ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مسیر قهرمانی آبی‌ها از پرسپولیس می‌گذرد



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,استقلال

تساوی تیم فوتبال استقلال برابر استقلال‌خوزستان در مهمترین بازی هفته معادله قهرمانی را بسیار پیچیده‌تر از گذشته کرده است.

به گزارش ورزش سه، هرچند نتیجه تساوی در بازی خارج از خانه و آن هم برابر تیم رده دومیم نمی‌تواند نتیجه بدی برای شاگردان پرویز مظلومی باشد، اما پیروزی پرسپولیس برابر سیاه‌جامگان و کاهش اختلاف دو تیم به دو امتیاز راه آبی‌ها را برای قهرمانی بسیار پیچیده‌تر از گذشته کرده است، راهی که حالا خیلی از طرفداران این تیم را برای کسب چهارمین جام قهرمانی با تردیدهای جدی روبه‌رو کرده است.

استقلال تا پایان فصل با تیم‌های سپاهان، پرسپولیس، فولاد، سایپا، تراکتورسازی و صبا بازی دارد، بازی‌هایی که هرکدام از آنها یک فینال محسوب می‌شود اما نمایش آبی‌ها در بازی‌های نیم فصل اول برابر این تیم‌ها می‌تواند طرفداران استقلال را برای قهرمانی امیدوار نگه دارد.


استارت با سپاهان بحران‌زده
تیم فوتبال استقلال در اولین بازی خود در راه قرارگرفتن در مسیر قهرمانی باید با سپاهانی بازی کند که در این روزها اصلا شرایط خوبی ندارد و حتی نتوانست برتری خود را برابر ملوان قعرجدولی تا ثانیه‌های پایانی بازی حفظ کند. هر چند از نظر شرایط جدول می‌توان احتمال داد که استقلالی‌ها در این بازی کار چندان سختی برای پیروزی نداشته باشند، اما روند تیم فوتبال سپاهان از نظر فنی طوری است که می‌توان این بازی را یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل استقلال نامید.


قهرمانی از دربی می‌گذرد
استقلال در مهمترین بازی فصل خود دو هفته دیگر باید به مصاف پرسپولیس برود، تیمی که به طور قطع جدی‌ترین رقیب این تیم در راه قهرمانی است. پرسپولیس با بازی‌های تهاجمی و البته تماشاگرپسند موفق شده اختلاف زیاد خود را با تیم‌های صدرجدولی کم کند و حالا کار به جایی رسیده که با توجه به بازی‌های باقیمانده خیلی‌ها این تیم را شانس اول قهرمانی می‌دانند. با این حال در حال حاضر سرنوشت قهرمانی دست شاگردان پرویز مظلومی است و آنها می‌توانند با پیروزی برابر حریف دیرینه خود گامی بلند به سوی قهرمانی بردارند.


فولاد تیم تازه احیا شده
اما بازی بعد از دربی استقلال برابر تیم فولاد است که در نیم فصل دوم بعد از پرسپولیس بهترین نتایج را گرفته است. هر چند موقعیت فولاد در جدول رده‌بندی اصلا خوب نیست و این تیم همچنان با خطر سقوط روبه‌رو است، اما بازی‌های خوب شاگردان دراگان اسکوچیچ در نیم فصل دوم می‌تواند این موضوع را ثابت کند که استقلال هرگز کار ساده‌ای برابر این تیم نخواهد داشت.


سایپای در افت
شاید اگر استقلال این هفته با سایپا بازی می‌کرد طرفداران این تیم بسیار امیدوار به کسب 3 امتیاز بازی بودند چراکه این تیم مدتی است که در افت و در نتیجه‌گیری ناموفق بوده است. اگر شرایط سایپا تا روز بازی با استقلال تغییری نکند، استقلالی‌ها می‌توانند روی 3 امتیاز این بازی حساب ویژه‌ای باز کنند.


جدال مظلومی ـ قلعه‌نویی در ایستگاه ماقبل پایان
اگر استقلال بتواند تا روز بازی با تراکتورسازی موقعیت خود را در صدرجدول حفظ کند، بی‌تردید این بازی یک جنگ تمام عیار بین استقلالی‌ها خواهد بود. مظلومی در طول سال‌هایی که در استقلال مربیگری کرده بارها نشان داده که برابر تیم‌های امیر قلعه‌نویی باج نمی‌دهد اما بدون تردید امیر قلعه‌نویی هم برای اثبات شایستگی‌های خود و البته قرار دادن تیمش در کورس مدعیان روی 3 امتیاز بازی با استقلال حساب ویژه‌ای باز کرده است.


استقلال ـ صبا بازی مرگ و زندگی
در صورتی که آبی‌ها مثل نیم فصل اول برابر 5 تیم قبلی نتیجه بگیرند، بدون تردید روز آخر و بازی با صبا یک جنگ تمام عیار برای قهرمانی محسوب می‌شود. البته تیم صبا که نیم فصل اول بسیار بهتر از نیم فصل دوم نتیجه می‌گرفت به استقلال 10 نفره باخت و بدون تردید در این 6 بازی باقیمانده آبی‌ها روی بازی با شاگردان علی دایی و 3 امتیاز آن حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.

 

اخبار ورزشی - ورزش سه


ویدیو مرتبط :
مردان پرسپولیس(کلیپی به یاد قهرمانی غرور آفرین پرسپولیس)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آبی‌ها یک گام دیگر از قهرمانی دور شدند/ پرسپولیس دهم شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دیدار تیم‌های فوتبال ملوان بندرانزلی و استقلال تهران در شرایطی با تساوی به پایان رسید که شاگردان قلعه‌نویی با از دست دادن دو امتیاز دیگر شانس خود برای رسیدن به قهرمانی لیگ برتر را کمتر از قبل کردند.

روز دوم از هفته بیست و ششم رقابت های فوتبال لیگ برتر از ساعت ۱۷:۳۰ امروز جمعه با برگزاری دیدار تیم های ملوان بندرانزلی و استقلال تهران پیگیری شد که در پایان دو تیم به تساوی یک بر یک دست یافتند. رضا عنایتی(16) برای استقلال و محمدحسین کنعانی(46) برای ملوان گل زدند.

در این دیدار که شاگردان امیر قلعه نویی به سه امتیاز آن نیاز مبرم داشتند، دو تیم در نیمه اول نمایش قابل قبولی داشتند که البته سهم ملوان در مالکیت توپ بیشتر از مهمان تهرانی بود. با این حال آبی پوشان تهرانی هم دست و پا بسته نبودند و چند حمله را روی دروازه حریف ایجاد کردند که یکی از آنها به گل تبدیل شد.

در دقیقه ۱۰ این دیدار ملوان می توانست به گل اول دست پیدا کند اما محسن فروزان با واکنشی زیبا اجازه باز شدن دروازه اش را نداد. در این صحنه رضا اعتمادی با عبور از چند بازیکن استقلال وارد محوطه جریمه شد و با ضربه ای فنی قصد گشودن دروازه آبی ها را داشت که فروزان این توپ را دفع کرد.

چند دقیقه بعد این استقلال بود که پشت محوطه جریمه ملوان صاحب یک ضربه ایستگاهی شد. این ضربه را یعقوب کریمی در دقیقه ۱۶ روی دروازه ملوان ارسال کرد که رضا عنایتی با ضربه سری زیبا توپ را درون دروازه میزبان شمالی جای داد تا شاگردان قلعه نویی پیش بیفتند.

پس از این گل ملوان حملات زیادی را طراحی کرد تا بتواند در نیمه اول گل خورده را جبران کند اما از این حملات نتیجه ای نگرفت و نیمه اول را با شکست به پایان رساند.

شروع نیمه دوم برای ملوانی ها با یک گل همراه بود و در حالی که فقط یک دقیقه از شروع نیمه دوم گذشته بود، محمدحسین کنعانی از درون محوطه شش قدم با ضربه ای برگردان دروازه استقلال را باز کرد که کار دو تیم از نو شروع شود.

با به تساوی کشیده شدن بازی دو تیم فوتبال شناور و خوبی را به نمایش گذاشتند و صاحب موقعیت های خوبی برای گلزنی شدند. یکی از این موقعیت ها در دقیقه 72 براس استقلال ایجاد شد که امید ابراهیمی از روی یک ضربه ایستگاهی دروازه ملوان را با خطر جدی مواجه کرد که ایمان صادقی توپ را به بیرون فرستاد.

در دقایق پایانی بازی هر دو تیم برای رسیدن به گل برتری تلاش کردند که البته سهم استقلال بیشتر از حریف شمالی خود بود. با این حال در دقیقه 88 ملوان روی ضربه فرزاد حاتمی تا آستانه باز کردن دروازه استقلال پیش رفت اما ضربه او به تیر دروازه برخورد کرد. استقلال در ثانیه های پایانی صاحب موقعیت طلایی شد که آرش برهانی نتوانست در موقعیتی تک به تک این فرصت را گل کند.

 

-------------------------

پدیده با شکست گسترش جای پرسپولیس را گرفت/ توقف راه آهن و صبا

در ادامه  هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت 17 و 30 دقیقه با انجام سه بازی به صورت همزمان برگزار شد.

نتایج نهایی این بازی‌ها به شرح زیر است:


پدیده 2 - گسترش فولاد یک
گل‌: ایگور پراهیچ دقیقه 6پنالتی و محمدمهدی نظری دقیقه 20 پدیده، باتیستا دقیقه 16 گسترش فولاد

اخراج: مرتضی اسدی دقیقه 85 کارت زرد دوم گسترش فولاد

راه آهن 2 - استقلال خوزستان 2
گل‌: رامین رضاییان دقیقه  37 و 82 راه‌آهن، میثم مجیدی دقیقه 65 و مهدی مومنی 67

اخراج: نوید خوش هوا دقیقه 89 کارت زرد دوم راه آهن

صبای قم صفر - پیکان صفر

با توجه به این نتایج پدیده 30 امتیازی شد و به رده نهم جدول صعود کرد و جای پرسپولیس را گرفت. گسترش فولاد با همان 26 امتیاز در رده یازدهم جدول باقی ماند.

راه آهن با این تساوی 22 امتیازی شد و از قعر جدول یک رده بالاتر آمد و جای نفت مسجد سلیمان را گرفت. استقلال خوزستان 25 امتیازی شد و در رده سیزدهم باقی ماند.

صبای قم 33 امتیازی شد و در رده هشتم جدول باقی ماند. پیکان هم با بیست و پنج امتیاز همچنان در رده چهاردهم قرار دارد.

اخبار ورزشی - مهر،فارس