ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کارلوس کروش : بازیکنان لیگ ایران فقط در پول گرفتن حرفه ای هستند



اخبار,اخبار ورزشی ,کارلوس کروش

 

اخبار ورزشی - کارلوس کروش : بازیکنان لیگ ایران فقط در پول گرفتن حرفه ای هستند

کارلوس کروش سرمربی تیم ملی در گفت و گو با سایتی استرالیایی درباره تیم ملی و فوتبال ایران سخن گفته است.

کارلوس کروش سرمربی تیم ملی کشورمان به محض ورود به استرالیا در مصاحبه با سایت «The Australian» از شرایط تیم ملی گفت.

كروش گفت: اگر شما به ایران بروید فوتبال را در DNA مردم می‌بینید. ایرانی‌ها فوتبال را در خون خود دارند و عشق به فوتبال بین ایرانی‌ها واقعی است و همین، بزرگ‌ترین قدرت ماست. بازیكنان من عشق و شعور بازی در هر دیدار را دارند. به همین دلیل ما می‌توانیم بدون حمایت كاملی كه بقیه تیم‌ها دارند، به سطوح بالا برسیم، می‌گویم بدون حمایت كامل چون ایران با مشكلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌كند و خیلی از چیزهایی كه برای همه ممكن و مهیاست، برای ما نیست.

كروش در خصوص تأثیر تحریم‌های اقتصادی روی تیم ملی ایران گفت: تحریم‌های بین‌المللی هم یك عامل در ورزش هستند. اینها یك عامل در فدراسیون فوتبال هستند، اگر بخواهید یك دیدار تداركاتی انجام دهید، شما پول سفر ندارید، پول برای خرید بلیت ندارید، پول برای پرداخت به تیم مقابل ندارید، بنابراین ما به جام ملت‌ها آمدیم، در حالی كه فقط یك دیدار تداركاتی انجام داده‌ایم.

 

ما در ماه نوامبر با كره جنوبی بازی كردیم، آن هم به این خاطر كه آنها پیشنهاد برگزاری یك دیدار رایگان را دادند و ما هم از این فرصت استفاده كردیم. این در حالی است كه در همین مدت بحرین 12 بازی دوستانه داشته، قطر 15 دیدار تداركاتی انجام داده و امارات هم در 14 بازی دوستانه برای جام ملت‌ها به میدان رفته است.

13 ملی‌پوش از 23 بازیكن ایرانی از لیگ داخلی ایران هستند. كروش در خصوص این مسئله نیز گفت: بسیاری از بازیكنان ما حرفه‌ای هستند، البته از این نظر كه برای بازی كردن پول می‌گیرند، اما شما نمی‌توانید فوتبال حرفه‌ای ایران را با اروپا مانند انگلیس، آلمان یا اسپانیا مقایسه كنید. تفاوت آنها مثل تفاوت روز با شب است. بنابراین اگر ما با تیمی كه 8 یا 9 بازیكن در بوندس‌لیگا دارد، روبه‌رو شویم، نباید انتظاری از ما داشته باشید. این مانند مقایسه دو اتومبیل هم‌شكل است كه قدرت موتور آنها كاملاً با هم متفاوت است. بازیكنانی كه در اروپا بازی می‌كنند، طی 90 دقیقه بازی در یك سطح هستند اما بقیه بازیكنان این ‌طور نیستند.

در دیدار كریكت سال 1930 انگلیس و نیوزیلند خیلی‌ها كشته شدند اما مردم دو كشور در زندگی واقعی دشمن نیستند، پس از پیروزی دردآور ایران مقابل استرالیا هم نمی‌توان مردم ایران و استرالیا را حتی در ورزش دشمن دانست اما قضیه ایران و عراق فرق می‌كند.

 

در جنگ دو كشور نزدیك به یك میلیون نفر كشته شدند و حالا فردا تیم‌های ملی دو كشور به مصاف هم می‌روند. هر چند پس از سرنگونی صدام، عادی‌سازی روابط سرعت گرفت اما از نظر كروش هنوز هم لایه‌هایی از حساسیت بین طرفداران دو تیم وجود دارد. كروش گفت: البته هنوز هم بین مردم احساس درد وجود دارد و می‌توانید این را حس كنید. البته در فوتبال، ما دخالتی در این مسائل نداریم و قصد دو تیم فقط بازی كردن است.
اخبار ورزشی - خبرورزشی

 


ویدیو مرتبط :
شادی کارلوس کروش در میان هواداران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زیکو: لیگ ایران بازیکنان من را خسته می کند



تیم ملی فوتبال عراق  , صعود به جام جهانی  , لیگ ایران

 

سرمربی تیم ملی فوتبال عراق معتقد است که صعود به جام جهانی از هر دو گروه سخت است.

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز به نقل از خبرآنلاین، زیکو که تیمش همگروه ایران نشده در مورد گروه‌بندی مسابقات انتخابی جام جهانی 2014 گفت: «حقیقت این است که جفت گروه‌ها سخت هستند. نمی‌دانم کدام گروه راحت‌تر بود. واقعا کار سختی است رفتن به جام جهانی. ده تا تیم هستتند و همه تیم‌ها هم قوی هستند. همه یک راه را رفته اند تا به این مرحله رسیده‌اند. نمی‌شود گفت هیچ تیمی ضعیف است. من که نمی‌گویم لبنان ضعیف است.»

زیکو در مورد شرایط تیم ملی عراق هم می‌گوید: «در عراق شرایط بدی نداریم. دارم تلاش می‌کنم و برنامه‌هایم را برای اردوها داده‌ام. سعی می‌کنیم به دور از هیاهو، با برنامه‌ای که گذاشته‌ایم، تیم خوبی بسازیم. سه نفر از ملی‌پوشان تیم من در لیگ ایران بازی می‌کنند؛ کرار، عماد رضا و سامال سعید. ایران واقعا لیگ سنگینی دارد و بازیکنانم هر وقت می‌آیند، خسته‌اند. یکی از مشکلات من این است که چطور این سه نفر را به برنامه‌های تیم ملی برسانم ولی به هر حال تلاشم را می‌کنم. البته کیفیت لیگ ایران بالاست و این به ما کمک می‌کند. بازیکنان من وقتی به عراق برمی‌گردند خسته‌اند اما واقعا بازیکنان خوبی هستند.»

زیکو در پاسخ به این سوال که با توجه به موفقیت‌هایش، چرا هیچ گاه سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل نشده است هم اظهار داشت: «من جاهای مختلفی کار کرده‌ام و موفقیت‌های زیادی به دست آورده‌ام. اما الان در یک جمله می‌گویم چرا سرمربی تیم ملی برزیل نشده‌ام. به خاطر این‌که هیچ وقت دوست نداشتم در برزیل کار کنم. اگر دقت کرده باشید، هیچ وقت در برزیل تیم نمی‌گیرم.»