متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

آموزش رباتیک در سنین مختلف و اعطای نمایندگی صنایع رباتیک ایران



ربات,رباتیک,آموزش روباتیک

برگزاری کلاس آموزش رباتیک در مدارس ابتدایی ، مهدکودک ها ودیگر نهادها

 

 تقسیم بندی علم رباتیک :

بطور کل میتوان گفت رباتیک از سه شاخه کامپیوتر ، برق و مکانیک تشکیل شده است که اکنون در بسیاری از دانشگاه ها این رشته در حال تدریس میباشد ، گاها برخی افراد استنباطشان از رباتیک این است که یک کارشناس رباتیک همان کارشناس کامپیوتر مکانیک ویا برق است که در واقع فعالان عرصه رباتیک ، بالاخص نمایندگان صنایع رباتیک ایران دقیقا میدانند این نظریه از اساس اشتباه بوده وبه صرف اشتراکات برخی دروس همچون مدارهای الکترونیکی ، منطقی و … نمیشود چنین بحثی را عنوان نمود وهمانطور که مشخص است بیشتر در بین عوام رواج دارد.

 

اگر بخواهیم توضیحی در مورد این تشابهات و نیاز این رشته ارائه کنیم در حقیقت اگر یک کارشناس رباتیک قصد نو آوری و ساخت یک ربات را داشته باشد باید از برخی علوم دیگر رشته ها استفاده نماید بطور مثال جهت برنامه نویسی های خود از برنامه های رشته کامپیوتر استفاده مینمایند و همچنین بجهت استفاده از مدارهای الکترونیکی از دروس اشتراکی برق استفاده میکنند.

 

کلمه ربات اولین بار توسط Karel Capek نویسنده نمایشنامه R.U.R روبات‌های جهانی روسیه در سال 1921 ابداع شد. ریشه این کلمه، کلمه چک اسلواکی (robotnic) به معنی کارگر می‌باشد.

 

ربات,رباتیک,آموزش روباتیک

ریشه کلمه ربات ، کلمه چک اسلواکی (robotnic) به معنی کارگر می‌باشد.

 

ربات چیست ؟

ربات یک ماشین الکترومکانیکی که بسته به شرایط خاص کار تعریف شده ای را انجام میدهد و در بسیاری موارد بر اساس برنامه های از پیش تعیین شده تصمیمگیری مینماید .الفبای آموزش ساخت رباتیک در مکانیک ربات میباشد که در بسته جدید ترم اول صنایع رباتیک ایران مکانیک پنج نوع ربات از جمله ربات کوچولوی جنگجو ، فوتبالیست ، آتش نشان ، تله کابین و ماکت منجنیق آموزش داده میشود که علاوه بر این دانش آموزان میتوانند رباتهایی با شکل وشمایل دیگر نیز بسازند.

 

صناایع رباتیک ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده رباتهای آموزشی در کشور در کلیه شهرهای بزرگ و کوچک دارای نماینده میباشد که البته در صددیم تا با افزایش نمایندگیهای خود کلیه دانش آموزان را تحت پوشش جهت برگزاری دوره ها قرار دهیم . صنایع رباتیک ایران از کلیه فارغ التحصیلان و دانشجویان علاقمند به فعالیت آموزشی در مدارس ، مهدکودک ها و دیگر مراکز آموزشی در سراسر کشور دعوت به همکاری مینماید ، متقاضیان پس از اخذ نمایندگی میتوانند به عنوان مجری برگزاری کلاسهای رباتیک در شهر خود مشغول به فعالیت شوند.صنایع رباتیک ایران بزرگترین تولید کننده رباتهای آموزشی ویژه کودکان در کشور جهت اعطای کد نمایندگی رسمی از علاقمندان فارغ التحصیل و دانشجو ، دعوت به همکاری می نماید.فعالیت شرکت رباتیک در مورد آموزش و ساخت ربات ویژه کودکان (برگزاری کلاس آموزش رباتیک در مدارس ابتدایی ، مهدکودک ها ودیگر نهادها) میباشد.

 افرادعلاقمند به فن آوری رباتیک در سراسر کشور جهت فعالیت آموزشی دعوت به همکاری مینماید که پس از اخذ نمایندگی میتوانند مجری برگزاری کلاسها در شهر خود شوند.

 

توجه : کلیه فارغ التحصیلان رشته های فنی و مهندسی،علوم پایه(برق ، کامپیوتر ، فن آوری اطلاعات ، مکانیک ، مدیریت دولتی ،مدیریت بازرگانی ،مدیریت صنعتی ، صنایع و… )فرهنگیان ،مدیران و مربیان مراکز آموزشی در اولویت میباشند. اطلاعات بیـشتر »

 

مزایا:

  • آموزش رایگان نمایندگان
  • بدون نیاز به دفتر کار-پرستیژ کاری مناسب
  • در آمد عالی- پشتیبانی کامل از نمایندگان
  • بصورت تمام وقت یا پاره وقت

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر از روند اخذ نمایندگی ، نام و نام خانوادگی و شهر خود را به سامانه پیامکی 30009900002424 ارسال نمایید و منتظر تماس صنایع رباتیک ایران در روزهای آتی باشید .

 

اعطای نمایندگی رباتیک

صنایع رباتیک ایران در سراسر کشور بمنظور گسترش فرهنگ رباتیک طبق ابلاغیه شماره 10000/49557/2244131 در سال جاری در تمام شهرها نماینده فعال میپذیرد که پس از درخواست نمایندگی رباتیک از طریق ارسال مشخصات خود به سامانه صنایع رباتیک ایران ویا تسلیم رزومه وارد مراحل اخذ نمایندگی خواهند شد. پس از آن کارشناسان مربوطه جهت ارائه توضیحات لازم تماس خواهند گرفت و متقاضیان را جهت تکمیل فرم درخواست نمایندگی هدایت خواهند نمود و با بررسی شرایط اولیه در صورت احراز صلاحیت عزیزان میتوانند به عنوان نماینده صنایع رباتیک ایران مشغول به فعالیت شوند.

ربات,رباتیک,آموزش روباتیک

صنایع رباتیک ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده رباتهای آموزشی در کشور

 

پس از اخذ نمایندگی رباتیک

برای آشنایی لازم نمایندگان پس از اخذ نمایندگی رباتیک از سوی صنایع رباتیک ایران مجوز نمایندگی و همچنین لوح فشرده آموزشی تصویری به همراه پکیج نمونه که دارای قطعات ساخت ربات از جمله سازه ها ، برد درایور ، موتور ، گیربکس ودیگر قطعات مورد نیاز آموزشی ترم اول ارسال خواهد شد.پس از دریافت پکیج آموزشی و مجوز صادره ، مدیریت نمایندگی صنایع رباتیک ایران با نمایندگی(نماینده محترم) تماس گرفته و ضمن ارائه توضیحات لازم وعرض تبریک جهت ورود به بزرگترین خانواده رباتیک کشور ، ایشان را در شروع به فعالیت در شهر خود هدایت مینماید.

ربات,رباتیک,آموزش روباتیک

آموزش ساخت ربات ویژه کودکان به همراه کلیه قطعات لازم

 

نمایندگی رباتیک

مجوز نمایندگی رباتیک از سوی صنایع رباتیک ایران با درج کد رسمی نمایندگی ، که نمایندگان را در سراسر کشور متمایز میسازد و به هر نماینده یک کد تعلق میگیرد و از کلیه مسئولین مربوطه شهری و استانی درخواست همکاری با نماینده را خواستار شده است.بطور کل میتوان گفت رباتیک از سه شاخه کامپیوتر ، برق و مکانیک تشکیل شده است که اکنون در بسیاری از دانشگاه ها این رشته در حال تدریس میباشد ، گاها برخی افراد استنباطشان از رباتیک این است که یک کارشناس رباتیک همان کارشناس کامپیوتر مکانیک ویا برق است که در واقع فعالان عرصه رباتیک ، بالاخص نمایندگان صنایع رباتیک ایران دقیقا میدانند این نظریه از اساس اشتباه بوده وبه صرف اشتراکات برخی دروس همچون مدارهای الکترونیکی ، منطقی و … نمیشود چنین بحثی را عنوان نمود وهمانطور که مشخص است بیشتر در بین عوام رواج دارد.

 

اگر بخواهیم توضیحی در مورد این تشابهات و نیاز این رشته ارائه کنیم در حقیقت اگر یک کارشناس رباتیک قصد نو آوری و ساخت یک ربات را داشته باشد باید از برخی علوم دیگر رشته ها استفاده نماید بطور مثال جهت برنامه نویسی های خود از برنامه های رشته کامپیوتر استفاده مینمایند و همچنین بجهت استفاده از مدارهای الکترونیکی از دروس اشتراکی برق استفاده میکنند.

 

کلمه ربات اولین بار توسط Karel Capek نویسنده نمایشنامه R.U.R روبات‌های جهانی روسیه در سال 1921 ابداع شد. ریشه این کلمه، کلمه چک اسلواکی (robotnic) به معنی کارگر می‌باشد.همانطور که مستحضرید یادگیری کودکان در سنین پایین بدلیل دور بودن از اضطراب و نگرانی های عمومی ، در سطح بالایی قرار دارد لذا صنایع رباتیک ایران در راستای آشنایی کودکان با علوم روز ، طرح سراسری آموزش رباتیک را همچون برخی جوامع پیشرفته و در حال توسعه در کشور برگزار مینماید.کلیه قطعات لازم در اختیار کودک قرار گرفته که می تواند با استفاده از آموزشهای تصویری موجود در پکیج یک ربات ساده بسازد و همچنین توانایی ساخت منجنیق ، ماشین و با توجه به تنوع سازه ها و ایجاد خلاقیت و بکارگیری قدرت تخیل ذهن کودک می تواند سایر اشکال را طراحی نماید .

 

شایان ذکر است با توجه به نیاز فرزندان آموش های الفبای فارسی ، کامپیوتر ویژه کودکان در لوح های فشرده جداگانه بصورت رایگان به پکیج اضافه شده است که این مهندس کوچولو را از ربات کوچولوی من متمایز می کند .قابل فروش در فروشگاه های معتبر سراسر کشور ( فروشگاه های اسباب بازی ، لوازم التحریرها و… )

تعرفه کلیه محصولات ( ربات مهندس کوچولوی من : ربات کوچولوی فوتبالیست ، ربات کوچولوی جنگجو ، ربات کوچولوی آتش نشان )یکسان میباشد : 73.000 تومان

 

ربات,رباتیک,آموزش روباتیک

تقویت حافظه. بازی وسرگرمی بااستفاده از رباتیک

 

ربات مهندس کوچولوی من و آموزشها :

  • آموزش ساخت ربات ویژه کودکان به همراه کلیه قطعات لازم
  • آموزش ساخت منجنیق و تله کابین
  • آموزش الفبای فارسی وکامپیوتر ویژه کودکان
  • آموزش اعداد و رنگ ها
  • آموزش اشکال هندسی و شبانه روز
  • تقویت حافظه. بازی وسرگرمی

 

 ربات,رباتیک,آموزش روباتیک

دانش آموزان و کودکان میتوانند با این ربات با یکدیگر مسابقه دهند

 

ربات کوچولوی من و مهندس کوچولو

همانطور که در بالا گفته شد دلیل متمایز کردن پکیج ربات مهندس کوچولوی من از دیگر محصولات آموزش ساخت پنج ربات در یک بسته آموزشی بصورت فیلمهای تصویری میباشد که یادگیری بچه ها را به حداکثر میرساند کلیه هموطنان عزیز میتوانند جهت بالا بردن خلاقیت در فرزندان وشکوفایی هرچه بیشتر استعدادهایشان از این بسته استفاده مطلوب داشته باشند

ربات,رباتیک,آموزش روباتیک

ربات یک ماشین الکترومکانیکی که بسته به شرایط خاص کار تعریف شده ای را انجام میدهد

 

ربات کوچولوی فوتبالیست من

با استفاده از قطعات موجود در مهندس کوچولو من میتوانید یک ربات کوچولوی فوتبالیست ساخته ، که دانش آموزان و کودکان میتوانند با این ربات با یکدیگر مسابقه دهند ، همانطور که میدانید این بسته آموزشی بسیار مهیج و پرطرفدار میباشد والبته تا کنون بیشترین استقبال در مهد کودک ها و پس از آن در مدارس صورت گرفته است.دارای قطعات مکانیکی از جمله موتور ، گیربکس ، برد کنترل ، سازه های مکانیکی ازجمله یک شوتر فوتبالیست و دیگر قطعات موجود .

 

ربات,رباتیک,آموزش روباتیک

آموزش ساخت ربات در سنین مختلف با صنایع رباتیک ایران

 

ربات کوچولوی آتش نشان

همانطور که از نامش مشخص است وظیفه این ربات مهار آتش است در واقع دانش آموزان میتوانند با ساخت ربات کوچولوی آتش نشان آتش کوچکی همچون یک شمع را خاموش نمایند. که قطعات مورد نیاز آن (موتورها ، سازه های مکانیکی متنوع از جمله یک ملخک برای تولید باد و…) نیز در بسته مهندس کوچولوی من موجود میباشد.معمولا از این بسته جهت آموزش ساخت ربات آتش نشان وچند ربات دیگر به دانش آموزان زیر هفت سال و بالای هشت سال استفاده میشود.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
اعطای نمایندگی رباتیک (2) - مصطفی خواست خدایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آموزش مسائل جنسی به کودکان سنین مختلف



 

 

آموزش مسائل جنسی به کودک

 

فرزندان ما در هر سنی تا چه میزان باید با مسائل جنسی آشنا باشند؟در این مقاله به اين موضوع مي‌پردازيم که درباره‌ي مسائل جنسي، کودکان در هر سني تا چه ميزان بايد اطلاعات داشته باشند. به خاطر داشته باشيد بهترين آموزگار براي کودکان والدين مي‌باشند.

 


بچّه‌ها بايد : تا سن 5 سالگي


1- نام صحيح اعضاي بدن از جمله اعضاي تناسلي را بدانند.


2- درک کنند که نوزادان از رحم مادر متولد مي‌شوند.


3- مفهوم فضاي خصوصي را هنگام تعويض لباس و رفتن به توالت بدانند. به ويژه ضروري است کودکان 5 ساله تفاوت خصوصي و سري را بفهمند.


4- بتواند به راحتي با والدين يا فرد بزرگسال قابل اعتماد ديگري، درباره جنسيت صحبت کنند.


5- نسبت به هويت مذکر يا مونث خود عزت نفس داشته باشند.

 


بين 6 تا 9 سالگي


بچّه‌ها بايد:


1- بتوانند توليد مثل حيوانات و گياهان را به عنوان بخشي از چرخه حيات درک کنند.


2- در پاسخ به سوالاتي چون «نوزادان از کجا مي‌آيند؟» «چطوري به دنيا مي‌آيند» چيزهاي شنيده باشند.


3- از تفاوت بين دو جنس آگاه باشند و بتوانند نام صحيح اندام تناسلي خود و جنس مخالف را نام ببرند.


4- درک کلي از ايدز و عفونت‌هاي ديگري که از طريق جنسي منتقل مي‌شود داشته باشند.


5- نسبت به سلامت کلي و نيازهاي ايمني بدن خود مسئوليت روزافزون پيدا کنند و بهداشت شخصي خود را با مسواک زدن، دوش گرفتن، رعايت تغذيه مناسب و غيره حفظ کنند.


6- مفاهيم دوستي و عدالت را بفهمند و بتوانند احساسات خود را با والدين يا افراد بزرگسال قابل اعتماد ديگر درميان بگذارند.

 


بين 9 تا 13 سالگي


بچّه‌ها بايد:


1- جنسيت را به عنوان بخشي طبيعي از زندگي درک کنند.


2- با تغييرات طبيعي دختران و پسرها در دوران بلوغ (عادت ماهيانه و احتلام) آشنا شوند.


3- بتوانند با ديگران دوست شوند و دوستي‌هايشان را حفظ کنند. (معمولاً با هم جنس‌هاي خودشان)


4- روند توليد مثل و از جمله مفاهيمي چون: آميزش جنسي، پدر و مادرشدن، سقط جنين و جلوگيري از بارداري را درک کند.


5- بدانند سوء استفاده جنسي چيست؟ چگونه مي‌توان آن را تشخيص داد و در موقعيت‌هاي بالقوه خطرناک چگونه بايد رفتار کرد.


با توجه به مراحل رشد کودک، به پرسشهاي او پاسخ دهيد. هر چه سن او کمتر است پاسخ‌ها را عيني‌ تر و با لحن جدي بگوييد. جواب آنها را حداکثر در دو تا سه جمله بدهيد. بچه‌هاي ده- دوازده ساله به اطلاعات بيشتري نياز دارند که مي‌توان از طريق کتاب‌ها، جزوه‌ها و کلاس‌هاي آموزي به آنها دست يافت.

tebyan.net