ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

نامه "ظریف" به دخترش برای روز هوای پاک



اخبار,اخبارورزشی, روز هوای پاک
 

لیبروی محبوب تیم ملی والیبال که چندی پیش به عنوان سفیر سلامت برگزیده شد،در نامه‌ای نمادین به دخترش از دغدغه‌هایش برای آینده ترمه‌ و ترمه‌ها در حوزه محیط زیست و هوای پاک گفته است.

به گزارش ایسنا، ظریف به عنوان یک پدر جوان، دختری کوچک به نام «ترمه» دارد. او که مانند هر پدر دیگری علاقه وافری به فرزندش دارد به مناسبت 29 دی روز هوای پاک در نامه‌ای به او از دغدغه‌هایش برای آینده ترمه‌ و ترمه‌ها در حوزه محیط زیست و هوای پاک گفته است .

متن این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار دبیرخانه همایش سلامت و زندگی قرار گرفته به این شرح است:

"سلام ترمه جان!
نمی‌دونم می‌دونی چقدر دوستت دارم؟ تو مهم‌ترین و بزرگترین بخش همه دنیای من هستی و به همین دلیل بزرگترین نعمت زندگی تو و همه ما، یعنی "سلامتی" برای من خیلی مهمه. اما برای اینکه همیشه سالم و شاداب باشی تا بیشتر کنار هم باشیم و خوشبخت‌تر زندگی کنیم باید از یک چیزهایی مراقبت کنیم؛ چون اگر اونها نباشند ما هم نیستیم.

مهمترین چیزی که اگر نباشه ما هم نیستیم، هوای پاکه.

من می‌دونم ما بزرگترها کاری کردیم که دیگه تعداد روزهایی که رنگ آبی آسمان رو می‌بینیم از تعداد انگشتهای کوچیک دست‌های ناز تو کمتر و نفس‌کشیدن برای تو سخت‌ شده، خیلی از ما بزرگتر‌ها به فکر جنگل و دریا نبودیم، درخت‌ها رو بریدیم، آب‌ها رو آلوده و کره زمین رو به یک زباله‌دانی بزرگ تبدیل کردیم بدون اونکه حواسمون باشه که این آسمان و زمین امانتیه که باید سالم و پاک به نسل‌ شما و نسل‌های بعد تحویل بدیم.

دخترکم عذر ما رو قبول کن:
اگر خواسته یا ناخواسته کره زمین رو برای زندگی آیندگان سخت کردیم و به خوب‌زیستن‌ و سالم‌زیستن، احترام ‌نگذاشتیم.

اگر دانسته یا ندانسته شرایطی ایجاد کردیم که برای اینکه بتونی راحت‌تر نفس بکشی، مجبور شوی ماسک بزنی تا از این همه آلودگی اذیت نشوی.

یا اگر به جای اونکه برای هر روز تولدت گلی یا نهالی بکاریم، گل‌ها رو کندیم تا برای تولدت دسته‌گل زیبا بیاریم.

ترمه مهربونم!
امیدوارم روزی برسه که هیچ وقت نیاز نداشته باشی تا از این ماسک‌های سفید برای صورتت استفاده کنی.

آرزو می‌کنم یه روزی برسه که ردی از دود و آلودگی توی این طبیعت زیبا دیده نشه؛ یه روزی که ما آسمون رو آبی آبی و زمین رو سبز سبز ببینیم.

ترمه‌جان! ما پدر مادرها از تو و بقیه بچه‌ها می‌خوایم به ما برای جبران اشتباهاتمون کمک کنید. می‌خوایم به ما تذکر بدید، اگر هوا و آب و جنگل و کوه رو آلوده کردیم؛ چون این حق شماست."

این پیام روز پنجشنبه در جشن سالانه سلسله همایش‌های سلامت و زندگی که روز پنجشنبه دوم بهمن ماه از ساعت 16/30 با حضور جمعی از شخصیت‌های ورزشی، هنری و جامعه پزشکی و شهروندان در مجموعه فرهنگی هنری ایوان شمس برگزار می‌شود، قرائت خواهد شد.


  اخبار ورزشی  -  ایسنا


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تهرانی‌ها از ابتدای پاییز حتی 1 روز هوای پاک تنفس نکردند



 کنترل کیفیت هوای تهران ,آلودگی هوای تهران

مهرماه 92 در پایتخت با 22 روز هوای ناسالم
تهرانی‌ها از ابتدای پاییز حتی 1 روز هوای پاک تنفس نکردند

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: در مهرماه امسال شهروندان تهرانی حتی یک روز هوای پاک تنفس نکردند و از ابتدای پاییز 22 روز هوای پایتخت ناسالم بوده است.

به گزارش ایسنا، دکتر یوسف رشیدی با بیان این مطلب اظهار کرد: مهرماه امسال هوای تهران از نظر آلودگی هوا در شرایط نامناسبی قرار داشته چنانچه حتی یک روز هوای پاک در تهران نداشتیم ، 22 روز هوای شهر ناسالم و تنها 8 روز هوا سالم بوده است.

وی با مقایسه آمار روزهای ناسالم مهرماه امسال با سال گذشته افزود: سال گذشته در مهرماه 13 روز هوای ناسالم و 17 روز هوای سالم داشتیم که متاسفانه امسال وضعیت بدتری از نظر الودگی هوا را شاهد بودیم و شهروندان تهرانی تنها 8 روز هوای سالم تنفس کردند.

رشیدی با بیان این که با شمار روزهای ناسالم مهرماه سال جاری و مقایسه این آمار با سال های گذشته، به نظر می رسد پایتخت پاییز ناسالم تری را از نظر آلودگی هوا پیش روی خواهد داشت، گفت: هرساله با نزدیک شدن به ماه های آبان و آذر پدیده‌هایی همچون اینورژن، وارونگی دما و پایداری هوا قوت می گیرد که گاه منجر به تعطیلی دستگاه‌های مختلف و بخش های آموزشی می شود اما متاسفانه به حل معضل آلودگی هوا به صورت ریشه ای پرداخته نمی شود و تنها با تشدید آلودگی ها اظهار نظرها در این خصوص افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خاطر نشان کرد: بارها و بارها گفته شده که حل معضل آلودگی هوا در تهران و سایر شهرهای کشور تنها با ارتقا کیفیت خودروها و سوخت، خروج به موقع خودروهای فرسوده، ممانعت از تردد موتورسیکلت های غیر استاندارد و فرسوده در شهر، توسعه حمل و نقل عمومی و ... امکان پذیر است اما متاسفانه تاکنون آن طور که باید و شاید به این موضوعات توجه نشده است. با این وجود امیدواریم که دولت جدید گام های اساسی در تحقق این موارد برداشته و عزم ملی برای حل معضل آلودگی هوا در کشور شکل گیرد.

/ایسنا