ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مهمان سرشناس ایتالیایی رویانیان ۴ بامداد در تهران/ فرانکو باره سی سوار هواپیما شد



اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

مهمان سرشناس ایتالیایی رویانیان ۴ بامداد در تهران/ فرانکو باره سی سوار هواپیما شد

به گزارش خبرآنلاین ؛ درحالی که باشگاه پرسپولیس قصد داشت برای دربی پیتر اشمایکل را به تهران بیاورد ، این چهره سرشناس منچستری دعوت پرسپولیسی ها را رد کرد تا آنها بلافاصله یک مهمان سرشناس دیگر را به تهران بیاورند. فرانکو باره سی ایتالیایی ، کاپیتان سابق تیم ملی ایتالیا و باشگاه میلان که مسئول آکادمی باشگاه میلان است. او که اخیرادیداری را با پرسپولیسی ها در میلان داشت .

عصر چهارشنبه پرسپولیسی ها از احتمال سفر باره سی به تهران گفتند اما او تنها چند ساعت بعد سوار بر پرواز رم ، تهران به سمت ایران آمد تا بیننده دربی باشد./خبرانلاین

 

 


ویدیو مرتبط :
آنجلا کوریاس خبرنگار و عکاس ایتالیایی مهمان تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهمان‌پرست: حضور بیش از10 وزیر خارجه فردا در نشست تهران



 

 

 

مهمان‌پرست: حضور بیش از10 وزیر خارجه فردا در نشست تهران

 

مهمان‌پرست: حضور بیش از 10 وزیر خارجه فردا در نشست تهران

بیش از 10 وزیر خارجه و همچنین تعدادی از معاونان و قائم مقام‌های وزارت‌ خارجه‌ 31 كشور عضو در نهمین نشست وزرای مجمع گفت‌و‌گوی‌ همكاری آسیایی كه از فردا دوشنبه 17 آبان به مدت 2 روز در تهران برگزار می‌شود، شركت می‌كنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه كشورمان از حضور بیش از 10 وزیر خارجه در نهمین نشست وزرای مجمع گفت‌وگوی همكاری آسیایی در تهران خبر داد.

رامین‌ مهمان‌پرست‌ سخنگوی وزارت امور خارجه كشورمان در گفت‌و‌گو با فارس، با اعلام این خبر گفت: بیش از 10 وزیر خارجه و همچنین تعدادی از معاونان و قائم مقام‌های وزارت‌ خارجه‌ 31 كشور عضو در نهمین نشست وزرای مجمع گفت‌و‌گوی‌ همكاری آسیایی كه از فردا دوشنبه 17 آبان به مدت 2 روز در تهران برگزار می‌شود، شركت می‌كنند.

به گفته وی نشست تهران در مقایسه با نشست‌های قبلی در بالاترین سطح تشكیل می‌شود.

مهمان‌پرست پیش از این نیز در نشست هفتگی با خبرنگاران برگزاری این نشست در تهران را مهم برشمرد و با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای كشورهای عضو برای همكاری، گفت: اگر این همكاری، مشاركت و همگرایی افزایش یابد می‌تواند برای كشورهای منطقه مهم آسیا توفیقات و دستاوردهای بزرگی را به دنبال داشته باشد.

وی اضافه كرد: فكر می‌كنیم در طول هشت اجلاس گذشته قدم‌های خوبی برداشته شده و امیدواریم اجلاس تهران نیز به نتایج مناسبی دست یابد و بتواند اهداف مورد نظر را در طول یك سال ریاست كشورمان بر این مجمع به خوبی دنبال كند.

هشتمین نشست وزرای مجمع گفت‌و‌گوی همكاری آسیایی سال گذشته در كلمبو پایتخت سریلانكا برگزار شد.

مجمع گفت‌وگوی همكاری آسیایی در حال حاضر با 31 عضو شامل جمهوری اسلامی ایران، تایلند، چین، اندونزی، مالزی، ژاپن، كره جنوبی، لائوس، میانمار، ویتنام، فیلیپین، سنگاپور، كامبوج، برونئی، مغولستان، بوتان، هند، پاكستان، بنگلادش، سریلانكا، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیكستان، ازبكستان، عربستان، كویت، قطر، عمان، امارات متحده عربی و بحرین دارای امكانات بالقوه فراوانی برای ارتقای همگرایی بین اعضا و همكاری‌های اقتصادی و تجاری در قاره كهن است.

* روابطی كه رو به پیش است

مهمان‌پرست كه منوچهر متكی را در سفر به تفلیس و بیشكك همراهی كرده بود، در این گفت‌وگو به تشریح این دو سفر‌ و دستاوردهای حاصله پرداخت و گفت: روابط تهران و تفلیس در راستای افزایش همكاری‌ها و استفاده از ظرفیت‌های مناسب اقتصادی و فرهنگی، در حال پیش‌‌روی است.

وی با اشاره به 2 قدم بزرگ برداشته شده در سفر متكی به گرجستان یعنی لغو روادید و افتتاح سركنسولگری جمهوری اسلامی در شهر باتومی، خاطرنشان كرد: این اقدامات در رفت و آمد اتباع دو كشور به ویژه بازرگانان، تجار و سرمایه‌ گذاران می‌تواند تسهیلات مناسبی را ایجاد كند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی برقراری پرواز مستقیم بین تهران و تفلیس را كه یك روز قبل از سفر متكی به گرجستان صورت گرفت نیز در افزایش رفت و آمد و تردد بین مردم دو كشور بسیار مؤثر خواند.

مهمان‌پرست به حضور هیئت اقتصادی بلند‌پایه از شركت‌های دولتی و خصوصی در سفر متكی به گرجستان اشاره كرد و افزود: حضور این هیئت فرصتی را ایجاد كرد تا نشست كاری در زمینه‌های مختلف اقتصادی بین دو طرف برگزار شود و در ملاقات‌هایی كه با وزیر خارجه و رئیس جمهور صورت گرفت، طرف گرجی نسبت به حمایت ایران از آموزش زبان فارسی در دانشگاه‌ها و مدارس گرجستان تأكید و ابراز علاقه‌مندی كرد.

وی با اشاره به برگزاری پنجمین نشست كمیسیون مشترك اقتصادی ایران و گرجستان كه قرار است در آینده نزدیك در تهران برگزار شود، خاطرنشان كرد: با برگزاری این نشست همكاری‌ها در چارچوب مشخص خود تسریع و اجرایی خواهد شد.

مهمان‌پرست در ادامه با بیان اینكه جمهوری اسلامی ایران روابط خود را در جهت توسعه، مشاركت و افزایش ثبات، امنیت و رفاه مردم منطقه تعریف می‌كند، تصریح كرد: این همكاری‌ها در مخالفت با هیچ یك از كشورهای منطقه نخواهد بود.

* سفر به بیشكك

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به سفر یك روزه (جمعه) منوچهر متكی به بیشكك پایتخت قرقیزستان نیز اظهار داشت: این سفر پس از انتخابات اخیر در قرقیزستان كه با حضور گسترده مردم برگزار شد، صورت گرفت.

وی با بیان اینكه دولت مردمی در قرقیزستان در شرف تشكیل شدن است، خاطرنشان‌ كرد: همكاری‌های ما با قرقیزستان كه از ابتدای استقلال این كشور مثبت و رو به گسترش بود، در آینده روند صعودی خود را طی خواهد كرد.

مهمان‌پرست ادامه داد: در این سفر محمدیحیی معرفی دبیركل اكو آقای متكی را به عنوان رئیس اكو همراهی می‌كرد و در این سفر در رابطه با مسائل مربوط به سازمان اكو و لزوم حضور فعال‌تر همه اعضاء از جمله قرقیزستان بحث و تبادل نظر شد.

وی ادامه داد: طرح‌های مهمی كه كشورهای عضو اكو را می‌تواند فعال‌تر كرده و شرایط مناسب‌تر اقتصادی را فراهم و باعث توسعه بیشتر كشورها شود در این سفر مورد بررسی قرار گرفت و كمك نمادین دبیرخانه اكو نیز به كشور قرقیزستان اهداء شد...../تحلیل:عصرایران