ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کی‌روش:در رئال به حرفم گوش نمی‌دادند



رونالدو و مسی دو سلطان متفاوت فوتبال جهان هستند

کی‌روش: 4 تیم شانس صعود مستقیم به جام‌جهانی دارند/در رئال به حرفم گوش نمی‌دادند

خبرگزاری فارس: کارلوس کی‌روش معتقد است از بین ایران، ‌کره‌جنوبی، ازبکستان و قطر دو تیم سهمیه صعود مستقیم به جام جهانی برزیل را دریافت خواهند کرد.

 

اخبار,اخبار 

جدید,اخبار جالب

 

کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با سایت فیفا به نکات جالبی اشاره کرد که مشروح آن در زیر می‌آید:

*اجازه دهید در مورد نقش شما به عنوان سرمربی تیم ایران صحبت کنیم. چقدر احتمال می‌دهید تیم‌تان به جام جهانی 2014 برود؟

آثار و علایم بیان‌گر خیلی چیزها است اما خوب می دانم راهیابی به صورت مستقیم چقدر دشوار است. از نظر من دو پله اول و دوم جدول در اختیار ایران،‌ کره‌جنوبی، ‌ازبکستان یا قطر خواهد بود. برای لبنان که با چند نتیجه بهار خوبی آغاز کرده، احترام زیادی قائل هستم و به گمانم این تیم شانس دارد که با کسب مقام سومی به کارش پایان دهد.

*در جریان رقابت برای راهیابی به جام جهانی چه استراتژی را برای تیم‌تان در نظر گرفتید؟ چه چیزی را از بازیکنان‌تان خواهید پرسید؟

می دانیم مرحله انتخابی دشوار است و این که هر بازی به معنای یک مرحله آماده‌سازی قابل دسترس است. از زمانی که به ایران آمدم، تلاش کردم روحیه بازیکنان را تغییر دهم. امیدوارم آنها درک کنند هر بازی چقدر با اهمیت است. همه تیم‌ها قابلیت راهیابی دارند و می خواهند در هر بازی برنده شوند و به سه امتیاز برسند. همه تیم‌ها می‌جنگند که به این سه امتیاز برسند. فرقی هم ندارد در خانه خودشان باشند یا خانه حریف. از این جهت بحث خوش‌شانسی در کنار یکسری عوامل دیگر مطرح است. عواملی که تیم‌ قادر به کنترلش  نیست.

برنامه زمانی مان فشرده است. این که از یک طرف قاره پهناور آسیا به سمت دیگر آن بروید،‌ خود به منزله یک مانع بسیار سخت است که در این بین هر تیم و کشوری هم برای خودش، ‌هواپیمای اختصاصی ندارد. امیدوارم این گونه موارد تغییر کنند زیرا بُعد مسافت برای ما مشکل واقعی است.

*در ارتباط با چالش کاری سابق تان یعنی هدایت تیم ملی پرتغال و حضور در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی و ناکامی در راه صعود به مراحل بالاتر چه صحبتی دارید؟

قبل از این ناکامی، بازی‌های زیادی که تعدادشان بیش از 21 بازی در سال 2009 و 2010 بود، انجام دادیم. از این همه مسابقه، تنها در آخرین‌ دیدار که مقابل اسپانیا بود، بازنده شدیم. باختی که ما را از جام جهانی حذف کرد و آنها برای قهرمانی جهان رفتند. با این وجود دوست دارم به این نکته نیز اشاره کنم که در بهترین شرایط آمادگی نبودیم. پس از یک فصل طولانی، مجبور شدیم با عجله و شتاب خودرا مهیا کنیم. به این دلیل چند بازیکن‌مان را بخاطر مصدومیت از دست دادیم که یکی از آنها، نانی در روز قبل از آن بازی بود. بقیه مصدوم‌ها نیز به تیم بازگشتند و بقیه بازیکنان تیم نیز در بالاترین سطح تکنیکی و فیزیکی نبودند. بعد هم همه چیز به اتکای درخشش کریس ‌رونالدو درآمد که در اصل عملکرد خوبی داشت و من از عملکرد کلی رضایت داشتم.

*پرتغال همیشه یکی از مدعیان تورنمنت‌های بزرگ است اما آنها هنوز به قهرمانی جهان یا اروپا نرسیده ‌اند. دلیل این امر چیست؟

ماهیت فوتبال همین است. به نظرم مهمترین دلیل به مخالفت و مقاومت در برابر تغییرات در متن فوتبال پرتغال مربوط است. ما کشوری کوچک داریم که تصمیمات‌مان محدود هستند. مجبوریم و باید کادرمان را تقویت کنیم تا راهکارهای بیشتری در زمین فوتبال برای حل مسائل پیدا کنیم. فینال یورو 2004 که در آن بازنده شدیم و هیچگاه هم از یادها فراموش نخواهد شد، بی شک  نقطه اوج یک نسل طلایی بود. از طرفی فوتبال‌ پرتغال گاهی اوقات مقابل تیم‌های بزرگ نتایجی غیر قابل تصور گرفته است. بطور قطع هلندی‌ها در این مورد خیلی چیزها می دانند چون آنها هم هیچگاه به مقام قهرمانی جهان نرسیده اند.

*از تجربه‌هایی که در زمان حضور در رئال مادرید کسب کردید، ‌چه می ‌توانید بگویید؟

آن موقع از سیاست بدی که از جانب روسا اعمال می‌شد، لطمه خوردیم. مقاماتی که بدون در نظر گرفتن نیاز‌های فنی تیم، خرید و فروش بازیکن می‌کردند. والدانو (مدیر داخلی سابق) از این که به حرف من گوش بدهد، ‌خودداری می کرد. مبنای کارشان صرفا فقط استخدام ستارگان بود که باعث بی‌ثباتی تیم می شود و برای باشگاه نیز میلیون‌ها یورو نیز هزینه گزاف در بردارد و سرانجام منجر به اخراج مربیان زیادی هم می‌شود. اکنون با سیاست رئیس کنونی باشگاه که به حرف مربی‌اش گوش می دهد و به توصیه های مربی‌ عمل می‌کند،‌ موافق هستم. نتیجه این کار برای باشگاه کسب دو مقام قهرمانی مهم در دو سال گذشته بوده است.

*در مورد رقابت نزدیکی که میان رئال مادرید و بارسلونا و یکه تازی‌شان در فوتبال اسپانیا است، چه صحبتی دارید؟

این‌ها در اصل دو تیم کاملا متفاوت با یکدیگر هستند. بارسلونا بازیکنان خارق‌العاده‌ای مثل لیونل مسی، ژاوی و آندرس اینیستا دارد. ستارگانی که باعث می‌شوند حجم زیادی از عناوین و افتخارات را در سال‌های گذشته کسب کنند و سبک خاصی را نیز به اجرا گذارند.فکر می کنم بارسا و رئال دو تیم برتر حاضر جهان هستند. مسی و رونالدو سلاطین فوتبال هستند. سبک بازی‌شان برعکس هم است اما فوتبال به هر دو این‌ها نیاز دارد. مربی هم نمی خواهد تعارضی با این بازیکنان داشته باشد.

*شما به  عنوان دستیار سرآلکس فرگوسن کار کردید، مربی بزرگی که بیش از یک ربع قرن برای منچستریونایتد کار کرده است. در مورد او چه می‌گویید؟

صحبت در مورد سرآلکس سخت است. دوست دارم بگویم او بخاطر شخصیت فوق‌العاد‌ه‌اش بر فوتبال تاثیر گذاشته است. او از همان ژنی است که پله پدید آمد و بعد مارادونا،‌ دی‌استفانو و پوشکاش به دنیای فوتبال وارد شدند.در فوتبال مردانی هستند که باعث جاری شدن احترام فوق العاده زیادی می شوند. وقتی به ورزشگاه بروید و نتوانید حتی هیچ کمکی کنید،‌ مردم برایتان کف می‌زنند و هورا می کشند و فرگوسن یکی از این افراد است.

*شما در سطح باشگاهی و ملی کار کرده اید. این دو سطح را چگونه مقایسه می کنید؟

به نظرم این دو شغل با هم متفاوت هستند. دوست دارم در آغاز یک دوره آماده سازی یا یک بازی، مربی تیم ملی کشوری باشم اما دلم مربیگری باشگاهی برای یک دوره طولانی را هم می‌خواهد. من دوستدار کار به صورت روز به روز هستم؛ این که به ورزشگاه بروم و آموزش دهم. بهترین لحظات من در زمین ورزش، موقعی است که با بازیکنانم هستم. این حالت با کار در تیم‌های ملی که یک شکل استخدام خشک و خالی را طلب می کنند، فرق دارد.

در این حالت شما در اصل برای هواداران همه تیم‌های باشگاهی کار می کنید. کاری که به واقع خیلی دشوار است. شما می توانید به یکباره از زمین به آسمان در یک بازی ارتقا یابید در حالی که اگر بازنده شوی‌، پایین ترین جایگاه را داری زیرا کل کشور علیه تو هستند. این اصلی است که به هر حال در فوتبال گفته می‌‌شود. من هم نمی دانم چرا اما عاشق مربیگری هستم./فارس

 


ویدیو مرتبط :
روش صحیح استفاده از قطره گوش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

به حرفم گوش کن، بچه!



 

 

به حرفم گوش کن بچه!!!

 

بیشتر والدین، رفتارهای ناشایست کودک خود را به گردن همکلاسی‌ها و دوستان کودک خود می‌اندازند. اما هر کسی که مقصر باشد، اگر رفتارهایی مثل خشونت و دعوا با سایر کودکان، ژقلدری و فرار از کلاس زیاد طول بکشد، کودک را به‌مرور آشوبگر و دردسرساز می‌کند.

 


حالا سوال این است که از کجا باید بفهمیم رفتارهای کودک‌مان طبیعی و سالم است یا غیر طبیعی و آشوبگرانه؟

 

 

 

۴ مرحله زیر را طی کنید تا پاسخ این سوال‌تان را بگیرید....

 

مرحله اول: کارآگاه باشید

 

در رفتارهای فرزند خودتان و کارهای او کنکاش کنید و از نزدیک نظاره‌‌گر باشید. با نگاه به رفتار کودکان می‌توانید از مراحل تکامل کودک خود باخبر شوید.

 

یکی از نقش‌های مهم والدین درک تکامل کودکان است. ببینید در هر مرحله سنی کودک باید چه رفتارهای مناسبی را انجام دهد.


در یک زمان خاص یک رفتار خاص ممکن است مناسب آن سن نباشد. مثلا برای یک کودک سه ساله پرتاب کردن یک شی امری طبیعی است اما برای یک فرد ۱۶ ساله این کار بسیار قبیح و غیرطبیعی است، بنابراین مشکلی وجود دارد.

 

 

حالا به رفتارهای خودتان نگاهی کنید.


رفتارهای ما واقعا چگونه است؟ هر چه بیشتر شما بتوانید رفتار خودتان را شرح دهید، بیشتر قادرید درک کنید که چرا او واقعا این‌گونه رفتار می‌کند.

 


بازخورد شما باید شامل سوالات زیر باشد:


رفتار کودک تا چه حد ادامه خواهد یافت؟ این اولین باری است که کودک دروغ می‌گوید، قلدری می‌کند یا از کلاس فرار می‌کند یا شما باز هم این رفتارها را از او مشاهده کرده‌اید؟!

 

 

آیا رفتارش تغییر کرده است؟ آیا رفتارش بهتر شده است؟ یا نه بدتر شده؟ برخی از کودکان در مدرسه یا کلاس جدید در شروع سال جدید مشکلاتی دارند اما آنها به تدریج خو گرفته و رفتارشان بهتر می‌شود. از هرگونه رفتاری که با گذشت زمان بدتر شود، باید نگران شد.

 

 

رفتار بد بیشتر کجا اتفاق می‌افتد؟ تنها در مدرسه یا در خانه، یا خانه دوستان؟ این رفتار تنها جلوی شما اتفاق م‌افتد یا نه در مقابل پدر و مادربزرگ، معلمان و دوستان هم به همین ترتیب کودک آنها را انجام می‌دهد؟

اگر کودکان در تمامی مراحل زندگی این مشکل را دارند نشان‌دهنده یک مشکل فراگیر است.

 

 

این رفتار چه‌قدر شدت دارد؟ آیا کودک شما با کودکان دیگر مدام در حال جدال و بحث است یا آنها را تنبیه می‌کند؟ اگر درگیری فیزیکی وجود دارد، چه قدر موضوع جدی است؟ دعوای کودکان معمولا نباید بیشتر از یک هول دادن باشد.

 


اگر کودک ۷ ساله‌ای دارید که کودک دیگر را کتک می‌زند یا چند بار زدن را تکرار می‌کند، در کنترل خشم و عصبانیت خود مشکل داشته و باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 

در زندگی کودک شما چه حوادثی رخ داده است؟ غالبا رفتارهای ناشایست و بد از کودکان سر می‌زند، وقتی آنها قادر نیستند با استرس در زندگی خود دست و پنجه نرم کنند.

 


. اتفاقاتی مثل جابه‌جایی خانه یا محل زندگی یا حتی طلاق برای کودکان استرس‌آور است. اینها می‌تواند علامت هشداردهنده‌ای از وجود یک مشکل زمینه‌ای باشد.

 

این کودکان در مدرسه مشکل دارند. علاقه به بازی‌های خشونت‌بار ویدیویی دارند یا حتی خواب مناسب و کافی ندارند.

 

شما باید همچنین در جستجوی رفتارهایی مثل قلدری در مدرسه یا آزار دیگران باشید. کودک در مورد این چیزها با شما صحبت نمی‌کند و شما به عنوان یک والد از رفتارهای آنان آگاهی ندارید.

 

کودکان می‌توانند افسردگی و عصبانیت خود را در مقابل کارها و رفتارهایی که بیرون انجام داده‌اند، مخفی کنند.

 

هنگام انجام این بازرسی‌ها از کودک، با معلم کودک خود یا هر فردی که به طور معمول با کودک شما تماس دارد، صحبت کنید.

 

سرانجام با یک فرد باتجربه نشسته و سوالات خود را از او بپرسید. از او در مورد رفتارها و درک خود از رفتار کودک‌تان و مشکلات حاضر صحبت کنید.

 

 

 

 

مرحله دوم: صادق باشید


قبل از اقدامی برای اصلاح رفتار کودک خود لازم است دنبال مشکل اصلی باشید. گفتن این جمله که فرزند من بدون هیچ نقص و اشکالی است و دیگری مسوول این دعوا بوده نگرشی است که در حل مشکل هیچ تاثیری ندارد. همیشه با فرد صادق باشید و به خود دروغ نگویید.

 

صداقت موجب می‌شود که شما به دنبال اقدامی برای رفع مشکل باشید. کار دیگری که نباید انجام دهید این است که هرگز خود را در موقعیت نزاع نیندازید تا از کودک خود حمایت کنید.

 

والدین گاهی خود را در معرکه می‌اندازند تا رفتار فرزند خود را توجیه کنند. این کار رفتار کودک را بدتر می‌کند. به عبارت دیگر، اگر فرزندتان متوجه شود به خاطر ترک کلاس دلیلی یافته است، این کار را تکرار خواهد کرد.

 

وقتی فرزند شما مدام با نتایج اعمال‌اش مواجه شود به تدریج یاد می‌گیرد که چگونه دعوا و نزاع را به نفع خودش تمام کند.

 

 

 

مرحله سوم: به او کمک کنید

 

حالا که شما مشکل را شرح دادید، فرد مناسبی را برای کمک پیدا کنید تا مشکل خود را با او مطرح و آن را حل کنید.

 

 

با فردی شروع کنید که با شما صادق است و از رفتارهای کودکان مطلع است. فردی مثل معلم، مشاور مدرسه یا پزشک اطفال. اگر آن فرد مشکل را حل نکند و مشکل آن‌قدر شدید است که تهدیدکننده روابط یا ایمنی کودک شما است، پزشک شما ممکن است شما را به یک روان‌پزشک اطفال یا روان‌شناس برای بررسی‌های بیشتر معرفی کند.

 

این ارزیابی به تعیین اینکه رفتار کودک علامتی از مشکلات رفتاری یا برخی مشکلات بیولوژیکی دیگر است کمک می‌کند. اختلالاتی نظیر بیش‌فعالی، کم‌توجهی یا افسردگی.

 

 

 

مرحله چهارم: به او انگ نزنید


زدن انگ آشوبگر یا دردسرآفرین به کودک می‌تواند روی شخصیت‌ آینده کودک اثرگذار باشد و اعتماد به نفس کودک و تصویر ذهنی او از خود را تغییر دهد.

 

کودکان همیشه آن طوری عمل می‌کنند و آن‌گونه می‌شوند که دیگران در مورد آنها فکر می‌کنند و آنها را صدا می‌کنند.


پس مراقب باشید هیچ‌وقت به کودک خود کلمه بد نگویید. به جای آن بیشتر صفت‌های مثبت را به کار برده و صفات منفی را حذف کنید.


شما می‌خواهید رفتارهای مثبت را در کودک ایجاد کنید، بنابراین حرف‌هایی را به کودک بزنید و صفاتی را برایش به کار برید که دوست دارید آنها را انجام دهد و درواقع رفتاری صحیح است.


ترک رفتارهای منفی به معنی آن است که به کودک اجازه می‌دهید که با واژه‌ای غیراختصاصی بداند که شما تحمل رفتارهای بد او را ندارید.

 

این کار همیشه ساده و آسان نیست. وقتی در حال صحبت در مورد رفتارهای بد هستید، رفتار خوب و مناسب را که دوست کودک‌تان انجام می‌دهد به او نشان دهید.

 

مثلا به جای تنبیه کودک از کلمات مناسب استفاده کنید. این کار را مدام تکرار کنید و وقتی کودک‌تان رفتار خوب از خود نشان داد به او جایزه بدهید.

 

سعی نکنید همه رفتارها و مشکلات کودک را خودتان حل کنید. در هر زمان که کودک رفتار نامناسبی نشان داد، همان موقع در مورد همان رفتار بد با او صحبت کنید و کارهای بد دیگرش را در آ‌ن زمان به او تذکر ندهید.

 

 

اگر روی بسیاری از رفتارها در یک زمان تمرکز کنید، هرگز در رفتار کودک تغییری حاصل نمی‌شود. صبور باشید. ممکن است اصلاح و تغییر رفتار کودک ۳ تا ۴ هفته با تکرار مدام طول بکشد تا نتیجه مثبت حاصل شود. شما تغییرات را تدریجی در کودک خواهید دید.

 

 

هرگز عصبانی نشوید. مدتی طول می‌کشد تا رفتار خوب جایگزین رفتار بد کودک شود.


منبع: روزنامه سلامت