ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کارشناسی حقوقی توضیح می دهد: کدام رای درباره نتیجه دیدار ایران و عراق محتمل تر است؟



اخبار,اخبار ورزشی ,تیم ملی فوتبال عراق

 

احمدرضا براتی در مورد بحث دوپینگ هافبک تیم ملی فوتبال عراق گفت: اگر از سوی فیفا یا فدراسیون فوتبال ایران یا عراق رای محرومیتی برای علا عبدالزهرا قبل از بازی صادر شده باشد نتیجه بازی به سود ایران اعلام می‌شود.

احمدرضا براتی در گفت‌وگو با  فارس، در مورد موضوع دوپینگ اعلا عبدالزهرا بازیکن تیم ملی عراق که مقابل ایران به میدان رفت، گفت: در مورد این مسئله 2 فرض وجود دارد. فرض نخست آن است که پس از مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگ وی، نامبرده توسط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران یا عراق یا حتی فیفا محروم شده باشد که در این صورت حضور وی در بازی مقابل ایران، مصداق بارز استفاده از بازیکن غیرمجاز است.

وی تاکید کرد: در صورتیکه ایران ظرف حداکثر 2 ساعت بعد از مسابقه به صورت کتبی به این مسئله اعتراض و اعتراض‌نامه مکتوب را تسلیم ناظر مسابقه کرده باشد نتیجه آن مسابقه با حکم کمیته انضباطی  AFC به نفع ایران تغییر خواهد کرد و تنها در این شرایط است که باید منتظر شنیدن خبرهای خوب باشیم.

کارشناس مسائل حقوقی در ادامه صحبت‌های خود با بیان فرض دوم تصریح کرد: اما اگر فقط تست دوپینگ این بازیکن مثبت اعلام شده باشد ولی تاکنون از سوی فدراسیون‌های مربوطه یا فیفا حکم محرومیتی برای نامبرده صادر نشده باشد، حضور این بازیکن در مسابقه استفاده از بازیکن غیرمجاز محسوب نمی‌شود و تنها اتفاقی که خواهد افتاد مجازات فردی این بازیکن اعم از محرومیت و جریمه نقدی خواهد بود و نتیجه تغییر نخواهد کرد که با توجه به اخبار واصله‌، این فرض محتمل‌تر است.

اخبار ورزشی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
کلینیک حقوقی ایران - معرفی سامانه هوشمند مشاوره حقوقی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان آن رسیده که به ایران بگوییم "هی، ما اماده ی گفتگو هستیم، بیایید انجامش دهیم"/با سفیر ایران در عراق گفتگو کردم، اما نتیجه ای نداشت



دیپلمات , اخبار سیاسی , دیپلمات آمریکا

رایان کروکر سفیر سابق امریکا در عراق در مصاحبه ای با المانیتور در خصوص تحولات در سوریه و عراق گفت که هم اکنون زمانی خوبی برای گفتگو میان امریکا و ایران در مورد سوریه است.

کروکر که یکی از برجسته ترین دیپلمات های آمریکا است، افزود: ما فکر می کردیم که می دانیم و می توانیم موفق به برقراری رابطه با ایران پس از انقلاب فوریه 1979 شویم. اشتباه ما این بود که نتوانستیم جریانات را بشناسیم.

سفیر سابق آمریکا در عراق ادامه داد: ما نمی توانیم چنین اشتباهاتی را در خصوص سوریه هم مرتکب شویم.

وی اضافه کرد:، محتاط بودن به معنای منفعل بودن نیست. محتاط بودن به معنای آنچه هیلاری کلینتون وزیر خارجه با تشکیل کنفرانس قطر در خصوص سوریه انجام داد، است.

رایان کروکر اظهار داشت: کشورهای منطقه در تلاش برای اغاز ابتکارهایی در خصوص سوریه هستند که ممکن است ما در برخی از آنها حضور نداشته باشیم. البته همیشه برای آمریکا بهتر است که در چنین ابتکارهایی حضور داشته باشد.

این دیپلمات برجسته آمریکایی افزود: من فکر می کنم که مسئله ی ایران مسئله ی جذابی است. من علاقه مندم که شاهد تعامل خودمان یا دیگران با ایران در خصوص سوریه باشیم. چراکه سوریه متحد آنهاست.سوریه در طول جنگ عراق در کنار ان ها ایستاد. این دو کشور حزب الله را پس از تهاجم اسرائیل در سال 1982 ایجاد کردند.

سفیر سابق امریکا در عراق گفت: شاید حمایت بی حد و حصر ایران از اسد، بهترین انتخاب این کشور نباشد. من نمی دانم که آنها چطور فکر می کنند.

وی ادامه داد: دولت اوباما در اغاز سال 2009 روشن ساخت و گفت که ما اماده ی گفتگو هستیم. و اکنون هم زمان بسیار خوبی است که بگوییم، "هی، ما اماده ی گفتگو هستیم، بیایید انجامش دهیم".

رایان کروکر افزود: ما می توانیم با ایران منافع مشترکی در سوریه درست به مانند منافع مشترکمان در افغانستان در سال 2001 داشته باشیم.

این دیپلمات برجسته آمریکا تاکید کرد: اکنون زمان خوبی برای گفتگو با ایران است. ما اکنون مجددد روشن ساخته ایم که اماده ی گفتگو با ایرانی ها در مورد عراق هستیم. زمانی که من در سال 2007 تا 2009 در عراق بودم، چندین گفتگوی رو در رو با همتای ایرانی ام داشتم. اما گفتگویمان به جایی نرسید.فکر می کنم که از سوی ایران هیچ تمایلی وجود نداشت.

منبع:entekhab.ir