ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

نکاتی عجیب و خواندنی درباره علی دایی/حتما بخوانید



اخبار,علی دایی,زندکی خصوصی علی دایی



اخبار ورزشی - مردی که در امکان عمومی عینک نمی زند
نکاتی عجیب و خواندنی درباره علی دایی/حتما بخوانید

علی دایی که از معدود بازیکنان تحصیل کرده فوتبال ایران است خصوصیات جالب و بعضا عجیبی دارد که شاید از بسیاری از آنها بی اطلاع باشید.

* علی دایی عینکی است اما در ملاعام و به خصوص در برابر دوربین های رسانه ای هرگز عینک نمی زند.
* علی دایی به پنج زبان عربی، آلمانی، انگلیسی، ترکی آذری و البته فارسی تسلط دارد. سرمربی پرسپولیس تا حدودی هم با زبان فرانسه آشنا است اما یادگیری این زبان را نیمه کاره رها کرد.
* علی دایی راست دست است اما با دست چپش هم می تواند بدون هیچ مشکلی بنویسد.
* چهره علی دایی کوچک ترین شباهتی به یک هنرمند ندارد اما شاید برایتان خیلی جالب باشد که او می تواند گیتار بزند.
* علی دایی در طول سال حداقل به 10 کشور سفر می کند. مقاصد ثابت او در طول هر سال آمریکا، آلمان، اسپانیا، فرانسه و البته ترکیه هستند.
* علی دایی تا به حال به بیش از 50 کشور دنیا سفر کرده است.
* آقای گل جهان تحمل هیچ گونه رژیم غذایی را ندارد. او بارها سعی کرده رژیم بگیرد و وزن خود را به هشتاد کیلو برساند اما نتوانسته تحمل کند و دوباره به وزن بالای 100 کیلو رسیده است.
* همسر علی دایی یک کارشناس تغذیه است!
* سرمربی کنونی پرسپولیس در سال 84 بیش از 100 میلیون تومان خرج مراسم ازدواجش کرد.
* علی دایی که لیسانس مهندسی متالوژی دارد 12 ترمه درس خود را تمام کرده است! البته فوتبال باعث شد تا او اینچنین دیر درسش را تمام کند. او بعدها کارشناسی ارشد خود را در رشته تربیت بدنی گرفت.
* سال 76 یعنی زمانی که به همراه تیم ملی ایران به جام جهانی 98 صعود کرد از سوی یکی از دانشگاه های آمریکایی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دعوت نامه دریافت کرد اما حضورش در فوتبال آلمان باعث شد آن را نپذیرد.
* در دبیرستان رشته ریاضی فیزیک می خواند و همیشه هم جز شاگردان اول بود.
* بار اولی که در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد در گزینش همان دانشگاه رد شد. دلیل آن هم ساندویچ خوردن در هنگام اذان ظهر و پوشیدن کاپشن چرمی در هنگام گزینش بوده است!
* به کوهنوردی علاقه بسیار زیادی دارد اما بیشتر از آن سوارکاری را دوست دارد.
* به غیر از دختر سه ساله اش نورا دختر دیگری به نام دنیز دارد که هم اکنون 10 ساله است و لندن نزد مادر خود زندگی می کند.

* با اینکه به عنوان ثروتمندترین ورزشکار ایرانی شناخته می شود اما تا همین پنج سال پیش مستاجر بود!
* شاید برایتان جالب باشد بدانید که علی دایی هم مانند بسیاری از فوتبالیست ها پیشنهاد برای بازیگری داشت اما هرگز آن را نپذیرفت.

*او بیلیارد باز قهاری است.

* هوش بالایی در معادلات ریاضی دارد و به صورت ذهنی می تواند ضرب، تقسیم، منها و جمع اعداد چند رقمی را انجام دهد.

* عاشق بستنی است. دوستانش می گویند او هنگام رانندگی هر کجا بستنی فروشی ببینند توقف می کند.

* بسیار زودرنج و عصبی است اما اطرافیانش می گوید قلب مهربانی دارد.

* تنها فوتبالیست ایرانی است که نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.

* تنها فوتبالیست ایرانی حاضر در لیست 100 بازیکن برتر تاریخ فوتبال دنیاست.

* میلان، چلسی، بارسلونا، بایرن مونیخ و رم مطرح ترین تیم هایی بوده اند که علی دایی در رده باشگاهی و در دیدارهای رسمی و دوستانه به آنها گل زده است.

* علی دایی در دهه هفتاد و با کمک یکی از دوبلورهای مطرح قصد داشت لکنت زبان خود را درمان کند اما وقتی دید نتیجه ای نمی گیرد درمان لکنت خود را برای همیشه رها کرد.

* خودش اعتراف کرده شیطنت های دوران کودکی اش باعث شد چند باری از پدرش کتک بخورد!

 

اخبار ورزشی - جام جم

 


ویدیو مرتبط :
در مورد علی دایی حتما...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اندر حكایت دعای عجیب علی دایی!



 

 

 اندر حكایت دعای عجیب علی دایی!

 

 

دایی خوب می داند كه همدردی كردن با تماشاگران بهترین راه برای كم كردن موج انتقادات آنان است، دایی در هر بازی كه شكست خورده است بلافاصله در پایان بازی از هواداران معذرت خواهی كرده است و با یك حركت رسانه ای حساب شده تمام نگاه ها را سمت و سویی دیگر معطوف كرده است.

عصر ایران ورزشی- « دعا می‌کنم که در فینال جام حذفی به استقلال بخوریم تا بتوانیم شکست در داربی را جبران کنیم.»

این دعایی كه آقای گل جهان و شهریار فوتبال ایران پس از بازی با نفت محمود آباد انجام داد، البته این تمام صحبت های علی دایی در پایان آن بازی و در كنفرانس مطبوعاتی نبود، دایی بار دیگر نقبی به داربی 69 زد و حرف های جالب در مورد آن بازی به زبان آورد.

دایی این را می گوید و ادامه می دهد:«البته من صحبت خاصی درباره داربی ندارم و همه حرف‌هایم را زده‌ام. همه دیدند که پرسپولیس در این بازی بهتر بود. مخصوصا در نیمه دوم که اصلا موقعیتی به استقلال ندادیم اما این بازی یک دیدار برگشت هم دارد. من دعا می‌کنم که در فینال جام حذفی به استقلال بخوریم تا بتوانیم این شکست را جبران کنیم. ضمن اینکه داوری این بازی نیز بسیار ضعیف بود اما به هر حال ما باید از این بازی درس بگیریم و اتفاقات آن را فراموش کنیم.»

این طور واكنش دادن علی دایی نشان می دهد كه سرمربی جوان قرمزهای پایتخت هنوز هم به جهت باخت در داربی تحت فشار است و از زیر بار سنگین این بازی خارج نشده است.

با اینكه پرسپولیس در یك بازی آسان در جام حذفی، تیم بی نام و نشان نفت محمود آباد را با 5 گل مغلوب كرد و كمی تماشاگران را آرام كرد، ولی گل دقایق آخر باز هم باعث شد كه نگرانی های دایی و تیمش همچنان باقی بماند.

دایی خوب می داند كه همدردی كردن با تماشاگران بهترین راه برای كم كردن موج انتقادات آنان است، دایی در هر بازی كه شكست خورده است بلافاصله در پایان بازی از هواداران معذرت خواهی كرده است و با یك حركت رسانه ای حساب شده تمام نگاه ها را سمت و سویی دیگر معطوف كرده است، به عنوان نمونه اخراج شیث رضایی از پرسپولیس باعث شد كه ضعف فنی تیم دایی و همچنین باخت تلخ تیمش در سایه قرار بگیرد.

اما تجربه ثابت كرده است كه تماشاگران روی سكو تیمشان برایشان در در اولویت قرار دارد و در صورتی كه در هفته های آتی دایی نتواند انتظارات را بر آورده كند، شاید به زودی صبر قرمزهای با تعصب هم سر بیاید و شعار های عجیب و غریبی را علیه دایی شاهد باشیم، اتفاقی حتی با وجود شكست در داربی هم تا به حال رخ نداده است.../عصر ایران ورزشی