ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

علیپور: رکود اقتصادی در فوتبال هم تاثیر داشته است/ قصد داریم از شخصیت مربیان و بازیکنان دفاع کنیم



اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی,علیرضا علیپور


برای رایگان شدن ورود تماشاگران اسپانسرها با باشگاه‌ها تهاتری کار می‌کنند
علیپور: رکود اقتصادی در فوتبال هم تاثیر داشته است/ قصد داریم از شخصیت مربیان و بازیکنان دفاع کنیم

رئیس کمیته نظارت و بازرسی صیانت لیگ فوتبال ایران گفت: برخی مربیان و بازیکنان قراردادهای میلیاردی می‌بندند اما به آنها پرداخت نمی‌شود و این مسئله وجهه آنها را خراب می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علیرضا علیپور رئیس کمیته نظارت و بازرسی صیانت لیگ فوتبال ایران از که با ارتباط تلفنی با رادیو ورزش صحبت می‌کرد در خصوص بحث قرارداد بازیکنان و مربیان و مبالغ بالایی که در قرارداد آنان نوشته می‌شود اما معمولا به آنها پرداخت نمی‌شود، گفت: پیش از این یک بار در قالب سقف قرارداد و یک بار دیگر که مورد تایید همه اهالی فوتبال بود بحث سقف بودجه باشگاه‌ها مطرح شد چراکه باشگاه‌های ما متاسفانه وضع مالی خوبی ندارند و هر روز در سازمان لیگ شاهد هستیم که بازیکنان و مربیان حتی بنام که حتی سال‌ها در فوتبال کشور زحمت کشیده‌اند برای دریافت مطالباتشان مراجعه می‌کنند چراکه منابع باشگاه‌ها محدود است و باشگاه‌ها بازیکنان و مربیان طلبکار را به سازمان لیگ ارجاع می‌دهند تا از محل درآمدهایشان تامین اعتبار شود.

وی ادامه داد: این موضوعی است که کنفدراسیون آسیا هم لیگ ما را هم تحت نظر دارد و باید بپذیریم. از طرف دیگر دو سال است که حق پخش تلویزیونی به باشگاه‌ها نرسیده و اسپانسر محیطی سازمان لیگ هم نتوانسته به صورت کامل به تعهداتش عمل کند و به همین دلیل باشگاه‌ها دچار مشکلات مالی هستند. از طرف دیگر باشگاه‌ها طبق رقمی که به سازمان لیگ اعلام می‌کنند تعیین سقف می‌شوند و برای آنها رقمی مشخص می‌شود تا در چارچوب آن بتوانند قرارداد ببندند. این را باید در نظر داشت که سقف بودجه باشگاه‌ها محدود است و باشگاه‌ها تا 60 درصد از بودجه خود را می‌توانند صرف خرید بازیکن و مربی کنند و بقیه باید برای موارد پیش‌بینی نشده در نظر گرفته شود اما می‌بینیم برخی باشگاه‌ها قراردادهای چندصد میلیونی با مربیان و بازیکنان می‌بندند و عنوان می‌شود که قراردادهای اهالی فوتبال میلیاردی است که این مسئله باعث می‌شود سازمان امور مالیاتی هم زوم بیشتری روی فوتبال داشته باشد.

علیپور درباره حضور تماشاگران در چند هفته اخیر به صورت رایگان و اینکه اسپانسری که هزینه ورود رایگان تماشاگران را پرداخت می‌کند چرا نامی از آن به میان نمی‌آید، افزود: باید پذیرفت که عمده تماشاگرانی که به استادیوم می‌آیند تامین 20 هزار تومان تامین هزینه حضور در استادیوم هم برایشان مشکل است. الان دو هفته است که پرسپولیس و یک هفته استقلال طبقه دوم را توسط اسپانسر خریداری کرده و در اختیار تماشاگرانشان می‌گذارند و می‌بینیم که برای تماشای بازی این تیم‌ها 80 هزار نفر به استادیوم می‌آیند و این در حالی است که پیش از این می‌گفتند تماشاگران با فوتبال قهر کرده‌اند. اسپانسر به صورت تهاتری با باشگاه‌ها کار می‌کنند و در بحث وصول درآمدهای سازمان لیگ هم قراردادهای ما شفاف است. باید پذیرفت که با رکود اقتصادی که جامعه را فرا گرفته حتی کارخانه‌ها و شرکت‌هایی که اسپانسر محیطی سازمان لیگ هم بوده‌اند دچار مشکلاتی شده‌اند و تاثیر آن هم در فوتبال دیده می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: یکسری قراردادها میان بازیکنان و مربیان و برخی باشگاه‌ها بسته می‌شود که مبالغ آن میلیاردی است اما این مبالغ دست بازیکنان و مربی را نمی‌گیرد و از طرف دیگر مالیات آن را باید بازیکنان و مربیان پرداخت کنند. این مسئله وجهه مربیان و بازیکنان که ارکان اصلی فوتبال هستند را زیر سوال می‌برد و ما قصد داریم میان قراردادها و دریافتی‌ها توازن برقرار کنیم تا از شخصیت فوتبال، مربیان و بازیکنان دفاع شود.

 

اخبار ورزشی - فارس


ویدیو مرتبط :
اعلام فهرست بازیکنان و مربیان فوتبال بدهکار مالیاتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار فدراسیون فوتبال به باشگاه‌ها، بازیکنان و مربیان



اخبار ,اخبار ورزشی,فدراسیون فوتبال

 

اخبار ورزشی - هشدار فدراسیون فوتبال به باشگاه‌ها، بازیکنان و مربیان

رئیس کمیته نظارت و بازرسی سازمان لیگ و دبیر کمیته اخلاق درباره جلسه هماهنگی ویژه مسئولین فدراسیون به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، حجت السلام علیرضا علیپور- رئیس کمیته نظارت و بازرسی سازمان لیگ و دبیر کمیته اخلاق گفت: جلسه ویژه هماهنگی در محل فدراسیون فوتبال با حضور کفاشیان، آیت اللهی، محمد نبی، بهروان، محمد زاده، حمیسی، دپارتمان داوری و دپارتمان کمیته مسابقات تشکیل شد و تصمیماتی را درباره چگونگی کنترل و نظارت ویژه بر مسابقات باقیمانده گرفته شد.

وی گفت: با توجه به اینکه مسابقات لیگ های فوتبال ایران در هفته های پایانی بوده و با لحاظ قرارداد فیمابین باشگاه، بازیکن و مربی و رعایت حقوق متقابل کلیه بازیکنان، مربیان، مدیران تیم ها ملزم به همکاری کامل و مقرر در قرارداد با باشگاهها بوده و هر گونه عدم حضور در تمرینات، عدم همراهی بازیکنان و مربیان با تیم هایشان در مسابقات، مصاحبه علیه باشگاه و مسئولین عالی رتبه ورزش کشور و تحریک به عدم حضور سایر بازیکنان در تمرین و مسابقه تیم مربوطه و همراهی نکردن تیم، تخلف محسوب شده و می تواند از مقدمات ورود به اقدام به تبانی محسوب و وفق مقررات موجبات محرومیت اشخاص را از یک تا چند سال فراهم آورد.

وی گفت: کمیته نظارت و بازرسی سازمان لیگ های فوتبال و دبیرخانه کمیته اخلاق و اداره حراست مرتبا موارد مرتبط را رصد و موظف است گزارشات ارسالی را با قید فوریت پیگیری و برابر مقررات با متخلفین برخورد کند.

علیپور در پایان به همه اشخاص حقیقی و حقوقی فوتبال، گفت: تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی فوتبال با رعایت حقوق متقابل از اینگونه اقدامات به طور جدی اجتناب کنند و از مصاحبه بر عیله مسئولین باشگاه و مسئولین ورزش خودداری و طبق قرارداد تا پایان فصل نسبت به انجام وظایف خود پایبند باشند. بر همین اساس باشگاههای مربوطه نیز در اجرای تعهدات قراردادی خود با بازیکنان و مربیان نیز باید تمهیدات لازم را پیش بینی و اجرا کنند.
اخبار ورزشی - فدراسیون فوتبال