ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کنایه تند سوشا مکانی به فردوسی پور



اخبار,اخبار ورزشی,سوشا مکانی

دروازه بان تیم پرسپولیس از مهدی طارمی به عنوان طلا یاد کرد.

  سوشا مکانی در صحفه اینستاگرام خود نوشت:

داداش با اینکه این برنامه را نگاه نمی کنم ولی از دوستان شنیدم بهترین شدی.فقط خواستم بدونی برای ما حکم طلا را داری.هم اتاقیه محبوب و دوست داشتنی.

گفتنی است مهدی طارمی در نظرسنجی برنامه 90 عنوان بهترین بازیکن ماه را به خود اختصاص داد.

 

اخبار ورزشی - جام نیوز


ویدیو مرتبط :
تیکه برنامه نود و فردوسی پور به سوشا مکانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمله تند مکانی به رحمتی و فردوسی پور


یك هنرپیشه را می آورند پشت صحنه یك برنامه زنده تلویزیونی. به او می گویند یك پیام بده كه او می گوید روبروی قطر دست و دلمان لرزید، مهدی رحمتی را برگردانید. این یعنی چه؟

سایت گل: سوشا مكانی یكی از 3دروازه بانی بود كه در اردوی 40 روزه تیم ملی حضور داشت. به اعتقاد رحمان احمدی، سوشا و علیرضا حقیقی كمك شایانی كردند تا او بتواند در این 3 بازی دروازه تیم ملی را بسته نگه دارد. سوشا مكانی كه خیلی بی حاشیه در تمرینات حاضر شد و تیم ملی را همراهی كرد درباره صعود تیم ملی به جام جهانی می گوید:« فكر نمی كنم این صعود نیازی به تعریف و توضیح من داشته باشد.بزرگترین اتفاقی كه می تواند در زندگی ورزشی یك بازیكن رخ دهد صعود تیم ملی كشورش به جام جهانی است. خداوند با بزرگی خود این افتخار را نصیب بازیكنان تیم ملی كرد. تیم ملی با تمام سختی ها و فراز و نشیب ها با اقتدار به جام جهانی صعود كرد . فكر می كنم تمام اینها را اول مدیون كارلوس كی روش، سرمربی فوق العاده حرفه ای تیم ملی هستیم و بعد دعای مردم و بازیكنان تیم ملی.» حرفهای تند گلر ذخیره تیم ملی را بخوانید:

حمله تند مکانی به رحمتی و فردوسی پور

من و علیرضا حقیقی هم به رحمان كمك كردیم

وقتی از سوشا درباره عملكرد رحمان احمدی و 2 سیو فوق العاده او سوال می پرسیم تازه درد دل هایش آغاز می شود. سوشا می گوید:« به نظر من رحمان از روزی كه درون دروازه تیم ملی ایستاد خیلی تحت فشار بود.رحمان به صورت فوق العاده هدایت شده تحت فشار بود و من از نزدیك این موضوع را حس می كردم. اما رحمان توانست با شخصیت بالا این شرایط را كنترل كند. نه فقط رحمان، بلكه اكیپ دروازه بانی تحت فشار بودند. به خطار اینكه یكسری ها دوست نداشتند ما 3 دروازه بان در اردو باشیم. دوست داشتند دروازه بان دیگری باشد اما فكر می كنم رحمان با شخصیت بالا همه این حواشی را كنترل كرد. او از نظر فنی چیزی كم نگذاشت و البته من و علیرضا حقیقی هم به رحمان كمك كردیم . به شخصه به رحمان تبریك می گویم، چون از عهده این حواشی برآمدن كار هر كسی نبود. یك شخصیت بزرگ می خواست كه رحمان داشت. »

دوست نداشتند تیم ملی به جام جهانی صعود كند

سوشا مكانی درباره حواشی موجود می گوید:« حواشی را همه می دانند و دیگر نیازی به گفتن من نیست. در یك برهه از زمان كسی انتظار نداشت تیم ملی صعود كند. همه مغرضانه از تیم ملی انتقاد می كردند اما در آخر خودشان ناكام شدند. این عده ناكام شدند و به همین خاطر نباید چهره مظلوم به خود بگیرند و در مصاحبه هایشان بگویند دل ما هم با تیم ملی بود. اینها سیاه نمایی است و دروغ. خیلی جالب است، حتی گزارشگر تلویزیونی هم از گفتن اسم رحمان احمدی خودداری می كند. در این 40 روز من و رحمان و حقیقی خیلی تحت فشار بودیم. این آقایان الان دیگر نباید بیایند و خودشان را در این موفقیت سهیم بدانند. اینها همان عده ای هستند كه تیم ملی را ناكام می دانستند و دوست نداشتند تیم ملی به جام جهانی صعود كند»

نگویید از ته دل برای تیم ملی دعا می كردیم

مكانی صحبتهایش را اینگونه ادامه می دهد:« مردم می فهمند من چه كسانی را می گویم. قبل از صعود همه كار كردند تا تیم ملی نتیجه نگیرد. همه كار كردند رحمان احمدی موفق نباشد تا او را ناكام جلوه بدهند. در آخر و بعد از صعود هم خودشان را دعاگو دانستند. دعاگوی تیم ملی. فكر می كنم كسانی كه الان قیافه مظلوم به خود گرفته اند با این حرفها خودشان را كوچك می كنند. همه ایران و همه ما گلرها فهمیدیم دوست و دشمنمان چه كسانی هستند. نمی خواهد آنها بیایند و بگویند ما از ته دل برای تیم ملی دعا می كردیم. در بازی با عمان گزارشگر را ببینید كه چطور رحمان را كوبید. بازی با كره، حتی بعد از 2 سیو استثنایی رحمان، گزارشگر حتی اسم او را هم نیاورد.گفت بازیكنان با جان و دل از دروازه تیم ملی محافظت كردند. خودم بازی نكردم ولی به خاطر رحمان ناراحتم. باور كنید وقتی رحمان بازی می كرد انگار خودم بازی می كردم. از نزدیك حس می كردم كه شرایط چقدر برای او سخت است. در این 40 روز یك چیزهایی یاد گرفتم و تجربیاتی بدست آوردم كه شاید در طول 10 سال هم بدست نمی آوردم. »

علی ضیا کیست که درباره تیم ملی نظر می دهد؟

سوشا مكانی كه خیلی از اتفاقات بوجود آمده ناراحت است می گوید:« ما در كره بودیم و به خاطر اختلاف زمانی داشتیم برنامه ویتامین 3را از تلویزیون ایران می دیدیم. این برنامه ساعت 7 صبح از تلویزیون ایران پخش می شود. مجری برنامه 0 علی ضیا)، درست یكی دو روز مانده به بازی حساس مقابل كره جنوبی در می آید و می گوید رحمان احمدی گل نخورد تا تیم ملی به جام جهانی برود. آنوقت مهدی رحمتی را برداریم و بیاوریم تا در جام جهانی درون دروازه تیم ملی بایستد. این یعنی چه؟ مگر این آقا ایرانی نیست؟ اصلا چكاره است كه درباره تیم ملی نظر می دهد؟ چطور در رسانه ملی به خودش اجازه می دهد كه این حرفها را بزند؟ ان هم دو روز مانده به بازی با كره. یك مثال دیگر از حواشی كه برای ما بوجود آوردند. یك شب قبل از بازی با لبنان. یك هنرپیشه را می آورند پشت صحنه یك برنامه زنده تلویزیونی. به او می گویند یك پیام بده كه او می گوید روبروی قطر دست و دلمان لرزید، مهدی رحمتی را برگردانید. این یعنی چه؟ مگر این هنرپیشه كه فكر می كنم فیلمش را فقط خودش و خانواده اش دیده اند چكاره است كه در این مورد نظر می دهد؟ به این آقا می گویم به شما چه ربطی دارد كه در این مورد حرف می زنید؟ تازه خوب شد رحمان این برنامه را ندید.امیدوارم صدا و سیما و مسئولان قابل احترامشان در انتخاب مجری ها و میهمانان كمی تجدید نظر كنند. در این 40 روز افرادی حرفهایی زدند كه كاملا هدایت شده بود. »

در آزادی هم یک دروازه بان دیگر تشویق شد

دروازه بان نفت تهران در ادامه می گوید:« اگر تیم ملی به جام جهانی نمی رفت چه اتفاقی می افتاد؟ با توجه به حواشی بوجود آمده در این 40 روز به نظرم كادر فنی و عین 25 بازیكن را می كوبیدند. همه ما را نابود می كردند. نابود نمی كردند؟ پس الان كه تیم ملی به جام جهانی رفته چرا خودشان را سهیم می دانند؟ چطور مجری یك برنامه اسم فرد دیگری را می آورد. در حالی كه او در اردو نیست و ما 3 دروازه بان دیگر هستیم. مگر زمانی كه ما نبودیم حرفی می زدیم. به خدا اگر در روزنامه ها هم صدایمان در می آمد. مگر ما گلرها كاری كردیم كه یك بازیكن از تیم ملی كنار برود؟ چرا ما باید فشارش را تحمل كنیم؟ جالب است وقتی بعد از صعود تیم ملی در ورزشگاه آزادی اسم رحمان احمدی را صدا می زنند یك دروازه بان دیگر تشویق می شود. آن هم در روزی كه به جام جهانی صعود كرده ایم و رحمان احمدی در این صعود نقشی اساسی ایفا كرد. »



یکبار هم اسم هادی عقیلی را بیاورید

سوشا مكانی می گوید:« مگر هادی عقیلی بازیكن بدی است؟ مگر برای تیم ملی زحمت نكشیده؟ چرا گزارشگران در این هم گزارش یك بار نگفتند هادی عقیلی و از غیبتش حرفی نزدند؟ مثلا چرا نگفتند خانزاده دعوت شده و هادی عقیلی نه. چرا مدافعان میانی اینقدر تحت فشار نبوند؟ مگر هادی عقیلی بازیكن كوچكی است؟ من مهدی رحمتی را خیلی دوست دارم و او مثل برادر بزرگتر من است. یك سوال دارم. مگر ما 3 گلر باعث شدیم او از تیم ملی كنار برود؟ چرا باید ما 3 گلر تحت فشار قرار بگیریم؟ رحمان هم ایرانی است و مهدی رحمتی هم ایرانی. الان چند بازی است كه جای رحمتی، رحمان برای تیم ملی بازی كرده. مگر اتفاقی افتاده؟ اتفاق خاصی نیفتاده. فقط رحمان توانسته شایستگی خود را به رخ بكشد. 3 بازی انجام داده و گلی هم نخورده،آن هم در 2 بازی بیرون از خانه. الان رحمان خیلی راحت می تواند مدعی شود كه بهترین دروازه بان آسیا است.دیگر برای چه می آیند و او را می كوبند خدا می داند»

مگر فردوسی پور مربی گلرها است

سوشا مكانی در ادامه می گوید:« در این 40 روز تمام موهایم سفید شد. اینقدر كه فشار را تحمل كردم. ببینید رحمان كه گلر اصلی بوده چه كشیده. شما بروید و یك بار به طور كامل گزارش بازی ایران- عمان را ببینید. یك بازی دوستانه كه هیچ یك از بازیكنان اصلی بنودند و كی روش داشت بازیكنان را آزمایش می كرد. اصلا شما بروید و نظرسنجی های آخر فصل برنامه 90 را ببینید. نیازی نیست یك بازیكن 500 تا گل بزند، 500 تا پاس گل بدهد یا 500 تا سیو داشته باشد، چون در آخر اسم چند نفر خاص بین گزینه ها دیده می شود. شما در این 4 سال اخیر ببینید. فقط عدد گزینه بازیكنان عوض شده وگرنه همه همان هایی هستند كه چند سال است در این نظرسنجی قرار می گیرند. یا مثلا در تمام برنامه های زنده، عادل فردوسی پور درآمده و گفته در اینكه رحمتی بهترین دروازه بان آسیا است شكی نیست. او بی رقیب ترین است و فاصله زیادی دارد با رقبایش در تیم ملی. می خواهم بدانم مگر فردوسی پور مربی گلرها است كه در این مورد نظر می دهد؟ از نظر خودم رحمتی یكی از بهترین ها است اما می خواهم بدانم عادل فردوسی پور كجا این فاصله را دیده و حس كرده كه می گوید فاصله رحمتی با بقیه دروازه بان ها زیاد است. دوست دارم عادل به این سوالم جواب بدهد و بگوید از كجا این فاصله را دیده؟ اصلا ملاك و معیارش برای این حرف چیست؟ مثل این است كه من بگویم فاصله عادل و مزدك میرزایی خیلی است. به نظر من حرفهایی مربی كره 20 درصد فشار روی ما بوجود آورد و این حاشیها 80 درصد. »

مشت خوردم و فحش هم همینطور

انتقادهای سوشا مكانی متوجه جمشید مشایخی هم می شود. او می گوید:« جمشید مشایخی گفته مهدی رحمتی را برگردانید. او قابل احترام اما مگر سرمربی تیم ملی است كه این حرف را می زند؟ مگر ما مقصر بودیم كه رحمتی كنار برود؟ یعنی باید از داخلی ها هم بخوریم و فشار تحمل كنیم؟ البته من یكی كه عادت دارم و اینقدر بی گناه من را كوبیده اند كه نگو و نپرس. برای من مهم نیست ولی می خواستم حرفهای دلم را بزنم. حرف دل من این است كه رحمان با تمام وجود كار كرد و من و علی هم همینطور. مشت خوردم و فحش هم همینطور اما خدا را شكر كه ایران سربلند شد. باور كنید اگر كی روش صلاح ببیند كه من از امروز در تیم ملی نباشم حرفی نمی زنم. رحمان احمدی هم مثل من. مگر ما می توانیم حرفی بزنیم؟ مهم سلیقه كی روش است و اینكه ئهمه ئما می خواهیم تیم ملی موفق شود. یك مثالی است كه می گوید اگر از غریبه خوردند اشكالی ندارد ولی خوردن از خودی آدم را می سوزاند. همه ما گلرها را می كوبیدند. ما این وسط چه گناهی داشتیم؟ »

پرچم ایران بالا بود و پرچم كشورهای دیگر پایین

سوشا مكانی درباره درگیری با بازیكن كره جنوبی می گوید:« ما داشتیم خوشحالی می كردیم كه كره ای ها بطری پرتاب می كردند و به ما فحش می دادند. ما كه نمی فهمیم اما هر چه می گفتند برگردد به خودشان. دور زمین می دویدیم و خوشحالی می كردیم اما انگار كره ای ها دنبال بهانه می گشتند تا برد ما را زیر سوال ببرند. وگرنه چه دلیلی داشت كه آنها در زمین بمانند و شادی ما را تماشا كنند. من هم داشتم خوشحالی می كردم كه رسیدم به كره ای ها. یكی از آنها بی هوا مرا هل داد سمت دیگری و او هم با آرنج به صورت و گردن من كوبید. خدا را شكر عكس العملی نشان ندادم و اتفاق خاصی هم نیفتاد. پرچم ایران بالا بود و پرچم كشورهای دیگر پایین.یك مشت و آرنج خوردند ارزش این را داشت كه به جام جهانی برویم و من از این اتفاق واقعا خوشحالم.»