ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کی‌روش: از رحمتی استفاده می‌کنم اما بعد از جام جهانی



اخبار,اخبار ورزشی,کارلوس کی‌روش


اخبار ورزشی - کی‌روش: از رحمتی استفاده می‌کنم اما بعد از جام جهانی

کی روش: من یک چیز را به خودش گفته بودم و الان به شما هم می‌گویم اگر من در ایران بمانم، بدون هیچ شکی از او استفاده می‌کنم، البته بعد از جام جهانی این اتفاق می‌افتد. هنوز روی نظر اولم هستم که او از بهترین‌های ایران است اما الان کسانی مثل احمدی، داوری، حقیقی حضور دارند که اولویت من آنها هستند.

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: خیلی‌ها می‌گفتند ما شانس صعود نداریم اما با تلاشمان این کار را ممکن کردیم و حالا هم فقط سخت کار می‌کنیم تا از گروه‌مان بالا برویم.

به گزارش ایسنا، کارلوس کی‌روش در حاشیه تمرین پنجشنبه تیم ملی درباره برنامه‌اش در اردوی فعلی گفت: خیلی ساده است، قرار است سخت کار کنیم. در اردوی قبلی گام اول آماده‌سازی را انجام دادیم و بعد از چند روز استراحت آماده اردوی اتریش هستیم. با 18 بازیکن کار را آغاز کرده‌ایم و امیدوارم هرچه سریع‌تر سایرین هم به ما اضافه شوند.

او درباره لژیونرها هم صحبت کرد و افزود: فکر می‌کنم که نهایتا تا 18 می تیم کامل شود. البته برخی از بازیکنان لژیونر ما نیاز به کمی استراحت هم دارند.

سرمربی تیم ملی فوتبال در پاسخ به سوالی درباره حضور فرگوسن در بازی ایران و آرژانتین و دوستی‌اش با "ادو" عنوان کرد: من درباره فرگوسن اطلاعی ندارم و نمی‌دانم منشاء خبر کجاست اما آقای ادو دوست من است و مدیر ورزشی کورینتیانس است. ایشان در کارهای اداری و لجستیک در برزیل به ما کمک می‌کند.

کی‌روش در پاسخ به سوالی درباره برخی بازیکنان مثل جماعتی و لک و اینکه آنها بار دیگر می‌توانند به تیم ملی دعوت شوند یا خیر اظهار کرد: مهلت پایانی فیفا برای ارسال لیست 30 نفره 13 می است. ما باید یک فرآیند منطقی طی کنیم. برخی بازیکنان در اولویت بالاتری قرار دارند و قاعدتا آنها می‌توانند در تیم ملی باشند.

وی همچنین درباره علی کریمی گفت: کریمی هم یکی از بهترین‌های ایران است. او تصمیم به خداحافظی گرفت و بعد از مدتی خواست به تیم ملی برگردد. من به شخصه بازی او را خیلی دوست دارم و او یکی از بهترین‌های فوتبال ایران است. من واقعا دوست داشتم تعداد بیشتری را با خودم به جام جهانی ببرم، من برای کریمی احترام زیادی قائلم و او در صعود ما به جام جهانی کمک زیادی کرده است.

کی‌روش در پاسخ به سوال خبرنگار آلمانی درباره لژیونرهای تیم ملی اظهار کرد: در حال حاضر 60 درصد تیم ما را بازیکنان داخلی تشکیل می‌دهند و 40 درصد باقیمانده خارجی هستند. آنها در لیگ انگلستان، اسپانیا و برخی دیگر از نقاط جهان تجربه بین‌المللی کسب کردند و ما باید از تجربه آنها استفاده کنیم. اگر این کار را نکنیم، نمی‌توانیم به آینده امیدوار باشیم.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: ما در گروهمان با آرژانتین، بوسنی و نیجریه همگروهیم. آنها بازیکنان بین‌المللی متعددی دارند اما ما یک بازیکن هم نداریم که در چمپیونزلیگ بازی کرده باشد. این در حالی است که بازیکنان آنها هر سال این کار را می‌کنند. خیلی‌ها می‌گفتند ما شانس صعود نداریم اما با تلاشمان این کار را ممکن کردیم و حالا هم فقط سخت کار می‌کنیم تا از گروه‌مان بالا برویم.

او در پاسخ به سوالی درباره مهدی رحمتی و اینکه او اگر با نامه‌ای به خاطر رفتارش عذرخواهی کند می‌تواند به تیم ملی برگردد، بیان کرد: بیاییم شفاف صحبت کنیم. من مشکل شخصی و حرفه‌ای با رحمتی ندارم. من قدردان زحمات او هستم و برایش احترام زیادی قائل هستم. اگر کسی بخواهد جلوی من به او بی‌احترامی کند با فردی روبه‌رو می‌شود که با او می‌جنگد و نمی‌گذارد که به شخصیت رحمتی توهین شود.

 

در حال حاضر تلاش من روی نگرش و رفتار حرفه‌ای در تیم ملی است که باید جاری باشد. کسانی بودند که با زحمتی که کشیدند باعث شدند از گروه‌مان بالا برویم و اولویت من با آنهاست. من یک چیز را به خودش گفته بودم و الان به شما هم می‌گویم اگر من در ایران بمانم، بدون هیچ شکی از او استفاده می‌کنم، البته بعد از جام جهانی این اتفاق می‌افتد. هنوز روی نظر اولم هستم که او از بهترین‌های ایران است اما الان کسانی مثل احمدی، داوری، حقیقی حضور دارند که اولویت من آنها هستند.

به گزارش ایسنا، کی‌روش در پایان درباره سرنوشت خودش در ایران گفت: قبلا هم گفته بودم اگر بعد از جام جهانی یک برنامه تمرینی خوب وجود داشته باشد و مشکلاتی مانند امروز وجود نداشته باشد، می‌توانیم از استرالیا با مدال برگردیم اما خود من در حال حاضر مهم نیستم، مهم تمرکز روی کارم است و شرایط ملی که اهمیت دارد. شما اگر جای من بودید و بعد از 10 ماه شایعاتی را می‌شنیدید، چه کار می‌کردید؟
اخبار ورزشی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
نقش سید مهدی رحمتی در مقدماتی جام جهانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کارلوس کی روش:مردم ایران ،تنک یو!/رونالدوی ناآماده از دلایل حذف ما در جام جهانی بود /



  کی روش,کیروش,کارلوس کیروش,مصاحبه کیر.ش,مصاحبه کارلوس کیروش,اخبار تیم ملی ایران,اخبار ورزشی

 

کارلوس کی روش:مردم ایران ،تنک یو!/رونالدوی ناآماده از دلایل حذف ما در جام جهانی بود / سطح تیم ایران در حد رقابتهای بین المللی نیست

وقتی با ایران یا عراق کار می کنی باید تمام توانایی هایت را به عنوان یک مربی به کار بگیری.باید دقیق و صبور باشی و برای خواسته هایت جاه طلب باشی تا بازیکن ها باور کنند که میتوانند

سایت گل - کارلوس کی روش در مصاحبه با بی بی سی در مورد قرعه کشی مسابقات مقدماتی جام جهانی ، زندگی در ایران ، رابطه اش با مطبوعات و البته تیم ملی پرتغال و منچستریونایتد  صحبت های جالبی بر زبان آورده که خواندنش خالی از لطف نیست.

 

من و دوپینگ

به گزارش گل  کی روش  حرفهای خود را در این مصاحبه با انتقاد از فضایی که سال گذشته ایجاد شده بود اغاز کرد و در مورد محرومیتش به دلیل دخالت در کار ماموران ضد دوپینگ چنین گفت: روزهای بعد از آن اتفاق با اداره ضد دوپینگ پرتغال ، دوران سختی برای من بود.درک آن اتهام نادرست که پایه و اساسی نداشت مشکل بود.آن ها بدون مدرک من را به چیزی متهم کرده بودند که انجام نداده بودم خوشبختانه دادگاه سوئیسی به نفع من رای داد و از سیستم و رئیس مبارزه با دوپینگ پرتغال انتقاد کردوآن ماجرا تمام شد.

 

از زندگی در ایران راضی ام

سرمربی تیم ملی ایران درباره زندگی جدیدش می گوید: الان خیلی راضی ام. با تیم ملی ایران کار می کنم و این تیم رو به رشد است. بازیکن های خوبی داریم و الان در مرحله نهایی انتخابی هستیم و دیگر چه انتظاری می شد داشت؟البته وظیفه و آزمون دشواری پیش روی ماست برای آماده کردن تیم برای مرحله بعد باید برنامه خوبی داشته باشیم و این دقیقا کاری است که بلافاصله بعد از رسیدن به ایران شروع می کنم.من تمام جزئیات را بررسی می کنم تا تیم برای مرحله بعد کاملا اماده شود .

 

در ایران باید مربی بهتری باشی

کی روش در مورد تفاوت مربیگری یک تیم باشگاهی با تیم ملی یک کشور چنین می گوید : در این مواقع است که یک مربی خودش را محک می زند.موقعی که باید از نقاط قوت و مهارت ها نهایت استفاده را کرد و اطمینان داشت که می شود بازیکن ها و نحوه بازی آن ها را بهتر کرد و پیام درست را در زمان درست به بازیکن ها منتقل کرد. وقتی مربی رئال مادرید یا منچستر یونایتد هستی می توانی یک بازیکن خوب بخری و در زمانی کوتاه تاثیری بزرگ در تیم بگذاری  آنهم فقط با یک بازیکن. اما وقتی با ایران یا عراق کار می کنی باید تمام توانای هایت را به عنوان یک مربی به کار بگیری.

 

باید دقیق و صبور باشی و برای خواسته هایت جاه طلب باشی تا به تدریج بازیکن ها باور کنند که می توانند پیشرفت کنند و در سطح بالاتری بازی کنند. در مسابقات بین المللی سطح بازی ها بالاتراست. وقتی بازیکنان فقط در مسابقات داخلی ایران بازی می کنند  تفاوت بین لیگ داخلی با اسپانیا انگلیس با پرتغال را نمی دانند. و این وظیفه من هست که آن ها را آماده سطوح بالاتر کنم.

 

سطح تیم ایران هنوز بالا نیست

اولین بازی اشکان دژاگاه حتی کی روش را هم شگفت زده کرده بود. او اینگونه نظرش را در مورد دژاگه بیان می کند: مثل فیلم ها بود. اتفاق خوبی بود. اما آخر کار نیست. ما باید فرصت های بیشتری را برای بازیکن های دیگری فراهم کنیم که در اروپا بازی می کنند. همانطور که گفتم دغدغه اصلی من اماده کردن بازیکن هایی است که در ایران بازی می کنند.چون سطح مسابقات در ایران برای آمادگی بین المللی کافی نیست امادگی برای سطوح بالاتر باید از همین الان شروع شود. چه از نطر ذهنی چه از نظر تاکتیکی سطح مسابقات  این مرحله بالاتر از مراحل قبلی است.و ما دو سه ماه وقت داریم تا آماده شویم. الان این وطیفه ما است.

 

رونالدو در جام جهانی آماده نبود

کی روش در پاسخ این سئوال خبرنگار بی بی سی که از او پرسید: به نظر می رسد برخلاف پرتغال مطبوات ایرانی با شما رابطه خوبی دارند.من اینجا دیدم که خبرنگاران ایرانی چقدر با شما احساس نزدیکی می کردند پاسخ جالبی داد: اوضاع مرتبه. تیم می بره و در حال پیشرفته و رسانه های ایران هم این را متوجه شدند. رسانه های ایران خیلی سخت گیرند و کار با آن ها آسان نیست . در پرتغال هم تقریبا همینطوره وقتی می بری همه دوستت دارند و باهات دوست هستند اما وقتی انتظارات مردم برآوره نشود و رسانه ها ناراضی باشند  که پیش هم  می آید تاوانش را مربی می پردازد .

 

کی روش اشاره ای هم به بازی های پرتغال در جام جهانی دارد . زمانی که او خود سرمربیگری این تیم را برعهده داشت: به نظر من پرتغال در جام جهانی خیلی خوب بود. به این معنی که ما به وظیفه و مسئولیت مان خوب عمل کردیم اما بعد از مرحله گروهی به قهرمان جهان خوردیم و مثل یک فینال بود.یکی باید حذف می شد به نظرم ما خوب بازی کردیم. فرصت پیروزی داشتیم. ما چند بازیکن مصدوم و یکی دوتا بازیکن نااماده داشتیم .  اگر مثلا بزریل یا آرژانتین باشید و یکی دو بازیکن تان را نداشته باشید می شود برایش راه حلی پیدا کرد.اما اگر در جام جهانی بازی داشته باشید و بهترین بازیکن تیم مثلا کریستیانو رونالدوکه بهترین بازیکن جهان بود آماده نباشد روی تیم تاثیر می گذارد و این اتفاقی بود که برای ما افتاد. به نظردر کل می توانم بگویم ما در مرحله گروهی و در بازی با اسپانیا تیم خوبی بودیم و انسجام مان را حفظ کردیم اما در ان روز تیم بهتر برنده شد. البته اسپانیا نه تنها در ان بازی که در کل جام جهانی خوب عمل کرد بنابراین من به آنچه انجام دادم افتخار می کنم.

 

منچستر هنوز هم می برد و به فینال می رسد

مرد پرتغالی از زندگی در ایران کامل به نظر می رسد. چرا که او در پاسخ خبرنگار که در مورد زندگی در ایران از او پرسید اینگونه جواب داد:  من واقعا از رفتاری که مردم با من دارند سپاسگزارم.

کی روش در آخر در پاسخ به این سئوال که که بعضی ها در انگلستان  فکر می کنند با رفتن کی روش منچستر از لحاظ تاکتیکی ضعیف تر شده پاسخ زیرکانه ای داد : من نمی خواهم در این باره اظهار نظر کنم. به نظر من منچستر یونایتد به هیچ مربی یا بازیکنی وابسته نیست. باشگاه بزرگتر از این حرفهاست. باشگاه همیشه برمربی یا بازیکن ارجحیت دارد و وظیفه ما این است که حداکثر تلاش مان را برای تیم و طرفداران بکنیم و من هم در سال هایی که در منچستریونایتد بودم همین کار را می کردم .آن ها ها هنوز هم به فینال ها می رسند و بازی هایشان را می برند. فقط در بازی با اتلتیک بیلبائو اینجوری شد و بازی شان را باختند.  اما شعار منچستریونایتد همیشه این است . ما آماده مسابقه بعدی هستیم./گل