ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

همه رخدادهای قرعه‌کشی لیگ پانزدهم


مراسم قرعه‌کشی پانزدهمین دوره لیگ برتر با حاشیه‌هایی برگزار شد.

خبرگزاری ایسنا: قرعه‌کشی لیگ برتر فوتبال ایران در حالی برگزار شد که نصرالله سجادی، علی کفاشیان، مهدی تاج، از مدیران سرشناس این برنامه بودند. از مدیرعاملان باشگاه‌های لیگ برتری می‌توان به عباسی، مدیرعامل تراکتورسازی، بیت‌الله رضایی، مدیرعامل سایپا، علی‌اکبر طاهری، مدیرعامل پرسپولیس، عباسی، مالک سیاه‌جامگان، نظری جویباری معاون باشگاه استقلال و... اشاره کرد.

از سوی باشگاه نفت تهران علیرضا منصوریان به همراه فرزندش در مراسم حاضر شد. علی کریمی و مجید نامجو مطلق، پیشکسوتان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به همراه غلامرضا بهروان، در مراسم حضور یافتند و به قرعه‌کشی این مسابقه‌ها کمک کردند.

این در حالی بود که جعفری، مدیر شرکت آل‌اشپورت در خاورمیانه هنگام رونمایی از توپ پانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد: لوگوی فیفا بر روی توپ تغییر کرده و استانداردهای لازم در مورد توپ رعایت شده است. توپ‌های جدید حالت ارتجاعی دارد و سرعت را در یک ضربه 100 کیلومتری 2 متر ارتقا و از 46 به 48 رسانده است. امیدوارم همان طور که فیفا به دنبال بالا رفتن سرعت و افزایش گل در رقابت‌هاست، توپ امسال نیز این شاخصه را داشته باشد.

علی کریمی پیش از شروع مراسم قرعه‌کشی عنوان کرد: خوشحالم که در جمع شما و در خدمت‌تان هستم. امیدوارم لیگ پربار و خوبی داشته باشیم و بازیکنان خوبی را به تیم ملی معرفی کنیم.

در هنگام نمایش لوگوی تیم‌های حاضر در این مسابقه‌ها، آرم دو باشگاه پیکان و راه آهن به طور همزمان نمایش داده شدند و دلیل این کار عدم قطعی شدن حضور این دو تیم در لیگ برتر عنوان شد. همچنین در هنگام نام بردن تیم‌های لیگ برتر تماشاگران پرسپولیس بیش از سایر تیم‌ها، این تیم را تشویق کردند.

در هنگام قرعه‌کشی مسابقه‌ها، نام پرسپولیس و استقلال با توجه به همشهری بودن در یک سید قرار گرفته بود که باید برای هر کدام از این دو تیم یکی از اعداد 10 یا 6 انتخاب می‌شد که با توجه به قرعه‌کشی برای استقلال عدد 6 انتخاب شد که باعث خوشحالی تماشاگران پرسپولیس شد.

بهروان: لیگ پانزدهم 24 اردیبهشت 95 تمام می‌شود

رییس کمیته مسابقه‌های سازمان لیگ می‌گوید لیگ پانزدهم 24 اردیبهشت ماه سال آینده به اتمام می‌رسد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا بهروان درباره تاریخ اتمام لیگ پانزدهم گفت: لیگ پانزدهم 24 اردیبهشت 1395 به اتمام خواهد رسید. ان‌شاءالله اوایل آبان‌ماه نیز داربی را برگزار می‌کنیم.

او همچنین اضافه کرد: امسال قرعه‌کشی خوبی را برگزار کردیم اما به خاطر این که برخی تیم‌ها در یک ورزشگاه بازی می‌کنند، طوری قرعه‌کشی را انجام دادیم که این تیم‌ها در یک هفته با هم میزبان نباشند. در تمام دنیا هم این گونه قرعه‌کشی انجام می‌شود زیرا به طور مثال ما در تهران 4 تیم تهرانی داریم و امکان داشت در یک هفته 4 تیم تهرانی خارج از تهران بازی کنند و در هفته بعد هر 4 تیم در تهران بازی داشته باشند که این موضوع کار را سخت می‌کرد. ما تلاش می‌کنیم لیگ باکیفیتی را برگزار کنیم. یکی از این راهکارها برگزاری قرعه‌کشی خوب است.

مرزبان: پیکان در لیگ برتر می‌ماند

سرمربی پیکان می‌گوید قطعا رای پیکان و راه‌آهن به سود تیمش خواهد بود و آنها در لیگ برتر می‌مانند.

به گزارش ایسنا، علیرضا مرزبان درباره انتخاب پیکان به عنوان تیم فصل آینده‌اش گفت: این تیم از ساختارهای خوبی بهره‌مند است و برای بهبود شرایط پیکان به این تیم آمده‌ام. برنامه زمان بندی برای این تیم درنظر گرفته‌ایم و می‌خواهیم در سه سال آینده یکی از قهرمانان ایران باشیم.

سرمربی پیکان درباره رای کمیته استیناف درباره بازی پیکان و راه‌آهن گفت: قطعا پیکان در لیگ برتر می‌ماند؛ چرا که احساسم به من دروغ نمی‌گوید و مطمئن باشید فصل آینده در لیگ برتر هستیم.

وی درباره جدایی از پدیده گفت: در پدیده شرایطی را گذاشتم که آنها نتوانستند آنها را برآورده کنند. مردم مشهد لیاقت بیش از این‌ها دارند و باید به فوتبال این شهر توجه شود. امیدوارم پدیده نتایج بهتری را نسبت به گذشته کسب کند.

مرزبان در پایان گفت: قطعا یک کمک خارجی به تیم اضافه می‌شود که احتمالا توماس هسلر دستیار سابقم خواهد بود.

کریمی: پرسپولیس بازیکنان بدی نگرفته است

کاپیتان سابق پرسپولیس می‌گوید اساتید پرسپولیس در راس کار این تیم هستند و امیدوار است که شرایط را نسبت به گذشته بهبود ببخشند.

به گزارش ایسنا، علی کریمی درباره برنامه‌ریزی لیگ برتر و قرعه‌کشی این مسابقات گفت: لیگ برتر در فصل گذشته با برنامه‌ریزی خوبی برگزار شد و بازیکنان جوان خوبی هم به تیم‌ها اضافه شدند. امیدوارم در لیگ پانزدهم هم شاهد این چنین برنامه‌ای و جوانگرایی باشیم.

کاپیتان اسبق پرسپولیس درباره یارگیری این تیم در فصل نقل و انتقالات اظهار کرد: پرسپولیس بازیکنان بدی را نگرفته است و در کنار آن بازیکنان خوب فصل گذشته را حفظ کرده است. بازیکنانی که به تیم اضافه شده‌اند از بهترین بازیکنان تیم های فصل قبلشان هستند و امیدوارم به سرعت با تیم هماهنگ شوند. برای این تیم آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم پرسپولیس مثل گذشته احیا شود و دل هواداران را شاد کند.

وی درباره بازگشت مظلومی به نیمکت استقلال نیز اظهار کرد: برای مظلومی هم آرزوی موفقیت دارم، نباید از گذشته صحبت کنیم و باید آینده را درنظر بگیریم؛ چرا که در گذشته اتفاقات زیادی افتاده که خوشایند هریک از دو تیم است. طبیعتا اتفاقات گذشته از آن گذشته است و باید برای استقلال و پرسپولیس جدید زحمت زیادی بکشند.

کریمی اضافه کرد: در سال جدید بازی‌های مقدماتی جام جهانی و مقدماتی المپیک را پیش رو داریم و هر دو تیم کار سختی برای صعود به این بازی‌ها دارند.

بازیکن سابق سرخپوشان پایتخت در پاسخ به اینکه چه زمانی به نیمکت این تیم اضافه می شود گفت: در حال حاضر اساتید این تیم در راس کار هستند و پرسپولیس را زیر نظر دارند. برای آن‌ها آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم شرایط را نسبت به گذشته بهبود ببخشند و هواداران را خوشحال کنند.

کفاشیان: از تمام تیم‌های لیگ شکایت وجود دارد

رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته لیگ پانزدهم هم مانند لیگ چهاردهم با برنامه‌ریزی‌های منظم انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، علی کفاشیان پس از برگزاری قرعه کشی لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: امیدوارم این لیگ هم به مانند لیگ چهاردهم لیگ منظم و با برنامه‌ریزی باشد. البته که برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است و قطعا این اتفاق رخ می‌دهد. سعی کردیم در لیگ چهاردهم ترازهای باشگاه‌ها را حرفه‌ای و از هزینه‌های بی‌مورد جلوگیری کنیم. پشتوانه‌های اقتصادی مناسبی شکل گرفته و باید آن‌ را حفظ کنیم.

وی درباره وجود دو نام راه‌آهن و پیکان در قرعه‌کشی لیگ برتر خاطرنشان کرد: هنوز رای قطعی پرونده آنها صادر نشده است و بعد از مشخص شدن این رای تکلیف این دو تیم هم مشخص می‌شود. قطعا رای این دو تیم در هفته جاری صادر می‌شود.

کفاشیان درباره بدهی تیم‌های لیگ برتری نسبت به بازیکنان و کادر فنی سابق خود خاطرنشان کرد: در هر صورت از تمام تیم‌ها شکایت‌هایی وجود دارد و کمیته انضباطی هم پیگیر آنهاست. در طول سال تیم‌ها درآمدهای بالایی دارند اما باز هم بدهی‌هایی به وجود می‌آید. امیدوارم که یک روز این بدهی‌ها به پایان برسد.

علی کفاشیان پس از مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر فوتبال ایران درباره مسئله بدهی باشگاه‌ها اظهار کرد: بعضی از باشگاه‌ها بدهکار هستند به همین خاطر بخشنامه‌ای را به باشگاه‌ها دادیم تا بروند و تکلیف این بدهی‌ها را مشخص کنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا برنامه سازمان لیگ با کی‌روش هماهنگ است یا خیر گفت: بله برنامه سازمان لیگ را با کارلوس کی‌روش هماهنگ کرده‌ایم.

او در پاسخ به این سوال که آیا در این مدت با کارلوس کی‌روش صحبت کرده است یا خیر گفت: روز گذشته با او صحبت کردم که به من گفت می‌خواهم برای تماشای بازی فوتبال ساحلی ایران به ورزشگاه بروم اما من گفتم که شما بازی را تماشا کنید ولی من نمی‌توانم به آنجا بیایم به نظر من تیم ما در آن بازی هم خوب بازی کرد و تلاش کردند که به موفقیت برسند.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که چرا روی سن نرفت، گفت: از تاج خواستم که نام من را به عنوان کسی که قرار است روی سن برود خط بزند و می‌خواستم قرعه‌کشی را تماشا کنم. قرعه‌کشی خوبی برگزار شد و هیچ کدام از تیم‌ها به این موضوع اعتراض ندارند. این مراسم طبق استانداردهای بین‌المللی انجام شد.

سجادی: با توجه به تیم‌های لیگ برتر فوتبال‌مان رونق پیدا می‌کند

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان می‌گوید برای رونق فوتبال به طور مسلم باید به باشگاه‌های لیگ برتر توجه کنیم.

به گزارش ایسنا نصرالله سجادی، معاون ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در آغاز قرعه‌کشی سازمان لیگ گفت: لیگ هر کشوری به عنوان نمایشگاه فوتبال آن کشور محسوب می‌شود و ملاک ارزشیابی فوتبال هر کشوری لیگ آن کشور است. اگر 15 سالگی را بلوغ بدانیم لیگ ایران از لحاظ اجرایی به بلوغ رسیده است. البته هر کار اجرایی کاستی‌های مخصوص خود را دارد.

وی اضافه کرد: ما تنها لیگ برتر را مورد توجه قرار داریم. از قبل از شروع لیگ چهاردهم برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده بودیم. به جز فدراسیون فوتبال با چند فدراسیون جلساتی را برای لیگ های آنها هم آغاز می‌کنیم. در بررسی‌های لیگ چهاردهم سعی کرده‌ایم این لیگ را بهتر از لیگ سیزدهم برگزار کنیم. برای لیگ پانزدهم هم یک چنین برنامه ای درنظر گرفته‌ایم. در گزارشات سازمان لیگ آمار بالایی از بازی ها را مشاهده می کنیم. آنها 7600 مسابقه را در یک سال برگزار کرده‌اند که آمار بالایی است. کلیه مسابقات فوتبال در کشور توسط سازمان لیگ برگزار می‌شود که این نشان از سختی کار آنها دارد.

سجادی با تشکر از باشگاه‌های لیگ برتر خاطرنشان کرد: باشگاه‌ها بازیگران اصلی مسابقات لیگ برتر هستند. اگر می‌خواهیم فوتبال‌مان رونق داشته باشد به طور مسلم باید به باشگاه‌ها توجه کنیم که این وظیفه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: اگر می‌خواهیم لیگ‌مان سوای اجرای خوب حاصل خوبی هم داشته باشد باید پشتوانه‌سازی را در دستور قرار دهیم. قطعا با این حساب در آینده پشتوانه خوبی را خواهیم داشت. امیدوارم در این لیگ شاهد صحنه‌های نه چندان مطلوب و زننده نباشیم.


ویدیو مرتبط :
لیگ جهانی کشتی فرنگی آبــادان-وزن کشی،قرعه کشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سایه سنگین دادستانی بر قرعه‌کشی لیگ پانزدهم



اخبار,اخبار ورزشی ,لیگ برتر

هنوز مشخص نیست از بین پیکان و راه‌آهن کدام تیم فصل بعد لیگ برتری است/ کمیته استیناف تکذیب می‌کند، مدیرعامل راه‌آهن حاضر نیست در مورد این شایعه اظهارنظر کند و عضو هیات‌مدیره پیکان کمیته انضباطی را مقصر می‌داند

 در حالی که قرار است امشب فصل جدید لیگ برتر قرعه کشی شود، هنوز هم معلوم نیست که پیکان قرار است در لیگ برتر شرکت کند یا راه آهن می‌تواند رای کمیته استیناف را به نفع خود برگرداند. این یک سوال اساسی است که هنوز کسی پاسخی برای آن ندارد. نه پیکانی‌ها و نه مدیران راه‌آهن نمی‌دانند دقیقا چه رای در انتظار آن‌هاست و به همین دلیل به نظر می‌رسد این رای تبعاتی برای هر دو تیم به همراه خواهد داشت.

 

باشگاه راه‌آهن به خاطر همین رای کمیته استیناف که قرار است پایان هفته اعلام شود، نه مالک مشخصی دارد نه سرمربی. به هرحال دادستانی برای فروش امتیاز این تیم نیاز دارد تکلیف راه‌آهن مشخص شود. پیکان هم تازه روز گذشته علیرضا مرزبان را به عنوان سرمربی خود شناخت ولی کمیته استیناف هر روز اعلام این رای سرنوشت‌ساز را به تعویق می‌اندازد. در روزهایی که دو باشگاه راه‌آهن و پیکان در بلاتکلیفی مطلق به سر می‌برند، عده‌ای کمیته انضباطی را مقصر این ماجرا می‌دانند چرا که آن‌ها در رای خود کمی با باشگاه پیکان راه آمدند و باعث شدند نتیجه پرونده به رای سرنوشت‌ساز کمیته استیناف موکول شود.

 

حالا که قرار است لیگ برتر کمتر از سه هفته دیگر شروع شود، این سوال پیش می‌آید که چرا کمیته استیناف رای خود را اعلام نمی‌کند تا فوتبال ایران و البته دو باشگاه پیکان و راه آهن از بلاتکلیفی در بیایند؟ موضوعی که شاید بی ارتباط به دخالت دادستانی در این حکم نباشد. گفته می‌شود دادستانی در حمایت از باشگاه راه‌آهن، فدراسیون فوتبال را اساسی تهدید کرده. هرچند علی کفاشیان و البته سایر مدیران فدراسیون فوتبال این شایعه را تکذیب می‌کنند اما به نظر نمی‌رسد این موضوع چندان هم دور از واقعیت باشد. اگر فشارهای غیرفوتبالی وجود نداشت، طبیعتا این پرونده اینقدر طول نمی‌کشید.

 

اخبار,اخبار ورزشی ,لیگ برتر

 
فشار دادستانی چقدر جدی است؟
دادستانی، فدارسیون فوتبال را تحت فشار قرارداده؟ این سوالی است که روزهای اخیر تقریبا در تمام رسانه‌ها مطرح می‌شود و البته مدیران فدراسیون فوتبال معمولا تلاش می‌کنند این موضوع را  تکذیب کنند. حتی شایعاتی در این باره مطرح شده که در جلسه کمیته استیناف، یک عضو از دادستانی حضور داشته تا رای پرونده به نفع راه‌آهن چرخش داشته باشد. شنیده‌ها حاکی از آن است که آن‌ها مدیران فدراسیون فوتبال را هم تهدید کرده‌اند.


با وجود تمام این حرف و حدیث‌ها، دبیر کمیته استیاف ادعا می‌کند هرگز فشاری روی این کمیته نبوده. علی فرشادسپهر دبیر کمیته استیناف در اینباره به «نسیم» گفت: من هرگز چنین حرف‌هایی را قبول ندارم و بیشتر آن را گمانه زنی‌هایی می‌دانم که همیشه در فوتبال ما انجام می‌شود. فقط این را با اطمینان می‌گویم که کمیته استیاف تحت هیچ فشاری نیست. این‌ها حرف‌هایی است که اصلا قابل پذیرش، حداقل برای من نیست.


او در پاسخ به این سوال که چرا این رای قرار است آخر هفته اعلام شود گفت: اولا که کسی نگفته رای آخر هفته اعلام می‌شود بلکه اعلام شده تا آخر هفته اعلام می‌شود. احتمال دارد ظرف همین یکی دو روز رای اعلام شود. ما هم می‌خواهیم نتیجه این پرونده هرچه سریع‌تر اعلام شود ولی به هرحال این یک مورد خاص است که باید خیلی روی آن تحقیق کنیم.

 

اینطور نیست که بشود فوری رای را اعلام کرد چون باید یک رای عادلانه باشد.
فرشادسپهر در پاسخ به این سوال که در قرعه کشی لیگ برتر نام کدام تیم باید شرکت داده شود هم گفت: ما کمیته قضایی هستیم و این مسائل به ما ربطی ندارد. با این حال من به شما می‌گویم که اگر ملاک رای فعلی باشد، باید تیم پیکان در قرعه کشی شرکت کند مگر این که در حکم نهایی راه‌آهن بتواند حقانیت خود را ثابت کند. من نمی‌توانم در حال حاضر صحبتی درباره این موضوع انجام دهم چون سازمان لیگ تصمیم گیرنده نهایی را در اینباره است.

 

اخبار,اخبار ورزشی ,لیگ برتر

 
پیکانی‌ها دخالت دادستانی را قبول دارند؟
با وجود تمام شایعاتی که در مورد دخالت دادستانی در پرونده مارتین موتومبا مطرح است باشگاه پیکان عملا در مورد این موضوع سکوت کرده و مدیران آن حاضر نیستند اظهارنظر دقیقی در مورد این موضوع  انجام دهند.


یکی از مدیران باشگاه پیکان که نمی‌خواست نامش فاش شود در  اینباره به «نسیم» گفت: در باشگاه پیکان هرکسی نظری دارد ولی اگر از من می‌پرسید، می‌گویم خیلی بعید است که این اتفاق افتاده باشد. به هرحال برای دادستانی چه فرقی می‌کند که راه‌آهن در کدام لیگ بازی می‌کند؟ باشگاه راه آهن به خاطر اختلاف بین وزارت نفت و بابک زنجانی به دادستانی رسیده و خیلی بعید است که برای آن‌ها تفاوت داشته باشد که کدام تیم قرار است در لیگ برتر فعالیت کند.


سوال بعدی اینجاست که پیکان چقدر خودش را آماده کرده تا در صورتی که حکم به نفع آن‌ها باشد فصل بعد بتواند نتایج خوبی بگیرد. این عضو هیت مدیره باشگاه پیکان در اینباره اینطور توضیح داد: همه در باشگاه پیکان بلاتکلیف هستند و ما خودمان هم نمی‌دانیم در این شرایط چه کاری به صلاح تیم است. در این مدت تنها کاری که از دستمان بر می‌آمده، این بوده که علیرضا مرزبان را به عنوان سرمربی باشگاه معرفی کنیم و امیدوار باشیم رای کمیته استیناف هرچه زودتر اعلام شود. البته از نظر من مقصر اصلی کمیته انضباطی است که با رای عجیبش، باعث شد این پرونده تا این حد طولانی و پیچیده شود.

رحیمی: در مورد دخالت دادستانی حرفی ندارم
باشگاه راه آهن به طور حتم یکی از اصلی‌ترین دلایل طولانی شدن این پرونده است چرا که اگر فشار دادستانی نبود، هفته گذشته حکم سقوط پیکان به لیگ یک نهایی شده بود. علیرضا رحیمی، مدیرعامل فصل گذشته راه آهن در گفتگو با «نسیم» حاضر نیست پاسخ روشنی در مورد دخالت دادستانی در پرونده موتومبا بدهد: من دیگر دوست ندارم به این شایعات پاسخ بدهم. حرف من همان حکم کمیته استیناف است و بیشتر از این دوست ندارم صحبت کنم. هر وقت رای اعلام شد راحت‌تر می‌توانم در مورد آن صحبت کنم.

 

اخبار,اخبار ورزشی ,لیگ برتر

 
او در پاسخ به این که امشب نام کدام تیم در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شود هم گفت: این را من نباید پاسخ بدهم. بی‌تردید سازمان لیگ جلسه می‌گذارد  و تصمیم‌گیری می‌کند که فردا کدام تیم در قرعه‌کشی شرکت می‌کند.
 
اخبار اجتماعی - نسیم