ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مشعل المپیک به فضا فرستاده شد



مشعل المپیک ,  المپیک 2014

مشعل المپیک به فضا فرستاده شد

روسیه مشعل بازیهای المپیک زمستانی ˈسوچیˈ 2014را به همراه سه فضانورد به فضا فرستاد.

شبکه تلویزیونی فرانس24 روز پنجشنبه گزارش داد راکت سایوز FG بامداد امروز سه فضانورد با ملیتهایی از ژاپن، روسیه و آمریکا را به همراه مشعل المپیک زمستانی سوچ از پایگاه فضایی ˈبایکانورˈ قزاقستان راهی فضا کرد.

بنابراین گزارش سفینه سایوز ساعت 04:14 بامداد امروز برای ملحق شدن به ایستگاه بین المللی فضایی عازم این ماموریت نمادین شد.

سفینه فضایی سایوز قرار است تا شش ساعت دیگر به ایستگاه بین المللی فضایی متصل شود و سه فضانورد آن به شش خدمه مستقر در این ایستگاه ملحق شوند.

در این ماموریت قرار است مشعل المپیک توسط دو فضانورد روس مستقر در ایستگاه بین المللی روز شنبه هفته آینده ساعت 14:30 به وقت گرینویچ به صورت نمادین به یک راهپمیایی فضایی برده شود.

مشعل المپیک سپس در روز دوشنبه هفته آینده توسط سه فضانورد ایستگاه بین المللی که ماموریت آنها پس از پنج ماه و نیم به اتمام رسیده است به زمین بازگردانده خواهد شد.

/ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
حمل مشعل المپیک در فضا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشعل بازی های المپیک در فضا!


روسیه قصد دارد مشعل رقابت های المپیک زمستانی سوچی 2014 را به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کند.

خبرگزاری ایسنا:  روسیه قصد دارد مشعل رقابت های المپیک زمستانی سوچی 2014 را به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کند.

 برنامه حمل مشعل بازیهای المپیک زمستانی سوچی در دو هزار و 900 شهر روسیه از هفتم اکتبر (15 مهر) آغاز می شود، اما مقامات روس قصد دارند با تهیه یک نسخه بدل از این مشعل، خدمه بعدی ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)‌ را نیز در این طرح مشارکت دهند.

بر اساس اعلام آژانس فضایی فدرال روسیه، در یک شاهکار جدید مشعل بازیهای المپیک با شعله یا بدون شعله در یک راهپیمایی فضایی در مدار زمین به حرکت در خواهد آمد؛ این برنامه در فاصله جدا شدن کپسول فضایی سایوز TMA-09M‌ و الحاق سایوز TMA-11M‌ انجام خواهد شد.

برای منتقل کردن مشعل روشن یا خاموش المپیک به فضا، برنامه پرتاب کپسول سایوز TMA-11M که برای تاریخ 25 نوامبر (چهار آذر) برنامه ریزی شده است، باید سه هفته زودتر در تاریخ هفتم نوامبر (16 آبان) انجام شود.

«میخائیل تورین» کیهان نورد روس، «ریک ماستراچیو» فضانورد ناسا و «کیوچی واکاتا» فضانورد ژاپنی وظیفه انتقال مشعل المپیک به ایستگاه فضایی را برعهده خواهند داشت.

این مشعل پس از رسیدن به ایستگاه فضایی توسط دو کیهان نورد روس شامل «اولگ کوتوف» و «سرگئی ریازانسکای» که ماه سپتامبر (شهریور) راهی فضا شده اند، در پیاده روی فضایی حمل خواهد شد.

از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده توسط آژانس فضایی روسیه، دست به دست کردن مشعل المپیک با مشارکت 9 فضانورد عنوان شده است.

بر اساس این برنامه «فئودور یورچیخین» کیهان نورد روس به همراه «کارن نیبرگ» از ناسا و «لوکا پارمیتانو» از آژانس فضایی اروپا (ESA)‌ با یک روز اقامت بیشتر در ایستگاه فضایی پیش از بازگشت به زمین، در طرح دست به دست کردن مشعل المپیک مشارکت می کنند؛ این فضانوردان 11 نوامبر (20 آبان) با کپسول فضایی سایوز TMA-09M‌ به زمین باز می گردند.

برای حمل مشعل المپیک در یک پیاده روی فضایی، آژانس فضایی روسیه باید موافقت سایر اعضای فعال در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)‌ از جمله ناسا را جلب کند.

با این حال یک منبع خبری در صنایع موشکی روسیه اعلام کرد، هنوز تصمیم قطعی برای انتقال مشعل المپیک گرفته نشده است و هیچکدام از اعضای کمیسیون مسئولیت انتقال شعله باز آتش در داخل فضاپیمای سایوز یا محوطه داخلی ISS‌ را برعهده نخواهند گرفت.