ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

«نابغه» تمریناتش را ادامه می‌دهد



حمید سوریان,نابغه کشتی‌فرنگی ایران,بازی‌های المپیک 2012,محمد بنا

«نابغه» تمریناتش را ادامه می‌دهد

نابغه کشتی‌فرنگی ایران در بی‌خبری به تمرینات بازگشت. «حمید سوریان» که بعد از بازی‌های المپیک 2012 با کناره‌گیری محمد بنا، پرافتخارترین مربی کشتی‌فرنگی ایران به صراحت اعلام کرد تا زمانی که بنا برنگردد او هم به تیم‌ملی برنمی‌گردد، بعد از یک‌سال از تصمیمش منصرف شده و دوباره به خانه کشتی برگشته است.

دارنده پنج‌مدال طلای جهان و یک طلای بازی‌های المپیک، 12 روزی می‌شود که در کنار سایر اردونشینان حاضر شده و تمرین می‌کند بدون آنکه رسانه‌ها طی این مدت مانوری روی بازگشت او داده باشند. 

 

شنیده‌ها حاکی از آن است که سوریان در آستانه رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان مجارستان که قرار است اواخر شهریورماه برگزار شود، به فکر این افتاده به تیم‌ملی برگردد و این‌بار هم شانس خود را برای کسب ششمین مدال طلای جهانی‌اش امتحان کند تا از همه نظر پرافتخارترین کشتی‌گیر ایران باشد. 

 

سوریان که در حال حاضر با عبدالله موحد، پیشکسوت کشتی‌فرنگی کشورمان با شش‌طلای جهان و المپیک برابری می‌کند اگر بتواند گوی سبقت را از این پیشکسوت بگیرد، نه‌تنها از لحاظ مرغوبیت مدال‌ها از او جلو زده بلکه از لحاظ تعداد مدال جهانی و المپیک هم به جهان‌پهلوان غلامرضا تختی خواهد رسید. 

 

فرنگی‌کار وزن 55کیلوگرم ایران در شرایطی در این دو هفته در سکوت خبری رسانه‌ها تمرین کرده که دیروز عبدالله چمن‌گلی، سرمربی تیم‌ملی فرنگی رسما از بازگشت او به «شرق» خبر داد.  چمن‌گلی اما در حالی حضور سوریان را در ترکیب تیم‌ملی تایید کرد که در مقابل گفت او شانسی برای حضور در مسابقات جهانی و سفر به مجارستان ندارد: «حمید از روز 25مرداد به خانه کشتی آمده و تمریناتش را شروع کرده. با توجه به اینکه این کشتی‌گیر یک استثناست، این آمادگی را در بدن او می‌بینیم که برای مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی سال آینده آماده‌اش کنیم.

 

او چون بعد از المپیک اضافه‌وزن پیدا کرد و از لحاظ روحی شرایط لازم را نداشت، تمایلی نداشت که به تیم‌ملی بیاید. حالا خودش برگشته و ما هم از او استقبال کردیم. اما در مورد اینکه آیا حمید را به مسابقات جهانی می‌بریم باید بگویم چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. به خاطر اینکه بدن او در این مدت کم نمی‌تواند به آمادگی لازم برسد و ما هم انتخابی‌ها را برگزار کردیم.

 

سوریان خودش دیر به فکر افتاد. اگر زودتر می‌آمد قطعا شانس مدال طلای ما در مجارستان بود. ولی در نظر داریم او را همراه تیم به این رقابت‌ها ببریم چراکه او نماد کشتی‌فرنگی ایران است.» سرمربی تیم‌ملی کشتی‌فرنگی در پاسخ به این سوال که سوریان بعد از قهر محمد بنا گفته بود دیگر به تیم‌ملی بر نمی‌گردد چطور الان این تصمیم را گرفته گفت: «اصلا این چیزها نیست و او فقط به دلیل آماده‌نبودن شرایط روحی و بدنی به تیم‌ملی نیامد.»

 

به هر حال چند روزی بیشتر تا مسابقات جهانی نمانده و باید دید آیا شورای فنی کشتی به حمید سوریان هم مثل رضا یزدانی - کشتی‌گیر وزن 96کیلوگرم تیم‌ملی آزاد که او نیز یک سال از تمرینات دور بود - لطف کرده و وی را به مجارستان اعزام می‌کند یا نه. 

 

تیم‌ملی کشتی‌فرنگی ایران در حالی عازم رقابت‌های قهرمانی جهان می‌شود که هیچ یک از کشتی‌گیران قبلی و مدال‌آور این تیم در المپیک لندن را در اختیار ندارد. چمن‌گلی معتقد است نباید از این تیم جوان و بی‌پشتوانه که کاری برای آن انجام نشده مثل تیم باتجربه سال قبل انتظار مدال داشت.  قاسم رضایی، سعید عبدولی و امید نوروزی چهره‌های شاخص تیم محمد بنا در المپیک لندن بودند که آنها نیز طی این یک سال در اعتراض به قهر این مربی نسبت به اوضاع بد حاکم بر کشتی ایران در تیم‌ملی حاضر نشدند./شرق


ویدیو مرتبط :
بیت الله عباس پور و تمریناتش برای مسابقه مستر المپیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سوریان باز هم موفق به کسب سهمیه نشد / ناکامی‌های نابغه ادامه دارد



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,سوریان

حمید سوریان از گردونه رقابت‌های جهانی گزینشی کشتی المپیک 2016 برزیل حذف شد.

به گزارش  فارس، رقابت‌های جهانی گزینشی کشتی فرنگی المپیک 2016 برزیل از ساعت 4:30 بامداد امروز (جمعه) در اولان باتور مغولستان آغاز شده که حمید سوریان، نماینده وزن 59 کیلوگرم کشورمان بعد از پیروزی در دور اول در دور دوم مغلوب شد که با توجه به شکست حریفش از گردونه مسابقات کنار رفت.

امیر قاسمی منجزی، نماینده 130 کیلوگرم کشورمان با پیروزی مقابل حریفانش به نیمه نهایی رسیده است.

در وزن 59 کیلوگرم، حمید سوریان در دور نخست مقابل رومن آمویان کشتی‌گیر کهنه کار ارمنستانی و دارنده مدال برنز المپیک 2008 پکن با نتیجه 7 بر 4 پیروز شد، اما در دور دوم با نتیجه 9 بر 4 مغلوب آیو آنگلوف بلغارستانی دارنده مدال طلای 2013 جهان شد که با توجه به شکست حریفش در مرحله بعد مقابل کشتی‌گیر کره‌ای با نتیجه 9 بر صفر، سوریان از گردونه مسابقات حذف شد و شانس کسب سهمیه المپیک را از دست داد. نفرات اول تا سوم در این مسابقات سهمیه می‌گیرند.

در وزن 130 کیلوگرم که 17 نفر وزن کشی کرده‌اند، امیر قاسمی منجزی در دور اول دیل ریو از آرژانتین را با نتیجه 4 بر صفر شکست داد. وی در دور دوم نیز با نتیجه 2 بر صفر بالینت لام از مجارستان را مغلوب کرد. قاسمی در مرحله یک‌چهارم نهایی نیز مامی‌جان عبدالله‌یف از ازبکستان را با ضربه فنی شکست داد و گام به نیمه نهایی گذاشت. قاسمی چندی پیش در مرحله نیمه‌نهایی قهرمانی آسیا این کشتی‌گیر را با نتیجه 3 بر صفر شکست داده بود.

وی برای حضور در یفنال و کسب سهمیه المپیک با چوگوشویلی، دارنده مدال برنز اروپا و بازی‌های اروپایی از بلاروس مبارزه خواهد کرد.

نفرات اول تا سوم هر وزن در این رقابت‌ها سهمیه حضور مستقیم در المپیک 2016 برزیل را کسب می‌کنند. آخرین مرحله مسابقات گزینشی المپیک روزهای 17 تا 19 اردیبهشت ماه در شهر استانبول ترکیه برگزار خواهد شد.

 

احبار ورزشی - فارس