ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

عکس - روزهایی که رویانیان از محبوبیت کریمی خرج می کرد



 عکس - روزهایی که رویانیان از محبوبیت کریمی خرج می کرد


اخبار,اخبار ورزشی,محبوبیت کریمی

اخبار ورزشی - بانک ورزش


ویدیو مرتبط :
شب پنجم 93- روز های دفاع چه روزهایی بود ...محمود کریمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تحریم یک روزنامه از سوی سایت شبکه 3 به خاطر تیتر مصاحبه علی کریمی علیه رویانیان+عکس



تحریم یک روزنامه از سوی سایت شبکه 3 به خاطر تیتر مصاحبه علی کریمی علیه رویانیان+عکس

روز دوشنبه هفته گذشته مصاحبه ای از قول علی کریمی یکی از فوتبالیستهای مطرح این مملکت در خروجی خبرگزاری «فارس» قرار گرفت. واکنش روزنامه های ورزشی به این مصاحبه تند و تیز علی کریمی علیه مدیرعامل باشگاه پرسپولیس جالب بود و با خبر شدیم سایت ورزشی پرمخاطب شبکه سه یک روزنامه ورزشی را به خاطر درج این مصاحبه روی جلد مورد تحریم قرار داده است!

در عصر نوین و دنیای مترقی امروز یکی از مطالبات مهم جامعه دموکرات، گردش آزاد اطلاعات است. در شرایطی که همگان این حق بین المللی را به رسمی می شناسند و بر اساس قانون مطبوعات هر فردی حق دارد از آنچه در خصوص او در رسانه های مکتوب منعکس شده دفاع کند اما بارها شاهد آن بوده ایم که تعامل آزاد و دو سویه رسانه ها با مخاطبانشان به خاطر مصالح برخی از افراد و گروهها خدشه دار شده است.


روز دوشنبه هفته گذشته مصاحبه ای از قول علی کریمی یکی از فوتبالیستهای مطرح این مملکت در خروجی خبرگزاری «فارس» قرار گرفت.

 

واکنش روزنامه های ورزشی به این مصاحبه تند و تیز علی کریمی علیه مدیرعامل باشگاه پرسپولیس جالب بود و با خبر شدیم سایت ورزشی پرمخاطب شبکه سه یک روزنامه ورزشی را به خاطر درج این مصاحبه روی جلد مورد تحریم قرار داده است! در این خصوص با مهدی کشاورز دبیرسرویس فوتبال روزنامه «هدف» تماس گرفتیم تا اصل ماجرا را از زبان او جویا شویم.او در خصوص این مصاحبه و واکنش روزنامه ها و سایت شبکه سه چنین می گوید:« رویکرد روزنامه های ورزشی در انعکاس این مصاحبه متفاوت بود.

 

با توجه به اینکه یک خبرگزاری مطرح و اصولگرا این مصاحبه تند را از علی کریمی گرفته بود کار ما هم برای درج این خبر راحت بود. در واقع در چنین مواقعی مسوولیت محتوای مصاحبه بر عهده فرد مصاحبه گر و منبع اصلی خبر می باشد. گرچه اختلاف عمیق این فوتبالیست با مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بر هیچ کس پوشیده نیست اما اینکه اغلب روزنامه های ورزشی این مصاحبه را های لایت نکنند و روی جلد کار نکنند برای من عجیب بود.

 

اگر اشتباه نکنم فقط روزنامه های «هدف» و «گل» این مصاحبه را روی جلد بردند. البته به طور حتم هر روزنامه ای بر اساس سلیقه خود از میان صحبتهای نقل کننده تیتر خود را انتخاب می کند . ما هم تیتری که از نظر محتوی کاملا به تیتراصلی خبرگزاری فارس نزدیک بود انتخاب کردیم.

 

سایت «ورزش3» هم مثل هر روز عکس جلد روزنامه را در صفحه اصلی قرار داد اما ظاهرا بازتاب صحبتهای علی کریمی به مذاق بعضی ها خوش نیامده بود و طی سه شماره اخیر جلد هدف از باکس مربوطه این سایت خارج شد!

 

البته باید نظر مسوول سایت را هم جویا شد اما یادم می آید مدتی قبل هم یکی دیگر از روزنامه های ورزشی به خاطر درج تیتری علیه صدا و سیما برای چند هفته توسط این سایت تحریم شد. این نکته را هم اضافه کنم که سردار رویانیان نشان داده که مدیر انتقادپذیری است و بعید می دانم که ایشان ربطی به این خودسانسوری ها و واکنش های مربوطه داشته باشد.»

 

مصاحبه علی کریمی علیه رویانیان


این تصویر صفحه یک «هدف» در همان روزی است که مشمول سانسور سایت شبکه سه شد

اصل گفته ها
شبکه ایران اصل صحبتهای علی کریمی را عینا از این خبرگزاری مورد توجه کاربران قرار می دهد:«کریمی: آقای رویانیان! اگر بزرگ بودم به جبهه می‌رفتم و منتی نمی‌گذاشتم، درست برعکس شما!


علی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری «فارس» در پاسخ به اظهارات محمد رویانیان که اعلام کرده بود، زمانی که اسلحه دستش بود کریمی بچه بود، گفت: آقای رویانیان شما درست می‌گویید، من زمان جنگ فقط یک سال بیشتر نداشتم اما شک نکنید اگر بزرگ بودم با کمک خدای بزرگ به جبهه می‌رفتم و باز هم شک نکن برعکس شما هیچ منتی بر سر مردم نمی‌گذاشتم.

 

وی افزود: من به قول شما در جنگ نبودم و شما اسلحه در دستتان بود، اما اگر شما آن موقع خدمتی کردید وظیفه‌تان را در قبال مملکت ما انجام دادید. ما در این مملکت امثال شهید همت و فهمیده‌ها و هزاران جانباز عزیز جنگ تحمیلی را داریم که من وخانواده‌ام خودمان را همیشه و همواره مدیون آنها می‌دانیم بی منت این عزیزان در جبهه‌ها جنگیدند، شیمیایی شدند، جان خود را از دست دادند و اگر آنها نبودند الان من و شما راحت زندگی نمی‌کردیم.

 

کریمی خاطر نشان کرد: شما درست می‌گویید، من بچه بودم و شما اسلحه به دست بودید اما خیلی‌ها اسلحه داشتند، جنگیدند و شهید شدند و یا جانباز شدند و عده‌ای از این عزیزان هم بهترین سالهای عمرشان را در اسارت و گوشه بیمارستان گذراندند ولی امروز و پس از گذشت 25 سال از جنگ تحمیلی حتی یک بار هم توقعی از کسی نداشتند، درست برعکس شما.»

/شبکه ایران