متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

مصطفی درایتی :برخی حضور بیت امام در سیاست را به نفع خود نمی‌دانند



اخبار,اخبار سیاسی ,خبرهای سیاسی ,شورای مرکزی حزب اتحاد ملت

درایتی خاطر نشان کرد: متاسفانه یک عده علاقه دارند انتخابات برای یک سلیقه خاص باشد و برای سلیقه دیگر مشکلات و محدودیت‌هایی ایجاد شود. این کار سلیقه‌ای برخورد کردن با جناح‌های کشور و نادیده گرفتن حقوق بخشی از مردم است.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: متاسفانه یک عده علاقه دارند انتخابات برای یک سلیقه خاص باشد و برای سلیقه دیگر مشکلات و محدودیت‌هایی ایجاد شود. این کار سلیقه‌ای برخورد کردن با جناح‌های کشور و نادیده گرفتن حقوق بخشی از مردم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،حجت الاسلام مصطفی درایتی  با اشاره به آغاز ایام دهه فجر گفت: شعار اصلی انقلاب استقلال آزادی و جمهوری اسلامی بود. در مورد استقلال در زمان حضرت امام پل‌ها محکم‌تر شد و ما توفیق‌هایی داشتیم اما متاسفانه در دو شعار آزادی و جمهوریت هنوز از برخی مطلوب‌ها تا حدودی فاصله داریم.

وی با تاکید بر اینکه امام به وجه جمهوریت نظام عنایت ویژه‌ای داشت گفت: امام همواره به رای و رضایت مردم توجه زیادی نشان می‌داد. . وقتی رضایت مردم وجود داشته باشد هر مشکلی هم پیش‌ آید با اراده مردم قابل حل است. همانطور که در هشت سال دفاع مقدس مردم این را به سرانجام رساندند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطر نشان کرد: امام فرموده بودند مراقب باشید اگر مردم نقش خود را ایفا کنند و پشت نظام باشند کسی نمی‌تواند صدمه‌ای به آن بزند اما برخی به بهانه‌های متعدد، سلیقه سیاسی خود را در بخش‌های مختلف مدیریت کشور اعمال می‌کنند که عمده آنها ناشی از سلیقه سیاسی عده‌ای بود که نقش مردم را در مدیریت کشور قبول نداشتند .

وی افزود: این عده در زمان حیات امام به دلیل مخالفت‌های ایشان با آنها در انزوا بودند اما الان در پوشش‌های دینی سلایق خود را مطرح و اعمال می‌کنند.در گذشته در بررسی صلاحیت‌ها هیچگاه سلایق سیاسی مطرح نبود. امام همواره مراقبت‌ می‌کردند که در این حوزه اختلافی ایجاد نشود.

درایتی خاطر نشان کرد: متاسفانه یک عده علاقه دارند انتخابات برای یک سلیقه خاص باشد و برای سلیقه دیگر مشکلات و محدودیت‌هایی ایجاد شود. این کار سلیقه‌ای برخورد کردن با جناح‌های کشور و نادیده گرفتن حقوق بخشی از مردم است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت و گو با ایلنا، با بیان اینکه برخی رفتارهای سلیقه‌ای باعث شده تا بیت امام نسبت به نقل درست رفتار و گفتار امام عکس‌العمل و واکنش نشان دهند، گفت: متاسفانه این کار برای عده‌ای خوشایند نیست و تنها راهی که این عده یاد گرفته‌اند توهین، تهمت و حذف است و این راه را برای بیت امام نیز پیش گرفته‌اند در حالی که بیت امام دفاع از افکار حضرت امام را وظیفه خود می‌داند اما تندروها حرمت بیت امام و شخصیت‌های نزدیک به امام را نگه نمی‌دارند.

وی با بیان اینکه ورود سیدحسن خمین به عرصه سیاسی کشور برای برخی نگران‌ کننده است، گفت: اصولا عده‌ای به دنبال این هستند که نام و راه امام فراموش شود در حالی که این نظر حاصل نخواهد شد.اینکه سیدحسن خمینی در انتخابات خبرگان رد صلاحیت می‌شود نه تنها علامت سوال جدی ایجاد کرده بلکه به هیچ عنوان قابل توجیه نیست. برداشت عمومی جامعه این است که برخی بخش عمده‌ای از افکار امام را برنمی‌تابند و مطرح بودن بیت امام را به نفع خود نمی‌دانند، برای همین تلاش می‌کنند برای آنها محدودیت‌هایی ایجاد کنند.

 

 اخبار انتخابات خبرگان  - تدبیر و امید


ویدیو مرتبط :
ایران در سیاست خارجی و اقتصادی به دنبال نفع متقابل است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیت الله صافی گلپایگانی با حضور معنادار در بیت یادگار امام: نمی توانند با هیچ کاری مقام اشخاص را کم کنند



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با حضور در بیت یادگار گرامی امام در قم با وی دیدار کردند.

در این دیدار که حجج اسلام سید یاسر خمینی و سید علی خمینی نیز حضور داشتند، آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با آرزوی توفیق برای بیت شریف امام راحل اظهار داشتند: بیت امام معمور و آباد است و در آینده بیش از این هم معمور و آباد خواهد بود.


ایشان افزودند: ارادت ما خیلی قدیمی است و شاید کسی مثل ما چنین سابقه ارادتی را به بیت شما نداشته باشد.

آیت الله صافی همچنین آرزو کردند که ان شاء الله همواره بر ارادت مردم به بیت امام افزوده شود.

ایشان در ادامه با اشاره به مسائل مقدماتی انتخابات اخیر، به آیه شریفه َعَسَى أَن تَکْرَهُواْ شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَّکُمْ وَعَسَى أَن تُحِبُّواْ شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّکُمْ وَاللّهُ یَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ (شاید چیزی را، ناخوش بدارید و در آن خیر شما باشد و شاید چیزی را دوست داشته باشید و برایتان ناپسند افتد خدا می داند و شما نمی دانید). اشاره کردند و افزودند: اینها مسائلی است که انسان باید آنها را بفهمد.

ایشان سپس با اشاره به جایگاه بیت امام راحل در میان مردم فرمودند: مردم شما را می شناسند، مسائل را می دانند و همه جهات در ذهن آنها محفوظ است و چیزی باعث تقلیل آن جهات نخواهد شد.

این مرجع عالیقدر تقلید سپس اظهار داشتند: جایگاه امام و بیت امام را اکنون مثل همیشه مردم حفظ می کنند و ان شاء الله بعدها هم اینگونه خواهد بود.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی همچنین با تجلیل از شخصیت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی تأکید کردند: مقامات اشخاص محفوظ است و نمی توان آن را کم کرد.
ایشان اضافه کردند: من به شما بسیار علاقه مندم.

این مرجع عالیقدر تقلید به ذکر یاد و خاطره امام راحل پرداختند و فقدان ایشان را ضایعه ای سنگین خواندند و فرمودند: همچنان جای خالی ایشان در جامعه حس می شود.

ایشان در پایان این دیدار که حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسن صافی گلپایگانی نیز حضور داشت، توفیق یادگار امام را در طی کردن مستمر مسیر مدنظر حضرت بقیه الله(عج) از خداوند خواستار شدند.

سید حسن خمینى نیز در این دیدار با تشکر از تشریف فرمایى حضرت آیت الله العظمى صافى گلپایگانى گفت: بى تردید حمایت ها و الطاف جنابعالى همیشه از جمله مهم ترین عواملى بوده است که بدخواهان را نا امید کرده و باعث دلگرمى یاران و دوستان امام شده است.

وى افزود: پشت گرمى به اعتماد بزرگانى از قبیل حضرتعالى که استوانه قدرتمند حوزه هاى علمیه و مظهر تقواى الهى هستید همواره هم استقامت را در ما افزوده است و هم باعث شده وظیفه سنگین ترى را نسبت به حفظ ارزشهاى دینى بر دوش خویش احساس کنیم.

یادگار امام خطاب به این مرجع عالیقدر تقلید یادآور شد: همه ما محتاج دعاى شما هستیم تا چنانکه فرمودید بتوانیم توکل به خدا و اعتماد به او را در خود بیشتر و بیشتر کنیم و از بدى ها نرنجیم و از خوبى ها مغرور نشویم.


 اخبارسیاسی -  جماران