ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پشت پرده غیب شدن سه روزه محسن حاجی‌پور در لس‌آنجلس



اخبار,اخبارورزشی,كشتی‌فرنگی

ملی پوش 59 کیلوگرمی کشتی فرنگی ایران، در مورد غیبت سه روزه‌اش می‌گوید: بیست روز از ویزایم مانده حالا برمی‌گردم!

  محسن حاجی‌پور، او چند روزی به سوژه اول ورزش ایران بدل شد. كشتی‌گیر 59 كیلوگرم كشتی‌فرنگی ایران كه ناگهان اردوی تیم‌ملی در لس‌آنجلس را ترك كرد و همه را در بی‌خبری گذاشت. محسن كه در وزن 59 کیلوگرم عضو تیم‌ملی كشتی‌فرنگی بود و با خوردن به قرعه بازی با رقیب اسرائیلی حذف شد، یكی از مدال‌داران آسیایی است و البته در رقابت با حمید سوریان، همیشه مرد شماره دو این وزن بوده است. حاجی‌پور امروز دیگر در تهران است، اما چه شد كه این اتفاق افتاد؟ حمید بنی‌تمیم، دبیر فدراسیون كشتی در این باره می‌گوید: «هرچه بود تمام شد و شكر خدا او حالا در ایران است. خودش در فرودگاه حرف زده اما آنچه رخ داده از نظر ما تخلف است چون بی‌اجازه از سرپرست تیم‌ملی، برای چند روزی، اردو را ترك كرده بود».

اما چه شد كه حاجی‌پور از اردو رفت؟ خودش می‌گوید برای دیدن اقوامش، چند روزی را با اجازه كادر فنی در لس‌آنجلس مانده است اما حقیقت ماجرا چیزی دیگر بوده. حاجی‌پور كه از برخورد مسوولان فدراسیون در زیر پا گذاشتن اصول انتخابی دلگیر بوده، در آمریكا با چند جوان ایرانی آشنا می‌شود.

 

او كه مطمئن بوده قرار نیست كشتی بگیرد، به توصیه این دوستان جدید تصمیم می‌گیرد از بیست روز زمانی كه تا تاریخ انقضای پاسپورتش بوده استفاده كند و گشتی در لس‌آنجلس و كالیفرنیا بزند. این خواسته با مربیان تیم فرنگی در میان گذاشته می‌شود و بلافاصله با پاسخ منفی آنها، همه چیز تمام شده تلقی می‌شود اما وقتی تیم به لس‌آنجلس می‌رسد تا نوبت پرواز برگشت برسد، او خودش را به پرواز نمی‌رساند. تنها، پیامكی برای یكی از بچه‌های شمالی تیم می‌فرستد و می‌گوید نگرانش نباشند. اینكه همه چیز تحت كنترل است و او در پایان تاریخ ویزایش، بر می‌گردد.


از همان لحظه مسوولان حراست وزارت ورزش و فدراسیون كشتی دست به كار می‌شوند. در شرایطی كه این روزها گرفتن پاسپورت آمریكایی برای ورزشكاران قهرمان این قدری دشوار نیست و بیش از ششصد ورزشكار ایرانی، این پاسپورت و گرین كارت را دارند، پناهندگی به شكل دهه شصت در ورزش كاری منسوخ و البته زشت از نظر مردم محسوب می‌شود. برای همین گروه ویژه‌ای مشغول مذاكره با این كشتی‌گیر جوان می‌شوند تا به تهران برگردد.

 

خیلی ساده تلاش‌های‌شان جواب می‌دهد. كمی تهدید و كمی توصیه او را به اردوی تیم‌ملی ملحق می‌كند و حالا او اینجا در تهران است. تصمیمش البته برایش مشكلاتی به همراه می‌آورد. محرومیت به‌خاطر سرپیچی از دستورات حداقل جریمه‌ای است كه دارد اما شاید جالب‌ترین واكنش به این تصمیم او را یكی از مسوولان فدراسیون كشتی، نشان می‌دهد: «راستش فكر نمی‌كنم الان دیگر اگر كسی بخواهد از ایران به كشور دیگری برود، نیازی به ترك اردو داشته باشد، می‌تواند با مدال‌هایی كه دارد درخواست كند و از همین تهران برود. مگر این همه قهرمان سرشناس گرین كارت نگرفته‌اند و حالا می‌روند و می‌آیند؟ او اگر می‌خواست بماند، نیازی به ترك اردو نداشت و البته به نظرم واقعاً تصمیمی برای پناهندگی نداشته و همین‌ها را خودش هم گفته است، اما باید یادش باشد كه تخلفش برای ترك اردو، كار درستی نیست و پرونده‌‌اش به كمیته انضباطی فدراسیون می‌رود.»


  اخبار ورزشی  -  خبرانلاین 


ویدیو مرتبط :
بسکتبال NBA؛ لس آنجلس لیکرز 111-118 لس آنجلس کلیپرز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماجرای غیبت محسن حاجی‌پور در لس‌ آنجلس


ملی پوش 59 کیلوگرمی کشتی فرنگی ایران، در مورد غیبت سه روزه‌اش می‌گوید: بیست روز از ویزایم مانده حالا برمی‌گردم!

خبرآنلاین: ملی پوش 59 کیلوگرمی کشتی فرنگی ایران، در مورد غیبت سه روزه‌اش می‌گوید: بیست روز از ویزایم مانده حالا برمی‌گردم!

محسن حاجی‌پور، او چند روزی به سوژه اول ورزش ایران بدل شد. كشتی‌گیر 59 كیلوگرم كشتی‌فرنگی ایران كه ناگهان اردوی تیم‌ملی در لس‌آنجلس را ترك كرد و همه را در بی‌خبری گذاشت. محسن كه در وزن 59 کیلوگرم عضو تیم‌ملی كشتی‌فرنگی بود و با خوردن به قرعه بازی با رقیب اسرائیلی حذف شد، یكی از مدال‌داران آسیایی است و البته در رقابت با حمید سوریان، همیشه مرد شماره دو این وزن بوده است.

حاجی‌پور امروز دیگر در تهران است، اما چه شد كه این اتفاق افتاد؟ حمید بنی‌تمیم، دبیر فدراسیون كشتی در این باره می‌گوید: «هرچه بود تمام شد و شكر خدا او حالا در ایران است. خودش در فرودگاه حرف زده اما آنچه رخ داده از نظر ما تخلف است چون بی‌اجازه از سرپرست تیم‌ملی، برای چند روزی، اردو را ترك كرده بود».

اما چه شد كه حاجی‌پور از اردو رفت؟ خودش می‌گوید برای دیدن اقوامش، چند روزی را با اجازه كادر فنی در لس‌آنجلس مانده است اما حقیقت ماجرا چیزی دیگر بوده. حاجی‌پور كه از برخورد مسوولان فدراسیون در زیر پا گذاشتن اصول انتخابی دلگیر بوده، در آمریكا با چند جوان ایرانی آشنا می‌شود. او كه مطمئن بوده قرار نیست كشتی بگیرد، به توصیه این دوستان جدید تصمیم می‌گیرد از بیست روز زمانی كه تا تاریخ انقضای پاسپورتش بوده استفاده كند و گشتی در لس‌آنجلس و كالیفرنیا بزند.

 این خواسته با مربیان تیم فرنگی در میان گذاشته می‌شود و بلافاصله با پاسخ منفی آنها، همه چیز تمام شده تلقی می‌شود اما وقتی تیم به لس‌آنجلس می‌رسد تا نوبت پرواز برگشت برسد، او خودش را به پرواز نمی‌رساند. تنها، پیامكی برای یكی از بچه‌های شمالی تیم می‌فرستد و می‌گوید نگرانش نباشند. اینكه همه چیز تحت كنترل است و او در پایان تاریخ ویزایش، بر می‌گردد.

از همان لحظه مسوولان حراست وزارت ورزش و فدراسیون كشتی دست به كار می‌شوند. در شرایطی كه این روزها گرفتن پاسپورت آمریكایی برای ورزشكاران قهرمان این قدری دشوار نیست و بیش از ششصد ورزشكار ایرانی، این پاسپورت و گرین كارت را دارند، پناهندگی به شكل دهه شصت در ورزش كاری منسوخ و البته زشت از نظر مردم محسوب می‌شود. برای همین گروه ویژه‌ای مشغول مذاكره با این كشتی‌گیر جوان می‌شوند تا به تهران برگردد.

 خیلی ساده تلاش‌های‌شان جواب می‌دهد. كمی تهدید و كمی توصیه او را به اردوی تیم‌ملی ملحق می‌كند و حالا او اینجا در تهران است. تصمیمش البته برایش مشكلاتی به همراه می‌آورد. محرومیت به‌خاطر سرپیچی از دستورات حداقل جریمه‌ای است كه دارد اما شاید جالب‌ترین واكنش به این تصمیم او را یكی از مسوولان فدراسیون كشتی، نشان می‌دهد: «راستش فكر نمی‌كنم الان دیگر اگر كسی بخواهد از ایران به كشور دیگری برود، نیازی به ترك اردو داشته باشد، می‌تواند با مدال‌هایی كه دارد درخواست كند و از همین تهران برود.

مگر این همه قهرمان سرشناس گرین كارت نگرفته‌اند و حالا می‌روند و می‌آیند؟ او اگر می‌خواست بماند، نیازی به ترك اردو نداشت و البته به نظرم واقعاً تصمیمی برای پناهندگی نداشته و همین‌ها را خودش هم گفته است، اما باید یادش باشد كه تخلفش برای ترك اردو، كار درستی نیست و پرونده‌‌اش به كمیته انضباطی فدراسیون می‌رود.»