ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پروین: در دربی‌ها بزن و نزن نداریم!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

برنامه‌های رویانیان مرا شوکه کرد

پروین: در دربی‌ها بزن و نزن نداریم!/ دود فحش‌های هواداران به چشم خودشان می‌رود

 رئیس کمیته فنی باشگاه پرسپولیس گفت: از حرف‌هایی که درباره دربی سال ۱۳۷۸ می‌زنند، تعجب می‌کنم چون در دربی‌ها بزن و نزن نداریم.

علی پروین در گفت‌و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص شرایط پرسپولیس و بازی مقابل صبای قم اظهارداشت: خوشبختانه در بازی با صبا هم پرسپولیسی‌ها خوب ظاهر شدند و با خلق موقعیت‌های زیاد، فقط در ضربه نهایی دچار مشکلاتی شدند اما به عقیده من، پرسپولیس شایسته پیروزی بر صبا بود.

وی افزود: البته زمین قم هم خوب نبود و اگر مسئولان صبا این زمین را درست کنند به نفع تیم خودشان است چون آنها هم بازیکنان بسیار خوب و خلاقی دارند.

وی ادامه داد: پرسپولیس در ساختار دفاعی و هجومی به بلوغ تاکتیکی لازم رسیده، البته در دیدار مقابل صبا می‌شد حداقل دو گل بزنیم اما نشد، مهاجمان پرسپولیس باید بیشتر تلاش کنند تا در دیدار مقابل داماش که دیدار قبل از دربی است ناکامی‌ خود در دیدار با صبا را جبران کرده و پای‌شان به گلزنی باز شود، چون بالاخره نتیجه گرفتن در این بازی روحیه بچه‌ها را چند برابر می‌کند.

پروین در خصوص دربی 75 که قرار است 6 بهمن برگزار شود نیز گفت: فعلاً زود است درباره این دربی حرف بزنم و باید ببینیم بازی‌ها این هفته چه می‌شود تا هفته دیگر نظرم را خواهم گفت. خداوکیلی امیر قلعه‌نویی هم تیم خوبی دارد.

رئیس کمیته فنی قرمزپوشان همچنین درباره صحبت‌هایی که درباره دربی سال 1378 مطرح می‌شود، تصریح کرد: حرف‌های زیادی از گذشته و درمورد دربی سال 78 شنیدم، دوست ندارم به آن زمان برگردم که بگویم چرا 9 نفره شدیم، اما مردم بدانند در دربی بزن و نزن نداریم حالا تیمی می‌خواهد 9 نفره باشد 8 نفره یا 11 نفره، هر دو تیم دوست دارند پیروز زمین باشند و بعید می‌دانم کسی به کسی رحم کند.

وی افزود: یادم است حدود 10-15 سال نتایج دربی مساوی می‌شد، همه می‌گفتند تبانی در میان است و از این و آن طرف سفارش می‌کنند که به خاطر سازمان تربیت بدنی، فوتبال و مملکت، بازی مساوی شود که اصلاً اینطوری نبود. ما که اینهمه در پرسپولیس بودیم سفارش و از این حرف و حدیث‌ها برای دربی نشنیدیم و همیشه هم برای برد به میدان رفتیم، حالا آنهایی که شنیده‌اند ما بی خبریم.

پروین در مورد شعار علیه فتح‌الله زاده و رویانیان توسط هواداران استقلال و پرسپولیس نیز گفت: ده بار گفته‌ام و صدبار دیگر می‌گویم اگر استقلال و پرسپولیس قدرتمند و قوی باشند تیم ملی ما موفق است، فحش دادن هواداران به مدیرعاملانی که برای یک قران تلاش می‌کنند و به آب و آتش می‌زنند که تیم‌شان در آرامش باشد توسط هواداران دو تیم درست نیست، هواداران استقلال و پرسپولیس بدانند این کارها باعث می‌شود دودش به چشم خودشان برود.

وی افزود: درست است فتح‌الله زاده و رویانیان برخی اوقات در رسانه‌ها صحبتی می‌کنند اما اگر دو روز در اتاق این عزیزان بنشینید می‌بینید که با چه سختی‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند تا تیم‌شان نتیجه بگیرد، من چندین بار که با رویانیان دیدار کردم و با من درددل کرده متوجه شدم که با چه دردسری دنبال این است که پرسپولیس در آرامش باشد. هواداران باید به آنها روحیه بدهند.

وی افزود: ما باید کاری کنیم که پدر 50 ساله دست بچه 9 ساله خود را بگیرد و به ورزشگاه بیاورد و مجبور نشود به بچه خود بگوید بابا جان فوتبال خوب نیست! پس هواداران استقلال و پرسپولیس به گوش باشند و انشاالله دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

پروین ادامه داد: یادم هست در دوران ما پرسپولیس و استقلال خیلی با هم کری داشتند اما در بازی‌های آسیایی استقلالی‌ها، پرسپولیس را تشویق می‌کردند و پرسپولیسی‌ها استقلال را، حالا هم باید همینطور باشد و دیگر شاهد بی احترامی به مدیران و مسئولان دو باشگاه در ورزشگاه‌ها نباشیم، بطور مثال شما مردم دورود را نگاه کنید همه می‌گفتند اتفاق بدی می‌افتد که در دورود بازی برگزار شود اما الان همه لذت می‌برند که مردم دورود و شخصیت بالای آنها را می‌بینند، درود بر شرف همه دورودی ها، حرکاتی از آنها دیدم که در زندگی فوتبالی من کم نظیر بود، باید دست و پای دورودی ها را طلا گرفت، محمد برای من همیشه تعریف می‌کند و من هم لذت می‌برم، باید دعا کنیم خدا هوادارانی مثل دورودی‌ها را در این فوتبال بیشتر کند.

پروین در پاسخ به سوالی که چرا برخی از شاگردان شما علیه‌تان صحبت می‌کنند اما جوابی نمی‌دهید ،گفت: این چه حرفی است که می‌زنید، در فوتبال باید حرمت‌ها حفظ شود حالا اگر حرفی هم می‌زنند قرار نیست من برای هر چیزی جواب بدهم، اینها شاگردان و بچه‌های من هستند، برای همه‌آنها آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

پروین در خصوص جلسه روز گذشته‌اش با رویانیان نیز گفت: رویانیان برنامه‌های بسیار خوب و عجیبی برای پرسپولیس دارد، راستش را بخواهید برنامه‌های او من را شوکه کرد، امیدوارم که پرسپولیس آنقدر خوب نتیجه بگیرد که سردار هم بتواند برنامه‌هایش را پیاده کند. او و همکارانش برای تبدیل شدن پرسپولیس به باشگاه زحمات زیادی کشیدند.، در جلسه شب گذشته درباره خیلی چیزها حرف زدیم و باید اعلام کنم که با توجه به نتایج خوب یحیی و صبوری او، همه به آینده پرسپولیس امیدواریم. قلباً دوست دارم یحیی که لیاقتش را دارد، امسال یک جام برای پرسپولیس بگیرد و این تیم را آسیایی کند. البته کار سخت است، باید فشارها را از روی او برداریم و همه‌ هواداران مثل شیر پشت‌سر او باشند./فارس

 


ویدیو مرتبط :
بزن بزن تو افتضاح ترین دربی دنیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خاطرات استیلی از دربی 79/ پروین گفت برو زندان خودم آزادت می کنم



خاطرات خواندنی استیلی از دربی 79/پروین گفت برو زندان خودم آزادت می کنم/جلوی ما حکم اعدام اجرا کردند

حمید استیلی خاطرات جالبی از دربی سال 79 بازگو می کند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش ستاره ها؛ سرمربی سابق پرسپولیس که این روزها مربیگری نمی کند، درباره آن دربی معروف که به زد و خورد نیز کشیده شد، می گوید: «وقتی بازی تمام شد ما را بردند وزارت اطلاعات. آن موقع مردم فوتبال را خیلی دوست داشتند و منتظر بودند فوتبالیست ها یک خطایی کنند. حالا آنجا قرعه به اسم ما افتاد. از آنجا که ما را بردند زندان تقدیر بود که حکم اعدام یک نفر را هم ببینم!» 

استیلی اضافه می کند: «آنجا مشکلات زندانی ها را می دیدم و صحبت می کردیم. حتی ما را ممنوع الملاقات کرده بودند. چون علی پروین خیلی دنبال کار ما بود که درمان بیاورد. من نمی خواستم به زندان بروم اما پروین گفت برو خیلی زود در میاریمت بیرون. به خاطر همین من رفتم منتهی سه روزی آنجا ماندم. تقدیر این بود و خودش شد تجربه ای برای ما.» استیلی تاکید می کند 6 نفر به زندان رفتند ولی او و دو نفر دیگر بیشتر در زندان ماندند: «بله، من بودم و نوازی و برومند. بقیه را آزاد کردند و رفتند. یکی از آنها علی انصاریان بود.»

او درباره نحوه برخورد زندانی ها با خودشان می گوید: «می دانستند دربی به زد و خورد کشیده و به خاطر فوتبال ما آنجا هستیم. آنموقع آقای قاضی با ما حرف زد. اول ما رفتیم دادگستری حکم دادند و بعد رفتیم پیش قاضی! 

آنجا قاضی گفت مگر الکوی شما حضرت علی نیست؟ گفتیم چرا، او حضرت علی(ع) است، الگوی همه شیعیان. به حضرت علی توهین کردند اما او هیچ واکنش نشان نداد. گفتم اولا ما حضرت علی نمی شویم و دوما اینکه ما جلوی 100 هزار تماشاچی داریم بازی می کنیم. 

بعد هم کله که به صورت آدم برخورد می کند درد دارد و باعث می شود اعصاب به هم بریزد! بعد هم ما 90 دقیقه بازی کردیم ضربانمان روی 200 است. از طرفی هم نمی شود آدم خودش را کنترل کند زیاد. توضیح دادم که یک ضربه خوردم و واکنش نشان دادم. حتی قاضی گفت می دانم مقصر هم نبودی. عملی روی تو انجام شد اما رای به نفع تو بدهم می گویند قاضی استقلالی است. بعد حکم دادند سه روز در زندان باشیم. »/ستاره ها