ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

محرومیت پر افتخارترین ورزشکار المپیک


مایکل فلپس به دلیل دستگیری در حالت غیر طبیعی شش ماه از حضور در تیم ملی شنای آمریکا محروم شد.

ایسنا: مایکل فلپس، هفته‌ پیش به دلیل سرعت غیر مجاز و نداشتن تعادل به دلیل مصرف مشروبات الکلی دستگیر شد.

در حالی که کمتر از یک سال تا آغاز رقابت‌های جام جهانی شنا زمان باقی است، تیم شنای آمریکا، فلپس را شش ماه محروم کرد تا این شناگر در آستانه از دست دادن این رقابت‌ها قرار گیرد.

این شناگر 29 ساله 18 مدال طلا در بازی‌های المپیک به دست آورده و در واکنش به محرومیت خود، اعلام کرد می‌خواهد در این مدت به کارهای شخصی‌اش برسد.

موفق‌ترین ورزشکار بازی‌های المپیک با 22 مدال، عنوان کرد: این محرومیت باعث خواهد شد تا کارهای شخصی‌ام را دنبال کنم.

به این ترتیب مایلک فلپس تا ششم آپریل 2015 نمی‌تواند در هیچ رقابتی حضور داشته باشد.

چاک ویلگاس، مدیر اجرایی تیم ملی شنای آمریکا، عنوان کرد: عضویت در تیم ملی آمریکا نیازمند این است که همه ورزشکاران به قوانین کشور احترام بگذارند و آنها رعایت کنند. خود را موظف دانستیم که به این اقدام واکنش نشان دهیم و فلپس را با محرومیت مواجه کنیم، چرا که همیشه عضویت در تیم ملی آمریکا در هر رشته‌ای ملزم به این است که ورزشکار قوانین کشور را به خوبی اجرا کند.


ویدیو مرتبط :
والیبال پر افتخارترین ورزش گروهی ایران در جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قانون محرومیت دائمی دوپینگی ها در المپیک 2012 لغو شد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

قانون محرومیت دائمی دوپینگی ها در المپیک 2012 لغو شد

اخبار المپیک 2012 لندن-کمیته المپیک 2012 بدون هماهنگی با مسئولان فدراسیون جهانی دوپینگ (وادا) لغو محرومیت مادام العمر متخلفان دوپینگ را غیر قانونی اعلام کرد.

 تصمیم اتحادیه المپیک انگلیس برخلاف مصوبه کمیته جهانی دوپینگ در لغو محرومیت مادام العمر متخلفان دوپینگ بوده است. اکنون انتظار می رود وادا اعلام کند کشور میزبان بازی های المپیک 2012 از این قانون اطاعت کند.

شایان ذکر است، اتحادیه المپیک لندن اعلام کردند که بلافاصله وادا را از تصمیم اجرای قانون محرومیت مادام العمر متخلفان دوپینگ باخبر خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، قانون لغو محرومیت مادام العمر متخلفان دوپینگی باعث حضور یسبرز دونده و دیوید میلر دوچرخه سوار بعد از 2 سال محرومیت را دربازی های المپیک لندن فراهم کرد.

به گفته دیوید هومان، دبیر کل وادا انگلیس تا روز پنج شنبه برای لغو این قانون فرصت دارد: در غیر این صورت این کشور به علت عدم اطاعت از این قانون به کمیته بین المللی المپیک معرفی خواهد شد.

شایان ذکر است، دادگاه عالی ورزش هم به مانند کمیته اجرایی وادا قانون محرومیت مادام العمر متخلفان دوپینگی را لغو کرد.

گفتنی است، کالین موبنیهان، رئیس اتحادیه المپیک انگلیس برای حفظ قانون محرومیت مادام العمر مصوبه سال 1992 تلاش بسیاری کرد. وی به طور علنی با وادا به مبارزه پرداخت و حکم را در دادگاه عالی ورزش به چالش کشید/باشگاه خبرنگاران