متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

ایران به جمع صادرکنندگان بنزین می‌پیوندد


معاون وزیر نفت خاطر نشان کرد: با وارد سرویس شدن پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، ایران به صادر‌کننده بنزین تبدیل می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: در حالی که پیش از این وعده بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس در سال 1394 داده شده بود، هم‌اکنون برخی زمان بهره‌برداری از این پالایشگاه را سال 1395 عنوان می‌کنند که در این زمینه معاون وزیر نفت پیشرفت این پالایشگاه را مطلوب عنوان و تصریح کرد: بنزین توزیعی در کل کشور با بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس یورو4 خواهد شد.

عباس کاظمی درباره دلایل تاخیر پی در پی در بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس اظهار کرد: این پالایشگاه توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود و پیشرفت مطلوبی دارد.

وی با بیان این‌که طرح احداث این پالایشگاه در سه فاز تعریف شده است، گفت: زمان بهره‌برداری از این پالایشگاه را باید از هیات مدیره آن سوال کرد.

معاون وزیر نفت خاطر نشان کرد: با وارد سرویس شدن پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، ایران به صادر‌کننده بنزین تبدیل می‌شود.

کاظمی ادامه داد: در سال گذشته با افزایش تولید کمی و کیفی 9 پالایشگاه داخلی میزان واردات بنزین حدود 4.5 میلیون لیتر در روز بوده و این در حالی است که در سال 1392 برای تامین نیاز کشور روزانه 10 میلیون لیتر بنزین وارد می‌کردیم.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در ادامه با تاکید بر این‌که در زمینه تولید بنزین در کشور وضعیت خوبی داریم، خاطر نشان کرد: با به بهره‌برداری رسیدن پالایشگاه ستاره خلیج فارس بنزین توزیعی در کل کشور یورو 4 خواهد شد و به این منظور خط لوله دوم بندرعباس به تهران در حال ساخت است.

به گفته وی بنزین پالایشگاه خلیج فارس در کشور توزیع می‌شود و بنزین پالایشگاه‌های آبادان و بندرعباس صادر خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا برنامه‌ای برای تبدیل بنزین به یورو 5 دارید، گفت: فعلا برنامه‌ای برای بنزین یورو 5 نداریم ضمن این‌که استاندارد‌های بنزین یورو 5 و یورو 4 به یکدیگر نزدیک است.


ویدیو مرتبط :
‫تماشاگر // جمع ستاره های ایران جمع می شود‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مخالفت توتال با تحریم بنزین ایران



 

مخالفت توتال با تحریم بنزین ایران

 

با این كه بیش از ۳ روز از امضای تحریم های جدید علیه ایران توسط رئیس جمهور آمریكا نمی گذرد، اما دورنمای شكست این تحریم ها بویژه در محدودیت فروش بنزین به عنوان یكی از كلیدی ترین محورهای آن هم اكنون آشكار شده است.

به گزارش خبرگزاری ها، اخبار داخلی و خارجی كه دیروز روی خروجی تلكس های خبری قرار گرفت، از بی اثر شدن تحریم های آمریكا برای محدودیت فروش بنزین به ایران حكایت داشت. در تازه ترین واكنش داخلی، معاون وزیر نفت خبر از راه اندازی اولین طرح بنزین سازی ایران تا بهمن ماه داد. این طرح در پالایشگاه آبادان اجرا می شود و ۸۹ درصد پیشرفت فیزیكی داشته و قادر است تا ۶ میلیون لیتر به ظرفیت روزانه تولید بنزین كشور اضافه كند. وزارت نفت اعلام كرده كه با افزایش ظرفیت و بهینه سازی ۷ پالایشگاه حداكثر تا سال آینده و ساخت چند پالایشگاه جدید از جمله پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ایران د ر تولید بنزین خودكفا خواهد شد. با این حال ماجرا به همین نقطه ختم نشد بلكه در مهم ترین واكنش بین المللی اظهارات كریستوفر دی مارگری مدیر اجرایی غول نفتی توتال، آب سردی بر پیكر تحریم كنندگان ریخت؛ آنجا كه وی اقدام آمریكا در ممنوع كرد صادرات بنزین به ایران را اشتباه خوانده و تصریح كرد در اولین فرصت ممكن صادرات بنزین توتال به ایران از سر گرفته خواهد شد.

● ارسال بنزین به ایران را از سر می گیریم

كریستوفر دی مارگری كه در یك همایش نفتی با نام Provence ـ enـ Aix در جنوب فرانسه سخن می گفت، افزود: هر چند ما صادرات محصولات نفتی خود به ایران را متوقف می كنیم، اما اعمال تحریم در این بخش یك كار اشتباه است.وی گفت: من مطمئنم كه اعمال تحریم و ممنوع شدن صادرات محصولات نفتی به ایران اقدام اشتباهی است. تحریم صادرات محصولات نفتی نمی تواند برای حل مناقشات سیاسی مورد استفاده قرار بگیرد زیرا این موضوع مردم عادی را تحت تاثیر قرار می دهد.وی تاكید كرد: در اولین فرصت ممكن صادرات خود به ایران را از سر می گیریم.

● راه اندازی اولین طرح افزایش تولید بنزین

همزمان با این اظهارات، معاون وزیر نفت نیز با اشاره توافق جدید نفتی دولت و مجلس، از راه اندازی اولین طرح بنزین سازی ایران تا بهمن ماه خبر داد و گفت: در حال حاضر ساخت ۲ پالایشگاه جدید نفت در انتظار تامین منابع مالی است.

علیرضا ضیغمی در حاشیه بازدید از پالایشگاه نفت آبادان با اشاره به پیشرفت ۸۹ درصدی ساخت فاز سوم توسعه پالایشگاه نفت آبادان، گفت: برای اجرای این طرح ۷ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده كه هم اكنون برخی از واحدهای این پروژه همچون نیروگاه در مرحله پیش راه اندازی قرار دارد.مدیرعامل شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی افزود: پیش بینی می شود با بهره برداری از این پروژه روزانه ۵ تا ۶ میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین كشور اضافه شود.

این مقام مسوول همچنین با اشاره به افزایش ۸ میلیون لیتری تولید بنزین كشور تا سال ۱۳۹۰، تصریح كرد: تحریم ها هیچ گونه تاثیری بر كمبود بنزین در داخل كشور ندارد و با هیچ مشكلی مواجه نخواهیم شد.

وی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی حجم ذخایر استراتژیك بنزین كشور در سال جاری، تبیین كرد: همچنین از ابتدای امسال مصرف بنزین كشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۲ میلیون لیتر در روز كاهش یافته است.معاون وزیر نفت با اشاره به این كه مراحل مطالعه و طراحی پالایشگاه جدید نفت خوزستان نیز با اعتباری ۴ هزار میلیارد تومانی به پایان رسیده است، گفت: مذاكره برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به صورت موازی با طرح تثبیت پالایشگاه آبادان در حال انجام است.به گفته مدیرعامل شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در صورت تامین منابع مالی عملیات اجرایی این ۲ پروژه بزرگ نفتی اجرایی می شود.

این مقام مسوول همچنین با تاكید بر این كه منابع داخلی وزارت نفت پاسخگوی این حجم بالای سرمایه گذاری در پروژه های نفتی نیست، اظهار كرد: با توافق مجلس و دولت مقرر شده منابع مالی بسیاری از پروژه ها از محل منابع بانكی اختصاص یابد.معاون وزیر نفت، خاطرنشان كرد: بانك ها باید همكاری بیشتری با وزارت نفت داشته باشند البته در حال مذاكره با بانك ها در این خصوص هستیم...../تحلیل:جام جم