ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

AFC هم عربستان را جدی نمی‌گیرد!



اخبار,اخبار ورزشی,رقا‌بت‌های مقدماتی

در حالی که تنش سیاسی بین ایران و عربستان پس از اعدام رهبر شیعیان عربستان به اوج رسیده، مسئولان باشگاه‌های حکومتی این کشور نیز دست به دامان اهرم‌های سیاسی شده‌اند و اعلام کرده‌اند با تیم‌های ایرانی در ایران بازی نمی‌کنند.

  چند ساعت پس از اعدام شیخ نمر، رهبر شیعیان عربستان و اعتراض گسترده مردم ایران به این تصمیم سیاسی، باشگاه‌های عربستان که همگی زیر مجموعه حکومت این کشور به شمار می‌آیند اعلام کردند که تصمیم گرفته‌اند بازی‌ با تیم‌های ایرانی در ایران را تحریم کنند.

حتی مسئولان سازمان لیگ عربستان در اظهار نظری عجیب و خارج از عرف اعلام کرده‌اند که این کشور از AFC می‌خواهد تا قر‌عه‌کشی ر‌قا‌بت‌های لیگ قهرمانان آسیا را دوباره برگزار کند تا تیم‌های عربستانی و ایرانی در یک گروه قرار نگیرند!

با این حال به نظر می‌رسد این اظهار نظرها که برای خرسندی حکمرانان سعودی در رسانه‌های حکومتی این کشور منتشر می‌شود تنها مصرف داخلی دارد، چرا که با وجود گذشت 48 ساعت از این اظهار نظر‌ها هیچ اقدام عملی از سوی فدراسیون فو‌تبا‌ل عربستان برای تصمیم‌گیری به AFC صورت نگرفته است.

عربستانی‌ها در حالی مدعی هستند که در ایران امنیت وجود ندارد که کنفدراسیون فو‌تبا‌ل آسیا میزبانی ر‌قا‌بت‌های مختلفی را در سال 2015 از جمله میزبانی ر‌قا‌بت‌های مقدماتی نو‌جو‌ا‌نان و جوانان آسیا و همین طور میزبانی بازی‌های خانگی عراق و افغانستان را به ایران واگذار کرد و همین موضوع نشان می‌دهد که اگر تهدید طرف سعودی عملی شود، کنفدراسیون فو‌تبا‌ل آسیا با تاکید بر جدایی سیاست در ورزش و امن بودن ایران به سیاسی کاری‌های باشگاه عربستان توجهی نمی‌کند.

در سال‌های اخیر هم هر بار تیم‌های عربستانی به ایران سفر کردند، پس از بازگشت به این کشور اعلام می‌کردند که قصد شکایت از تیم‌های ایرانی را دارند اما یا آنها پس از بهره‌برداری داخلی این کار را انجام ندادند یا اگر شکایتی صورت گرفت کنفدراسیون فوتبال آسیا آن را رد کرد.

 

اخبار  ورزشی  -   جام  جم


ویدیو مرتبط :
پیام جدی ایران به عربستان در خصوص فاجعه منا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شکایت الهلال عربستان به AFC



اخبار,اخبار ورزشی,یدار  پرسپولیس با الهلال

باشگاه الهلال عربستان به اتفاقات دیدار با پرسپولیس اعتراض دارد و اعلام کرده است به زودی به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، جدال حساس پرسپولیس با الهلال در دور رفت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی یک بر صفر نماینده ایران به پایان رسید.

این دیدار در حالی که تا دقایق پایانی با تساوی بدون گل در جریان بود، یک گل به دنبال داشت که سهم پرسولیس بود. ضربه طارمی بدون آن که دروازه الهلال را تهدید کند با اشتباه مدافع برزیلی الهلال وارد دروازه این تیم شد تا نماینده ایران پیروزی ارزشمندی را به دست آورد و به دیدار برگشت امیدوار شود.

کادر فنی و بازیکنان الهلال به شدت به عملکرد داور بازی اعتراض داشتند. این باشگاه سعودی بعد از پایان بازی نامه اعتراض‌آمیزی را به ناظر بازی داد و تاکید کرد که امروز (چهارشنبه) نیز نامه‌ای اعتراض‌آمیز به کنفدارسیون فوتبال آسیا خواهد نوشت.

در بیانیه‌ای که سایت رسمی باشگاه الهلال آن را منتشر کرد، آمده است: "به قضاوت داور و کمک‌های او در این دیدار و همچنین همه آن چه در ورزشگاه آزادی رخ داد، اعتراض داریم و شکایت خود را به کنفدارسیون فوتبال آسیا ارسال خواهیم کرد."

در این بیانیه همچنین به رفتار حاضران در ورزشگاه اشاره شده است. به نظر می‌رسد که سعودی‌ها مثل همیشه به دنبال حاشیه‌سازی هستند. باشگاه الهلال در بیانیه جدید خود بعد از شکست برابر پرسپولیس همچنین نوشت: در این بازی بار دیگر شاهد شعارهای سیاسی در ورزشگاه بودیم و به طرف بازیکنان الهلال نیز اشیایی پرتاب شد.

شکست الهلال برابر پرسپولیس در فضای مجازی عربستان بازتاب زیادی داشت و بسیاری از مردم عربستان خواستار برخورد کنفدارسیون فوتبال آسیا با میزبانی تیم‌های ایرانی شده‌اند.

این اعتراضات دامنه دار سعودی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که آنها بارها به کنفدارسیون فوتبال آسیا درباره رفتار بد تماشاگران ایرانی اعتراض کرده‌اند اما هیچ جوابی نگرفته و همچنان اصرار دارند که به این کار خود ادامه دهند.

  اخبار  ورزشی  -  ایسنا