ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پیت بیوتر: من هم از تیم ملی می‌روم



 

 

 

پیت بیوتر: من هم از تیم ملی می‌روم

 

دستیار هلندی افشین قطبی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت که تیم ایران درحال برداشتن گامهای بلندی به سوی موفقیت است.

"پیت بیوتر" ضمن بیان مطلب فوق درباره سوابق ورزشی خود گفت: من زمانی که 10 ساله بودم، بازیگری را در یک باشگاه هلندی آغاز کرده و شش سال بعد اولین قرارداد حرفه ای خود را بستم اما زمانی که 20 ساله بودم دچار یک آسیب دیدگی جدی از ناحیه زانو شده و بدلیل انجام پنج عمل جراحی، از حضور در میدان محروم شدم.

وی افزود: بدلیل همین آسیب دیدگی در سن 22 سالگی به مربیگری در پایین ترین سطح روی آوردم. در ان زمان برخی از بازیکنان من 10 سال از من مسن تر بودند که تحمل آن شرایط سخت بود اما من دانش بسیاری در زمینه مربیگری آموختم.

بیوتر ادامه داد: در زمان مربیگری، من به مرور تمامی دوره های مربیگری را گذرانده و مدارک لازم را اخذ کردم و با تیم‌هایم هفت عنوان قهرمانی داخلی و دو قهرمانی در سطح بین المللی را تجربه کردم. سال 1987 رینوس میشل مربی نامدار هلندی از من خواست که مربی تیم جوانان هلند شوم. طی سه سال، من بسیاری از بازیکنان صاحب نام هلند مانند برگ کمپ، دی بویر، کومن، گولیت و فان باستن را تمرین دادم و استاد دوره های ملی آموزش مربیگری بودم.در سال 1988 هلند قهرمان اروپا شد و من این افتخار را داشتم که در آن سال آنالیزور رینوس میشل در تیم ملی باشم. پس از آن سرمربی چند تیم حرفه ای شدم و زمانی که مربی آژاکس بودم، برای نخستین بار افشین قطبی را ملاقات کردم. آنگاه به عنوان مدیرفنی تیم اوترخت به مدت سه سال در لیگ برتر هلند کارکردم.

بیوتر افزود: تقریبا دوسال است در تیم ملی ایران فعالیت می کنم و قراردادم روز اول فوریه 2011 (12 بهمن 89) به پایان خواهد رسید.

وی درباره قطبی گفت: قطبی موفق شده که فوتبال ایران را به فوتبال بین المللی پیوند دهد. او تقریبا همه چیز را درباره فوتبال بین المللی و ایران می داند. او جزو معدود مربیانی است که توانایی انجام این کار سخت در ایران را دارد. مربیگری قطبی در استاندارد بالای جهانی است. او در کار مربیگری درطول مسابقه فوق العاده است و بازیکنان ذخیره را در زمان و مکان درست به زمین می فرستد.

دستیار هلندی قطبی درباره اینکه آیا برای ایران بختی در جام ملتهای آسیا قایل است یا نه، گفت: ما بعنوان تیمی که خیلی خوب کار کرده ایم موقعیت بسیار مناسبی برای فتح جام ملتها داریم. اردوی ما در اواخر دسامبر و اوایل ژانویه به ما کمک خواهد کرد که بطور کامل آماده شویم و بزرگترین افتخار را برای فوتبال ایران در سطح آسیا کسب کنیم.

بیوتر در ادامه گفت وگو با سایت قطبی، حضور در ایران را بدلیل اینکه بدون خانواده اش زندگی می کند، زیاد آسان ندانست و گفت که به همین دلیل تصمیم گرفته پس از پایان قراردادش به هلند بازگردد.

وی درباره رفتار مردم ایران گفت: آنها رفتار بسیار دوستانه با من و بویژه بازیکنان تیم ملی دارند. من روابط بسیار خوبی با مردم کشور شما دارم و انها نیز بعنوان مربی تیم ملی به من احترام می گذارند.

بیوتر در ارزیابی اش از فوتبال ایران گفت که هنوز کار زیادی برای انجام شدن وجود دارد و فوتبال ایران راهی طولانی را درپیش خواهد داشت.

وی درپایان این مصاحبه ابراز امیدواری کرد که در فاصله باقیمانده تا جام ملتها، مردم از تیم ملی کشورشان حمایت کنند زیرا همه ما باهم می توانیم قدرتمندترین تیم آسیا باشیم.


ویدیو مرتبط :
از تاکید وزارت ورزش بر اردوی تیم های ملی تا حواشی قهرمانی تیم ملی تکواندو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نكونام: حتی اگر یك بازیكن با من مخالف باشد از تیم ملی می‌روم



 

نكونام: حتی اگر یك بازیكن با من مخالف باشد از تیم ملی می‌روم

 

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران گفت: حتی اگر یک بازیکن با من مخالف باشد حاضرم از تیم ملی خداحافظی کنم.

جواد نکونام در خصوص جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: خدا را شکر شرایط بسیار خوبی داریم و با تمریناتی که انجام داده‌ایم توانستیم هماهنگی لازم را بین بازیکنان ایجاد کنیم.

کاپیتان تیم ملی درباره شایعاتی مبنی بر اختلاف بازیکنان با وی یادآور شد: این صحبت‌ها به هیچ عنوان صحت ندارد و فقط از طرف افرادی عنوان می‌شود که به دنبال حاشیه‌سازی هستند. حتی اگر یک بازیکن با من مشکل داشته باشد، از تیم ملی می‌روم و همین‌جا اعلام می‌کنم که بدون هیچ تعارفی این کار را انجام خواهم داد.

وی افزود: من در کنار بازیکنان لذت می‌برم و جو بسیار صمیمانه‌ای بین افراد وجود دارد. کاپیتان باید در تیم محبوبیت داشته باشد در غیر این صورت نمی‌توان از تیم انتظار نتیجه گرفتن داشت.

نکونام عنوان کرد: قطبی باید به من به عنوان کاپیتان تیم نظرهای خود را بگوید و خیلی از آنها را به من تحمیل کند. همچنین من وظیفه دارم نظرات بازیکنان را به قطبی اعلام کنم. هیچ اختلاف نظری وجود ندارد و تیم ملی در آرامش کامل به سر می‌برد و روابط بین بازیکنان و سرمربی دوطرفه است.

وی درباره اولین دیدار برابر عراق تصریح کرد: نباید فقط به دنبال نتیجه گرفتن در این دیدار بود، چرا که پس از این بازی 2 دیدار دیگر نیز پیش‌رو داریم. ما باید در همه دیدارها با تمام قوا ظاهر شویم.