ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

عالیشاه: یک کم از بحران درآمدیم!


امید عالیشاه روز گذشته بهترین بازیکن پرسپولیس بود و گلی که او زد، بدون شک تیمش را از بحران خارج کرد.

خبر ورزشی: امید عالیشاه روز گذشته بهترین بازیکن پرسپولیس بود و گلی که او زد، بدون شک تیمش را از بحران خارج کرد.

گلی كه به پدیده زدی را بیشتر دوست داشتی یا گلی كه در دربی به استقلال زدی؟

من فكر می‌كنم گلم در دربی با ارزش‌تر بود و به قول هواداران‌مان آن گل چیز دیگری بود.

واقعاً این‌طور فكر می‌كنی؟

من در ابتدا می‌خواهم بگویم گل را من زدم اما همه بازیكنان‌مان خیلی زحمت كشیدند؛ از دروازه‌بان، مدافعان و... بگیرید تا بقیه بازیكنان. خدا را شكر از بحرانی كه داشتیم یك مقدار درآمدیم و حالا می‌توانیم با فكر آسوده‌تر به بازی با صبا و بعد از آن دیدار با تراكتور و سپس به آسیا فكر كنیم.

فكر می‌كنی از بحران درآمدید؟

ما در بازی‌های خودمان مقداری با بدشانسی مواجه ‌می‌شدیم مثلاً در همین بازی با پدیده هم یك موقعیت گل دیگر جز گلم داشتم كه از دست رفت یا ضربه محسن بنگر كه با بدشانسی به گل تبدیل نشد اما خدا را شكر كه به پیروزی رسیدیم و...

قبول دارید برنده شدید چون تركیب تیم‌تان واقعاً بهتر از بازی‌های قبلی بود؟

اگر دیدید تركیب ما بهتر شده بود به خاطر این بود كه دست مربی ما بازتر شده بود. در واقع آقای درخشان بیشتر بازیكنانش را در اختیار داشت و با دست باز تیمش را به مصاف حریف فرستاد.

قبل از بازی با پدیده خبر داشتید كه سرمربی‌تان در صورت باخت استعفا می‌دهد یا بركنار می‌شود؟

ما از چیزی خبر نداشتیم و فقط برای پیروزی تیم‌مان تلاش كردیم تا همه پرسپولیسی‌ها را خوشحال كنیم.

جو ورزشگاه ثامن چگونه بود؟

من فكر كنم 50 درصد هواداران ورزشگاه ثامن پرسپولیسی بودند و واقعاً پرشور و پرهیجان ما را تشویق كردند كه از همه آنها ممنونم.

چرا در بقیه بازی‌ها مانند دیدار با پدیده، خوب و روان بازی نمی‌كردید؟

پرسپولیس مهره‌های خوبی دارد اما شما باید این را هم بپذیرید كه حریفان مقابل پرسپولیس فراتر از نیروی خودشان بازی می‌كنند و واقعاً كار سخت می‌شود. من معتقدم در چنین بازی‌هایی باید دقیقاً مثل خود آن تیم‌ها بازی كرد، یعنی چغر و دونده و در واقع با چنین روشی بود كه ما پدیده را شكست دادیم. پدیده را بردیم چون مثل خود این تیم بازی كردیم و...

قضاوت فغانی از نظر تو چگونه بود، در صحنه اعتراض شدید سوشا حق را به چه كسی می‌دهی؟

آقای فغانی قضاوت خوبی داشت اما به نظر من در آن صحنه بازیكن پدیده خطا كرد و توپی را كه در اختیار سوشا بود با خطا از او گرفت، توپی كه البته می‌رفت برای ما گران تمام شود.

تضمینی هست كه در بازی‌های بعدی‌تان دوباره روی نوار باخت نیفتید؟

باخت باعث تحلیل رفتن یك تیم می‌شود اما با برد و دو، سه پیروزی پیاپی شرایط روحی و خلاصه همه چیز به سود تیم برنده می‌شود.

در غیاب بنگر می‌توانید از پس بازی با صبا برآیید؟

بنگر واقعاً بازیكن خوبی است اما به هر حال حالا ما با روحیه به مصاف صبا می‌رویم و با حمایت هواداران‌مان ان‌شاءا... صبا را نیز از پیش‌رو برخواهیم داشت.

فكر می‌كنی هواداران پرسپولیس در بازی با صبا خوب از شما حمایت كنند؟

ما روز پنج‌شنبه با صبا بازی داریم، امیدوارم هواداران پرسپولیس كماكان از ما حمایت كنند. درواقع آنها مزد حمایت‌شان را در دیدار با پدیده گرفتند و حتماً با پشتوانه آنها، ما صبا را هم شكست خواهیم داد. امیدوارم هواداران ما به ورزشگاه آزادی بیایند تا بتوانیم در جدول باز هم رتبه‌مان را ارتقا ده یم. به هر حال همه دلخوشی و پشتوانه ما هواداران پرسپولیس هستند و به خاطر آنهاست كه ما می‌جنگیم و تلاش می‌كنیم.


ویدیو مرتبط :
بحران کم آبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بحران کم آبی در کلان شهرها به خط قرمز رسید/تهران در خطر قطع آب



اخبار, اخبار اجتماعی, قحطی و خشکسالی

 

اخبار اجتماعی - در آستانه تابستان: بحران کم آبی در کلان شهرها به خط قرمز رسید

 تشکیل کمیته در وزارت نیرو با عنوان کمیته بحران آب با تمرکز بر روی 9 شهر بزرگ کشور می تواند گویای شرایط فعلی کشور باشد.

  طبق گزارشی که از سوی سازمان فضایی ناسا در زمستان سال 1391  در مورد پدیده گرم شدن زمین و کمبود آب منتشر شد ایران از میان 45 کشور دنیا در رتبه چهارم کشورهایی قرار گرفت که در 30 ساله پیش روی در معرض خشکسالی قرار می گیرند.

در شرایطی که کشور خشک ترین سال هایش را طی چهار دهه گذشته پشت سر می گذارد نگاهی دوباره به اتفاقاتی که در رابطه با منابع آبی کشور رخ داده است ضروری به نظر می رسد. خشکسالی در ایران وارد سیزدهمین سال خود شد، هشدارهای مسئولان نیز برای پیشگیری از بحران کم آبی در کشور شدت گرفته است. بسیاری از کارشناسان معتقدند که با مدیریت بر منابع موجود و همچنین صرفه جویی آب توسط مردم می توان از این بحران عبور کرد.

تشکیل کمیته در وزارت نیرو با عنوان کمیته بحران آب با تمرکز بر روی 9 شهر بزرگ کشور می تواند گویای شرایط فعلی کشور باشد. هر چند وزیر نیرو جیره بندی و قطع آب را خط قرمز وزارت خانه خود می داند اما به نظر می رسد برخی شهرهای کوچک تر در بحران آب سرنوشتی جز جیره بندی آب نداشته باشند تا از این طریق کلانشهرها از کابوس تابستانه نجات پیدا کنند

به گفته کارشناسان بحران آب در ایران در حال تبدیل شدن به موقعیتی خطرناک برای ساکنان بسیاری از شهرها، به ویژه کلان شهرهایی است که جمعیت زیادی در آنها متمرکز شده اند. تنش آبی در 517 شهر در تابستان امسال آماری است که مسئولان وزارت نیرو برای نشان دادن بحران کم آبی در کشور ارائه می دهند.

این در حالی است که کلانشهر های تهران، همدان، مشهد، اصفهان، شیراز، اراک، یزد، قم، زاهدان و ایلام با خطر کم‌آبی شدیدی مواجه هستند.

در شرایط کنونی 37 میلیون نفر از جمعیت کشور در معرض تنش آبی قرار دارند که این میزان 50 درصد جمعیت کشور را شامل می​شود و علاوه بر آن اگر پایتخت​نشینان تا 20 درصد در مصرف آب صرفه جویی نکنند با قطعی آب و جیره بندی روبه رو خواهند شد.

 میزان بارش ها در سال آبی 87-86 در کلان شهر تهران حدود 337 میلیمتر بوده که در سال آبی 93-92 به 246 میلیمتر رسیده است. آمارهای موجود نشان می​دهد در سال آبی 92-91 میزان بارندگی در شهر شیراز حدود 432 میلیمتر بوده که در سال آبی جدید به حدود 299 میلیمتر کاهش پیدا کرده است. در مشهد نیز میزان بارش ها از 212 میلیمتر به حدود 142 میلیمتر رسیده است. در یزد به عنوان یکی از کم بارش ترین شهرهای ایران اوضاع بدتر است و میزان بارش ها از 85 میلیمتر در سال آبی گذشته به نصف کاهش پیدا کرده است.

 

در اصفهان که مردم آن سال هاست به خشک بودن زاینده رود عادت کرده اند نیز شرایط مشابهی حاکم بوده و حتی در شهری مانند تبریز هم که در آب و هوای مرطوب و نیمه بارانی قرار گرفته، میزان بارش ها از 233 میلیمتر به 155 میلیمتر کاهش پیدا کرده است.

این آمارها حاکی از این موضوع است که تنش آبی برای 37 میلیون نفر از جمعیت ایران است. جمعیت کلانی از مردم که تقاضا برای انها حرف اول را می زند. الگوی مصرف این تعداد از جمعیت کشور به سادگی قابل تغییر نیست و امروز گفته می شود در برخی از شهرها مانند تهران، میزان مصرف سرانه آب به 320 لیتر در روز می رسد. به طور مثال وزارت نیرو می گوید در خرداد و تیر سال گذشته روزانه نزدیک به سه میلیون متر مکعب آب در تهران مصرف شده است که خود رکوردی حتی در جهان در مصرف آب محسوب می شود و تامین این میزان آب برای کلانشهری مانند تهران کار بسیار دشواری است.

شاید یکی از بزرگترین مشکلات موجود در ایران، در اختیار گذاشتن آب ارزان قیمت باشد که مصرف کنندگان را به مصرف بالاتر سوق می دهد. ایران از لحاظ جغرافیایی در منطقه ای نیست که بتواند به منابع آبی پایدار دست پیدا کند اما به دلیل سیاست گذاری نادرست قیمت آب شرب بهداشتی آنقدر پایین است که در مواردی حتی برای شست و شوی خودرو از آن استفاده می شود. در شرایط فعلی دیگر وقت آن رسیده که موضوع آب نیز به دغدغه ساکنان برج ها و خانه های بلند مرتبه در کلانشهرها اضافه شود زیرا شاید برای جبران این منبع طبیعی فردا دیر باشد.

 

                                            ....................................


تهران در خطر قطع آب/ ذخیره پشت سد لار نصف شد

میزان آب موجود در سدهای پنجگانه تهران نسبت به سال گذشته 221 میلیون مترمکعب کاهش یافت و در حال حاضر به 540 میلیون مترمکعب رسید.

حجم آب موجود در مخازن سدهای تامین کننده آب تهران با کاهش 221 میلیون مترمکعبی در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته به حدود 540 میلیون مترمکعب رسیده است. حجم آب ورودی به مخزن سدهای تهران از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 92) تاکنون با 21 درصد کاهش در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته، به حدود 610 میلیون مترمکعب رسیده است.

همچنین حجم فعلی آب موجود در سدهای استان تهران در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته، 29 درصد کاهش یافته است. حجم آب ورودی به مخزن سدهای تهران در دوره زمانی مشابه سال آبی گذشته 772 میلیون مترمکعب بوده است.

حجم ذخیره آب در مخزن سدهای لار، طالقان، کرج، ماملو و لتیان در مقایسه با سال آبی گذشته به ترتیب 48، 32، 29، 16 و 20 درصد کاهش یافته است. در زمان کنونی، حجم آب موجود در مخزن سدهای لار، طالقان، کرج، ماملو و لتیان به ترتیب 48، 198، 119، 119 و 56 میلیون مترمکعب گزارش شده است.

با توجه به شرایط ذخیره آب و کاهش منابع آبی در پشت سدهای پنجگانه تهران، شهروندان تهرانی باید نسبت به رعایت الگوی مصرف آب دقت لازم را داشته باشند.
اخبار اجتماعی - فارس,مهر