ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کارخانه: عملکرد لوزانو عالی بود


کارشناس والیبال گفت: بازیکنان تیم ملی والیبال به خاطر استرس در رقابت‌های انتخابی المپیک نتوانستند تمام شایستگی خود را نشان دهند و من مطمئنم که در المپیک بهتر از این خواهند بود.

خبرگزاری ایسنا: مصطفی کارخانه درباره صعود تیم ‌ملی والیبال ایران به المپیک 2016 ریو، اظها‌ر کرد: عملکرد تیم ‌ملی در این بازی‌ها عالی بود و با توجه به این که هشت تیم حاضر در این ر‌قا‌بت‌ها هدف‌گذاری مشترکی داشتند و می‌خواستند به المپیک صعود کنند به همین دلیل سطح ر‌قا‌بت‌ها بسیار بالا بود. به همان اندازه که سطح بازی‌ها بالا بود ما از والیبالیست‌هایمان توقع داشتیم که با تمرکز و کنترل بهتری بازی کنند و نسبت به مسابقه‌های گذشته شاهد آن بودیم که خطاهای تیم کمتر شده بود.

او در ادامه افزود: عملکرد کادرفنی در گرفتن وقت استراحت و تعویض ها نقش زیادی داشت. فدراسیون هم در این مدت حمایت‌های لازم را انجام داده بود و از همان ابتدا هم می‌توانستیم افق‌های روشنی را برابر تیم ‌ملی ببینیم. استرس بازی‌ها این اجازه را به بازیکنان نداد که از توان خودشان بیشتر استفاده کنند ولی من مطمئنم که آنها می‌توانند در المپیک بهتر بازی کنند. ما شایستگی‌های خودمان را نشان داده‌ایم و می‌توانیم حریفانی که در المپیک حاضر هستند را شکست دهیم اما این مهم است که ما با چه هدفی راهی ریو می‌شویم. بازیکنان ما این خودباوری را دارند که هیچ‌گاه زنگ تفریحی برای تیم‌ها نخواهند بود.

کارخانه با بیان این که بازیکنان توان کامل خود را در ر‌قا‌بت‌ها به کار نگرفته‌اند، گفت: این به آن دلیل است که استرس تمام بازیکنان زیاد بود. تورنمنت‌های دیگر نظیر لیگ جهانی و جا‌م جها‌نی به اندازه انتخابی المپیک فشار و استرس ندارد و همین موضوع باعث شده بود که بازیکنان از لحاظ روحی تحت فشار باشند و شاید نتوانند تمام توان خود را به کار گیرند، اما آنها خو‌شبختا‌نه به خوبی این خوان را رد کردند و امیدوارم که در مسابقات آینده که لیگ جهانی است بهتر باشیم و بتوانیم در المپیک هم خوب کار کنیم.

او درباره استفاده از بازیکنان جوان در لیگ جهانی گفت: قطعا ما باید این کار را انجام دهیم و از بازیکنان ذخیره و جوانان بیشتر استفاده کنیم. المپیک نسبت به لیگ جهانی از اهمیت بیشتری برخوردار است. ما نباید با به کارگیری بازیکنان اصلی خودمان در لیگ جهانی آنان را اشباع کنیم و نباید اجازه بدهیم که آنها والیبال زده شوند و کادرفنی باید شرایط را مدیریت کند.

مربی والیبال درباره حضور نفرات با تجربه‌تر در ر‌قا‌بت‌های انتخابی المپیک گفت: نفرات خوبی در ر‌قا‌بت‌های انتخابی المپیک حضور داشتند و همه تلاش کردند که بازی‌های خوبی را انجام دهند. حمزه زرینی هم زحمت زیادی برای تیم کشید. ما باید برای ر‌قا‌بت‌های انتخابی المپیک بازیکنان با تجربه را در کنارمان داشته باشیم. زرینی کمک زیادی به مهاجمان می‌کند. هر چند شاید در توپ‌گیری‌هایش دچار ضعف باشد. من قبلا هم گفته‌ام که حساسیت بازی‌ها بالا بود و این که ما تمام زورمان را در این ر‌قا‌بت‌ها نزدیم، در المپیک باید از تمام ظرفیت‌ها و توانمان استفاده کنیم چرا که این ر‌قا‌بت‌ها ارزش فراوانی دارد.

او درباره بهترین بازیکن ایران در این دوره از ر‌قا‌بت‌ها گفت: همه بازیکنان خوب بودند. موسوی در دفاع بی‌نظیر است. عادل غلامی و شهرام محمودی و همچنین سعید معروف خیلی خوب کار کردند. میلاد عبادی‌پور نیز ثبات لازم را داشت و کمک زیادی به تیم ‌ملی کرد. فرهاد قائمی نیز در تمامی مسابقات برای تیم زحمت می کشد و من عملکرد او را خیلی قبول دارم.

کارخانه درباره عملکرد لوزانو و دستیارانش نیز اظها‌ر کرد: به نظرم آنها خوب عمل کردند و تعویض های لوزانو کاملا به موقع بود. او سرعت عمل لازم را در گرفتن وقت استراحت، هدایت تیم و تعویض‌ها داشت و بازیکنان شایسته را درون زمین قرار می داد. این امر که بازیکن مطمئن باشد که مربی به شایستگی بازیکنانش اهمیت زیادی می‌دهد خیلی مهم است.

او درباره این که ضعف تیم ‌ملی که باید برای بازی‌های المپیک رفع شود، چیست؟ گفت: آن چه که ما گاها از آن لطمه خورده‌ایم دریافت‌هایمان بوده است. در هماهنگی تیمی و دفاع روی تور همیشه موفق بوده‌ایم اما باید دریافت‌هایمان را قوی‌تر کنیم. با توجه به این که پاسور خوبی را داریم مشکلی از بابت طراحی حملات‌مان نداریم. همان طور که گفتم باید توپ‌گیریمان خیلی بهتر از شرایط فعلی شود چرا که در المپیک تیم‌های قدرتمندی می‌آیند و ما باید بتوانیم با آنها خوب بازی کنیم.

سرمربی تیم والیبال بانک سرمایه در مورد باشگاه خود نیز گفت: ما تقریبا تیم را بسته‌ایم و با میلاد عبادی‌پور و فرهاد قائمی نیز قرارداد امضا کرده‌ایم. مهدوی و لوکاس نیز دو پاسور تیم ما هستند. مشکل بازیکن صربستانی ما حل شده و بخشی از قراردادش را پرداخت کرده‌ایم.


ویدیو مرتبط :
آنالیز عملکرد ضعیف تیم ملی والیبال توسط کارخانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ونگر: عملکرد خط دفاعی ما عالی بود



 

ونگر: عملکرد خط دفاعی ما عالی بود

 

مربی توپچی ها از انسجام تیمش در خط دفاعی به شدت راضی به نظر می رسد.

آرسن ونگر مربی فرانسوی آرسنال در پایان دیدار 4شنبه شب شاگردانش مقابل مارسی که با برد 0-1 توپچی ها همراه بود به دفاع از تیمش در برابر انتقاداتی که از نظر تدافعی به تیم وارد بود پرداخت.

توپچی ها با گل دقیقه 92 آرون رمزی در این دیدار به پیروزی رسیدند و ونگر در صحبتهایی درپایان مسابقه به تمجید از صبر بازیکنانش قبل از از راه رسیدن این گل پرداخت.

مربی فرانسوی آرسنال در پایان مسابقه به آی تی وی گفت:« برای صعود به دور بعد، این گل، گل بسیار مهمی بود و به افزایش اعتماد به نفس ما هم کمک خواهد کرد. بازی تا حدودی سرعتی بود و می بایست صبور می بودیم ولی بعد ازپایان یافتن نیمه اول کنترل بازی را در دست گرفتیم.»

ونگر ادامه داد:« مارسی کاملا باثبات دفاع می کرد و از همین رو خلق موقعیت کار سختی بود ولی در 15 دقیقه پایانی بازی شاهد آن بودید که ما شروع به خلق موقعیت کردیم و این نشانه هوشیاری، انسجام و صبر ما بود. ما صبوری و انسجاممان را نشان دادیم. همه نگران آن بودند که آیا ما می توانیم از نظر تدافعی موفق باشیم یا نه ولی به نظر من عملکرد ما کاملا خوب بود.»

ونگر درادامه صحبتهایش به تمجید از عملکرد شاگردانش پرداخت و گفت:« روحیه ما خوب است. عملکرد خوبی داشتیم و تدریجا در هر بازی در حال افزایش قدرت و توانمان هستیم. ما بازی به بازی پیشرفت می کنیم و به عنوان یک تیم بهتر می شویم و این کاملا رضایت بخش است.»