ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

6، 7 پرسپولیسی: ژوزه برود



6، 7 پرسپولیسی: ژوزه برود

سرمربی پرسپولیس شخصیت محبوبی میان اعضاء باشگاه پرسپولیس به حساب نمی آید.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به مخالفان مربی‌گری مانوئل ژوزه در پرسپولیس باید 6، 7 بازیکن این تیم را هم اضافه کرد. یک تماس از سوی یک بازیکن شمالی قرمزها با محمد رویانیان کافی بود تا ماجرای توطئه خزنده علیه مرد پرتغالی وارد فاز تازه‌ای شود.

جرقه اول را علی پروین زد که بعد از همان هفته دوم و باخت پرسپولیس به فجرسپاسی گفت هزار سال دیگر هم می‌گویم مربی خارجی به درد ما نمی‌خورد. پروین که قبلا گفته بود مربی خارجی فقط آقا دل بوسکه! بعد از آن مصاحبه و واکنش منفی رویانیان سکوت کرد و هیچ نگفت اما تنی چند از پیشکسوتان پرسپولیس هر از چند گاهی علیه مانوئل مصاحبه می‌کردند که از آن جمله می‌توان به محمد مایلی کهن، حمید درخشان و فرشاد پیوس اشاره کرد.

چند نفری هم سکوت کردند تا ببینند پرسپولیس چه نتایجی می‌گیرد. البته بازی نسبتا بهتر پرسپولیس نسبت به استقلال در دربی تهران کمی منتقدان ژوزه را ساکت کرد اما این قصه سر دراز دارد.

* 6، 7 پرسپولیسی: ژوزه برود

علی کریمی هیچ‌گاه رابطه خوبی با ژوزه نداشته و کم نیستند پرسپولیسی‌هایی که می‌گویند او مثل زمان استیلی دل نمی‌سوزاند. البته کریمی کم‌کاری نمی‌کند اما به هر حال بعید است او جزو حامیان ماندن ژوزه باشد. به جز کریمی چند بازیکن سرشناس پرسپولیس هم مخالف ماندن مانوئل هستند و به گوش رویانیان رسانده‌اند که این تیم با این مربی به هیچ‌جا نمی‌رسد.

مدیرعامل پرسپولیس البته گفته بود برکناری ژوزه نه عقلانی است و نه منطقی اما به هر حال فشارها به او ادامه دارد و حداقل 6 بازیکن نامدار و گران‌قیمت سرخ‌پوشان هستند که خواهان جدایی این مربی شده‌اند. هرچند اکثر این نفرات جزو نیمکت‌نشینان پرسپولیس هستند.

البته تنها تفاهم این بازیکنان در کنار گذاشتن ژوزه است و خود این بازیکنان در انتخاب جایگزین ژوزه چند دسته اند. برخی بازیکنان موافق درخشان و برخی دیگر موافق مایلی کهن هستند. البته شنیده شده که نظر رویانیان برای گزینه ایرانی روی مجید جلالی است.

سردار رویانیان در مصاحبه‌اش گفته بود یک مربی به بازیکنان ما زنگ زده و گفته تو باید فیکس بازی کنی و... آن بازیکن ما هم 48 ساعت در کما بود. جالب است بدانید بازیکن مورد نظر محمد نوری بود و نوری با تنها کسی که در این مدت ارتباط داشت علی دایی بود. نوری، غلامرضا رضایی و فشنگچی ارتباط صمیمانه‌ای با علی دایی دارند. البته رویانیان اسمی از دایی نبرده بود ولی قبلا در جایی دیگر گفته بود مخالفان ما استقلالی نیستند بلکه خود پرسپولیسی‌ها هستند! بعد از آن مصاحبه ذهن خیلی‌ها به سمت پروین و عابدینی رفت ولی ...

* سکوت نوری

محمد نوری جمعه با تیم ملی به اردن رفت و طبعا چون ملی‌پوش بود مصاحبه نکرد اما برخی از پرسپولیسی‌ها به شوخی خطاب به او گفتند منظور سردار از بازیکنی که می‌گفت به کما رفته تو بودی؟ نوری البته هیچ حرفی در این ارتباط نزد و طبعا علی دایی هم سکوت کرد تا متهم نشود اما ...

* پرسپولیس - راه‌‌آهن؛ هفته دوازدهم

می‌توان حدس زد که امسال هم تقابل پرسپولیس و راه‌آهن به سبب این حساسیت‌ها جذاب شود. پارسال وقتی راه‌آهن گل چهارم را زد علی دایی دست‌هایش را مشت کرد که همین حرکت حساسیت پرسپولیسی‌ها را در پی داشت.امسال تقابل دو تیم در هفته دوازدهم است و باید دید تا آن زمان ژوزه در پرسپولیس هست یا نه؟!/جام نیوز

 


ویدیو مرتبط :
ژوزه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرسپولیسی های سابق به دنبال اخراج ژوزه


پرسپولیس در دو بازی گذشته توانسته عملکرد بهتری نسبت به هفته های گذشته داشته باشد. رویانیان هم تلاش می کند اوضاع پرسپولیس را آرام جلوه دهد اما از داخل باشگاه خبر می رسد عده ای از مدیران سرخپوش به دنبال اخراج مانوئل هستند.

تماشا: پرسپولیس در دو بازی گذشته توانسته عملکرد بهتری نسبت به هفته های گذشته داشته باشد. رویانیان هم تلاش می کند اوضاع پرسپولیس را آرام جلوه دهد اما از داخل باشگاه خبر می رسد عده ای از مدیران سرخپوش به دنبال اخراج مانوئل هستند.

 حتی گفته می شود مدیرعامل پرسپولیس هم دیگر تحمل تکرار نتایج ضعیف را ندارد و ممکن است بیش از این از مربی گرانقیمت تیمش حمایت نکند. از سوی دیگر فشار اذهان عمومی و مسئولان وزارت ورزش برای پاسخگویی به خرج های میلیاردی افزایش یافته و رویانیان نگران است اگر نتایج به همین سبک پیش برود، هواداران هم پشت او را خالی کنند.

مانوئل پس از بازی با فولاد گفت: «نباید برای این فصل امید قهرمانی داشت و اگر می خواهیم قهرمان شویم باید برای فصل آینده برنامه ریزی کنیم.» بر اساس شنیده ها این حرف ها اصلا به مذاق رویانیان خوش نیامده است. بزرگترین مانع جدایی مانوئل ژوزه از پرسپولیس، قرارداد 4 میلیارد تومانی این مربی پرتغالی است. مبلغی که درصورت اخراج او باید به صورت تمام و کمال پرداخت شود.

رویانیان علاقه ای ندارد بابت 7 هفته ناکامی چنین مبلغی را به ژوزه بدهد پس طبیعی است که اگر قرار به پایان دادن به همکاری باشد، مدیران پرسپولیس ترجیح دهند که مانوئل ژوزه خودش استعفا دهد.


رویانیان: ژوزه انتخاب هواداران بود

مدیرعامل پرسپولیس در گفت و گو با ایسنا تایید کرده از نتایج تیمش راضی نیست اما اعتقاد دارد این مربی انتخاب هواداران بوده و باید از او حمایت شود: «ما قول داده بودیم که در 5 بازی اول لیگ هر نتیجه ای که به دست آمد بپذیریم اما از بازی دربی به کادر فنی گفتیم که از این به بعد باید ببرید. این حق مانوئل بود که تا هفته ششم به او فرصت دهیم تا تیم را بشناسد. اگر ژوزه را به پرسپولیس آوردیم بر اساس نظرسنجی هواداران بود. من خیلی برای نظر هواداران احترام قائل بودم و دوست داشتم همان کسی که آنها می خواهند سرمربی شود. از بین متسو، ژوزه و یک مربی ایرانی، ژوزه رای بیشتری آورد. می دانم که هواداران دوست ندارند که خودم مربی را انتخاب کنم. وقتی در آغاز کارم به پرسپولیس آمدم، همه گفتند دنیزلی را به پرسپولیس بیاورید. من هم با وجود مشکلاتی که داشت، رفتم و این مربی را به پرسپولیس آوردم. در ابتدای فصل هم به خواست هواداران این انتخاب را انجام دادم. حالا درست نیست که پای این انتخاب نایستم.»

رویانیان تاکید کرده همچنان از ژوزه حمایت می کند و گزینه اخراج او روی میز نیست: «ما مجبور بودیم به خاطر عملکرد تیم در فصل گذشته تحولاتی ایجاد کنیم. به همین خاطر مربی بزرگ و بازیکنان بزرگی به پرسپولیس آوردیم تا بتوانیم فصل قبل را جبران کرده باشیم. به نظر من ژوزه جایگاه و شرایط تیم را شناخته است. البته عدم نتیجه گیری در بازی های ابتدایی تا حدی طبیعی بود. به هر حال 70 درصد تیم ما تغییر کرده اما من کاملا امیدوارم که با این بازیکنان و با این مربی به بهترین نتایج در ادامه فصل برسیم.»



عابدینی: باید ژوزه را اخراج کنید


پیشکسوتان پرسپولیس که از ابتدای فصل حملات زیادی به ژوزه کرده بودند، بعد از تساوی دقیقه نودی با فولاد حسابی از فرصت استفاده کرده و ژوزه را سیبل انتقاداتشان کرده اند. البته حمله بازیکنان و مربیان سابق پرسپولیس به مربیان خارجی این تیم نکته جدیدی نیست اما تاکید عابدینی به اخراج ژوزه می تواند تاثیرگذارتر از یک اظهار نظر معمولی باشد: «پرسپولیس 6 امتیازی است و با صدر جدول به اندازه سه بازی فاصله دارد و می تواند این فاصله را جبران کند. تیم های بزرگ مثل پرسپولیس می توانند خودشان را پیدا کنند  و به مسابقات برگردند. من هنوز هم معتقدم باید ژوزه برکنار شود. اکنون به این نتیجه رسیده ایم که با این راننده نمی توانیم به مقصد برسیم بنابراین در این تعطیلات 20 روزه باید ابتدا این راننده را برداریم و یک فرد مناسب را جایگزینش کنیم.»

عابدینی در جواب رویانیان که اخراج ژوزه را بی عقلی دانسته می گوید: «می تواند اینطور هم باشد و شاید من بی عقل باشم! به هر حال عقل کل هم نیستم.»