ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

گرد پیری روی چهره مهدی مهدوی کیا


علائم بالا رفتن سن کم کم در چهره مهدی مهدوی‌کیا، چهره محبوب و دوست داشتنی فوتبال ایران هویدا می‌شود.

خبرآنلاین: نام مهدی مهدوی‌كیا در فوتبال ایران یادآور خاطرات زیادی است. او در زمانی كه فوتبال بازی می‌كرد یكی از محجوب‌ترین فوتبالیست‌های دوران خود بود و به واسطه سال‌ها حضور در فوتبال اروپا، محبوبیت زیادی هم بین اهالی فوتبال ایران داشت. مهدوی‌كیا دو بار در فصل‌های ۲۰۰۳-۲۰۰۲ و ۲۰۰۴-۲۰۰۳ از سوی هواداران هامبورگ به عنوان بهترین بازیکن این تیم انتخاب شد و یک بار هم از سوی نشریه کیکر عنوان بهترین بال راست بوندسلیگا را به دست آورد.

اما شاید به یاد ماندنی ترین صحنه فوتبالی مهدوی كیا گلی باشد كه در جام جهانی 98 به آمریكا زد و نامش را برای همیشه در تاریخ فوتبال ایران ثبت كرد. مهدوی‌كیا پس از بازی با کره جنوبی در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی در حالی که ایران بازی را یک بر یک مساوی کرد و از صعود به جام جهانی باز ماند از تیم ملی فوتبال ایران خداحافظی کرد. او چند سال بعد هم از فوتبال باشگاهی خداحافظی كرد اما مسیری متفاوت نسبت به هم دوره های خود برگزید.

مهدی در حالی كه می‌توانست مربیگری در فوتبال باشگاهی آن هم در سطح لیگ برتر ایران را انتخاب كند، به فوتبال پایه كوچ كرد تا با خدمت كردن به نونهالان و نوجوانانی كه استعداد درخشش در فوتبال را دارند، دین خود را به فوتبال ایران ادا كند. او به جای حضور در تیم‌های لیگ برتری و گرفتن پول‌های چند صد میلیون تومانی، ابتدا به كنار علی دوستی مربی قدیمی فوتبال رفت تا در تیم‌های ملی پایه در كنار او باشد و پس از آن هم آكادمی كیا را تاسیس كرد تا خودش استعدادهای فوتبالی را كشف و به فوتبال ایران معرفی كند.

گرد پیری روی چهره مهدی مهدوی کیا

صفحه اینستاگرام آكادمی كیا عكسی از مهدی منتشر كرده كه نشان می‌دهد گرد پیری روی صورت این چهره دوست داشتنی فوتبال ایران نشسته است. صورت مهدی نشان می‌دهد كه او دیگر آن فوتبالیست قبراق مستطیل سبز نیست و حالا دیگر فقط به درد مربیگری می‌كند. او هم می‌رود كنار چهره‌های دیگر فوتبال ایران كه هر وقت عكس آن‌ها دیده می‌شود، طرفدارانشان یادی می‌كنند از دوران اوج آن ستاره و می‌گویند كاش الان هم یكی مثل او در تیم ملی داشتیم.


ویدیو مرتبط :
‫آکادمی مهدی مهدوی کیا (کیا)در کلن‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نیکی کریمی در کنار مهدی مهدوی کیا+عکس



نیکی کریمی برای ساخت تازه ترین اثرش به سراغ فوتبال و حواشی آن رفته است.

نیکی کریمی در کنار مهدی مهدوی کیا

به گزارش شبکه ایران در حالی که پیش از این گفته می شد «بلور» عنوان تازه ترین فیلم سینمایی نیکی کریمی به عنوان کارگردان است اما تازه ترین اخبار حکایت از آن دارند که این کارگردان زن سینمای ایران با انعقاد قراردادی با فدراسیون فوتبال ایران قصد دارد یک مجله تصویری با محوریت فوتبال ایرانی را تولید کند؛ مجموعه ای که نگاه فرهنگی این بازیگر سینما به مقوله فوتبال را به تصویر می کشد. بنا به گزارش مهدی ملکی در روزنامه «گل» این مجموعه «روزی روزگاری فوتبال» نام خواهد گرفت و نیکی کریمی در هر قسمت نود دقیقه ای آن ضمن به تصویر کشیدن نکاتی جذاب از متن و حاشیه فوتبال ایران به موضوعاتی همانند گفتگو با مربیان، کاپیتانها، تیمهای لیگ برتری، کانون هواداران باشگاهها، فوتبال بانوان، پیشکسوتان و ...پرداخته می شود.

این مجله تصویری بناست از طریق شبکه نمایش خانگی و هر دو هفته یک بار به بازار عرضه شود. اولین مجموعه در 15 شهریورماه عرضه خواهد شد و مهمان اصلی مجموعه اول مهدی مهدوی کیا خواهد بود. کریمی برنامه ریزی های لازم برای عرضه قسمتهایی ویژه از این مجموعه را هم انجام داده تا همزمان با اتفاقاتی همچون دربی آبی و قرمز با دست پر به سراغ مخاطبان برود.

نیکی کریمی قصد داشت تا پیش از برگزاری کنفرانس مطبوعاتی مرتبط با این محصول ویدیویی، اخبار آن را رسانه ای نکند اما کنجکاویهای خبرنگار روزنامه «گل» سبب ساز آن شد که وی در نهایت به تایید ساخت این مجموعه پرداخته و حتی یکی از عکسهای این مجموعه را که نمایی است دونفره از خودش و مهدی مهدوی کیا در اختیار این روزنامه قرار دهد. بازدیدهای چند روز قبل نیکی کریمی از تمرینات تیم فوتبال نفت آبادان هم بخشی از پروژه تولید «روزی روزگاری فوتبال» بوده است./شبکه ایران