ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کی روش:برای بازی با برزیل باید 30 سال زحمت بکشیم!



بازیکنان من می خواهند انسانهای بهتری شوند / کی روش:برای بازی با برزیل باید 30 سال زحمت بکشیم

آنهایی که از برگزاری چنین دیدارهایی صحبت می کنند چرا از ساختن ورزشگاه ها و زمین های چمن مناسب، سرمایه گذاری در فوتبال پایه، امکانات تمرین و بسیاری مسایل اصلی دیگر صحبت نمی کنند؟

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

کارلوش کی روش از زبان مدیررسانه ای تیم ملی پاسخ برخی انتقادات جدید را داد. انتقادهایی که البته آنقدر ریز و قابل چشم پوشی بوده اند که سرمربی تیم ملی در اردوی اردن ذهن خود را درگیر آن نکند. با این حال در گفت و گوی بلندی که خسرو والی زاده با سایت فدراسیون داشته است به تک تک انتقادها از جمله  مقاله ای در فلان روزنامه یا مصاحبه در رادیو ورزش پرداخته شده  و پاسخ آنها از زبان والی زاده و سپس کی روش مکتوب شده است.

از باری با کلمات خودداری کنید

در این مصاحبه بلند ، از قول کی روش به افرادی که خواهان بازی های تدارکاتی بزرگ هستند چنین حمله شده است: "اتفاقا من (کی روش) هم موافق بازی با تیم های بزرگ هستم اما چرا افرادی که چنین مسایلی را مطرح می کنند، به مسایل مادی اشاره ای نمی کنند. افرادی که علاقه مند به بازی با برزیل و فرانسه هستند آیا می دانند بازی با این تیم ها چه هزینه ای دارد؟ کجا هستند آنهایی که باید حمایت مالی کنند؟

آنهایی که از برگزاری چنین دیدارهایی صحبت می کنند چرا از ساختن ورزشگاه ها و زمین های چمن مناسب، سرمایه گذاری در فوتبال پایه، امکانات تمرین و بسیاری مسایل اصلی دیگر صحبت نمی کنند؟  اگر می خواهیم با تیم هایی مثل برزیل و فرانسه بازی کنیم باید حداقل 30 سال زحمت بکشیم و احترام فوتبال جهان را به خود جلب کنیم، آن زمان است که همه آن تیم ها می‌آیند و خودشان می خواهند با شما بازی کنند.

پس تا آن زمان بهتر است از تظاهر و بازی با کلمات خودداری کنیم و مفتخر و متشکر باشیم از افرادی که در حال جمع کردن افتخار برای فوتبال ایران هستند نه ‌آنهایی که فقط حرف می زنند و کمکی نمی کنند. سپاسگزار باشیم از مربیان و بازیکنانی که امروز فوتبال ایران را زنده نگه داشته اند و البته بیشتر از ‌آنهایی که این کارها را برای فوتبال ایران انجام می دهند."نکته این جملات همان نگاه بالابه پایین سرمربی تیم ملی به فوتبال ایران است که البته بیراه هم نیست اما اینکه سرمربی تیم ملی مدام آن را به زبان بیاورد یعنی اینکه پیامهای ویژه ای در آن نهفته است. کی روش در حالی از زحمت 30 ساله (که بسیار برای فوتبال ما لازم است)حرف می زند که ما دو سابل پیش با برزیل  و روسیه بازی کرده ایم. .

بازیکنان من می خواهند انسانهای بهتری شوند

سرمربی تیم ملی ایران در این مصاحبه در دفاع از اردوهای خارج از ایران حرف می زند و آن را راهی برای بهبود کیفیت بازیکنان می داند. او در این باره در انتقاد از کسانی که این اردوها را غیرلازم می دانند می گوید: اگر یک بازیکن بد باشد، باید بد بماند و به تمرین نرود و تلاشی برای بهترشدن نکند؟ اگر دانش آموزی در درس ضعیف است باید او را در منزل نگهداریم و به مدرسه نفرستیم تا همچنان ضعیف بماند؟ اگر فردی بیمار است باید او را نزد دکتر و بیمارستان نبریم تا مداوا شود و به او بگوییم در منزل بمان و بمیر؟ اکنون حرفه ای بودن یا نبودن بازیکنان نکته اصلی و کلیدی نیست. ما با یک سری از بازیکنان مواجه هستیم که تشنه یادگیری هستند و من از آنها راضی هستم زیرا هم می خواهند بازیکن بهتری شوند هم انسان بهتری.

راندمان تیم من 

سرمربی تیم ملی بعد از این بحث در دفاع از نتایج خود در تیم ملی صحبت کرده و می گوید: ما تا به حال 17 بازی انجام داده ایم، که توانستیم 10 برد داشته باشیم، 6 تساوی و 1 باخت. 40 گًل زده، 10 گل خورده، و میانگین امتیاز به دست آمده از هر بازی 2.1 (دو ممیز یک) امتیاز بوده است.

میانگین گل های زده ما 2.3 (دو ممیز سه) گًل و گًل‌های خورده ما 0.58 (پنجاه و هشت صدم) بوده است.با تمامی‌ این اوصاف، من بر این عقیده‌ام که عملکرد تیم می تواند بهتر باشد. من اشاره می‌کنم به دو دیدار اخیر مقابل قطر و تونس. با اینکه ما تیم برتر میدان و کاملا بر حریف مسلط بودیم، نتوانستیم نتیجه را به سود خود رقم بزنیم. ما باید در این مورد پیشرفت کنیم، ولی‌ در کّل از تفکّر بچه ها، از پیشرفت تیم، از یکپارچگی تیمی، و همچنین از عملکرد تاکتیکی رضایت دارم.

.والی زاده در پایان این مصاحبه گفته است: کوتاه سخن آنکه مجموعه تیم ملی بویژه سرمربی آن ضمن احترام کامل به رسانه ها و انتقادهای سازنده و منطقی آنها، تاکید می کند که در زمان حاضر تمامی تمرکز و انرژی تیم ملی اعم از بازیکنان و کادر فنی برروی دیدار آینده مقابل لبنان است و تمامی اعضای تیم ملی کاملا متحد و باانگیزه بالا، دست بدست هم داده اند تا بتوانند در این مسیر موفق باشند و توجه به برخی مسایل حاشیه ای و اظهارات برخی افراد که اهمیت چندانی ندارند، نخواهند کرد و درپی رسیدن به هدف اصلی خود هستند./گل

 


ویدیو مرتبط :
چقد بده این همه زحمت بکشیم بعد هیچی به هیچی :|

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کی‌روش تماشاگر ویژه بازی ایران – برزیل


سرمربی تیم ملی فوتبال ایران دیدار تیم ملی فوتبال ساحلی ایران و برزیل را از نزدیک نظاره می کند.

خبرگزاری فارس: تیم ملی فوتبال ساحلی ایران امشب در دومین دیدار خود در رقابت های جام جهانی به مصاف تیم ملی برزیل می رود.
این دیدار را کارلوس کی روش ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران از نزدیک تماشا خواهد کرد.

تیم ایران در نخستین دیدار خود در این رقابت ها روز جمعه موفق شده بود تیم ملی اسپانیا نایب قهرمان دوره قبل را شکست بدهد.