ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

كریم باقری: نمی‌توانم در این فوتبال كثیف كار كنم/ گلم به كره‌جنوبی پرپر شد!



كریم باقری: نمی‌توانم در این فوتبال كثیف كار كنم/ گلم به كره‌جنوبی پرپر شد!

اگر قرار باشد روزی فهرستی از نامدارترین و تاثیرگذارترین بازیكنان تاریخ فوتبال ایران منتشر شود بدون شك نام كریم باقری در این فهرست خواهد بود؛ بازیكنی كه نه‌تنها توانایی‌های فنی‌اش بیشترین تاثیر را در فوتبال ایران در دهه اخیر داشته بلكه رفتار و منش‌اش هم زبان‌زد همه بوده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پس از زلزله دلخراش آذربایجان شرقی بود كه كاپیتان سابق تیم‌ملی به صورتی كاملا خودجوش راهی بازار تبریز شد و برای مردم زلزله‌زده پول جمع‌آوری كرد. كریم باقری پس از بازگشت‌اش از آمریكا در گفت‌وگویی تفصیلی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از همه‌جا صحبت كرد. از سرنوشت پولی كه به كمك سایر ورزشكاران و هنرمندان جمع كرد تا وضعیت تیم‌ملی و پرسپولیس.

*خیلی وقت است كه فوتبال ایران از شما خبری ندارد، در حال حاضر كجا هستید؟

من فعلا در تبریز هستم، پس از آن كه سفری ضروری داشتم و از قبل این سفر هماهنگ شده بود به تبریز آمدم و دیداری با فرمانده سپاه عاشورا، سردار پورجمشیدیان داشتم و قرار شد براساس تفاهم‌نامه‌ای كه امضا كردیم 30 واحد مسكونی در سه شهر زلزله‌زده آذربایجان شرقی با كمك‌ مردم خیر، ورزشكاران و هنرمندان این سه شهر ساخته و به مردم زلزله‌زده تحویل شود.اگر برف و باران مانع نشود تا آخر آبان این واحدها تكمیل می‌شود و در مراسمی به خانواده‌های كم بضاعت و زلزله زده تقدیم می‌شود. قرار است تابلویی هم بر سر این واحدها نصب شود كه نشان دهد این ساختمانها از محل جمع آوری كمكهای مردمی،‌ ورزشكاران و هنرمندان ساخته شده است. من هم قراردادی كه دیروز بین من به عنوان نماینده ورزشكاران و هنرمندان با فرمانده سپاه تبریز برای ساخت این واحدها امضا شد را منتشر خواهم كرد.

*در روزهایی كه شما ایران نبودید بعضی از هم‌بازیان سابق شما مصاحبه‌هایی كردند و درباره سرنوشت پول‌هایی كه جمع‌آوری كردید حرفهایی زدند.

بله، من هم این صحبت‌ها را از طریق سایت‌ها خواندم، البته آنها چیز خاصی نگفته بودند و تنها گفته بودند كه كریم پول را در حساب‌اش گذاشته است. فكر نمی‌كنم آنها از این حرف‌ها منظور خاصی داشته باشند.

*مشخصا سیروس دین‌محمدی و علی‌اكبر استاداسدی چنین حرفی را زدند.

فكر می‌كنم آنها منظور بدی نداشتند، من وقتی تصمیم گرفتم چنین كاری را انجام بدهم با كمك ورزشكاران و هنرمندان بود كه كار را آغاز كردم. ابتدا سر تمرین پرسپولیس رفتم و با كمك مجموعه پرسپولیس پولی را جمع‌آوری كردم، پس از آن در سایپا هم همین كار را كردم. سپس افراد هنرمند مانند مازیار میری در این راه به من كمك كردند، وقتی هم به تبریز آمدم رسول خطیبی، سیروس دین‌محمدی و ایوب اصغرخانی به من در راه جمع‌آوری كمك‌ها خیلی كمك كردند. با این حال من از این صحبت‌هایی كه برخی دوستان انجام دادند چیز خاصی برداشت نكردم.

*ظاهرا صحبت‌هایی كه شده بیشتر درباره این است كه شما این پول را در حساب شخصی‌تان گذاشتید و به سفر رفتید!

نمی‌دانم كه درباره این مساله چه بگویم اما پولی كه جمع‌آوری شد را در بانك پارسیان گذاشتم تا به آن سود تعلق بگیرد و سود پولی كه جمع شده تا به حال به یك‌میلیون و 300 هزار تومان رسیده است. حساب هم كاملا مشخص است و حتی می‌توانم كمك‌هایی كه انجام شده را با مستندات در اختیارتان قرار دهم. به هر حال مردم، ورزشكاران و هنرمندان به من اعتماد كردند و این كار را انجام دادند. 258 میلیون تومان پولی بود كه در آن مدت جمع‌آوری شد و مطمئنا همه این پول صرف مردم زلزله‌زده می‌شود.

*به هر حال وقتی آدم كار خیری را انجام دهد شاید از شنیدن چنین حرف‌هایی ناراحت شود. شد كه شما از این صحبت‌ها ناراحت شوید یا از كاری كه كردید پشیمان شوید؟

نه، من اصلا نه ناراحت هستم و نه پشیمان. كاری كه انجام دادم تنها برای كمك به هم‌وطنانم بود و مطمئنا به این كار ادامه می‌دهم. به هر حال یكی، دو مصاحبه انجام شده اما این افراد از دوستان قدیمی‌ام هستند و باید خودشان را ببینم تا درباره این صحبت‌ها با هم حرف بزنیم.

* سراغ پرسپولیس برویم. همانطور كه در جریان هستید پرسپولیس در این روزها حال و روز خوشی ندارد، حتما نظر شما به عنوان كاپیتان سابق پرسپولیس می‌تواند جالب باشد.

پرسپولیس سال پر فرازونشیبی را آغاز كرده است. در این فصل هزینه‌های زیادی در پرسپولیس صورت گرفته و بازیكنان بزرگی جذب تیم شده‌اند اما نتایج طور دیگری رقم خورده است. باید بگویم استقلال و پرسپولیس همیشه حاشیه داشته‌اند، اگر این حاشیه‌ها كنترل شود موفقیت هم بر سر راه خواهد بود اما اگر این حاشیه‌ها كنترل نشود تجربه ثابت كرده كه مشكلاتی به وجود می‌آید.

* شما دورنمای پرسپولیس را در آینده چگونه می‌بینید؟

همانطور كه همه می‌دانند تیم فصل را خوب شروع نكرده است و تنها یك برد برابر صنعت نفت كسب كرده اما فكر می‌كنم شرایط كمی بهتر شده ولی مطمئنا پرسپولیس روزهای سختی خواهد داشت چراكه حریفان هم قدرتمندند. فكر می‌كنم اگر پرسپولیس دو، سه برد پشت سر هم بیاورد از این وضعیت خارج شود.

*یكی از مسایلی كه این روزها در پرسپولیس سروصدای زیادی به پا كرده قضیه اختلاف علی كریمی با مانوئل ژوزه است، نظر شما چیست؟

من در تیم نبوده‌ام و نمی‌دانم در پرسپولیس چه گذشته است و به همین خاطر نمی‌توانم قضاوت كاملی داشته باشم اما چیزی كه می‌توانم بگویم این است كه باید هرچه سریع‌تر تكلیف این مساله روشن شود. اگر قرار است علی كریمی به پرسپولیس برگردد باید این كار در چارچوب تیمی انجام شود و همه‌چیز سر جای خود قرار گیرد اما اگر بناست كریمی از پرسپولیس جدا شود مسوولان باید خیلی شفاف اعلام كنند كه او برنمی‌گردد و دلیلش را هم به هواداران بگویند. فكر نمی‌كنم این بلاتكلیفی جالب باشد. در این وضع هم بازیكن و هم هوادار بلاتكلیف است و این آرامش را از پرسپولیس می‌گیرد.

* اتفاقا سوال همین‌ جاست كه این قضیه آرامش پرسپولیس را به هم زده است.

كریمی بازیكن بزرگ و محبوبی است و اگر قرار باشد كه او از پرسپولیس جدا شود قطعا بحث‌هایی صورت خواهد گرفت.

* شما صلاح را در چه می‌بینید؟

به عنوان یك بازیكن قدیمی می‌گویم بهتر است این قضیه حل و فصل شود.

* برای این مساله رایزنی هم كرده‌اید؟

من هم صحبت‌هایی داشته‌ام اما نمی‌خواهم آن را رسانه‌ای كنم.

* تیم‌ملی هفته آینده بازی سرنوشت‌سازی برابر كره‌جنوبی دارد، درباره این بازی چطور فكر می‌كنید؟

به هر حال بازی سختی است، این بازی سرنوشت ما را تا حدودی تعیین می‌كند. معتقدم هنوز به آخر خط نرسیده‌ایم و شانس خوبی داریم كه یكی از دو تیم صعود كننده باشیم. شرایط هم برایمان در جدول حاد نیست. درست است كه برابر لبنان باخت شوك‌آوری را متحمل شدیم اما اكنون وقت این است كه با هم متحد شویم و شرایطی را فراهم كنیم تا تیم‌ملی به جام جهانی صعود كند. صعود تیم‌ملی به نفع همه است. اینطور نیست كه از صعود تیم‌ملی تنها كادرفنی، بازیكنان و فدراسیون سود ببرد بلكه همه مردم ایران در این صعود سهم خواهند داشت و خدایی ناكرده اگر تیم‌ملی به جام جهانی نرود به ضرر همه ما خواهد بود.

*نظرتان درباره كره‌جنوبی چیست؟

وضعیت كره مشخص است. آنها حریفی نیستند كه برای نخستین‌بار مقابل ما بازی می‌كنند. قدرتشان در آسیا و حتی جهان مشخص است. فوتبالشان را هم می‌شناسیم. اگر انسجام تیمی‌مان را 90 دقیقه حفظ كنیم، هوشیار باشیم و سرعت حریف را كنترل كنیم، می‌توانیم نتیجه خوبی بگیریم اما به هر حال بازی بسیار سختی است.

* شما بارها برابر كره‌جنوبی بازی كرده‌اید اما شاید یكی از ماندگارترین بازی‌های شما برابر كره‌جنوبی به سال 2000 و گل زیبایی كه به این تیم زدید، برگردد.

ما همیشه بازی‌های خوبی را مقابل كره‌جنوبی انجام دادیم و حتی یك‌بار موفق شدیم شش گل به آنها بزنیم. درست است كه گل من در سال 2000 به كره‌جنوبی یكی از زیباترین گل‌های دوران ورزشی‌ام بود اما یادم است همان‌موقع هم رسانه‌ها می‌گفتند كه به خاطر باخت تیم‌ملی گل كریم پرپر شد. فكر می‌كنم در آن بازی خوب بودیم ولی به هر حال باختیم. با این حال همیشه رویارویی‌های ایران و كره‌جنوبی زیبا از آب در آمده و در ذهن‌ها مانده است، چون دو تیم همیشه مقابل هم فوتبال بازی كرده‌اند.

*سوالی كه پس از خداحافظی شما از فوتبال همیشه در ذهن‌ها وجود داشته این بوده كه كریم باقری با این همه سابقه چرا به فوتبال برنمی‌گردد؟

شرایطش فراهم نبوده است

*چه شرایطی می‌خواستید كه فراهم نبوده است؟ چند روز پیش عابدزاده مصاحبه‌ای كرد و گفت باقری در اوج خداحافظی كرد و حالا هم به همه پیشنهادها پاسخ منفی می‌دهد. واقعا دلیل این مساله چیست؟

پس از خداحافظی‌ام از فوتبال پیشنهادهای متعددی به من داده شد، از بازگشت به مستطیل سبز تا برعهده گرفتن پست سرپرستی و مدیریتی در تیم. حتی به من پیشنهاد مربی‌گری شد اما هیچكدام از آنها را قبول نكردم چون واقعا شرایطش را فراهم نمی‌دیدم.

*چه شرایطی بود كه می‌خواستید اما فراهم نشد؟

وقتی شما بازیكن هستید تنها فوتبال‌ات را بازی می‌كنی و می‌روی اما در پست‌های دیگر مسایلی وجود دارد كه با روح من سازگار نیست.

*منظور شما این است كه فوتبال ما كمی كثیف شده؟

یك مقدار كه چه عرض كنم.

*پس این مساله بوده كه شما را آزار داده و از بازگشت به فوتبال فراری‌تان داده است؟

باور كنید من نمی‌توانم با این كثیفی‌ها كنار بیایم. اگر قرار باشد در این فوتبال مربی باشی باید دست به خیلی كارها بزنی. چند روز پیش به یكی از دوستانم می‌گفتم برای مربی‌گری در ایران، تجربه و گذراندن دوره مربی‌گری تنها یك بعد قضیه است و اینكه خیلی مسایل را بلد باشی و وارد بعضی وادی‌ها شوی بعد دیگر قضیه است. در فوتبال ایران خیلی اتفاق‌ها از راه‌های فوتبالی به سرانجام نمی‌رسند و ربطی به مسایل فنی ندارند.

*اگر این طور است پس خیلی افراد هستند كه باید همین امروز فوتبال را ترك كنند.

نمی‌خواهم بگویم همه درگیر این مساله هستند. بسیاری از افراد هستند كه در این فوتبال با این شرایط دارند سالم كار می‌كنند ولی اگر قرار باشد سالم كار كنی باید با یكسری مسایل بجنگی و مراقب باشی از مسایل غیرفنی ضربه نخوری. مگر غیر از این است كه خیلی اتفاق‌ها در فوتبال ایران خارج از منطق و عدالت رقم خورده است؛ تصمیم‌های عجیب و غریبی كه حتی صدای مردم و رسانه‌ها را هم در آورده است.

خیلی اتفاق‌ها افتاده كه به هیچ‌وجه جالب نبوده است. نمی‌خواهم بیش از این، مساله را باز كنم. خودتان اگر كمی فكر كنید مصداق‌های زیادی به ذهن‌تان می‌رسد. من آن طور كه باید و شاید به مربی‌گری علاقه ندارم، دوره مربی‌گری هم نرفته‌ام و دنبالش هم نخواهم رفت، چون می‌دانم اگر بخواهم روزی مربی‌گری كنم یا باید خیلی كارها را انجام دهم یا باید با مسایلی بجنگم كه ربطی به فوتبال ندارد. در این شرایط به نظر شما آیا مجبورم آرامش خودم و زندگی‌ام را برهم بزنم؟ من در این فوتبال دیگر دنبال كسب درآمد نیستم. خدا به اندازه كافی به من لطف داشته كه دیگر نیازم به این فوتبال نباشد.

*یعنی حتی برای قبول پست سرپرستی و مدیریتی یك تیم هم باید وارد یك چنین بحث‌هایی شد؟

در اینجا هم چنین مسایلی وجود داشته است. پیشنهادهای زیادی داشته‌ام اما لحظه آخر و زمانی كه قرار بوده كارم را آغاز كنم نتوانستم با خودم كنار بیایم. روحیه‌ام طوری نیست كه بتوانم با این كثیفی‌ها كنار بیایم و در این شرایط كار كنم.

* پس تایید می‌كنید كه در بخش سرپرستی و مدیریتی تیم‌های فوتبال هم از این دست اتفاق‌ها می‌افتد؟

خودتان بهتر می‌دانید جواب این سوال چیست.

* پس ما وارد مصداق می‌شویم و از شما می‌پرسیم. گفته می‌شود برخی مربیان دنبال جادو و جمبل افتاده‌اند. در دو، سه سال گذشته این بحث خیلی جدی رسانه‌ای شده است. پس بخشی از كثیفی‌های فوتبال كه شما به آن اشاره می‌كنید همین بحث است؟

من در این باره چیزی ندیده‌ام و نمی‌توانم قضاوت كنم اما به هر حال این مسایل در رسانه‌ها مطرح شده است. این مسوولان فوتبال هستند كه باید این شائبه‌ها را برطرف كنند، اگر یك درصد از چیزی كه در رسانه‌ها منتشر می‌شود صحت داشته باشد تنها می‌توانم بگویم بدا به حال این فوتبال.

*یكی دیگر از مسایلی كه همیشه مطرح بوده به رابطه ناسالم برخی مدیران و مربیان با برخی داوران بر می‌گردد.

راجع به این بحث باید خیلی با دقت صحبت كرد در بین داوران، مربیان و مدیران ما هستند افراد بسیاری كه سالم كار می‌كنند اما همیشه این بحث‌ها بوده و بعضی وقت‌ها می‌بینیم كه اتفاقات عجیبی می‌افتد و این مسایل رسانه‌ای می‌شود اما چون من چیزی در این باره ندیده‌ام نمی‌خواهم صحبتی داشته باشم. اصلا می‌خواهم بپرسم مگر سال قبل كه فردوسی‌پور در برنامه‌اش بارها به صورت مستند درباره دلالی صحبت كرد اتفاقی افتاد یا با كسی برخوردی شد كه آمده‌اید از من درباره این مساله می‌پرسید؟

این من نیستم كه باید به این سوال جواب بدهم. فقط این را می‌توانم بگویم كه نتوانستم خودم را راضی كنم در این شرایط در فوتبال ایران كار كنم. من ترجیح می‌دهم زندگی‌ام و آرامشم را كماكان حفظ كنم./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
كار های زشت این فوتبالیستو ببین !!!!!!! كثیف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جریمه‌ كار اجباری در معدن برای بازیکنان کره شمالی / فینال فوتبال؛ كره شمالی 0...كره جنوبی 1



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار ورزشی - جریمه‌ كار اجباری در معدن برای بازیکنان کره شمالی
فینال فوتبال؛ كره شمالی 0...كره جنوبی 1

مسئولان فوتبال کره‌جنوبی و کره‌شمالی جرایم سختی برای بازیکنان‌شان در صورت شکست در نظر گرفته‌اند.

دیدار نهایی مسابقات فوتبال بازی‌های آسیایی برگزار شد و تیم فوتبال کره‌جنوبی میزبان مسابقات با برتری یک بر صفر مقابل کره شمالی قهرمان شد و مدال طلا را از آن خود کرد. مسئولان کره شمالی به تیم‌شان پیام داده‌ بودند در صورت باخت باید به معدن بروند و کار کنند! جریمه بازیکنان کره شمالی را فقط خودشان می‌دانند و خیلی محرمانه بین خودشان مطرح شده است.

 

در دیدار رده بندی هم عراق یک بر صفر تایلند را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد. تیم ملی فوتبال امید کشورمان در این رقابت‌ها با شکست مقابل ویتنام و مساوی با قرقیزستان در دور مقدماتی حذف شد.

اخبار ورزشی - بهار