ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

چگونه لحن گفتاری علی دایی ستاره امروز استقلال را از پرسپولیس فراری داد؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

روزبه چشمی از دلیل رفتنش از پرسپولیس می گوید.

روزبه چشمی از استعدادهای ناب فوتبال ماست، استعدادی كه می‌تواند به بازیكن بزرگتری تبدیل شده و سال‌های سال برای استقلال و تیم‌ملی بازی كند. پرویز مظلومی اعتقاد ویژه‌ای به این بازیكن دارد و در ابتدای فصل به جواد نكونام ترجیح داده شد. چشمی كه با تیم امید قهرمان غرب آسیا شد و به عنوان كاپیتان جام را بالای سر برد به خبر آنلاین آمد و از استقلال و رفتن به المپیك ریو حرف زد.

*روزبه چشمی چگونه به موقعیت امروزی رسید، فوتبالش را از كجا شروع كرد؟
من از پیكان استارت زدم، تیم زیر 13 ساله‌های پیكان، مربی‌ام آقای ا...كرم بود، سه سال در جمع خودروسازان تهرانی حضور داشتم، با این تیم قهرمان نوجوانان تهران شدم، بعد به پرسپولیس رفتم، كورش برمك هدایت این تیم را بر عهد داشت، در جوانان پرسپولیس زیر نظر عبدا...‌نژاد كار كردم، برای پشت‌سر گذاشتن خدمت مقدس سربازی راهی مقاومت شدم، بعد هم ماجراهای پرسپولیس پیش آمد.

*ماجراهایی كه باعث شد قید حضور در این تیم را بزنی...
بازیكن تیم‌ملی جوانان بودم، در این تیم فیكس بازی می‌كردم، پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی در فینال جام‌حذفی مغلوب سپاهان شد و علی دایی آمد، من با پرسپولیس قرارداد داشتم و آقای دایی از من خواست برای حضور در بزرگسالان تست فنی بدهم، در آن زمان احساس كردم برای بازیكنی كه ملی‌پوش است خوب نیست تست فنی بدهد، علی‌آقا می‌توانست جور دیگری از من بخواهد در تمرینات مورد آزمایش فنی قرار بگیرم، برای همین پیش آقای رویانیان رفتم و خواستم رضایت‌نامه‌ام را صادر كنند، در ابتدا مخالف این موضوع بودند اما با اصرار‌های من پس از دو هفته راضی به انجام این كار شدند، بعد هم به صبا رفتم.

*صبایی كه محمد مایلی‌كهن سرمربی‌‌اش بود.
بله، شاید برایتان جالب باشد بدانید محمد مایلی‌كهن نیز از من خواست تست بدهم، حالا شاید از خودتان بپرسید چرا پس من حاضر شدم در تست فنی او شركت كنم، لحن ایشان فرق داشت، آقای مایلی‌كهن به من گفت سه روز به صورت آزمایشی در تمرینات شركت كنم، بازی‌هایم در تیم‌ملی جوانان را دیده بودند، می‌دانستم نگاهشان به من مثبت است، بعد از تمرین دوم مرا فرستادند برای قرارداد، این آغازی بزرگ در فوتبال حرفه‌‌ای‌ام بود، با جرأت می‌توانم بگویم فوتبالم را مدیون مایلی‌كهن هستم و او نقش بزرگی در پیشرفت من داشت. اعتماد او خیلی به من كمك كرد.

*خیلی زود در این تیم فیكس شدی.
از هفته سوم بود كه به مهره ثابت تبدیل شدم، بازی با فولاد خوزستان بود، خیلی برایم ارزشمند بود و سعی كردم جواب اعتماد ایشان را بدهم، ما در نیم‌فصل اول خیلی بدشانس بودیم و در تمام بازی‌هایی كه داشتیم در دقایق آخر یا مساوی می‌كردیم یا می‌باختیم، در نیم‌فصل دوم شرایط بهتر شد و بهتر نتیجه گرفتیم.

*همان سال استقلال تو را می‌خواست اما نرفتی.
استقلال مرا می‌خواست اما به شكل جدی نبود، امسال خیلی جدی‌تر بود و برای همین حاضر شدم به این تیم بیایم، به جز استقلال از چند تیم دیگر نیز پیشنهاد داشتم اما با خیلی‌ها مشورت كردم و همگی متفق‌القول اعتقاد داشتند در استقلال می‌توانم روزهای فوتبالی بهتری داشته باشم، برای همین تصمیم گرفتم استقلال را انتخاب كنم و خدا را شكر همین‌طور هم شد.

*استقلالی شدن تو با حاشیه‌هایی همراه شد، پول رضایت‌نامه‌ات و بعد مخالفت باشگاه صبا و...
خیلی روزهای پراسترسی بود، خیلی با مسئولان صبا صحبت كردم، در نهایت به توافق رسیدیم با پرداخت 380 میلیون تومان رضایت‌نامه‌ام را صادر كنند، پول رضایت‌نامه‌ام را باشگاه استقلال پرداخت كرد و تا آمدیم رسید آن را برای صبا بفرستیم برق رفت، چند ساعت برق رفت و نیامد، هر لحظه فكر می‌كردم پشیمان شوند، بعد كه همه چیز درست شد و در تمرینات شركت كردم در صبا تغییراتی به وجود آمد و آن آقایی كه آمده بود می‌گفت باید روزبه چشمی برگردد و پول این بازیكن را می‌دهیم، الكی دو هفته استرس درست كرد.

*مظلومی خیلی پای تو ایستاد، خیلی‌ها می‌گفتند به جای تو نكونام را بگیرد.
من از ایشان تشكر می‌كنم، پرویزخان نسبت به من خیلی لطف دارد، شاید هر كسی بود حاضر نمی‌شد این همه پای من بایستد، خصوصاً با آن اتفاقاتی كه پیرامون پول رضایت‌نامه‌ام افتاد، برخی‌ها انتقاد می‌كردند چرا باید سرمربی استقلال این همه از بازیكن جوانی كه برای دریافت رضایت‌نامه‌‌اش موانع زیادی وجود دارد حمایت كند، من این خوبی را فراموش نمی‌كنم و تلاشم را می‌كنم تا بهترین بازی‌ها را برای استقلال به نمایش بگذارم.

*از همان هفته اول تو را فرستاد تو زمین...
من به خوبی می‌دانستم استقلال تیم بزرگی است و باید جوری كار كنم تا خودم را نشان بدهم، پیش از آن نیز با مجید صالح و خود آقای مظلومی حرف زده بودم و آنها به من گفتند روی تو حساب كرده‌ایم، به واسطه همین اتفاقات خیلی تمرین می‌كردم و دنیایی انگیزه داشتم تا نشان دهم بی‌جهت استقلال به من اعتماد نكرده است. همان‌طور كه گفتم به جز استقلال پیشنهادات دیگری هم داشتم، پیشنهاداتی كه از لحاظ مالی بیشتر و بهتر از استقلال بود اما به هیچ كدام از آنها توجه نكردم، برای پول درآوردن وقت زیاد است. فعلاً به این فكر می‌كنم تا با استقلال قهرمان لیگ‌برتر شوم.

*دفاع وسط یا هافبك دفاعی‌؛ پست اصلی تو چیست، این پست عوض كردن‌ها باعث ناهماهنگی نمی‌شود؟
برای من فرقی نمی‌كند كه در كدام پست بازی كنم در هر كدام از این پست‌ها به كرات بازی كرده‌ام، در صبا، در تیم‌ملی جوانان، در تیم‌ امید نیز همین پست را داشتم، و البته پست هافبك دفاعی به گونه‌ای است كه بی‌ارتباط با دفاع وسط نیست، ضمن اینكه كارهای دفاعی را باید انجام دهم و می‌دهم، این مشكلی نیست كه بخواهد نحوه بازی‌ام را خراب كند، در سه سال اخیر و در بالا‌ترین سطح هم هافبك دفاعی بوده‌ام و هم دفاع وسط، در نظر داشته باشید در استقلال مهم بازی كردن است نه در كجا بازی كردن.

*از خط دفاعی استقلال انتقادات زیادی می‌شود.
من نمی‌دانم چرا این انتقادات مطرح می‌شود، برای من جالب است از هفته اول از استقلال انتقاد می‌كنند، ما در صدر هستیم ولی باز هم می‌گویند خط دفاعی بد است، در بازی با پدیده از راه دور گل خوردیم اما می‌گویند سرعت خط دفاعی كم است، این سؤال را می‌پرسم چه ربطی به سرعت دارد، همه بازیكنانی كه در این پست هستند بهترین هستند، حنیف عمران‌زاده، امین حاج‌محمدی و مكویان در لیگ ‌برتر امتحان پس‌داده هستند، این هجمه‌ای كه وجود داشته درست نیست، گل خوردن پیش می‌‌آید اما باید جوری انتقاد كرد كه درست باشد، فنی باشد.

*از یك تیم خارجی پیشنهاد داشتی، این پیشنهاد رد شد.
من از اول هم گفتم امسال فقط به استقلال فكر می‌كنم و دنبال این هستم كه بهترین بازی‌هایم را انجام بدهم، پیشنهاد از لیگ آلمان بود كه پاسخ منفی دادم، فعلاً برنامه‌ای برای ترانسفر ندارم.

*قطعاً به این موضوع فكر می‌كنی.
لژیونر شدن را می‌گویید؟

*بله.
بله اما برای رفتن به خارج همه چیز را به خوبی بررسی می‌كنم و وقتی مطمئن شدم به صلاح من است و می‌توانم از نظر فوتبالی پیشرفت كنم بعد حاضر خواهم شد ترانسفر شوم.

*كدام لیگ را دوست داری؟
ایتالیا، از بچگی عاشق لیگ ایتالیا بودم، در بین تیم‌های ملی نیز عاشق ایتالیا هستم.

*و الگویت؟
پوگبا، این بازیكن ویژه است و هواداران استقلال نیز لطف دارند و مرا به اسم این بازیكن صدا می‌زنند.

*برسیم به تیم‌ملی امید، قهرمانی در بازی‌های غرب آسیا.
تورنمنت بسیار خوبی بود و تیم‌های بزرگی در این تورنمنت حضور داشتند، همه آنها با تیم‌های اصلی‌‌شان آمده بودند و ایران توانست با ارائه بازی‌های خوب به موفقیت رسیده و عنوان قهرمانی این بازی‌ها را به ‌دست ‌آورد، تیم‌ملی امید یكدل، متحد، هماهنگ و متحد بود.

*كاپیتان تو بودی و جام را بالای سر بردی.
یك سری اتفاقات همراه شد تا در این جام من بتوانم كاپیتان باشم و بسیار خوشحال هستم كه در اولین تورنمنتی كه بازوبند را بر دستانم بستم قهرمان شدیم، البته به نمایندگی از تمام بچه‌ها جام را بالا سر بردم.

*این تیم می‌تواند طلسم 40 ساله المپیك نرفتن ما را بشكند؟
با جرأت می‌توانم بگویم این تیم یكی از بهترین تیم‌های المپیك محسوب می‌شود، شاید باورش سخت باشد اما نفر اول با نفر بیست و سوم فاصله‌ای ندارد و همه بازیكنان در یك سطح هستند، شاید در تیم‌های قبلی این خصیصه وجود نداشت، اگر بتوانیم همین روندی را كه شروع كرده‌ایم ادامه دهیم حرف‌های زیادی برای گفتن داریم، از یك سال پیش وقتی شروع كردیم هدفمان رفتن به المپیك ریو بود، ریو نهایت آرزوهای ماست، شاید تیم‌ملی هر چهار سال در میان به جام‌جهانی‌ رفته باشد ولی تیم امید 40 سال است در حسرت رفتن به المپیك به سر می‌برد و این نسل می‌خواهد آرزوهای تمام ایرانیان را جامه عمل بپوشاند، اگر خدا بخواهد تیم امید به ریو می‌رود.

 

اخبار ورزشی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
فوتبال بازی ستاره سابق پرسپولیس و استقلال در کوچه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علی دایی سرپرست پرسپولیس را برکنار کرد/مهاجم پرسپولیس از استقلال چک گرفت



علی دایی,برکناری سرپرست پرسپولیس

علی دایی سرپرست پرسپولیس را برکنار کرد

محمد پنجعلی به عنوان سرپرست جدید تیم فوتبال پرسپولیس انتخاب شد.

پس از یک فصل حضور سعید شیرینی به عنوان سرپرست موقت پرسپولیس، محمد رویانیان محمد پنجعلی را به عنوان سرپرست جدید این تیم انتخاب کرد.

فصل قبل محمد رویانیان، سعید شیرینی را به عنوان سرپرست موقت تیم پرسپولیس انتخاب کرد. این انتخاب با موج گسترده اعتراضات پیشکسوتان و هواداران پرسپولیس روبرو شد.

اما مدیرعامل پرسپولیس پای این دوست قدیمی‌اش ایستاد تا یکی از غیر فوتبالی‌ترین افراد، سمت مهم سرپرستی پرسپولیس را بر عهده بگیرد. با این حال با حضور علی دایی شنیده می‌شد که یکی از شرط‌های دایی برای پرسپولیسی شدن برکناری سعید شیرینی و حضور یک پرسپولیسی روی نیمکت این تیم بوده است. بر همین اساس محمد رویانیان امروز (سه‌شنبه) محمد پنجعلی را به عنوان سرپرست جدید پرسپولیس انتخاب کرد.

مهاجم پرسپولیس از استقلال چک گرفت

محمد قاضی که روز شنبه به باشگاه استقلال رفته بود تنها یک قدم با استقلالی ‌شدن فاصله دارد.

مهاجم فصل گذشته پرسپولیس در جلسه‌ای که با فتح‌الله‌زاده مدیرعامل مستعفی استقلال و امیر عرب معاون اجرایی باشگاه استقلال داشت از باشگاه استقلال چک دریافت کرد که اگر این چک هفته آینده پاس شود وی فصل آینده با پیراهن استقلال به میدان می‌رود./ایسنا/تسنیم