ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

وقتی کارلوس کروش کابوس مربی نیجریه را نمی بیند/ چند ساعت به آغاز یک جشن ملی مانده؟



اخبار,اخبار ورزشی , کارلوس کی کروش

 

اخبار ورزشی - وقتی کارلوس کروش کابوس مربی نیجریه را نمی بیند/ چند ساعت به آغاز یک جشن ملی مانده؟

روحیه کروش خوب است،همین طور روحیه تیم ملی.

سر میز صبحانه مثل همیشه در کنار دستیارانش ، لبخندی بر لب دارد و حسابی مصمم است. چهره اش دیگر شباهتی ندارد به روزهای پر استرس تهران .

 

روزهایی که تیمش را در اختیار نداشت و مدام می نالید. حالا هیچ شباهتی ندارد به روزهای قبل از بازی دوستانه با گینه ، جایی که حتی انگار فرصت نکرده بود ریش هایش را بتراشد . روزهای پر تلاطم رسیدن به بهترین راهکار. روزهایی که باید رمز ساختن تیمی را پیدا می کرد که میانگین دویدن استانداردش 7 کیلومتر بود و باید این شرایط تا 10 کیلومتر افزایش می یافت. روزهایی که نیجریه و سبک بازی اش به دغدغه بزرگ ذهن سرمربی تبدیل شده بودند و می گفت:« نصف شب یکباره با کابوس استفانکشی از خواب می پرم.»

حالا اما چند ساعت مانده به بازی رو بروی دوربین ها می ایستد لبخندی می زند ومی گوید فردا روز ماست. او کلید حل معملیش را یافته. کارلوس کروش استرس ندارد. حالا شاید همان حسی را دارد که روزهای قبل از بازی کره جنوبی داشت. می گوید:« به یک چیز ایمان دارم. هر اتفاقی در زمین بازی بیفتد ، حتی اگر نتیجه آنی نباشد که ما خوشحال باشیم ، سرافکنده نیستیم. » مربیدر اردوها مدام با بازیکنانش حرف می زند. بازیکنانی که به از 6 هدف ترسیم شده برای شان ، به پنج تایش دست یافتند و حالا فقط باید برای آخری بتازند:« گل » یا «اسکور» آنها روزهای سخت را با احساس مسئولیت پشت سر گذاشته ، رنج کشیده و حالا باید به میدان برود تا مزد زحماتش را بگیرد.

استادیوم شهر کوریتیبا ، شهری خنک تر و دور تر از فضای شرجی سائوپائولو یا سالوادور حاشیه دریا ، مجالی است برای بچه های ایران. آنها که دیگر سرمربی شان نمی ترسد از اینکه در جام جهانی اسم بازیکنان حریف برای شان بزرگتر از خود مسابقات باشد. حالا دیگر جان اوبی میکل یا اونازی و آمنیکه . آنها شاید تیم قدرتمندی باشند اما خیلی دست نیافتنی نیستند. سرمربی از تیمش این را می خواسته . باوری که حالا همه گیر شده است. از خانزاده تماشاچی بازی ها تا جواد نکونام ، همگی این باور را دارند و می دانند که باید بایستند و بجنگند. پس سرمربی آرامش دارد.

 

حالا به همان نقطه ای رسیده که ماه ها قبل دنبالش بود:« باید راهی پیدا کنم. راهی که بتواند همه لحظات بازی را در بر بگیرد. شاید خیلی ها برای تماشای جام جهانی بروند اما من آدمی نیستم که بروم و تماشاچی باشم. تا وقتی می توانم تلاش می کنم که بعدا پیشمان فرصت از دست رفته نباشم.» او حالا در آستانه آن لحظه طلایی است. او ، تیمش ، چند هزار ایرانی آمده از سراسر دنیا به کوریتیبا که در شهر باران زده به انتظار نشسته اند.

 

نشسته اند به تماشای ساق های بازیکنانی که دو ماه است دور از همه چشم ها تمرین کرده اند. یوزپلنگ های آماده حمله به شکار. پناه گرفته در لابلای غبار ها . حالا آنها باید از این شجاعتی خرج کنند که درباره اش بارها حرف زدند. کروش آماده است. آماده رونمایی از تیمی که قرار است بازی های جام جهانی 2014 را سورپرایز کند .

 

تیمی که قرار است کابوسی شود برای حریف سرشناس. آیا کروش و تیمش آماده تحقق این آرزوی بزرگ هستند؟ اینکه کارلوس ارامش دارد یعنی او دیگر کابوس مربی حریف را نمی بیند اما آیا این بار هم پایان کابوس های کروش مثل بازی با کره در بوسان ، آغاز کابوس های مربی تیم حریف است؟ او اگر این بار هم به وعده اش عمل کند ، تنها چند ساعت تا یک جشن بزرگ ملی مانده است.

اخبار ورزشی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
مصاحبه کارلوس کیروش، مربی تیم ملی ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باز هم کارلوس کروش به تهران نیامد/ سرمربی تیم ملی سه روز است که در دبی مانده



کارلوس کروش , مشکلات مالی فدراسیون فوتبال

باز هم کارلوس کروش به تهران نیامد/ سرمربی تیم ملی سه روز است که در دبی مانده

 آخرین وعده فدراسیون فوتبال این بود که سرمربی تیم ملی صبح دوشنبه به تهران می آید اما او باز هم برنگشت.

 کارلوس سه روز است به انتظار فدراسیون فوتبال نشسته و در این مدت هنوز پولی به حسابش نریختند تا به تهران بیاید. درحالی که روز گذشته علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال  اعلام کرد: «پول کروش را کامل پرداخت کرده ایم.»

 

او در این مصاحبه با انتقاد از رسانه هایی که نوشته بودند کروش به دلیل عدم پرداخت پولش، به ایران بازنگشته است، گفت: «اینکه گفته می‌شود کروش به دلیل عدم پرداخت دستمزد به ایران بازنمی‌گردد شایعه است و من آن را تکذیب می‌کنم. کروش تمام حقوق خود را دریافت کرده و به ایران بازخواهد گشت.»


پس از مصاحبه بالاترین مقام رسمی فدراسیون فوتبال، خبرروزشی نیز به انتشار جزئیات مالی قرارداد کارلوس کروش پرداخت و به استناد از حرف های رئیس، نوع قسط بندی حقوق این مربی و همچنین میزان پرداختی ها به او را، منتشر کرد. اما حالا خبرهای رسیده از دبی حکایت از آن دارد که سرمربی ایران، هنوز حقوق خود را به طور کامل دریافت نکرده است.

 

خبرورزشی اولین رسانه ای بود که پس از سفر کروش به لیسبون، در گزارشی جنجالی نوشت، سرمربی تیم ملی ایران مسئولان فدراسیون فوتبال را تهدید کرده، در صورتی که حق و حقوقش را پرداخت نکنند به ایران بازنخواهد گشت. سرمربی تیم ملی روز 16 شهریور، پیش از ترک تهران همچنین گفت، باید تا زمان بازگشتش به ایران مشکلات مالی فدراسیون فوتبال نیز رفع شده باشد.


اما خبرهای موثق رسیده حکایت از آن دارد، کارلوس کروش از پول هایی که باید از فدراسیون فوتبال می گرفته است تنها یک قسط را گرفته که مربوط به طلب های او تا پیش از بازی با کره جنوبی بوده است و هنوز منتظر مانده تا ادامه مطالباتش را از فدراسیون فوتبال بگیرد و به تهران برگردد. البته هیچ بعید نیست که این بار و با توجه به خلف وعده های فدراسیون فوتبال ، علی کفاشیان مجبور شود به امارات برود و رودررو با سرمربی به مذاکره بنشیند.


کروش 20 روز قبل از تهران خارج شد و فدراسیون فوتبال تاکید داشت به این مربی بدهی ندارد و رفتن او ارتباطی به مسائل مالی نداشته است . آنها حتی کوچکترین نکته ای درباره اینکه سرمربی در امارات است نگفته بودند و کفاشیان مدام تاکید داشت بدهی های کروش پرداخت شده و مربی در نهایت روز دوشنبه در تهران خواهد بود./خبرآنلاین