ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پرسپولیس بعد از چند سال 6 گل زد؟



اخبار,اخبار ورزشی,تاریخ فوتبال پرسپولیس


اخبار ورزشی - پیروزی بر مس رکوردها را شکست؛
پرسپولیس بعد از چند سال 6 گل زد؟

تیم فوتبال پرسپولیس با برتری 6 بر صفر مقابل مس کرمان چندین رکورد در تاریخ فوتبال پرسپولیس و حتی رقابتهای لیگ برتر را شکست. این اتفاق در حالی رخ داد که سرخپوشان با هدایت علی دایی معمولا به پیروزی‌های با اختلاف یک گل دست پیدا می‌کردند و کمتر شاهد بودیم که این تیم بتواند به پیروزی‌های پرگل دست یابد.

به گزارش مهر، پرسپولیس برتری شش بر صفر شاگردان علی دایی در بازی خارج از خانه مقابل مس کرمان با شکسته شدن برخی از رکوردها و ثبت آمارهای جدید در تاریخ فوتبال پرسپولیس و همچنین رقابتهای لیگ برتر همراه بود.

در زیر گزارش ویژه‌ای از ثبت رکوردهای جدید پس از برتری سرخپوشان مقابل مس کرمان را که توسط سایت باشگاه پرسپولیس منتشر شده است، را می‌خوانید:

بهترین برد خارج از خانه تاریخ لیگ برتر:
برتری شش بر صفر سرخپوشان مقابل مس در کرمان بهترین برد خارج از خانه پرسپولیس در رقابت های لیگ فوتبال حرفه ای بود. پرسپولیس تاکنون با این تفاضل گل هیچی تیمی را در خارج از خانه مغلوب نکرده بود. پرسپولیس در رقابت های لیگ آزادگان موفق شده بود تیم ذوب آهن را با نتیجه شش بر یک در اصفهان شکست دهد.

دومین برد پرگل در تاریخ لیگ برتر:
برتری شش بر صفر شاگردان دایی مقابل مس کرمان پس از برتری 8 بر دو مقابل پگاه، بهترین برد تاریخ پرسپولیس در رقابتهای لیگ برتر حرفه‌ای محسوب می‌شود زیرا پرسپولیس در بازی‌های خانگی هم نتوانسته بود با بیش از این تعداد گل، حریفان خود را در لیگ برتر مغلوب کند.

پرسپولیس فصل گذشته تیم پیکان را با نتیجه 6 بر صفر مغلوب کرد و در اردیبهشت سال 84 نیز تیم پگاه گیلان را با همین نتیجه شکست داده بود، در حالیکه روز جمعه 22 آذرماه، پرسپولیس در کرمان و خارج از خانه حریفش را با 6 گل مغلوی کرد. سرخپوشان در همچنین پرسپولیس در سال 73 توانسته بود تیم شاهین بوشهر را با نتیجه 10 بر 3 شکست دهد که آن بازی در رقابتهای لیگ آزادگان برگزار شد نه لیگ حرفه ای.

بهترین برد در لیگ سیزدهم:
برتری پرگل سرخپوشان مقابل مس کرمان بهترین نتیجه تاریخ رقابتهای برگزار شده فصل جاری لیگ برتر محسوب می‌شود. پیش از این تیم داماش توانسته بود در یک بازی پرگل تیم ذوب‌آهن را با نتیجه 5 بر یک مغلوب کند اما برتری 6 بر صفر پرسپولیس مقابل مس این رکورد را هم شکست و بهترین برد مسابقات امسال به نام پرسپولیس به ثبت رسید.

بهترین برد دایی:
پیروزی خیره کننده پرسپولیس مقابل مس بهترین برد علی دایی در رقابتهای لیگ حرفه‌ای محسوب می‌شود. دایی در پرسپولیس برد با 5 گل برابر نفت تهران و پیکان را تجربه کرده بود اما شاگردان او مقابل مس کرمان 6 گل به ثمر رساندند تا رکورد قبلی سرمربی خود را شکسته باشند.

رد پای دایی در بردهای تاریخی به عنوان بازیکن و مربی:
در چهار نتیجه تاریخی پرسپولیس در رقابتهای لیگ برتر در دو بازی ردپای علی دایی دیده می‌شود. دایی در بازی مقابل مس کرمان سرمربی پرسپولیس بود و در برتری 8 بر 2 مقابل پگاه گیلان 4 گل پرسپولیس را به ثمر رساند.

شش گل، شش گلزن:
برای دومین بار در تاریخ فوتبال پرسپولیس شاهد آن بودیم که شش گل پرسپولیس را شش بازیکن به ثمر رساندند. سالی که پرسپولیس با نتیجه 6 بر صفر تیم پگاه گیلان را شکست داد نیز این اتفاق رخ داده بود.

بهترین برد یک تیم در کرمان:
هیچ تیمی در تاریخ لیگ برتر نتوانسته بود در کرمان به برتری 6 بر صفر دست یابد. تیم مس کرمان پیش از این 6 بر 2 و با مربیگری پرویز مظلومی بازی را به تیم استیل آذین واگذار کرده بود اما نتیجه‌ای که در بازی این هفته پرسپولیس و مس به ثبت رسید، بهترین برد یک تیم در کرمان را رقم زد.

بدترین باخت تاریخ پرویز مظلومی:
پرویز مظلومی که در بازی مقابل پرسپولیس پس از اخراجش بنابر گزارش برخی خبرگزاری‌ها عدد 4 را به هواداران نشان داده بود، بدترین باخت تاریخ خود را تجربه کرد. البته مظلومی در دربی سال 1352 که منجر به باخت 6 بر صفر تاج(استقلال) مقابل پرسپولیس شده بود، به عنوان بازیکن نیمکت نشین نظاره‌گر شکست تاریخی همبازیانش بود و بعد از 40 سال تاریخ دوباره برای او تکرار شد.

هرچند که شاید مظلومی بدترین باخت عمرش را شکست در دربی ده دقیقه ده نفره و با نتیجه سه بر دو در حالی که استقلال با دو گل از پرسپولیس پیش بود، بداند. مظلومی پیش از این با مس برابر استیل آذین و با آلومینیوم برابر فجرسپاسی نیز دریافت 6 گل را تجربه کرده بود.

بدترین باخت تاریخ مس:
تیم مس کرمان حتی در بازی های خارج از خانه هم با چنین نتیجه‌ای بازی را به حریفان خود واگذار نکرده بود تا در این دیدار شش گل دریافت کرد و بدترین باخت تاریخ این تیم توسط پرسپولیس به ثبت رسیده باشد.‌

اولین برد پرسپولیس در کرمان در تاریخ لیگ برتر:
تیم فوتبال پرسپولیس در رقابتهای لیگ حرفه‌ای موفق به برتری و کسب سه امتیاز مقابل مس در کرمان نشده بود اما این طلسم با درخشش سرخپوشان شکست شد و پرسپولیس طلسم ناکامی‌هایش در کرمان را با یک برد تاریخی جشن گرفت. تیم فوتبال پرسپولیس در سال 1367 تیم شهرداری کرمان را با نتیجه دو بر هیچ و در رقابت های جام حذفی مغلوب کرده بود.
اخبار ورزشی  -  مهر


ویدیو مرتبط :
5 سال پیش در چنین روزی مسی چهار گل به آرسنال زد..

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حریف پرسپولیس مقابل الاهلی به برتری رسید/ فرهاد مجیدی 2 گل زد




نوزدهمین هفته از مسابقات فوتبال لیگ ستارگان قطر با پیروزی الغرافه و گلزنی فرهاد مجیدی پیگیری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هفته نوزدهم مسابقات فوتبال لیگ ستارگان قطر جمعه شب با برگزاری دو بازی پیگیری شد که طی آن تیم الغرافه با نتیجه 4 بر یک از سد الاهلی گذشت و جدال تیم‌های الخریطیات و العربی نیز به نتیجه تساوی بدون گل انجامید.

الغرافه که از تیم‌های هم‌گروه پرسپولیس در گروه D مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیاست، جمعه شب در ورزشگاه گراند حمد دوحه به مصاف الاهلی رفت و درحالی که از وجود فرهاد مجیدی در ترکیب خود بهره می‌برد با نتیجه 4 بر یک به پیروزی رسید.

برای الغرافه در این بازی خارج از خانه فرهاد مجیدی (56 - پنالتی و 4+90)، محمد یاسر محمدی (59) و دیه‌گو تاردلی (71) گل زدند و تنها گل تیم الاهلی را نیز کالونیتوکا دیوکو در دقیقه 78 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. با این پیروزی تیم الغرافه 25 امتیازی شد و به رده پنجم جدول لیگ ستارگان قطر صعود کرد.

- هفته نوزدهم مسابقات فوتبال لیگ ستارگان قطر امروز طبق برنامه زیر پیگیری می‌شود:

شنبه - 27/12/90

* الوکره - الخور

* السد - قطر

جدول رده بندی:

1- لخویا 41 امتیاز - حریف سپاهان

2- الریان 32 امتیاز - تفاضل گل 15+ - حریف استقلال

3- الجیش 32 امتیاز - تفاضل گل 15+

4- السد 31 امتیاز (یک بازی کمتر)

-------------------------------------------------------------

7- الغرافه 25 امتیاز - حریف پرسپولیس

-------------------------------------------------------------

11- الخریطیات 18 امتیاز

12- الاهلی 12 امتیاز.../مهر