ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مسی جدی ترین تهدید برای كهكشانی ها



 

مسی جدی ترین تهدید برای كهكشانی ها

 

لیونل مسی با عملکردی که در ال‌کلاسیکو‌های قبلی از خود به نمایش گذاشته جدی ترین تهدید برای دروازه‌ی رئال مادرید و ایکر کاسیاس به شمار می رود.

تیم فوتبال رئال مادرید در هفته‌ی چهاردهم لالیگا در حالی در جدالی سخت و دشوار مقابل بارسلونا قرار می گیرد که در 4 دیدار قبلی دو تیم همواره بازنده بوده است. نتایجی که شاید بیش از هر کس دیگری لیونل مسی در رقم خوردن آن نقش داشته باشد.

ستاره آرژانتینی بارسلونا در 4 دیدار گذشته 4 بار برای آبی و اناری‌ها گلزنی کرده و قبل از آن هم 3 بار دیگر گلزنی در این دیدار حساس و تماشایی را تجربه کرده تا نشان دهد در بازی‌های مهم تا چه اندازه تاثیرگذار است.

مسی اولین ال‌کلاسیکو را 4 فصل پیش تجربه کرد و در اولین حضورش در حساس ترین و تماشایی‌ترین داربی جهان خوش درخشید. این دیدار با تساوی 3 بر 3 به پایان رسید، اما هت تریک مسی شبی به یاد ماندنی را برای هواداران بارسلونا رقم زد.

درخشش مسی در اولین حضورش در ال کلاسیکو هرچند به پیروزی تیمش نینجامید، اما بارسلونا را از شکست خانگی نجات داد. گل‌های بعدی مسی برای بارسلونا همگی پیروزی بخش بوده‌اند و سه امتیاز را برای این تیم به دنبال داشته‌اند.

در فصل 09-2008 در حالی که رئال مادرید به سختی تلاش می کرد تا از شکست خارج از خانه مقابل بارسلونا فرار کند و کاملا از دفاع غافل شده بود، پاس تماشایی ژاوی تیری آنری را راه انداخت و او هم مسی را در موقعیت تک به تک قرار داد تا با ضربه‌ی چیپ دروازه‌ی کاسیاس را برای دومین بار فرو بریزد و خیال گوآردیولا را از بابت این پیروزی خانگی راحت کند.

مسی در دیدار برگشت هم زهرش را ریخت. هرچند رئال در دیدار برگشت آن قدر متزلزل و شکننده بود که بارسلونا برای بردن این تیم در هم ریخته نیازی به درخشش ستاره‌ی خود نداشت. سهم مسی از پیروزی تاریخی 6 بر 2 در برنابئو دو گل بود که در موقعیت تک به تک مقابل کاسیاس به ثمر رساند.

زیرکی کاسیاس برای مقابله با نابغه‌ی آرژانتینی بارسلونا در این دیدار سودی نبخشید. مسی گل اول خود را با ضربه‌ای پیش بینی پذیر به زاویه مخالف دروازه فرستاد و کاری از دست دروازه بان ملی پوش رئال بر نیامد. در تک به تک بعدی که با چرخش عالی و پاس ژاوی به دست آمد، کاسیاس قصد داشت با زیرکی پیش از ضربه مسی به سمت مخالف شیرجه بزند و مانع به ثمر رسیدن گل شود، اما مسی زود متوجه شد و با مکث ضربه‌اش را به زاویه موافق زد و توپ باز هم به درون دروازه غلتید.

رئال مادرید پس از این دو شکست پیاپی فصل گذشته نمایش بسیاربهتری داشت. مانوئل پیگرینی هرچند نتوانست قهرمانی را برای کهکشانی‌ها به ارمغان بیاورد، اما با پیروزی‌های پرتعداد خود این نوید را به هواداران داده بود که حداقل بارسلونا را متوقف کند، اما او هم در دو دیدار رفت و برگشت کاری از پیش نبرد.

رئال مادرید در دیدار رفت ازگزند مسی در امان ماند، اما سانتر زیبای دانیل آلوز با ضربه‌ی تمام کننده‌ی ابراهیمویچ که این فصل دیگر در جمع آبی و اناری‌ها حضور ندارد، پیروزی خفیف را برای تیم محبوب کاتالان رقم زد.

در دیدار برگشت مسی کاری را که در دیدار رفت انجام نداده بود، به خوبی انجام داد و موفق به گلزنی شد. بارسلونا این دیدار را هم با نتیجه‌ی 2 بر صفر به سود خود پایان داد.

لیونل مسی بدون تردید بخت اول گلزنی برای بارسلونا در ال کلاسیکوی دوشنبه شب است. در سوی مقابل هم کریستیانو رونالدو فصل را بسیار امیدوارکننده آغاز کرده و گل‌های زیادی برای تیمش به ثمر رسانده است، هرچند با توجه به این که رونالدو تاکنون نتوانسته به تیم بارسلونا گل بزند، شانس مسی برای گلزنی در این دیدار بیشتر است.

در نظرسنجی روزنامه مارکا درباره‌ی گلزن ال کلاسیکوی 241، کاربران اینترنتی مسی را بخت اول دانسته و 37 درصد به او رای داده‌اند. بعد از مسی رونالدو با 34 درصد در مکان دوم ایستاده است.


ویدیو مرتبط :
پاریس امنیتی شد/فرانسه تهدید الشباب را جدی گرفت!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس ستاد مشترک ارتش اسراییل:تهدید های احمدی نژاد را خیلی جدی می گیریم



 

رییس ستاد مشترک ارتش اسراییل:تهدید های احمدی نژاد را خیلی جدی می گیریم

 

این نخستین بار نیست که موجودیت ما مورد تهدید قرار گرفته و پاسخ اسراییل به این ادعاها و تلاش ها از طریق " ارتش " اش است . ما مراقب این تهدیدات هستیم.

رییس ستاد مشترک ارتش اسراییل گفت که تهدید های محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران را علیه موجودیت اسراییل جدی می گیرد.

"گابی اشکنازی " رییس ستاد مشترک ارتش اسراییل روز جمعه در سخنانی در جمع دانش آموزان دبیرستانی در شهر " میگدال هامک " اسراییل با اشاره به این موضوع گفت : " ما اظهارات او درباره نابودی اسراییل را خیلی جدی می گیریم ".

اشکنازی در پاسخ به سوال یک دانش آموز درباره چگونگی مقابله اسراییل با تهدیدات محمود احمدی نژاد گفت : " این نخستین بار نیست که موجودیت ما مورد تهدید قرار گرفته و پاسخ اسراییل به این ادعاها و تلاش ها از طریق " ارتش " اش است . ما مراقب این تهدیدات هستیم . به ویژه تهدیداتی که از جانب رییس جمهوری ایران ( محمود احمدی نژاد ) صورت گرفته . ما این تهدیدات را جدی می گیریم ".

اشکنازی در ادامه ادعا کرد که ارتش اسراییل اخلاقی ترین ارتش روی زمین است !

وی در ادامه افزود : " اگر یک سرباز اسراییلی  با اسلحه خود یک زن را مورد هدف قرار دهد این کار ممنوع است ، اما خوشبختانه در 99 درصد حوادث اینچنینی سربازان ما مقصر نبودند".

رییس ستاد مشترک ارتش اسراییل در ادامه درباره آزادی گیلعاد شلیط خلبان اسراییلی که به اسارت نیروهای حماس در آمده است ، گفت : " من به عنوان رییس ستاد مشترک ارتش اسراییل - و به عنوان کسی که شالیط را به ماموریت فرستاده ام - مسئول بازگرداندن او به خانه هستم و تا زمانی که شالیط بازنگشته ماموریت ما تمام نشده است .

وی افزود : " من از احساسات عمومی مردم درباره او آگاه هستم و تنها چیزی که می توانم بگویم این است که ما مشغول انجام یک سری اقدامات پنهان و آشکار هستیم . ما هر چه از دستمان بر آید برای آزادی او انجام می دهیم "..../تحلیل:عصرایران