترین مناطق دنیا برای در امان ماندن از جنگ جهانی سوم

ایسلند را می توان منزوی ترین کشور در اروپا دانست چراکه دست کم 160 کیلومتر تا خشکی های مجاور به خود فاصله دارد و در نتیجه حمله به آن از سوی کشورهای متخاصم بسیار خطرناک و دشوار است.

این کشور لبریز از منابع مفید برای زنده ماندن است و تقریبا تمام انرژی مورد نیازش را هم از گرمای ناشی از آتش فشان های فعالی می گیرد که در سرتاسر قلمرو آن می توان پیدا کرد. آب های ساحلی ایسلند نیز بهترین و کم یاب ترین غذاهای دریایی را در خود جای داده، بنابراین در صورتی که مجبور شوید برای مدتی طولانی در این منطقه محصور و جدای از باقی بخش های دنیا بمانید، نگرانی از بابت سرما و سیر کردن خود نخواهید داشت.



تریستان داکُنها

امن ترین مناطق دنیا برای در امان ماندن از جنگ جهانی سوم

تریستان داکنها نام مجموعه ای از جزایر است که در جنوب اقیانوس اطلس واقع شده و می توان آن را دورافتاده ترین مجمع الجزایر دارای سکنه در دنیا خواند که تقریبا 2000 کیلومتر از نزدیک ترین خشکی فاصله دارد.

جمعیت این جزایر بالغ بر 300 نفر اعلام شده و روشن است که با آغوش باز از ساکنان جدید استقبال خواهند کرد. این منطقه به خاطر موقعیت خوبش برای ماهیگیری شناخته می شود (بهترین شغل در صورتی که قرار باشد جهان را آشوب در بر بگیرد).



گوام

امن ترین مناطق دنیا برای در امان ماندن از جنگ جهانی سوم

این منطقه دورافتاده از خاک آمریکا بهترین نقطه برای شهروندان این کشور است. گوام در منقطه اقیانوسیه واقع شده و می توان حضور گسترده نظامی آمریکا را در آن دید. البته گوام اقتصاد موفقی ندارد و بخش اعظمی از درآمد آن را توریست ها و دولت آمریکا تامین می کنند.



چیانگ مای

امن ترین مناطق دنیا برای در امان ماندن از جنگ جهانی سوم

در باب امنیت این شهر روستایی شمال تایلند همین بس که مارک فیبر سرمایه گذار سوئیسی خانه اش را در آن ساخته است. فیبر فردی است که به خاطر بدبینی شدیدش نسبت به وضعیت دنیا شهرت دارد و مرتبا هم هشدار می دهد که اگر جنگی گسترده در دنیا اتفاق افتاد به کجا پناه ببرید (مناطق کشاورزی روستایی) و در این صورت چه اتفاقی برای دلار رخ خواهد داد.

در راس همه این موارد، با وجود اینکه جنوب شرقی آسیا برای مدت چندین دهه کانون جنگ، هروئین، قتل عام و رسوایی های سیاسی بوده است، منطقه چیانگ مای را می توان به دژ امنیت و ثبات تشبیه کرد.



دنور

امن ترین مناطق دنیا برای در امان ماندن از جنگ جهانی سوم

این ناحیه را بنابر دلایل محدودی می توان ایمن قلمداد کرد؛ نخست مجاورتش به مخازن نفت خام است و این یعنی برای همیشه سوخت مورد نیاز ساکنانش تامین خواهد بود.

در صورت درگرفتن جنگ نیز به راحت ترین شکل ممکن می توان از این شهر آمریکایی محافظت کرد چراکه تنها 1.6 کیلومتر بالاتر از سطح دریا قرار دارد (هیچ دریایی در مجاورت آن نیست) و تماما با کوه ها احاطه شده است.

ارتفاع این شهر نیز باعث می شود که به گزینه ای ایده آل در صورت گرم شدن بیش از اندازه زمین بدل گردد. در واقع، گرمایش زمین، حاصلخیزی بیش از پیش زمین های کشاورزی در اطراف این شهر را به دنبال خواهد داشت.



قطب جنوب

امن ترین مناطق دنیا برای در امان ماندن از جنگ جهانی سوم

قطب جنوب را می توان یکی از نامناسب ترین مناطق دنیا برای سکونت دانست و به همین دلیل است که این بخش در صورتی که جنگی در بگیرد در زمره بهترین ها برای زندگی خواهد بود.

اگر بتوانید غذای کافی برای زنده ماندن در سرمای شدید این ناحیه را با خود همراه ببرید، می توانید در یکی از همان خانه های برفی اش ساکن شوید و تا زمانی که اوضاع بهبود پیدا کند در آن دوام بیاورید. همانطور که تایید خواهید کرد، هیچگاه احتمال ندارد که جنگ به این منطقه از زمین برسد.

تنها مشکلی که وجود دارد این است که اگر به خاطر گرمایش شدید زمین، سطح آب دریا در آن بالا برود، ممکن است سرنوشتی مانند این پنگوئن نصیب شما شود.



پونچاک جایا

امن ترین مناطق دنیا برای در امان ماندن از جنگ جهانی سوم

این منطقه کوهستانی از اندونزی نیز ظاهرا جای مناسبی برای زندگی نیست اما در نظر داشته باشید که در صورت در گرفتن جنگ جهانی سوم، شما دیگر به دنبال یک جای مناسب برای زندگی نیستید و امنیت اصلی ترین فاکتور مورد نظر شماست.

علت قرار گرفتن نام این منطقه در لیست ما هم این است که پونچاک جایا بزرگ ترین معدن طلای دنیا را در خود جای داده و  این یعنی، کار به اندازه کافی در آنجا هست و نکته دیگر اینکه سومین معدن بزرگ مس نیز در این نقطه از دنیا قرار گرفته است.



کیپ تاون

امن ترین مناطق دنیا برای در امان ماندن از جنگ جهانی سوم

برای ساکنین قاره آفریقا هم کیپ تاون بهترین جا برای زندگی خواهد بود. این ناحیه با چشم اندازهای زیبا و بنادر چشم نوازش  پرجمعیت ترین شهر آفریقای جنوبی است. حتی اگر تمام قاره سیاه هم دچار آشوب شود، آب در دل ساکنان کیپ تاون تکان خواهد خورد.

اقتصاد این منطقه نیز هیچ شباهتی به شهرهای شمالی اش ندارد و علت هم تاحدودی به موقعیت جغرافیایی آفریقای جنوبی باز می گردد. این منطقه همچنین از هیچ کشور غربی تاثیر نمی پذیرد.



برن

امن ترین مناطق دنیا برای در امان ماندن از جنگ جهانی سوم

سوئیس را می توان به بهشتی در طول تاریخ خون بار اروپا تشبیه کرد. برن شهری است که کاملا در احاطه کوه های آلپ قرار گرفته و علاوه بر این، به لطف خرد دیپلماتیک سیاستمداران سوئیس، می توان آن را ایمن ترین نقطه در اروپا دانست.

این کشور تقریبا در تمامی مناقشات و درگیری های چند صد سال اخیر اروپا، موضعی بی طرف را اتخاذ کرده است و به همین خاطر میتوان گفت که در جریان جنگ جهانی سوم یکی از امن ترین نقاط دنیاست. زمین های کشاورزی سوئیس، از جمله حاصلخیزترین ها هستند و در صورتی که دمای کره زمین از این بیشتر شود، بر میزان حاصلخیزی آنها نیز افزوده می شود.

گفته می شود که نام برن از اسم جمع خرس (به زبان آلمانی) یعنی Bären گرفته شده است و محوطه هایی که برای نگهداری و مراقبت از خرس های این کشور ساخته شده اند قدمتی 500 ساله دارند.



یوکان

امن ترین مناطق دنیا برای در امان ماندن از جنگ جهانی سوم

یوکان غربی ترین نقطه کاناداست که جمعیت اندکی دارد و درآمد آن نیز عمدتا از دولت و توریست ها ناشی می شود. با این همه، اگر جنگی در بگیرد، جوامع کوچک آن همچنان پر رونق خواهند بود. حیات وحش آن غنی از انواع شکار است که این مساله در نخستین سال های پس از بحران و وقتی که کشاورزی گزینه قابل اعتمادی برای امرار معاش نیست، بسیار اهمیت خواهد یافت.

همزمان با بازسازی جامعه به دست آنها که از جنگ گریخته اند، معادن فلزات نایاب یوکان نیز به رشد و شکوفایی می رسند. یوکان آب و هوایی خشن دارد و به خصوص زمستان های آن خیلی سخت است.



کانزاس سیتی

امن ترین مناطق دنیا برای در امان ماندن از جنگ جهانی سوم

هر اتفاقی که برای آمریکا بیافتد، کانزاس سیتی آن سر جایش خواهد بود. این منطقه در هیچیک از سواحل آمریکا قرار ندارد و در نتیجه نگرانی از بابت تهاجم خارجی یا بالا آمدن سطح آب آن را تهدید نمی کند.

کانزاس سیتی با زمین های کشاورزی گسترده احاطه شده (مناسب برای کشت غلات و پرورش دام) و علاوه براین، چندین خط ریلی هم از آن عبور می کنند در نتیجه حمل و نقل در آن مشکلی نخواهد داشت.



جزیره لوئیس

امن ترین مناطق دنیا برای در امان ماندن از جنگ جهانی سوم

این منطقه در شما اقیانوس اطلس قرار گرفته و اگر بخواهید با قایق از سرزمین اصلی اسکاتلند به آن سفر کنید دست کم سه ساعتی را در راه خواهید بود و در نتیجه از گزند هر حمله ای در امان خواهد بود. نکته دیگر اینکه ظرف 950 سال اخیر، هیچ حمله موفقی علیه انگلستان صورت نگرفته است.

این جزیره همچنین طیف وسیعی از منابع طبیعی را در خود جای داده است و به همین خاطر ساکنان آن هیچ نگرانی از بابت سیر کردن خود خود نخواهند داشت.


ویدیو مرتبط :
10 کشور امن دنیا در صورت وقوع جنگ جهانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس‌های دیده‌نشده از جنگ‌جهانی اول (1)


در این آلبوم تصویری قرار است عکس های نادر از جنگ جهانی اول را ببینید که از جبهه های مختلف جهانی گرفته و ثبت شده اند.