گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

از اروپا چی بخریم؟!


اروپا به عنوان یکی از مقصدهای محبوب گردشگری دنیا دارای سوغاتی های خاص و ویژه است.

توریسم آنلاین: بیشتر گردشگران تمایل دارند که به هنگام بازگشت از خانه چیزی به عنوان یادگار به همراه داشته باشند،یا با هدیه ای کوچک عزیزی را شاد کنند.

البته گاه خرید از کشورهای خارجی برای کسی که شاید به زبان مقصد و حتی انگلیسی تسلط ندارد کمی دشوار باشد اما کمی جستجو درباره سوغاتی خاص هر کشور شما را در خریدی بهتر یاری می کند.

اروپا به عنوان یکی از مقصدهای محبوب گردشگری دنیا دارای سوغاتی های خاص و ویژه است.

ساخت نخستین نمونه های کوچک ساختمان و برج های معروف از اروپا آغاز شد و بعدها به ساخت مجسمه های کوچک هنرمندان و مشاهیر اروپایی رسید تا اینکه هر گردشگری در بازگشت به خانه یکی از آنها را در چمدانش داشت.

هر گوشه اروپا چیزی برای ارائه دارد از یادگاریهای عجیب ،جالب ،سنتی و مدرن که در ادامه می خوانید:

اگر گذرتان به آمستردام-هلند- افتاد، پیشنهاد ما خرید سفال های آبی و سفید "دلفت" است که از شهری به همین نام می آید.دیگر پیشنهادهای هلندی :عتیقه جات ،پنیر،شکلات ،کفش چوبی و بذر گل هستند.

از اروپا چی بخریم؟!



پراگ ،شهر زیبای جمهوری چک است که بهترین سوغاتی اش خرید کریستال های معروف این شهر است.

از اروپا چی بخریم؟!



در سفر به مجارستان،پیشنهاد ما خریداری ظروف سرامیکی "هرند" است.عروسک های چوبی پیشنهاد دوم است.

از اروپا چی بخریم؟!



ساعت های کوکو که از "بلک فارست"(جنگل های سیاه) در جنوب غربی آلمان می آید ،سوغات این سرزمین است.

از اروپا چی بخریم؟!



خریدهای سنتی از اتریش شامل عتیقه جات،نقره و طلا و محصولات پشمی می شود.

از اروپا چی بخریم؟!



در بازگشت از فرانسه به غیر پنیرهای مشهور این سرزمین و نمادی از ایفل، ظروف سفالی و سرامیکی،لوازم آرایشی و عطر و شیرینی ماکارون می توانید همراه داشته باشید.

از اروپا چی بخریم؟!



در سفر به یونان پارچه و لباسهای گلدوزی شده ، کلاه خزدار و محصولات چرم می توانند سوغاتی خوبی باشند.

از اروپا چی بخریم؟!



و اما در ایرلند خرید سی دی موزیک سنتی ایرلندی،ژاکت های دست دوز و کریستال های "واترفورد" پیشنهاد می شود.

از اروپا چی بخریم؟!



در شهرهای مختلف ایتالیا هرچه از مد پیدا می کنید برای سوغاتی خوب است.

از اروپا چی بخریم؟!



در اسپانیا می توانید کاشی ،پارچه توری و چرم خریداری کنید.لباسهای رقص سنتی فلامینکو نیز مورد توجه گردشگران است.

از اروپا چی بخریم؟!



در سوئیس قطعا اول پیشنهاد شکلات است،و بعد پنیر ،جعبه موزیکال ،ظروف مسی ،ساعت و صنایع دستی چوبی پیشنهاد می شود.

از اروپا چی بخریم؟!



پرتغال که به خاطر داشتن معماری های باشکوه شهرت دارد،نمونه های کاشی برگرفته از طرح های کاشی های قدیمی را برای گردشگران ارائه می کند.

از اروپا چی بخریم؟!



خرید نمونه های مینیاتوری باجه های قرمز تلفن و اتوبوسهای قرمزرنگ مشهور لندن در اولویت خرید سوغاتی برای گردشگران است.

از اروپا چی بخریم؟!


ویدیو مرتبط :
ماشین چی بخریم?

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

"چی بخریم ؛ چی نخریم؟" : سؤال این روزهای ایرانی های نگران



 

 

 

این روزها با نوسانات شدید قیمت ارز و طلا و همزمان با كاهش شدید ارزش پول ملی ، "ریال " مشتریان زیادی ندارد و ایرانی ها كه صاحب این واحد پولی هستند‌ ، ترجیح می دهند ریال خود را تبدیل به یك ارز خارجی یا طلا و سكه و یا دیگر كالاهایی كنند كه با جهش های تورمی از ارزششان كم نشود.

این روزها تقریبا در بیشتر محافل و مجالس كاری ، دوستانه و خانوادگی و... صحبت از این است كه پس اندازهای نقدی و ریالی در چه چیزی سرمایه گذاری شود ؟!

عده ای توصیه می كنند ارزهای خارجی خریداری شود چون پیش بینی می كنند ارزش ریال بیش از این سقوط خواهد كرد ، عده ای دیگر می گویند خرید سكه طلا از بانك ها راهی مطمئن تر برای سرمایه گذاری است و عده ای دیگر می گویند بازار مسكن در ركود است و بهترین وقت برای خرید مسكن به عنوان یك كالای غیر منقول با دوام است .

تازه این بحث ها برای كسانی است كه سرمایه های نقدی یا خرده سرمایه هایی دارند ، در حالی كه بسیاری از ایرانی ها كه فاقد سرمایه و پس انداز هستند، تنها ناظر روند سقوط ارزش پول ملی شان به همراه سقوط چند پله ای خود به طبقات پایین تر هستند .

آنچه مشخص است این است كه مردم تا حدود زیادی اعتماد خود را به پول ملی شان از دست داده اند و این مساله می تواند مهم ترین آفت نوسانات شدید قیمت ارز و سكه در بازار باشد .

نكته اینجاست كه این روزها حتی در برخی مبادلات داخلی ریال حذف شده و فروشندگان برای فروش كالاهای خود " دلار " طلب می كنند و این در حالی است كه یكی از شعارها و اهداف همیشگی دولت های نهم و دهم حذف دلار از مبادلات خارحی كشور بود و اینك نه تنها این مهم اتفاق نیفتاده بلكه دلار در برخی مبادلات داخلی كشور هم مورد استفاده قرار می گیرد!

همه این تحولات به زیان پول ملی كه یكی از شاخص ها و نمادهای ملی و مهم كشور است در جریان است و تا كنون تدابیر دولت برای جلوگیری از افت محسوس ارزش پول ملی مثمر ثمر نبوده است .

ارزش پول ملی یكی از شاخص های قدرت اقتصادی هر كشوری است و كاهش محسوس وشدید ارزش پول ملی به نگرانی ها درباره سقوط اقتصادی کشور دامن زده است .

عده ای تحریم های بین المللی علیه كشور را دلیل این امر می دانند و عده ای دیگر دولت را مقصر اصلی قلمداد می كنند و معتقدند این ناکارآمدی دولت است که سبب چنین وضعی شده و عده ای دیگر دلالان كلان بازار را متهم می كنند ؛ اما واقعیت این است كه هر سه این عوامل در این مساله شریك و سهیم هستند.

دولت به واسطه ناكارآمدی در كنترل بازار ارز و جلوگیری از كاهش ارزش پول ملی مقصر است ، تحریم های بین المللی و تحریم های یكجانبه آمریكا و اروپا و شیطنت های برخی كشورهای منطقه طرف معامله با ایران بخش دیگر قضیه است و صد البته وقتی بازار آشفته می شود این دلالان و سودجویان بازار هستند كه سوء استفاده می كنند و هر چه در سطح كلان تر باشند و به رانت های مختلف  دسترسی بیشتری داشته باشند طبیعتا سودهای كلان تری نیز به جیب می زنند.

اما در این میان نقش و سهم دولت بیش از همه است چرا كه در اقتصاد دولتی ایران ، دولت بزرگ ترین فعال اقتصادی است و سیاست گذاری هایش می تواند بسیار تاثیر گذار باشد .

در بحران كاهش ارزش پول ملی نیز این دولت است كه مسئولیت ردیف اول را دارد چرا که  طبق قانون دولت موظف است تا ارزش پول ملی را در بازار تنظیم كند .

كاهش ارزش پول ملی و كاهش شدید اعتماد مردم به پول ملی شان بزرگ ترین آفت نوسانات اخیر نرخ ارز و طلا در بازار كشور است و این وظیفه دولت است كه اعتماد از دست رفته را باز گرداند و به مردم تضمین دهد تا نگران حفظ پول ملی شان نباشند

و طبیعتا این مهم با شعار محقق نمی شود و وقتی مردم می بینند در كمتر از یك سال گذشته ارزش پول ملی شان در برابر دلار بیش از 40 درصد كاهش یافته ؛ در حالی كه بانك ها حتی در بهترین حالت نیمی از این مبلغ را نیز بابت سود سپرده های ریالی شان به آنها نمی پردازند ، هیچ انگیزه ای برای حفظ سپرده های بانكی شان ندارند.

در وضعیت آشفته فعلی باید پیش از هر اقدامی دولت اعتماد از دست رفته مردم به ریال را با اعمال سیاست گذاری های مناسب بازگرداند تا بیش از این روند كاهش ارزش پول ملی ادامه نیابد ؛ وگرنه هیچ بعید نیست سرنوشت ریال ایرانی به سرنوشت شوم دلار زیمبابوه تبدیل شود!.../عصرایران