ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

نکاتی درباره نحوه صعود تیم‌ها به یورو 2016



اخبار,اخبار ورزشی,یورو2016

مسابقات یورو 2016 از 10 ژوئن ( 20 خرداد ) تا 10 جولای ( 19 تیر ) در کشور فرانسه برگزار می شود.

 این اولین دوره ای است که مسابقات جام ملت های اروپا با 24 تیم برگزار می شود. تا پیش از این 16 تیم در این مسابقات شرکت می کردند اما اتحادیه فوتبال اروپا، یوفا تصمیم گرفته برای بیشتر دیده شدن تیم های نسبتا گمنام این دوره از مسابقات را با 8 تیم بیشتر نسبت به قبل برگزار کند. شاید برای خیلی این سوال پیش آمده باشد که با وجود اضافه شدن تیم های بیشتر نحوه صعود به یورو 2016 چه تغییری کرده است؟ در این گزارش نحوه صعود تیم ها را توضیح می دهیم :

به جز تیم ملی فرانسه که به عنوان میزبان مستقیم در رقابت ها حضور دارد، 53 تیم دیگر برای حضور در مرحله نهایی تلاش می کنند. از این 53 تیم، 23 تیم به جام ملت های 2016 می رسند. مسابقات مقدماتی در 8 گروه 6 تیمی و 1 گروه 5 تیمی برگزار می شود.

 

فرانسه، میزبان رقابت ها در تنها گروه 5 تیمی دور مقدماتی حضور دارد که به دلیل حضور قطعی خود، بازی های خود در گروه را به عنوان بازی دوستانه انجام می دهد و امتیاز های آن برای هیچ تیمی محاسبه نمی شود. در پایان مرحله مقدماتی از هر گروه دو تیم به طور مستقیم به یورو 2016 می رسند ( 18 تیم ). بهترین تیم سوم گروه ها و تیم ملی فرانسه هم به این 18 تیم اضافه می شوند ( 20 تیم ). 8 تیم دیگر هم که در جایگاه سوم گروه ها قرار گرفتند برای گرفتن 4 سهمیه باقی مانده در رقابت های پلی آف به مصاف یکدیگر میروند ( 24 تیم ).

این دوره از مسابقات به نظر شگفتی های زیادی به همراه داشته باشد. تیم ملی جبل الطارق برای اولین بار در رقابت های مقدماتی شرکت می کند و تیم ملی ولز هم اگر بتواند در صدر جدول گروه 2 بماند، برای اولین بار به جام ملت های اروپا صعود می کند.

 

 

اخبار ورزشی - خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
شادی بازیکنان ایسلند پس از صعود به یورو 2016

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تمامی تیم های صعود کرده به یورو 2016


با برگزاری دیدارهای شب گذشته مقدماتی یورو 2016، تاکنون 11 تیم موفق به کسب مجوز حضور در این مسابقات شده اند و با احتساب فرانسه به عنوان میزبان رقابت ها، تنها 12 جای خالی دیگر باقی مانده است.

طرفداری: با برگزاری دیدارهای شب گذشته مقدماتی یورو 2016، تاکنون 11 تیم موفق به کسب مجوز حضور در این مسابقات شده اند و با احتساب فرانسه به عنوان میزبان رقابت ها، تنها 12 جای خالی دیگر باقی مانده است.

اتریش، بلژیک، جمهوری چک، انگلیس، فرانسه (میزبان)، ایسلند، ایتالیا، ایرلند شمالی، پرتغال، اسپانیا، سوئیس و ولز 12 تیمی هستند که حضورشان در یورو 2016 قطعی شده است.

گروه A

تیم هایی که صعود کرده اند: ایسلند - جمهوری چک

تیم هایی که شانس حضور در پلی آف دارند: ترکیه - هلند

تمامی تیم های صعود کرده به یورو 2016

در گروه اول مسابقات دو تیم ایسلند و جمهوری چک صعودشان را قطعی کرده اند. ترکیه و هلند هنوز شانس دارند با قرار گرفتن در رتبه سوم راهی مسابقات پلی آف شوند. ترکیه در دیدار آخر در حالی میزبان ایسلند صدرنشین گروه است، که با کسب یک نتیجه مساوی نیز موفق به کسب حضور در پلی آف خواهد شد. تنها راه صعود هلند به پلی آف پیروزی در مقابل جمهوری چک و شکست ترکیه در مقابل ایسلند خواهد بود.


گروه B

تیم هایی که صعود کرده اند: بلژیک - ولز

تیم هایی که شانس حضور در پلی آف دارند: بوسنی و هرزگویین - رژیم صهیونیستی - قبرس

تمامی تیم های صعود کرده به یورو 2016

در گروه دوم مسابقات نیز تکلیف دو تیم صعود کننده با برگزاری دیدارهای شب گذشته روشن شد و بلژیک و ولز راهی فرانسه شدند. پیروزی بوسنی و هرزگویین و شکست خانگی رژیم صهیونیستی در مقابل قبرس، تکلیف تیم سوم این گروه را به شب آخر کشاند. بوسنی و هرزگویین مهمان قبرس خواهد بود و رژیم صهیونیستی به خانه بلژیک خواهد رفت. اکنون سه تیم بوسنی، رژیم صهیونیستی و قبرس به ترتیب با 14، 13 و 12 امتیاز می توانند راهی پلی آف شوند.


گروه C

تیم هایی که صعود کرده اند: اسپانیا

تیم هایی که شانس صعود دارند: اسلواکی - اوکراین

تیم هایی که شانس حضور در پلی آف دارند: اسلواکی - اوکراین

تمامی تیم های صعود کرده به یورو 2016

در گروه سوم مسابقات قهرمان دو دوره گذشته مسابقات، صعود خود را قطعی کرده است و از بین دو تیم اسلواکی و اوکراین یکی راهی یورو می شود و دیگری باید در مسابقه پلی آف حاضر شود. اسلواکی در دیدار آخرش در حالی مهمان لوکزامبورگ است که سرنوشت صعودش در دست خودش است. اوکراین نیز از اسپانیا پذیرایی می کند. دو تیم اسلواکی و اوکراین هم اکنون 19 امتیازی هستند، اما با توجه به آمار بهتر اسلواکی در دیدارهای رودررو این تیم بالاتر از اوکراین قرار دارد.


گروه D

تیم هایی که صعود کرده اند: -

تیم هایی که شانس صعود دارند: آلمان - لهستان - جمهوری ایرلند

تیم هایی که شانس حضور در پلی آف دارند: آلمان - لهستان - جمهوری ایرلند

تمامی تیم های صعود کرده به یورو 2016

تنها گروهی که هیچ تیمی از آن تاکنون صعودش را قطعی نکرده است، گروه چهارم مسابقات است. آلمان به عنوان قهرمان جام جهانی با کسب تنها یک نتیجه مساوی در مقابل گرجستان نیز صعود خواهد کرد و دو تیم لهستان و جمهوری ایرلند باید منتظر شکست ژرمن ها باشند تا با کسب یک مساوی هر دو تیم به صورت مستقیم صعود کنند. آلمان، لهستان و جمهوری ایرلند به ترتیب با 19، 18 و 18 امتیاز در جایگاه اول تا سوم قرار دارند. در صورت پیروزی هر یک از دو تیم لهستان و جمهوری ایرلند، تیم پیروز میدان راهی یورو خواهد شد و حتی آلمان نیز در صورت شکست مجوز حضور در این مسابقات را به دست خواهد آورد. اما در صورت تساوی دو تیم لهستان و جمهوری ایرلند، اگر مساوی با نتیجه ای کم گلتر از 2-2 باشد منجر به صعود لهستان و اگر 2-2 یا پرگل تر باشد منجر به صعود جمهوری ایرلند خواهد شد.


گروه E

تیم هایی که صعود کرده اند: انگلیس - سوئیس

تیم هایی که شانس حضور در پلی آف دارند: اسلوونی - استونی

تمامی تیم های صعود کرده به یورو 2016

در گروه پنجم مسابقات انگلیس و سوئیس مطابق انتظار صعودشان را قطعی کردند. با توجه به عملکرد برابر دو تیم اسلوونی و استونی در دیدارهای رودررو، تنها در صورتی اسلوونی موفق به حضور در پلی آف نخواهد شد که از با شکستی سنگین در مقابل سن مارینو مواجه شود و همینطور استونی یک پیروزی پرگل در مقابل سوئیس به دست آورد. تفاضل گل اسلوونی 5+ و تفاضل گل استونی 4- است.


گروه F

تیم هایی که صعود کرده اند: ایرلند شمالی

تیم هایی که شانس صعود دارند: رومانی - مجارستان

تیم هایی که شانس حضور در پلی آف دارند: رومانی - مجارستان

تمامی تیم های صعود کرده به یورو 2016

در گروه ششم مسابقات ایرلند شمالی در کمال شگفتی اولین تیم صعود کننده بود و یونان یکی از قهرمانان پیشین مسابقات حذف شد. رومانی که یک امتیاز بیشتر از مجارستان دارد در صورت پیروزی در زمین جزایر فارو صعود خواهد کرد. مجارستان نیز در دیدار آخر مهمان یونان خواهد بود. اما در صورت تساوی مجارستان و یونان و شکست رومانی، به دلیل هم امتیازی دو تیم، مجارستان را به دلیل عملکرد بهتر در دیدارهای رودررو راهی یورو 2016 خواهد کرد.


گروه G

تیم هایی که صعود کرده اند: اتریش

تیم هایی که شانس صعود دارند: روسیه - سوئد

تیم هایی که شانس حضور در پلی آف دارند: روسیه - سوئد

تمامی تیم های صعود کرده به یورو 2016

در گروه هفتم مسابقات اتریش صعود خود را قطعی کرده است. روسیه با توجه به عملکرد بهتر نسبت به سوئد در دیدارهای رودررو حتی با کسب یک نتیجه مساوی نیز به صورت مستقیم راهی یورو خواهد شد. تنها راه صعود مستقیم سوئد، پیروزی مقابل مولداوی و شکست روسیه در دیدار مونته نگرو است.


گروه H

تیم هایی که صعود کرده اند: ایتالیا

تیم هایی که شانس صعود دارند: نروژ - کرواسی

تیم هایی که شانس حضور در پلی آف دارند: نروژ - کرواسی

تمامی تیم های صعود کرده به یورو 2016

در گروه هشتم، ایتالیا موفق شد با شکست آذربایجان صعود خود را قطعی کند، تا با خیالی آسوده در دیدار آخرش از نروژ پذیرایی کند. کرواسی تنها در صورتی سهمیه مستقیم حضور در یورو را دریافت خواهد کرد که در دیدار پایانی در زمین مالت پیروز شود و نروژ موفق به شکست ایتالیا نشود.


گروه I

تیم هایی که صعود کرده اند: پرتغال

تیم هایی که شانس صعود دارند: دانمارک - آلبانی

تیم هایی که شانس حضور در پلی آف دارند: دانمارک - آلبانی

تمامی تیم های صعود کرده به یورو 2016

در گروه نهم مسابقات که یک تیم کمتر از سایر گروه ها دارد، پرتغال صعودش را قطعی کرده است. دانمارک در حالی در روز پایانی مسابقات استراحت دارد که تمامی نگاهش به دیدار آلبانی در زمین ارمنستان خواهد بود. آلبانی برای صعود مستقیم باید حتما پیروز شود، زیرا تساوی آن ها را به دلیل عملکرد ضعیفتر در دیدارهای رودررو در مقابل دانمارک راهی پلی آف خواهد کرد.