ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کسب هفتمین برد متوالی در دیدار انتقامی برابر اردن/ ایران به نیمه نهایی رسید



اخبارورزشی,بسکتبال قهرمانی آسیا

بسکتبال قهرمانی آسیا - فیلیپین؛
کسب هفتمین برد متوالی در دیدار انتقامی برابر اردن/ ایران به نیمه نهایی رسید

تیم ملی بسکتبال با پیروزی قاطعانه برابر اردن در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی مردان آسیا به عنوان اولین تیم به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. ملی‌پوشان کشورمان که دراین بازی عملکری با ضریب اشتباهات کم داشتند و در بازیسازی و ایجاد موقعیت گلزنی برای یکدیگر و انجسام در دفاع و حمله به خوبی کار کردند در حالی به برتری دست یافتند که در دوره پیشین جام ملت‌های آسیا با شکست ناباورانه مقابل همین تیم اردن از صعود به مرحله نیمه نهایی بازمانده بودند.

به گزارش مهر، مرحله یک چهارم نهایی مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا امروز جمعه با دیدار دو تیم ایران و اردن در مانیل فیلیپین ا آغاز شد که طی آن تیم ملی کشورمان موفق شد با یک بازی کاملا برتر حریف خود را شکست دهد. این در حالی است که ایران در مرحله یک چهارم نهایی دوره پیشین مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا برابر همین تیم اردن شکست خورد که نتیجه آن از دست رفتن شانس تکرار قهرمانی و حضور دوباره در المپیک بود.

نتیجه کامل دیدار امروز تیم های ایران و اردن در مرحله یک چهار نهایی مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا به این شرح است:
* ایران 94 - اردن 50
(31 بر 11)، (22 بر 17)، (21 بر 8)، (20 بر 14)

کوارتر اول؛ 31 بر 11 به سود ایران
سرمربی تیم ملی بسکتبال از ترکیب همیشگی حامد حدادی، نیکخواه بهرامی، مهدی کامرانی، حامد آفاق و اوشین ساهاکیان برای آغاز دیدار برابر اردن استفاده کرد.این ترکیب بازی را کاملا کوبنده آغاز کرد  تا دقیقه 7:50 مسلط بر اردن پیش رفت طوریکه 7 بر صفر پیش افتاد. تا این دقیقه بازیکنان ایران در دفاع به حریف اجازه نزدیک شدن به سبد را نمی دادند.

3 دقیقه از کوارتر نخست گذشته بود که بحرین با یک پرتاب دو امتیازی بالاخره به امتیاز رسید اگرچه آفاق خیلی سریع آن را جبران کرد.از این زمان به بعد رقابت دو تیم جدی تر پیش رفت. در این لحظه دو تیم موقعیت هایی را برای گلزنی به دست آوردند اما هر دوی آنها از دست رفت تا نتیجه 9 بر 2 به سود ایران باقی بماند.

بعد از آن اما دو پرتاب آزاد نصیب بحرین شد که هر دو هم به ثمر رسید اما بازهم این تیم ایران بود که صاحب امتیاز شد و این بار با دو پرتاب دو و یک امتیازی حدادی؛ د ر ادامه پرتاب سه امتیازی آفاق و دو پرتاب آزاد نیکخواه بهرامی تیم ایران را به امتیاز 17 رساند در حالیکه اردن در امتیاز 4 باقی مانده بود و 4 دقیقه و 40 ثانیه به پایان کوارتر؛

بعد از آن الفرج بازیکن شماره 6 اردن این تیم را 6 امتیازی کرد و البته یک موقعیت پرتاب آزاد را هم از دست داد در حالیکه تیم ایران با یک پرتاب سه امتیازی به مجموع امتیاز بیست رسید. در ادامه مدیریت بازی کامرانی، موقعیت پرتاب سه امتیازی را برای اوشین ساهاکیان ایجاد کرد که نتیجه آن 23 امتیازی شدن تیم ایران بود.

در ادامه جیمی باکستر بازیکن آمریکایی اردن از دو پرتاب آزاد که در اختیارش گذاشته شد نتوانست استفاده کند و اینگونه اردن نتوانست از امتیاز 6 بالاتر بیاید. در حالیکه بعد از او ساهاکیان با دو پرتاب دو و سه امتیازی تیم ایران را به امتیاز 28 رساند .

در یک دقیقه و 5 ثانیه پایانی کوارتر اول دفاع ایران بازتر شد طوریکه بازیکن شماره 14 و 5 اردن موقعیت دو پرتاب سه و دو امتیازی به دست آوردند و اردن را به امتیاز 11 رساندند اگرچه در این میان حدادی دو پرتاب سه و یک امتیازی زد  تا کواتر اول با نتیجه 31 بر 11 تمام شود.

کوارتر دوم؛ 22 بر 17 به سود ایران
اردن بعد از شکست سنگین در کواتر اول، در دقایق آغازین کوارتر دوم هم شاهد گلزنی متوالی بازیکنان ایران بود در حالیکه به ترتیب جمشیدی، ارغوان، کاردوست و ویسی در این کوارتر وارد زمین شدند و کامرانی تنها بازیکن از ترکیب اصلی بود که همچنان در زمین مشغول به بازی بود.

سه دقیقه از کوارتر دوم گذشت در حالیکه اردن تنها صاحب سه امتیاز دیگر شده بود اما تیم ایران با وجود تغییر ترکیب، خود را به امتیاز 37 رسانده بود. این کوارتر تقریبا به نیمه رسیده بود که باکستر با یک پرتاب سه امتیازی اردن را 16 امتیازی کرد اما کاردوست خیلی زود با کمک صمد دو امتیاز دیگر به اندوخته های تیم کشورمان اضافه کرد.

39 بر 16 نتیجه بازی بود که اردن از دو پرتاب آزاد یار شماره 15 خود به یک امتیاز دیگر رسید. بعد از آن اما در نتیجه بازیسازی و پاس منجر به گل مهدی کامرانی، تیم ایران توسط حدادی صاحب دو امتیاز دیگر هم شد و باز هم این کامرانی بود که هم تیمی های خود را در موقعیت گلزنی قرار داد تا تیم ایرن به امتیاز 43 برسد در حالیکه اردن 19 امتیازی باقی مانده بود.

3 دقیقه به پایان کوارتر باقی مانده بودکه ریباند حدادی در دفاع مانع از گلزنی اردن شد اما مالکیت توپ همچنان در اختیار این تیم بود  تا اینکه بالاخره به یک پرتاب سه امتیازی موفق رسیدند. در ادامه اردن به بازی کنترلی روی آورد تا کمتر گل دریافت کند و در این میان پرتاب 3 امتیازی باکستر این تیم را به امتیاز 25 رساند اما بعد از او پرتاب دو امتیازی کامرانی مجموع امتیازات تیم ایران را 2 برابر حریف کرد یعنی 50 بر 25؛

در ثانیه های پایانی بازی گلزنی بازیکنان دو تیم ادامه پیدا کرد. در این لحظات بازیکنان ایران اقدام به یک پرتاب سه امتیازی کردند که از سبد اردن هم گذشت اما داور به دلیل اعلام پایان کوارتر آن را نپذیرفت و نتیجه 22 بر 17 برای این کوارتر و نتیجه 53 بر 28 برای نیمه بازی رقم خورد.

کواتر سوم؛ 21 بر 8 به سود ایران
بازی با ضریب اشتباهات کم، هماهنگی بازیکنان در بازیسازی و ایجاد موقعیت گلزنی برای یکدیگر و انسجام در دفاع و حمله برتری تیم ایران در کوارتر سوم را هم به دنبال داشت. در این کوارتر نیز بچیروویچ به تناوب از بازیکنان نیمکت نشین تیمش استفاده کرد و دقایقی را به بازیکنان ترکیب اصلی استراحت داد.

کمتر از 4 دقیقه به پایان کوارتر باقی مانده بود که حدادی با دو پرتاب آزاد امتیاز 72 را برای ایران ثبت کرد. بلافاصله خطا بر روی جمشیدی دو موقعیت پرتاب دیگر در اختیار تیم ایران گذاشت که این بازیکن هر دوی آنها را از سبد اردن عبور داد تا ایران به امتیاز 74 برسد در حالیکه اردن در امتیاز 35 باقی مانده بود.

در ثانیه های پایانی کوارتر سوم و بعد از اینکه اردنی ها از دو موقعیت پنالتی خود صاحب یک امتیاز شدند و نتیجه 74 بر 36 روی تابلو ثبت شد، خطای داودی روی جیمی باکستر اردن را صاحب دو موقعیت پنالتی دیگر کرد که هیچ یک به ثمر نرسید درحالیکه فقط 5 ثانیه به پایان بازی مانده بود. در این ثانیه ها پرتاب جمشیدی اقدام به پرتاب سه امتیازی کرد که البته از سبد اردن عبور نکرد و کوارتر سوم هم با همان نتیجه ثبت شده روی تابلو یعنی 74 بر 36 به سود ایران تمام شد. تیم ایران در این کواتر 21 امتیاز گرفت در حالیکه اردن تنها صاحب 8 امتیاز شد.

کواتر چهارم؛ 20 بر 14 به سود ایران
اردن در آغاز کواتر چهارم صاحب 4 امتیاز متوالی شد که با دو پرتاب دو امتیازی به دست آمد. بازیکنان این تیم در ادامه هم از دو موقعیت پرتاب آزاد صاحب یک امتیاز دیگر هم شدند. یک دقیقه و 30 ثانیه از کواتر چهارم گذشته بود اما هنوز تیم ایران صاحب هیچ امتیاز نشده بود. در این دقایق اردن به دفاع پرس روی آورده بود و اینگونه مانع از امتیاز آوری بازیکنان ایران شد. در ادامه اردن صاحب دو پرتاب آزاد دیگر شد که هر دوی آنها امتیاز جدیدی را برای این تیم به همراه داشت.

نتیجه بازی 74 بر 43 بود که تیم ایران صاحب اولین امتیاز شد. بعد از آن روند امتیاز آوری تیم ایران آغاز شد. البته در مجموع بازیکنان کشورمان که به نظر می رسید تا حد زیادی اشباع شده اند کمتر برای گلزنی در این کوارتر تلاش و رغبت نشان می دادند.

در جریان بازی و در حالیکه بازی با نتیجه 77 بر 42 پیش می رفت هر یک از تیم های ایران و اردن از طریق پرتاب های دو امتیازی به ترتیب به چهار و دو امتیاز دیگر رسیدند. در این زمان کامرانی پرتاب دو امتیازی موفق دیگری زد که نتیجه آن 83 امتیازی شدن تیم ایران بود. در ادامه خطای حدادی دو موقعیت پنالتی در اختیار اردن گذاشت که هر دوی آنها برای این تیم امتیاز آور شد.

آسیب دیدگی حدادی که موجب خروج وی از زمین شد از اتفاقات مهم در دقایق پایانی کواتر چهارم بود. بعد از آن اما جمشیدی تیم کشورمان را صاحب دو امتیاز دیگر کرد. 30 ثانیه به پایان بازی مانده بود که سهراب نژاد تیم ایران را به امتیاز دیگری رساند. بعد از گلزنی این بایکن، کاردوست در اثر برخورد با آرنج دست بازیکن حریف دچار آسیب دیدگی شد در حالیکه بازی با نتیجه 92 بر 50 پیش می رفت. در ثانیه های پایانی خطا روی جمشیدی و موقعیت پنالتی این بازیکن دو امتیاز دیگر به اندوخته های تیم ایران اضافه کرد تا این کوارتر هم با برتری مطلق تیم ایران به پایان برسد.

بدین ترتیب تیم ملی بسکتبال کشورمان موفق شد اردن را شکست دهد و راهی مرحله نیمه نهایی مسابقات شود. این هفتمین برد متوالی تیم ملی بسکتبال ایران در مسابقات قهرمانی مردان آُسیا بود. پیش از این مالزی، کره جنوبی، چین، هند، بحرین و قزاقستان مغلوب تیم ملی بسکتبال کشورمان شده بودند. ایران تنها تیم بدون باخت تا به این مرحله از مسابقات است.

مرحله یک چهارم نهایی سابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا امروز با برگزاری سه دیدار دیگر پیگیری می شود. برنامه این دیدارها به این شرح است:
* چین - چین تایپه
* فیلیپین - قزاقستان
* کره جنوبی - قطر
تیم ملی بسکتبال ایران در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی مردان آسیا با برنده دیدار دو تیم چین و چین تایپه دیدار خواهد کرد. این دیدار روز شنبه برگزار می شود./مهر


ویدیو مرتبط :
مسی بارسا را به نیمه نهایی برد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آرژانتین با غلبه بر بلژیک به نیمه نهایی رسید/ مسی و یاران در انتظار برنده دیدار هلند - کاستاریکا



 

اخبار,تیم فوتبال آرژانتین

اخبار ورزشی - آرژانتین با غلبه بر بلژیک به نیمه نهایی رسید/ مسی و یاران در انتظار برنده دیدار هلند - کاستاریکا

تیم فوتبال آرژانتین با غلبه بر بلژیک به مرحله نیمه نهایی جام‌جهانی 2014 برزیل صعود کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سومین بازی مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی 2014 برزیل ساعت 20:30 به وقت ایران در ورزشگاه ناسیونال برازیلیا آغاز شد و تیم‌های آرژانتین و بلژیک به مصاف هم رفتند که در پایان یاران مسی موفق شدند با نتیجه یک بر صفر پیروز شوند.

در نیمه اول این دیدار شاگردان سابلا موفق شدند با گلزنی هیگواین در دقیقه 8 به گل برسند و این نتیجه تا پایان نیمه اول باقی ماند. در این نیمه مصدومیت دی‌ماریا باعث شد تا این بازیکن بالاجبار زمین را ترک کرد و انزو نیکولاس پرز در دقیقه 33 جایگزین هافبک رئال مادرید شد.

در این نیمه بلژیک به هیچ وجه تیمی دست و پا بسته نبود و بارها موقعیت‌هایی را روی دروازه آلبی سلسته تدارک دید اما نتیجه یک بر صفر در پایان 45 دقیقه اول باقی ماند.

در آغاز نیمه دوم باز هم آرژانتینی‌ها بودند که حملات خود را ادامه دادند و ضربه هیگواین در دقیقه 54 به تیرک دروازه کورتوا برخورد کرد تا دومین گل آرژانتین به ثمر نرسد.

در ادامه ویلموتس سرمربی بلژیک لوکاکو را به جای میرالاس وارد زمین کرد تا قدرت هجومی بلژیکی‌ها بیشتر شود. این تعویض باعث شد تا حدودی بلژیکی‌ها بر توپ و میدان مسلط شوند اما آن‌ها در ایجاد موقعیت خطرناک روی دروازه آرژانتین ناتوان بودند، در دقیقه 94 هم یک موقعیت استثنایی برای مسی به وجود آمد که کورتوا آن را مهار کرد.

در ادامه حمله خطرناک بلژیک نزدیک بود در دقیقه 95 به گل تبدیل شود که ویتسل آن را از دست داد.

در نهایت این دیدار با پیروزی یک بر صفر آرژانتین به پایان رسید تا مسی و یاران در انتظار دیدار هلند و کاستاریکا بنشینند تا ببینند حریف آن‌ها در مرحله نیمه نهایی کدام تیم خواهد بود.

دیدار هلند و کاستاریکا 30 دقیقه بامداد یک‌شنبه برگزار می‌شود.
اخبار ورزشی - فارس