متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

به دو نفر از امیران لشگر رعایت سلسله مراتب فرماندهی



ترجمه فارسی نهج البلاغه
به دو نفر از امیران لشگر
رعایت سلسله مراتب فرماندهی
من (مالک‏اشتر پسر حارث) را بر شما و سپاهیانی که تحت امر شما هستند، فرماندهی دادم، گفته او را بشنوید، و از فرمان او اطاعت کنید، او را چونان زره و سپر نگهبان خود برگزینید، زیرا که مالک، نه سستی به خرج داده و نه دچار لغزش می‏شود، نه در آنجایی که شتاب لازم است کندی دارد، و نه آن جا که کندی پسندیده است شتاب می‏گیرد.
متن عربی نهج البلاغه
( وَ مِنْ کِتابٍ لَهُ عَلَیْهِ السَّلامُ ) إِلى أَمِیرَیْنِ مِنْ أُمَراءِ جَیْشِهِ: وَ قَدْ أَمَّرْتُ عَلَیْکُما وَ عَلى مَنْ فِى ‏حَیِّزِکُما ‏مالِکَ‏ ‏بْنَ‏ ‏الْحارِثِ‏ ‏الْأَشْتَرِ فَاسْمَعا لَهُ وَ أَطِیعا، وَ اجْعَلاهُ ‏دِرْعاً وَ ‏مِجَنّاً، فَإِنَّهُ مِمَّن لَّایُخافُ وَهْنُهُ وَ لا ‏سَقْطَتُهُ‏، وَ لا بُطْؤُهُ عَمَّا الْإِسْراعُ إِلَیْهِ ‏أَحْزَمُ‏، وَ لا إِسْراعُهُ إِلى مَا الْبُطْءُ عَنْهُ ‏أَمْثَلُ‏.


ویدیو مرتبط :
قرایتی / تفسیر آیه 31 تا 37 سوره ذاریات، رعایت سلسله مراتب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرفاوی: مظلومی سلسله مراتب را طی کرد


سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال اعتقاد دارد، پرویز مظلومی تمام سلسله مراتب مربیگری را طی کرده است.

خبرگزاری تسنیم: صمد مرفاوی ابتدا در مورد بیماری رضا احدی، هم‌تیمی سابقش گفت: من هفته گذشته به عیادت رضا رفتم و از پشت شیشه او را دیدم. متأسفانه او شرایط خوبی ندارد و این موضوع خیلی دردناک است. الان هم که متأسفانه وضعیتش بدتر شده است. امیدوارم به پیشکسوتان فوتبال ایران اهمیت بیشتری داده شود.

وی ادامه داد: آرزو می‌کنم احدی به آغوش اهالی فوتبال و خانواده‌اش برگردد. من همیشه از احدی خاطرات خوبی در ذهن دارم. او چپ‌پای خوبی بود که سانترهای بی‌نظیری انجام می‌داد. رضا شبیه فولر بود و به او لقب رودی فولر داده بودند.

مهاجم پیشین تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه آیا او هم مثل برخی از پیشکسوتان استقلال حقوق 300 هزار تومانی می‌گیرد، خاطرنشان کرد: 300 هزار تومان حقوق؟ من از سال 88 از باشگاه استقلال طلب دارم! وقتی طلب مرا نمی‌دهند، می‌خواهید دنبال حقوق باشم تا 300 هزار تومان پول بدهند؟

مرفاوی در واکنش به اینکه برخی معتقدند انتخاب مربیان استقلال در رده‌های مختلف براساس شایسته‌سالاری نیست، گفت: ما نمی‌توانیم چنین حرفی بزنیم. به هر حال آنهایی که الان در استقلال هستند بازیکنان قدیمی این تیم بودند و مدرک مربیگری دارند. در مورد احدی هم باید بگویم، زمانی که در تیم جوانان استقلال سرمربی بودم، او در تیم امید بود و ما با یکدیگر تعامل خوبی داشتیم. حالا دیگر نمی‌دانم چه اتفاقاتی افتاد که رضا در استقلال فعالیت نکرد.

سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم خیلی راحت در مورد بحث شایسته‌سالاری صحبت کنیم. به عنوان مثال پرویز مظلومی سلسله مراتب مربیگری را طی کرد و سال‌ها در استقلال و دیگر تیم‌ها تجربه به دست آورد و در نهایت سرمربی این تیم شد. علی سامره هم که سرمربی تیم امید استقلال است، قبلاً بازیکن همین تیم بوده و حالا به عنوان مربی فعالیت می‌کند.

وی در خصوص عدم حضور یک هافبک بازیساز در تیم استقلال گفت: من معتقدم استقلال با همین شرایط هم کار خودش را انجام می‌دهد. در ضمن این مشکل فقط در استقلال نیست و فوتبال ایران با مشکل نداشتن هافبک بازیساز مواجه است. به نظر من استقلال با همین تیم هم می‌تواند قهرمان شود.