متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

علی مطهری: نماینده مجلس باید خود را نماینده ملت بداند نه نماینده نظام



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نماینده مردم تهران گفت: معمولا نمایندگان مجلس خود را نماینده نظام می دانند نه نماینده ملت و در تزاحم میان حقوق ملت و حقوق نظام، از حقوق ملت به بهانه حفظ نظام دفاع نمی کنند و این درست نیست.

بر اساس آنچه در کانال تلگرام علی مطهری آمده است، او در همایش " مجلس، انتخابات و امام خمینی" در محل دفتر قم موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ضمن برشمردن نکات مورد تاکید امام خمینی در ارتباط با موضوع مجلس و انتخابات، با اشاره به بیان شهید مطهری در خصوص ضرورت آزادی مردم در انتخاب وکیل مجلس برای این که رشد اجتماعی پیدا کنند، درباره نظارت استصوابی گفت: نظارت استصوابی می تواند به شکلهای مختلف انجام شود که برخی از آنها قابل قبول است و برخی قابل قبول نیست. مثلا اگر نظارت استصوابی به این معنی باشد که علاوه بر استعلامات چهارگانه قانونی، تحقیقات محلی نیز انجام شود تا التزام عملی کاندیدا به اسلام روشن شود که آیا او به انجام واجبات و ترک محرمات مقید است یا نه، می تواند قابل قبول باشد ولی به صورتی که گاهی اعمال شده است که فلانی چون انتقادی به نظام داشته یا عضو ستاد فلان کاندیدای ریاست جمهوری سال 88 بوده یا در موضوعی نظری مخالف نظر ولی فقیه داشته، رد صلاحیت شده است، قابل قبول نیست و مخل انتخابات آزاد و سالم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دو آسیب در حوزه نمایندگی مجلس اشاره کرد. یکی این که معمولا نمایندگان مجلس خود را نماینده نظام جمهوری اسلامی می دانند نه نماینده ملت و در آنجا که تزاحمی میان حقوق ملت و حقوق نظام پیش می آید از حقوق ملت به بهانه حفظ نظام دفاع نمی کنند و این درست نیست، زیرا هر چند نظام ما یک نظام مردمی و اسلامی است ولی ممکن است گاهی ظلمی اتفاق بیفتد و باید از مظلوم دفاع کرد.

مطهری اضافه کرد: آسیب دیگر، نوع نگاه و تصور مردم از موضوع نمایندگی است که خیال می کنند نماینده مجلس واسطه ای است میان مردم و دولت برای حل مشکلات شخصی آنها، در صورتی که وظیفه اصلی نماینده مجلس یکی قانونگذاری است و دیگر نظارت بر حسن اجرای قانون. این آسیب باعث شده است که بخش زیادی از وقت نماینده مجلس صرف رفع مشکلات شخصی موکلان او بشود و در نتیجه وقت کمتری برای قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون داشته باشد.

 

اخبار انتخابات - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
کنایه نماینده سلفی بگیر به اقدام نماینده ارومیه در مجلس در خصوص مخالفت با وزیر پیشنهادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمله نمایندگان به علی مطهری / نماینده تهران در خانه ملت کتک خورد/ علی مطهری چه گفت؟



اخبار,اخبارسیاسی,نمایندگان مجلس

 

اخبار سیاسی  -  دقایقی پیش در مجلس اتفاق افتاد؛
حمله نمایندگان به علی مطهری/ تعطیلی صحن علنی مجلس

تعدادی از نمایندگان سعی داشتند تا علی مطهری را از پشت تریبون پایین بکشند٬ اما علی مطهری همچنان قصد داشت به نطق خود ادامه دهد.

  تنفس طولانی صحن علنی مجلس با دستور ابوترابی و با ناتمام ماندن نطق میان دستور علی مطهری در مورد غیرقانونی دانستن حصر خانگی آقایان کروبی و موسوی و  خانم زهرا رهنورد همراه بود.

امروز در صحن علنی مجلس پس از اینکه علی مطهری در نطق میان دستور خود از غیرقانونی بودن حصر صحبت کرد٬ تعدادی ازنمایندگان با سر دادن شعار مرگ بر فتنه‌گر و مرگ بر منافق به سمت مطهری هجوم بردند.

این در حالی است که تعدادی از نمایندگان سعی داشتند علی مطهری را از پشت تریبون پایین بکشند٬ اما علی مطهری همچنان قصد داشت به نطق خود ادامه دهد.

همچنین این درگیری بین فتح‌الله حسینی و اکبریان نماینده‌های حاضر در صحن با علی مطهری نماینده تهران پیش آمد.

همچنین محمدحسن ابوترابی‌فرد پس از برهم خوردن نظم مجلس که ریاست صحن را برعهده داشت تنفس کوتاهی را اعلام کرد تا بیش از این جو متشنج نشود.

بعد از این جریانات خبرنگاران از صحن علنی مجلس به بیرون هدایت شدند.

در ادامه این ماجرا محمدحسن ابوترابی فرد اعلام کرد که مطرح کردن این نوع صحبت‌ها در فضای کنونی مجلس مصلحت نیست و شما نیز باید شان نمایندگی خودتان را حفظ کنید و در این راستا با همه نمایندگان همکاری و هماهنگی داشته باشید.

در این اتفاق تعداد از نمایندگان همچون نادر قاضی‌پور٬ نعیمی رز٬ حاجی دلیگانی و موسوی‌نژاد پای تریبون جمع شدند و با شعار مرگ بر فتنه‌گر خواهان پایان نطق مطهری بودند.

گفتنی است  عابد فتاحی در این درگیری جلوی مطهری ایستاده بود تا نگذارد نمایندگان به مطهری نزدیک شوند.

علی مطهری چه گفت؟
نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در نطق امروز خود ادامه حصر خانگی موسوی،‌کروبی و زهرا رهنورد را بدون حکم قضایی همچنان خلاف اصول قانون اساسی دانست و گفت: متاسفانه صدا و سیما در ایام 9 دی بر طبل تفرقه کوبید، در حالی که مردم در 9 دی برای برائت از تفرقه‌افکنان دو طرف فتنه به خیابان آمدند.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی مجلس با تبریک ایام ولادت پیامبر اسلام گفت: جشن میلاد پیامبر اعظم در میان ما شیعیان نسبت به جشن میلاد عیسی مسیح در بین مسیحیان و حتی همین جشن در میان اهل سنت از هیجان کمتری برخوردار است و این گونه تصور می‌شود که گرامیداشت پیامبر به اهل سنت و گرامیداشت اعیاد دیگر و ملی به شیعیان واگذار شده است.

وی ادامه داد: نگاهی به برنامه‌های صدا و سیما در این ایام از نظر شادی‌آفرینی این شائبه را ایجاد می‌کند که برنامه‌های شاد بیشتر برای اعیاد ملی پخش و در ایام حزن و اندوه به سراغ مناسبت‌های مذهبی می‌روند.

مطهری با بیان اینکه در بحث وحدت اسلامی پیشرفت نداشته‌ایم و حتی پسرفت کرده‌ایم و دشمنی‌ها زیاد شده است اظهار داشت: وقتی از وحدت اسلامی دم می‌زنیم و اجازه ساخت یک مسجد به اهل سنت در تهران نمی‌دهیم آنها نیز در مکه و مدینه این موضوع را تلافی می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: از آن سو برخی اهل سنت شیعه را مشرک دانسته و از این سو برخی مداحان بر طبل تفرقه می‌کوبند؛ در این میان علمای شیعه و سنی وظیفه سنگینی دارند.

وی اضافه کرد: اگر وحدت آنطور که آیت‌الله بروجردی، امام خمینی و رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند مورد توجه قرار می‌گرفت زمینه پیدایش داعش به وجود نمی‌آمد.

وی ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در فرانسه اظهار داشت: البته اقدامات نشریه شارلی‌ابدو در انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز به ساحت پیامبر اعظم نیز شدیدا محکوم می‌شود.

مطهری در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به ایام 9 دی افزود: صدا و سیما در ایام 9 دی بر طبل تفرقه کوبید در حالی که 9 دی مردم فارغ از اقدامات تفرقه‌افکنانه دو طرف فتنه برای وحدت به خیابان آمدند و اگر این حرکت مردم به گونه‌ای دیگر تفسیر شود این روز یوم‌الله نیست بلکه یوم‌الشیطان است.‎

 

 اخبار سیاسی  -  آفتاب  ,انتخاب