ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مارتینتی از اصلاح اساسنامه کشتی ایران راضی نیست/ احتمال تعلیق پابرجاست



مارتینتی از اصلاح اساسنامه کشتی ایران راضی نیست/ احتمال تعلیق پابرجاست

عضو کمیته انضباطی فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) از وجود برخی اشکالات در اساس‌نامه ارسالی فدراسیون کشتی ایران و همچنین نارضایتی رافائل مارتینتی از این روند خبر داد و گفت: اگر این مشکلات برطرف نشود خطر تعللیق همچنان کشتی ایران را تهدید می‌کند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) طی ارسال نامه‌ای به فدراسیون کشتی کشورمان هشدار داد در صورت بی‌توجهی متولیان امر به تغییر فوری برخی بندهای اساسنامه کشتی، ایران با خطر تعلیق بین المللی روبرو خواهد شد. تهدید فیلا در ابتدا از سوی متولیان ورزش کشورمان چندان جدی گرفته نشد اما انعکاس اخبار تعلیق احتمالی در رسانه‌ها و همچنین برخورد جدی و سنگین مجامع ورزشی بین‌المللی با کشورهای خاصی دیگر، باعث شد تا فدراسیون کشتی کشورمان هم به جدیت و اهمیت این موضوع پی‌ببرد.

به هر ترتیب قرار بر این شد تا اشکالات موجود در اساسنامه این فدراسیون هر چه زودتر برطرف و نتیجه در قالب اساسنامه‌ای بدون اشکال به مسئولان فیلا ارسال شود. البته فدراسیون جهانی نیز بارها به مسئولان فدراسیون کشتی هشدار داد تنها تا روز 25 آذرماه فرصت دارند که این تغییرات را اعمال و اساسنامه را اصلاح کنند و مطمئنا در غیر اینصورت باید منتظر تبعات منفی این اتفاق باشند.

در همین راستا مسئولان فدراسیون کشتی نیز با به خدمت گرفتن چند کارشناس شناخته شده، دست به تغییر و اصلاح اساسنامه مذکور زد و در واپسین ساعات پایان مهلت مقرر آنرا به فیلا ارسال کردند. هر چند از زمان ارسال این اساسنامه به فیلا، همچنان شاهد اظهار رضایت و امیدواری متولیان کشتی کشورمان هستیم، اما انگار حقیقت چیز دیگری است و خطر تعلیق همچنان بر آسمان کشتی ایران قرار دارد.

روزبه وثوق احمدی عضو کمیته انضباطی فیلا در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تایید این خبر گفت: روند رسیدگی به اساسنامه ارسالی فدراسیون کشتی ایران به فیلا، در حال حاضر به دلیل تعطیلات 24 تا 28 دسامبر مسکوت مانده و این روند مطمئنا طی تعطیلات روزهای ابتدایی ژانویه نیز ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: البته این بدان معنا نیست که همه چیز بلاتکلیف است، چرا که آنچه از تازه‌ترین اظهارات رافائل مارتینتی رئیس فدراسیون جهانی کشتی بر می‌آید، وی به هیچ عنوان از اصلاحات اساسنامه ارسالی فدراسیون کشتی ایران راضی نیست. گویا اشکالات مد نظر فیلا که باید مد نظر متولیان ورزش کشورمان قرار می‌گرفت، هنوز بر طرف نشده و بدین ترتیب احتمال تعلیق کشتی ایران نیز کماکان باقی است.

این مقام آگاه به تنها فرصت باقی مانده فدراسیون کشتی ایران برای خروج از این بحران اشاره کرد و افزود: طبق اطلاعی که من از روند رسیدگی به این مشکل دارم، نظر قطعی فیلا حداکثر تا دو هفته بعد از تعطیلات ژانویه به فدراسیون کشتی ایران ارسال می‌شود و مطمئنا اگر این نامه با نظر منفی فیلا همراه باشد، سایه تعلیق بر آسمان کشتی کشورمان همچنان سنگینی خواهد کرد.

وثوق احمدی در مورد قطعیت میزبانی رقابتهای جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی در ایران گفت: البته با توجه به تهدیدات فیلا و تعلیق احتمالی، برگزاری رقابتهای جام جهانی کشتی در ایران همچنان به قوت خود باقی است و مشکلی در برگزاری این پیکارها در تهران وجود ندارد، اما آنچه مسلم است تغییرات اساسنامه و تعلیق احتمالی اهمیت بیشتری دارد که باید با جدیت و اهمیت فراوانی از سوی متولیان امر پیگیری شود.

اظهارات عضو کمیته انضباطی فیلا در حالی باعث نگرانی اهالی کشتی نسبت به تعلیق احتمالی ایران شده که به گفته حسن رنگرز نایب رئیس فدراسیون کشتی کشورمان، اساسنامه مذکور با دو ماه کار فشرده پژوهشی و بصورت یک اساسنامه منسجم و هدفمند تهیه و روز 26 آذرماه به فیلا ارسال شده است./مهر

 


ویدیو مرتبط :
کشتی ایران در معرض خطر تعلیق از سمت اتحادیه جهانی فیلا و کمیته بین‌المللی المپیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خطر تعلیق از بیخ گوش کشتی ایران گذشت/ موافقت موقت فیلا با اساسنامه جدید



خطر تعلیق از بیخ گوش کشتی ایران گذشت/ موافقت موقت فیلا با اساسنامه جدید

خطیب: بهمن میزبان جام جهانی هستیم؛ میزبانی مسابقات جهانی ۲۰۱۵ را هم می‌خواهیم

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

فدراسیون جهانی کشتی در نامه‌ای به فدراسیون ایران رسما اعلام کرده که اساسنامه جدید را دریافت کرده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ فدراسیون کشتی ایران اساسنامه جدید خود را به فیلا فرستاده تا این مجمع بین‌المللی، آن را تایید کند. فیلا هم نامه‌ای به فدراسیون ایران زده و اعلام کرده که این اساسنامه به دستش رسیده است. آن‌ها در این نامه گفته‌اند که جواب فدراسیون ایران را دو هفته بعد از تعطیلات سال نو میلادی می‌دهند. 

طبق این نامه، فیلا اعلام کرده در اساسنامه جدید فدراسیون کشتی ایران همچنان رد پای دولت دیده می‌شود اما به خاطر اینکه این اساسنامه گامی به جلو است، میزبانی جام جهانی 2013 را به ایران می‌دهند.

خطیب رئیس فدراسیون کشتی ایران با تایید رسیدن این نامه از جانب فیلا، به خبرآنلاین می‌گوید: «نامه‌ای که از طرف فیلا به ایران رسید، مثبت بود و آن‌ها هیچ مخالفتی با برگزاری جام جهانی 2013 در تهران ندارند. با این حساب جام جهانی بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود. اتفاقا ما بلیت تمام مسئولان فیلا را برای سفر به تهران گرفته‌ایم.»

او حتی از میزبانی مسابقات جهانی 2015 هم صحبت می‌کند: «ما دغدغه‌ای برای مسابقات جام جهانی 2013 نداشتیم. دغدغه ذهنی ما این بود که آیا می‌توانیم درخواست میزبانی مسابقات جهانی 2015 را بدهیم یا نه. فیلا در نامه‌اش ذکر کرده که ایران می‌تواند برای مسابقات جهانی 2015 درخواست میزبانی بدهد، فقط به این شرط که یک کشور ثالث پیدا شود تا میزبانی مسابقات بخش بانوان این رقابت‌ها را برعهده بگیرد.»/خبرآنلاین