ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

3 نامزد‌ نهایی توپ طلای 2015


برترین بازیکن سال اروپا برای کسب پنجمین توپ طلای خود باید با هم‌تیمی برزیلی‌اش و نیز مهاجم پرتغالی کهکشانی‌ها رقابت کند.

خبرگزاری تسنیم: فیفا نام فهرست نهایی سه نامزد نهایی دریافت جوایز برترین‌های فوتبال دنیا در بخش مردان و زنان و نیز برترین گل‌های سال 2015 را اعلام کرد.

بر این اساس همان طور که پیش‌بینی می‌شد، برای کسب توپ طلا لیونل مسی و نیمار از بارسلونا، دو بازیکنی که فصل گذشته در ترکیب آبی‌و‌اناری‌ها خوش درخشیدند و سهم بسزایی در قهرمانی سه‌گانه بارسا داشتند و نیز کریستیانو رونالدو برترین گلزن فصل گذشته لالیگا سه نامزد نهایی هستند و رقابت خود را برای کسب جایزه‌ای که 11 ژانویه (21 دی) برنده‌اش مشخص می‌شود، آغاز کردند.

در بخش برترین مربیان مرد فوتبال جهان در سال 2015 نیز لوئیس انریکه، سرمربی بارسلونا (قهرمان فصل گذشته لالیگا، جام حذفی اسپانیا و لیگ قهرمانان اروپا)، پپ گواردیولا، سرمربی بایرن‌مونیخ (قهرمان فصل گذشته بوندس‌لیگا) و خورخه سامپائولی، سرمربی تیم ملی شیلی (قهرمان کوپا آمه‌ریکا) سه نامزد نهایی هستند.

فهرست نامزدهای نهایی برترین‌های دنیای فوتبال در سایر بخش‌ها به شرح زیر است:

نامزدهای زیباترین گل سال 2015 (جایزه فیفا پوشکاش):
1- لیونل مسی (3 ژوئن 2015)، اتلتیک بیلبائو - بارسلونا، جام حذفی اسپانیا
2- وندل لیرا (11 مارس 2015 ) اتلتیکو مینیرو - گویاننزه، لیگ دسته اول فوتبال برزیل
3- آلساندرو فلورنزی (16 سپتامبر 2015) رم - بارسلونا، لیگ قهرمانان اروپا

نامزدهای جایزه برترین بازیکن زن:
1- چارلی یوید (آمریکا)
2- آیا میاما (ژاپن)
3-سلیا ساشیچ(آلمان)

نامزدهای جایزه برترین مربی زن:
1-جیل الیس (آمریکا)
2-مارک سامپسون (انگلیس)
3- نوریو ساساک (ژاپن)

برندگان نهایی هر بخش در مراسم اهدای توپ طلای سال 2015 که 21 دی ماه در مقر فیفا برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.


ویدیو مرتبط :
۳ نامزد نهایی دریافت توپ طلای اروپا ۲۰۱۵

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام اسامی 3 نامزد نهایی توپ طلای 2015



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اسامی سه بازیکن نهایی برای دریافت توپ طلای سال 2015 اعلام شد.

ماه گذشته بود که اسامی 23 بازیکن به عنوان نامزدهای نهایی توپ طلای سال 2015 اعلام شد. از مسی، سوارز، نیمار و رونالدو به عنوان اصلی ترین گزینه های نهایی یاد می شد و دقایقی پیش سرانجام 3 بازیکن فینالیست توپ طلا مشخص شدند و نام آنها اعلام شد. بر این اساس لئو مسی، کریستیانو رونالدو و نیمار برای کسب توپ طلا وارد رقابت نهایی خواهند شد.

همچنین اسامی سه مربی به عنوان نامزدهای نهایی انتخاب برترین مربی سال 2015 اعلام شد: لوئیس انریکه، سرمربی بارسلونا، پپ گواردیولا سرمربی بایرن و خورخه سامپائولی، سرمربی آرژانتینی تیم ملی شیلی.

انریکه همراه بارسلونا تا بدینجا موفق به کسب 4 قهرمانی ارزشمند در سال 2015 شده؛ از جمله فتح سه گانه. پپ گواردیولا بایرن را قهرمان بوندسلیگا و سامپائولی نیز شیلی را قهرمان کوپا آمریکا کرد.

سه گل نیز به عنوان نامزدهای نهایی گل برتر سال 2015(جایزه پوشکاش) انتخاب شدند: گل لئو مسی به بیلبائو در فینال کوپا دل ری، گل فلورنزی(بازیکن رم) به بارسلونا در دور گروهی لیگ قهرمانان 2015-2016 و نیز گل وندل لیرا در بازی اتلتیکو گویانینزه و گویانزیا در تاریخ 11 مارس.

 

اخبار ورزشی - ورزش سه