ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کی‌روش حیثیت ایران را زیر سوال برد



 اخبار ورزشی -مجید جلالی: کی‌روش حیثیت ایران را زیر سوال برد

متاسفانه آقایان کاری کردند که کشورهای دیگر از خودشان این سوال را بپرسند، آیا واقعا تیمی که دارد می‌رود جام جهانی یک دست گرمکن ندارد.

تیم ملی فوتبال ما تا کمتر از 40 روز دیگر باید در جام جهانی شرکت کند. این تیم اخیرا اردویی نسبتا طولانی مدت را در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی تجربه کرده و ضمن برگزاری دو دیدار دوستانه با حواشی ریز و درشتی هم مواجه بوده. تیم تحت هدایت کی‌روش در ادامه راه خود تا آغاز جام جهانی هم قرار است یک سفر چند روزه به اتریش داشته باشد و بعد از سه بازی تدارکاتی راهی برزیل، محل برگزاری بزرگترین فستیوال جهانی فوتبال شود.

 

اخبار,اخبار ورزشی,فوتبال ایران,کارلوس کی روش

 

بررسی شرایط تیم ملی در اردوی آفریقا، لغو دیدار این تیم با موزامبیک و ادامه راه آماده‌سازی شاگردان کی‌روش بهانه‌ای شد تا پای صحبت‌های مجید جلالی باشیم. او در گفت‌وگویش با «قانون» انتقادات زیادی را متوجه کی‌روش کرد و به این مربی پیشنهاد کرد علی کریمی را به تیم ملی دعوت کند.


  اردوی آفریقای جنوبی را برای تیم ملی چطور دیدید؟
من در ژوهانسبورگ نبودم که ببینم چه بر تیم ملی گذشته. اما فکر می‌کنم تیم ملی ما از معدود تیم‌هایی است که اینقدر زود تمرینات گروهی‌اش برای جام جهانی را شروع کرده. ما الان تنها تیمی هستیم که به اردوی گروهی رفته ایم و این بسیار خوب است. البته این اردو با حواشی‌هایی هم مواجه شده که ای کاش اینچنین نمی‌شد. شاید بیش از همه علت بروز این حاشیه‌ها متوجه مسئولان تیم ملی باشد.


  جالب است. همه می‌گویند ما از همه تیم‌ها عقب‌تریم اما شما تیم ملی را جلوتر از بقیه تیم‌های حاضر در جام جهانی می‌دانید. چرا؟
اگر منظور همه از عقب بودن، عقب‌ماندگی از برنامه‌های توسعه پایدار باشد که این مربوط به امروز و دیروز نیست. ما یک عمر است که از آنها عقب‌ترم هیچ یک از این عوامل را نداریم. من فکر می کنم امکاناتی که الان در تیم ملی داریم در تاریخ فوتبال ما بی‌نظیر است. البته من روی سبک مدیریت این امکانات بحث دارم اما این حداقل در 30 سال گذشته بی سابقه است.


  حمله همه جانبه سرمربی و بازیکنان تیم ملی بعد از اردوی آفریقای جنوبی به کمپانی «آل اشپورت» از منظر حرفه‌ای توجیهی داشت؟
به نظرم بر فرض اگر اشکالی هم وجود دارد برای طرح آن باید بهترین کانال را یافت. اینکه جنجال سازی کنیم اصلا درست نیست. مسئله لباس آنقدر بزرگ نیست که ما به بهانه آن همه چیز را زیر سوال ببریم. چرا باید فوتبالی که این همه دارد هزینه‌اش می‌شود را اینگونه خراب کنیم آن هم به خاطر یک دست گرمکن! متاسفانه دوستان بحث را تا حدودی شخصی کرده و به سمت تمایلات خودشان بردند. این‌ها مجموعه رفتارهای غیر حرفه‌ای بودند که از سوی کادر فنی بروز پیدا کرد.


  قبول دارید بحث البسه تیم ملی مسئله‌ای نیست که بازیکنان در مورد آن نظر بدهند؟
واقعا رفتار بسیار عجولانه‌ای بود. این کار حیثیت کل فوتبال، ورزش و حتی کشور ما را ریز سوال برد. متاسفانه آقایان کاری کردند که کشورهای دیگر از خودشان این سوال را بپرسند، آیا واقعا تیمی که دارد می‌رود جام جهانی یک دست گرمکن ندارد. این بی انصافی محض بود و نباید اتفاق می‌افتاد. به خصوص اینکه مسئله کاملا شخصی بود.


  لغو بازی با موزامبیک هم در جریان همین اردو اتفاق افتاد. فکر می‌کنید لغو پی در پی بازی های تیم ملی چه پیامی دارد؟
به هر حال وقتی همه امورات از کانال کی‌روش بگذرند انتظار دیگری نمی‌توان داشت. من واقعا درک نمی‌کنم که چرا سرمربی یک تیم باید در مورد همه چیز نظرش را به کرسی بنشاند. آقای کی‌روش محل اردو را انتخاب می‌کند، می‌گوید با چه تیم‌هایی بازی کنیم، از لباس‌ها حرف می‌زند و تقریبا مسئله‌ای نیست که در مورد آن نظر ندهد. فدراسیون هم که کاملا خودش را کنار کشیده. سوای این، اینکه گفته شود تیم ملی با یک تیمی بازی می‌کند بعد لغو شود اتفاق خوشایندی نیست. ای کاش کسی باشد این مسائل را به طور کامل بررسی کند. این‌ها بنیان‌های خوبی نیست که در فوتبال ما دارد گذاشته می‌شود.


  واقعا فکر می‌کنید چرا کفاشیان و فدراسیونش اینقدر در مواجهه با مسائل منفعلانه عمل می‌کند؟
شاید این‌ها جزو شروط کی‌روش بوده اما واقعا چنین رفتاری در دنیا بی‌نظیر است. همین‌ها می‌توانند چالش های عمیقی را به وجود بیاورند. من واقعا ندیده‌ام یک مربی در مورد همه چیز حتی اسپانسر و محل اردو و همه مسائل مربوط به یک تیم ملی نظر بدهد.


  روزهای باقیمانده تا آغاز جام جهانی را برای تیم ملی چگونه می‌بینید؟
من علایم خوبی نمی‌بینم. متاسفانه مسئولان فنی تیم فرافکنی می‌کنند و سعی دارند توپ را به زمین دیگران شوت کنند. مربی تیم ملی باید مسئولیت همه چیز را برعهده بگیرد. او همانطور که همه چیز را از کانال خودش می‌گذراند باید مسئولیت‌پذیر هم باشد. من فکر می‌کنم اصلی‌ترین بازی برای تیم ملی ما بازی با نیجریه در جام جهانی باشد. لذا کی‌روش باید بازی با تیم‌های آفریقایی را بیش از این در دستور کار قرار می‌داد. ما باید اینطور فرض کنیم که در جام جهانی یک بازی داریم و آن هم بازی با نیجریه است.


  تحلیل‌تان از اردوی اتریش برای تیم ملی چیست؟
به هر حال در این اردو همه بازیکنان در اختیار کی‌روش هستند و از این جهت مشکل خاصی نیست. ضمن انکه اتریش معمولا کمپ‌های تمرینی بسیار خوبی دارد و می‌تواند شرایط خوبی برای تیم ملی ایجاد کند. انصافا برنامه آماده‌سازی که برای شاگردان کی‌روش در نظر گرفته شده بسیار خوب است. به خصوص اینکه قرار است در برزیل هم تیم ملی اردویی داشته باشد.


  موافق دعوت کریمی به تیم ملی هستید. با توجه به اینکه امسال مدت زیادی در تراکتورسازی با او کار کردید و مهمتر از این جباری هم از تیم ملی خداحافظی کرده؟
من واقعا از چند و چون خداحافظی جباری اطلاع ندارم اما فکر می‌کنم علی کریمی می‌تواند در جام جهانی نه به عنوان یک بازیکن ثابت اما به عنوان یک مکمل خوب به کی‌روش کمک کند. او ویژگی های فردی دارد که در کمتر بازیکن ایرانی می‌توان آن را جست‌وجو کرد. من پیشنهاد می‌کنم سرمربی تیم ملی به کریمی اعتماد کند.
اخبار ورزشی - قانون

 


ویدیو مرتبط :
رویترز: سخنان رهبر ایران ادعاهای غرب را زیر سوال برد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر دفاع آمریکا: عدم اقدام نظامی در سوریه اعتبار ما نزد ایران را زیر سوال می‌برد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

هیگل: عدم اقدام نظامی در سوریه اعتبار ما نزد ایران را زیر سوال می‌برد

وزیر دفاع آمریکا در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا اظهار کرد عدم اقدام نظامی در سوریه اعتبار ما نزد ایران را زیر سوال می‌برد.

به گزارش خبرگزاری فارس، چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا درباره تحولات سوریه اظهار نظر کرد.

وی گفت ما از مخالفان سوریه حمایت‌های زیادی کرده‌ایم و میلیون‌ها دلار کمک غیرکشنده برای آنها فرستاده‌ایم.

هیگل افزود: پنتاگون در کمک تسلیحاتی به مخالفان اسد مستقیما دخالتی ندارد و این موضوع به سازمان سی آی‌ای برمی گردد.

وزیر دفاع آمریکا گفت عدم اقدام نظامی ما در سوریه اعتبارمان نزد ایران را زیر سوال می‌برد.

چاک هیگل ادعا کرد هدف سوریه از استفاده از سلاح‌های کشتارهای جمعی این است که هنجارهای بین‌المللی درباره استفاده از این سلاح‌ها را از بین ببرد.

رئیس‌جمهور آمریکا چند روز پیش در سخنرانی کاخ سفید اعلام کرد اگرچه می‌تواند بدون مجوز کنگره به سوریه حمله کند اما تصمیم دارد برای اقدام نظامی در سوریه از کنگره اجازه بگیرد.

این اظهارات رئیس جمهور آمریکا در حالی مطرح شد که رأی کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه هنوز اعلام نشده است.

لفاظی‌های جنگ‌طلبانه در سوریه پس از آن بالا گرفت که مقامات کشورهای غربی ادعا کردند در منطقه غوطه‌الشرقیه از حمله شیمیایی علیه مخالفان استفاده شده است.

استفاده از سلاح‌های شیمیایی چند روز پیش در حالی صورت گرفت که بازرسان سازمان ملل به درخواست دولت سوریه به دمشق سفر کرده بودند تا درباره یک حمله شیمیایی دیگر که چند ماه پیش در منطقه خان‌العسل صورت گرفته بود، تحقیق کنند.

دولت سوریه هر گونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی را رد کرده و به بازرسان سازمان ملل اجازه داده در مناطقی که ادعا می‌شود دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده تحقیق کنند.

علی‌رغم این، دولت آمریکا ضمن کوبیدن بر طبل جنگ در سوریه گفته دولت سوریه برای اعتمادسازی دیر وارد عمل شده است.

سوریه از سال 2011 صحنه ناآرامی و خشونت‌های مرگبار بوده است. بسیاری از مردم و مأموران امنیتی در درگیری‌های این کشور از آن زمان کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قدرت‌های غربی و متحدان آنان در منطقه به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان معارض دولت در سوریه حمایت می‌کنند./فارس