ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مجمع فدراسیون وزنه‌برداری برگزار شد



 

 

 وزنه‌برداری

 

مجمع عمومی فدراسیون وزنه‌برداری با حضور مسوولان سازمان تربیت بدنی و كمیته ملی المپیك برگزار شد.

مجمع فدراسیون وزنه‌برداری عصر امروز(یكشنبه) با حضور سرپرستان این فدراسیون و مسوولان سازمان تربیت بدنی و كمیته ملی المپیك به همراه روسای هیات‌های وزنه‌برداری برگزار شد.

در این نشست كه حول محور تقویم ورزشی فدراسیون وزنه‌برداری در سال آینده برگزار شد، رضازاده یكی از مهم‌ترین برنامه‌های سال آینده این فدراسیون را ساخت خانه وزنه‌برداری دانست.

وی همچنین استعدادیابی و تدارك تیم برای بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو، رقابت‌های جهانی در آنتالیای تركیه و بازی‌های نوجوانان جهان در سنگاپور را نیز از مهم‌ترین برنامه‌های سال آینده دانست كه باید آنها را پیگیری كنند.

در این نشست بهرام افشارزاده، رییس سابق فدراسیون وزنه‌برداری و دبیركل كنونی كمیته ملی المپیك به شرح عملكرد خود در دو سال گذشته در این فدراسیون اشاره كرد و از همه دست‌اندركاران در وزنه‌برداری ایران خواست تا با همكاری و همدلی به اعتلای وزنه‌برداری كمك كنند.

حمید سجادی، رییس مركز توسعه ورزش قهرمانی سازمان تربیت بدنی نیز در این نشست اعلام كرد كه به دنبال سالم سازی فضای وزنه‌برداری و حمایت جدی از این رشته ورزشی است.

در پایان این نشست نیز كه قرار نبود هیچ انتخابی در آن صورت گیرد، حسین زیبایی به عنوان بازرس فدراسیون وزنه‌برداری از سوی مجمع انتخاب شد و اعضای این مجمع به تقویم سال آینده این فدراسیون رای اعتماد دادند.

داراب ریاحی، سرپرست نایب رییسی فدراسیون وزنه‌برداری در این باره به ایسنا گفت: ما می‌خواستیم در سال جاری مجمع انتخابات را برگزار كرده و تكلیف مسوولان را به صورت رسمی مشخص كنیم، اما از ما خواستند تا در پایان سال جاری مجمع عمومی و بررسی تقویم را داشته باشیم و امیدواریم كه در ابتدای سال آینده و در كوتاه‌ترین مدت بتوانیم مجمع انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری را برگزار كنیم.


ویدیو مرتبط :
بررسی مجمع فدراسیون فوتبال و مسایل مالی فدراسیون 2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دوست رضازاده در فدراسیون وزنه برداری چه كاره است؟



دوست رضازاده در فدراسیون وزنه برداری چه كاره است؟

 

جودی كچل آبادی، مدتی است صاحب پست هایی مختلف در فدراسیون وزنه برداری می شود. پست هایی که ظاهرا مکتوب نشده اند، اما بارها شفاهی اعلام شده اند. او دوست ندیك رضازاده است.

 

حسین رضازاده، داراب ریاحی و جودی كچل آبادی، سه نماینده ایران در كنفدراسیون وزنه برداری آسیا بودند كه فروردین ماه سال ۱۳۸۹ در ازبكستان برگزار شد. اما طبق مدراكی كه منتشر شده است، هیچ یك از این سه نفر دراین اجلاس شركت نكرده بودند.

سایت جهان ورزش در گزارشی كه از حضور نمایندگان ایران در این اجلاس داشته با انتشار صورت جلسه مدعی شده است كه هیچ یك از این سه نفر در جلسه سالیانه كنفدراسیون حضور نداشته اند. در این صور ت جلسه جای امضاء نماینده ایران خالی است. این سایت نوشته است:« عکسی که شما در کنار صفحه مشاهده می کنید تصویر صورت جلسه اجلاس کنفدارسیون وزنه برداری آسیا و تصمیم گیری در مورد بازی های آسیایی گوانگ ژو است . در این صورت جلسه جای امضای نماینده ایران خالی است و نشان می دهد که او اصلا در جلسه حضور نداشته است .یعنی از قرار معلوم داراب ریاحی در شروع جلسه اعلام کرده که عضویتش را در کمیته فنی لغو می کند و اجلاس را ترک کرده. دقیقا به همین دلیل است که امضایش را در برگه صورت جلسه نمی شود پیدا کرد. این در حالی است که ایران هیاتی ۳ نفره را برای این مسابقات اعزام کرده بود.»

این سایت مدعی شده است كه سه نماینده ایران در هتلی جدا از هتل نمایندگان دیگر كشورها اقامت داشته اند:« اعضای هیات ایرانی در هتلی جداگانه اقامت داشته اند. صورت جلسه و مدارك دیگری كه موجود است، نشان می دهد تیم ایرانی در طول حضور در ازبکستان مشغول کار دیگری به غیر از شرکت در جلسات بوده اند. جلسه ای که در آن حضور داور ایرانی در مسابقات آسیایی و همچنین عضویت دارابی در کمیته فنی مسابقات مشخص می شده است .اما عدم حضور ایرانی ها در این اجلاس سبب شده که این حق از ایران گرفته شود.»

جهان ورزش در مدرك دیگری كه منتشر كرده است، نشان داده كه ریاحی از كمیته فنی كنفدراسیون استعفاء داده است:« مدرك دیگری نشان می دهد كه داراب ریاحی از عضویت در کمیته فنی بازی های آسیایی استعفا داده است. در همین اجلاس در مورد حضور داورهای ایرانی در مسابقات هم تصمیم گرفته می شد، اما ایران از معرفی داور سرباز زد تا در مسابقات آسیایی گوانگ ژو، داوران ایرانی از خانه مسابقات را نگاه کنند.»

ریاحی درحال حاضر نایب رییس فدراسیون است و رضازاده ، سرپرست فدراسیون. اما كچل آبای با چه مسئولیتی به ازبكستان رفته بود؟ جهان ورزش درباره او نوشته است:« یک مرد کم مو ، قد بلند و لاغر که همیشه کنار حسین رضا زاده است. اگر به هر کدام از نزدیکان وزنه برداری بپرسید که محمد جودی کچل آباد را دیده اند با جوابی مشابه این جمله مواجه می شوید. آدمی که در چند سال اخیر کنار حسین رضازاده بوده و شنیده می شود در یک سال اخیر مسئولیت های متفاوتی را در فدراسیون وزنه برداری به دست آورده است .ظاهرا در همه مسابقاتی که حسین رضا زاده وزنه می زده است ، کچل آبادی حضور داشته و بعد از اینکه وزنه بالا می رفته و رضازاده موفق می شده، خودش را به دوست صمیمی اش می رسانده است تا در عکس ها حاضر باشد. شایعه شده این دوست حسین رضازاده مدتی است که صاحب پست هایی مختلف در فدراسیون وزنه برداری می شود. پست هایی که ظاهرا مکتوب نشده اند، اما بارها شفاها اعلام شده اند.مدیر فنی یا تکنیکال منیجر انگار آخرین عنوانی است که برای محمد جودی در نظر گرفته شده است . ظاهرا فدراسیون وزنه برداری برای تورنمنتی در کشورهای آسیای میانه آقای جودی را مدیر فنی معرفی کرده است.»

بابك پورعالی، مدیر روابط عمومی فعلی فدراسیون درگفت و گو با جهان ورزش این خبر راتکذیب كرده و گفته است كه فدراسیون هیچ وقت برای او معرفی نامه ای صادر نکرده است:«حداقل از اول اردیبهشت که من درفدراسیون هستم ایشان هیچ پستی نداشته است.» او درباره این كه جودی در جلسه کنفدراسیون وزنه برداری آسیا که فروردین ماه در ازبکستان برگزار شده ، حضور داشته و به عنوان عضو هیات رییسه فدراسیون وزنه برداری معرفی شده، گفته است: «من مطمئن هستم که جودی هیچ وقت عضو هیات رییسه نبوده است.»

حضور جودی كچل آبادی در فدراسیون وزنه برداری به دوره سرپرستی رضازاده در فدراسیون ختم نمی شود. او پیش از این با رضازاده دوست بوده است. محمود عبدالهی كه در دوره ریاست بهرام افشارزاده در فدراسیون مدیر روابط عمومی بود، این موضوع را در گفت وگو با جهان ورزش تائید كرده است:« دوست حسین رضازاده تنها عنوانی است که من از ایشان شنیده ام. معمولا در فردوگاه و سفرهایی که تیم ملی داشت، ایشان همراه حسین رضازاده بود.»

در این که کچل آباد تخصص فنی در وزنه برداری ندارد، شکی نیست و عبداللهی این مساله راهم تایید می کند اما حضور یک دوست در کنار تیم ملی آن هم در مسابقات رسمی به این راحتی امکان پذیر نیست :« من یک بار برای او کارت همراه صادر کردم.»

فدراسیون وزنه برداری هنوز واكنشی به اداعاهای سایت جهان ورزش نداشته است. پورعالی تنها كسی است كه این موضوع را تكذیب كرده است. با این حال مداركی كه به ایلنا رسیده است، نشان می دهد كه داراب ریاحی قبل از اجلاس كنفدراسیون در ازبكستان نامه ای به فدراسیون وزنه برداری ازبكستان و خطاب به امیر سدولواف، نوشته است. ریاحی در این نامه با توجه به مداركی كه پیوست كرده، خواسته كه ویزای جودی كچل آبادی را هم به همراه ویزای او و رضازاده به ایران بفرستد. دبیر فدراسیون وزنه برداری ایران، تاكید كرده است كه جودی یكی از اعضای فدراسیون وزنه بردرای ایران است.

ایلنا مدراك سایت جهان ورزش و مداركی را كه به این خبرگزاری ارسال شده است، در این گزارش منتشر كرده است.../ایلنا