ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

9 روز مانده تا یورو2012: این 9 قهرمان



 

بهترین فوتبالیست های تاریخ یورو2012

 

1 -آلمان: همیشه پای ژرمن ها در میان است. یکی از قدرت های اول فوتبال اروپا و دنیا ی تردید آلمان ها هستند. آنها که همه چیزشان را با برنامه ریزی دقیق پایه گذاری می کنند و با اجرای کامل و بی نقص آن برنامه ها پیش می روند همواره در بین مدعیان قهرمانی جای دارند. به همین خاطر هم پُرافتخارترین کشور اروپایی که در ده دوره از سیزده دوره جام ملت های اروپا حضور داشته توانسته 6 بار پای به دیدار نهایی بگذارد و سه بار این جام معتبر را به خانه ببرد.

 

بهترین فوتبالیست های تاریخ یورو2012

 

 

2-     اسپانیا: ماتادورها در پی خلق رکورد فتح سه جام متوالی، کاری که تاکنون هیچ تیمی موفق به انجام آن نشده است هستند. (فرانسه قهرمان جهان در سال 1998 و قهرمان اروپا در یورو 2000 این فرصت را داشت اما جام جهانی کابوس وار 2002 این امر را برای آنها ناممکن ساخت.) آنها به خوبی می دانند اگر موفق به انجام این ماموریت غیر ممکن شوند، تا سالیان سال، نسلهای مختلف درمورد آنها صحبت خواهند کرد. (پیش از این، آلمان ها با فتح جام ملت های اروپای 1972 و جام جهانی 1974 با راهیابی به دیدار فینال جام ملت های اروپا در سال 1976 تا نزدیکی این افتخار بزرگ رفتند اما با شکست مقابل چکسلواکی سابق در آخرین گام رویای ژرمن ها به واقعیت تبدیل نشد.) امید اول کسب عنوان قهرمانی یورو2012، مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات و قهرمان جهان شانس این را دارد که جاودانه شود. داشتن فوق ستاره هایی تکرار ناشدنی چون کاسیاس، ژاوی و اینیستا دومین تیم پر افتخار جام ملت های اروپا پس از آلمان را برای رسیدن به افتخاری دیگر بسیار امیدوار نگه داشته اما یادمان نرود اروپایی ها تا بحال اجازه ندادند تیمی دو بار پیاپی جام قهرمانی را تصاحب کند.

 

 

بهترین فوتبالیست های تاریخ یورو2012

 

3-     فرانسه: این تیم هم بخاطر پیشینه ی درخشانش می تواند بین شانس های قهرمانی یورو 12 قرار گیرد. هرچند تیم لوران بلان جوان از داشتن لیدری تمام عیار برای رهبری تیمش در این تورنمنت بزرگ بی بهره است. این نکته از آنجا اهمیت پیدا می کند که خروس ها هرگاه توانسته اند بر جامی بوسه بزنند پای درخشش یک اسطوره برایشان در میان بوده است. در قهرمانی 1984 میزبان، میشل پلاتینی (رئیس فعلی یوفا) این نقش را برای فرانسوی ها بازی می کرد و زیزو، یکی از بهترین فوتبالیست های تاریخ در یورو 2000 لیدر همه کاره ی آبی پوشان بود.

 

بهترین فوتبالیست های تاریخ یورو2012

 

4-     روسیه: البته اقتدار پهناورترین کشور جهان در فوتبال مدت هاست از بین رفته و روسیه فعلی جایگاهش را از دست داده اما این تیم زمانی از قدرت های اول مستطیل سبز به حساب می آمد. قهرمان اولین دوره مسابقات جام ملت های اروپا در سال 1960 که به واسطه عملکرد دروازبان بی نظیر و اسطوره ایشان به دست آمد سه دوره نیز عنوان نایب قهرمانی اروپا را به دست آورده. روسیه پس از لئو یاشین که اولین دروازبانی بود که عنوان بهترین بازیکن سال اروپا را به دست آورده نتایج پر فراز و نشیبی داشته و با اینکه در دوره قبلی مسابقات تا نیمه نهایی هم بالا آمد و در نهایت مقام سومی یورو2008 را به واسطه مربی کار بلدی چون گاس هیدینگ کسب کرد اما کمتر کسی در این یورو شانسی برای روس ها قائل است.

 

بهترین فوتبالیست های تاریخ یورو2012

 

5-     جمهوری چک: همسایه و رقیب لهستان (از میزبانان مشترک یورو12) روزگاری سهمی در فوتبال اروپا داشت اما در حال حاضر برای موفقیت تنها می تواند روی توانمندی های پتر چک که از عوامل اصلی قهرمانی چلسی در جام باشگاه های اروپا در فصل اخیر بود دلخوش کند. این تیم هم گاه و بی گاه نتایج درخشانی در اروپا کسب کرده که از جمله آن یک قهرمانی، یک دومی و سه بار سومی این بازی هاست. باید دید تیم ملی جمهوری چک در تورنمنت پیش رو تا کجا می تواند پیش برود.

 

 

بهترین فوتبالیست های تاریخ یورو2012

 

6-     ایتالیا: تعجب کردید؟! دومین تیم پر افتخار جهان که چهار بار جام جهانی فوتبال را فتح کرده از ناکامان اروپاست. این تیم تاکنون تنها یک بار، آن هم در سومین دوره بر بام فوتبال قاره سبز نشسته و تا دوازدهمین دوره مسابقات که به میزبانی مشترک بلژیک و هلند برگزار شد دیگر رنگ فینال را هم ندیده بود. آتزوری در یورو 2000 هم با اینکه تا دقایق پایانی صاحب جام بود، قافیه را به یاران زیدان واگذار کرد تا پس از یک ماراتن 120 دقیقه ای به نایب قهرمانی بسنده کند. انگار برای سرزمین چکمه رسیدن به قهرمانی جهان ساده تر از فتح جام جهانی کوچک است.

 

بهترین فوتبالیست های تاریخ یورو2012

 

7-     هلند: Nederland یا سرزمین پست، منبع گُل و دوست داشتنی ترین کشور اروپا نیز هست. فوتبال هلند با افکار بزرگانی چون رینوس میشل و یوهان کرویف ایده پردازان زیباترین فوتبال دنیا پرورانده شده است اما نایب قهرمانی های دراماتیک لاله های نارنجی در جهان از این تیم چهره ای کاریزماتیک ساخته که هر هوادار فوتبالی بخاطر آنکه نحوه بازی آنها را می پسندد از موفقیت آنها خرسند شود. هلند تنها یک بار با هدایت پدر فوتبالیش (رینوس میشل) و با مثلث مرگبار گولیت، فان باستن و رایکارد در سال 1988 توانست اروپا را در سلطه خود در آورد.

 

بهترین فوتبالیست های تاریخ یورو2012

 

8-     دانمارک: اولین شگفتی سازان اروپا. میهمان تورنمنت اروپا در سال 1992 همه را غافلگیر کرد. بعد از اولین دوره این مسابقات و قهرمانی شوروی سابق به همراه یاشین اسطوره ای اروپا یک بار دیگر به دستان دروازبانی فوق العاده تسخیر شد. دانمارک که اصلاً قرار نبود در مسابقات این سال شرکت کند با تقدیر سرنوشت، بجای یوگوسلاوی سابق پا به خاک همسایه، یعنی سوئد میزبان گذاشت. وایکینگ ها در راه خلق این شگفتی قهرمان دو دوره قبلی جام ملت های اروپا یعنی فرانسه و هلند و همچنین آلمان، قهرمان جهان در سال 1990 را شکست دادند. پیتر اشمایکل درون دروازه و میشل لادروپ مهاجم دانمارک ها اینگونه نامی جاودان در تاریخ پیدا کردند.

 

بهترین فوتبالیست های تاریخ یورو2012

 

9- یونان: سرزمینی کهن و مهد تمدن و سرآغاز المپیک. یونان در فوتبال نامی نا آشنا بود تا اینکه مردی جاه طلب به نام اتوری هاگل آلمانی هدایت فوتبالیست های بی تکنیک اما تاکتیک پذیر این تیم را بر عهده گرفت. یونان در حالی به عنوان قهرمانی یورو 2004 دست یافت که دو بار در اولین و آخرین بازی جام پرتغال پر ادعا و میزبان را مغلوب کرد. هر چند نمایش های درخشان و تماشاگر پسندی از یونان هاگل ندیدیم اما اکنون نام آنها در لیست فاتحان یورو جای دارد./گل


ویدیو مرتبط :
تست مکعب 9*9*9 شنگ شو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سه زلزله هشت شهر استان تهران را لرزاند/ 9 زلزله در 10 روز



سه زلزله هشت شهر استان تهران را لرزاند/ 9 زلزله در 10 روز

استان تهران – خبرگزاری مهر: سه زمین لرزه صبح و عصر سه شنبه در استان تهران که بزرگترین آنها 3.5 در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) بود، حوالی تهران، جوادآباد ورامین، پیشوا، ری، باقرشهر، کیلان، دماوند و آبسرد را لرزاندند و نهمین زلزله 10 روز اخیر استان تهران را نیز رقم زدند.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش خبرنگار مهر، بزرگترین زلزله سه شنبه 4 مهرماه 1391 در جوادآباد از توابع شهرستان ورامین روی داد که به بزرگی 3.5 در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) بود و شهرستان پیشوا را نیز لرزاند.

این زمین لرزه  در ساعت 11 و 45 دقیقه و سه ثانیه صبح امروز در عمق ۱۳ کیلومتری زمین روی داد که موقعیت رومرکز آن توسط مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ۳۴.۸۱ شمالی و ۵۱.۹۶ شرقی اعلام شد.

زلزله 3.5 ریشتری جوادآباد و پیشوا با عدم قطعیت مکانی ۰.۸۷+/- کیلومتر در جهت شمالی – جنوبی و ۱.۱۱+/-  کیلومتر  در جهت شرقی – غربی بوده است.  

این زمین لرزه در51 کیلومتری جواد آباد، 57 کیلومتری گرمسار در استان سمنان، 59 کیلومتری پیشوا و 109 کیلومتری تهران بزرگ روی داد.

زلزله ۲.۲ ریشتری در کیلان، دماوند و آبسرد

ساعت 8 و 15 دقیقه و یک ثانیه صبح امروز نیز زلزله ای به بزرگی 2.2 در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) شهرهای کیلان، دماوند و آبسرد در شهرستان دماوند را لرزاند.         

موقعیت رومرکز زلزله توسط مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ۳۵.۵۷ شمالی و ۵۲.۳۴ شرقی در عمق 11 کیلومتری زمین گزارش شده است.

عدم قطعیت مکانی این زمین لرزه نیز ۱.۷۴+/- کیلومتر در جهت شمالی – جنوبی و ۱.۱۱+/-  کیلومتر  در جهت شرقی – غربی بوده است.

این زلزله در 15 کیلومتری کیلان، 30 کیلومتری دماوند، 31 کیلومتری آبسرد در شهرستان دماوند و 86 کیلومتری تهران بزرگ روی داد.

تهران، شهرری و باقرشهر هم لرزیدند

ساعت 12 و 37 دقیقه و 22 ثانیه عصر سه شنبه نیز شهرهای ری، باقرشهر و تهران با زمین لرزه ای به بزرگی 2 در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) لرزیدند.

این زلزله با موقعیت رومرکز ۳۵.۶۱ شمالی و ۵۱.۵۳ شرقی در عمق ۱۷ کیلومتری زمین با عدم قطعیت مکانی   ۳.۴۸+/- کیلومتر در جهت شمالی – جنوبی و ۲.۲۲+/-  کیلومتر  در جهت شرقی – غربی روی داد.

این زمین لرزه در 8 کیلومتری ری، 14 کیلومتری باقرشهر و 15 کیلومتری تهران بزرگ گزارش شده است.

هنوز گزارشی از تلفات جانی و مالی هیچ کدام از این زمین لرزه ها گزارش نشده است.

شش زلزله در هشت روز

از شنبه هفته گذشته تا یکشنبه دوم مهرماه شش زلزله دیگر نیز نقاط مختلف استان تهران را لرزانده بود.

زلزله ای به بزرگی 2 در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) ساعت 20 و 24 دقیقه و 55 ثانیه روز یکشنبه دوم مهرماه، شهرهای کیلان، دماوند و آبسرد در شهرستان دماوند را لرزاند.

همان روز زلزله ای به بزرگی 2 در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) شهرهای لواسان، پردیس و بومهن در شهرستانهای شمیرانات و تهران را در ساعت  11 و 42 دقیقه و 51 ثانیه صبح به لرزه درآورد که این زمین لرزه در11  کیلومتری لواسان شهرستان شمیرانات،11  کیلومتری پردیس و14  کیلومتری بومهن در بخش مرکزی تهران و35  کیلومتری تهران بزرگ گزارش شد.

زلزله ای به بزرگی ۲.۱در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) چهارشنبه شب گذشته 29 شهریورماه شهرهای فیروزکوه و کیلان در شهرستانهای فیروزکوه و دماوند را لرزاند تا چهارمین زلزله شرق استان تهران در پنج روز رخ دهد.

آن زمین لرزه در 27 کیلومتری فیروزکوه در استان تهران، 36 کیلومتری آرادان در استان سمنان، 41 کیلومتری کیلان در شهرستان دماوند و 111 کیلومتری تهران بزرگ گزارش شد.

همچنین زلزله ای به بزرگی ۲.۴در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) ساعت  10 صبح دوشنبه 27 شهریور 1391 شهرهای دماوند، رودهن و آبسرد در شهرستان دماوند را برای سومین بار در سه روز لرزاند.

زلزله ای به بزرگی ۲.۱ در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) ساعت  19 و 10 دقیقه و 46 ثانیه یکشنبه 26 شهریور 1391 نیز رودهن و آبسرد در شهرستان دماوند و بومهن در بخش مرکزی تهران را لرزاند.

آن زمین لرزه در 10 کیلومتری رودهن، 11 کیلومتری آبسرد، 11 کیلومتری بومهن و 45 کیلومتری تهران بزرگ گزارش شد.

زلزله ای به بزرگی ۲.۳ در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) نیز بامداد شنبه شهرستانهای دماوند و فیروزکوه را لرزاند که این زمین لرزه در 33 کیلومتری دماوند، 35 کیلومتری فیروزکوه، 39 کیلومتری کیلان و 92 کیلومتری تهران بزرگ گزارش شد./مهر