ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

طارمی به اسپانیا می رود؟


طارمی ادعا کرده بود از تیم لگانس اسپانیا پیشنهاد دارد و حالا که این تیم به لالیگا صعود کرده باید دید که این پیشنهاد تا چه اندازه جدی است؟

خبرآنلاین: مهدی طارمی گفته بود از تیم لگانس اسپانیا پیشنهاد دارد و اگر این تیم به لالیگا صعود کند به این تیم خواهد رفت. شب گذشته تیم دسته دویی دیپورتیوو لگانس توانست برای اولین بار به لالیگا صعود کند. طارمی این روزها پیشنهاد هایی از کشور های روسیه، اسپانیا و ترکیه دارد. علاوه بر لگانس تیم ترابوزان ترکیه هم خواهان به خدمت گرفتن آقای گل ایران است. حال با صعود لگانس به لالیگا باید دید پیشنهاد این تیم به طارمی چه اندازه جدی است و آیا آقای گل ایران به لالیگا خواهد رفت؟


ویدیو مرتبط :
ویدئو: : گل طارمی به سبک مهدی طارمی!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آزتک‌ها در جام جهانی چه می‌کنند؟!/ اسپانیای نو راه اسپانیا را می‌رود



اخبار ورزشی -  31 روز تا جام جهانی 2014 برزیل
آزتک‌ها در جام جهانی چه می‌کنند؟!/ اسپانیای نو راه اسپانیا را می‌رود

تیم ملی مکزیک این شانس را خواهد داشت که بتواند از گروه A جام جهانی صعود کند.

به گزارش فارس، کشور مکزیک سومین کشوری است که در راه آشنایی با کشورهای حاضر در جام جهانی 2014 برزیل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

* نام مکزیک
این کشور در ابتدا با نام اسپانیای نو شناخته می‌شد اما پس از آنکه پایتخت این کشور مکزیکوسیتی نامیده شد نام مکزیک که برگرفته از زبان سرخپوستی ناهوآتل است را برای او برگزیدند البته معنی لغوی مکزیک مشخص نیست. مکزیک کشوری است در آمریکا شمالی. این کشور بیش از 115 میلیون نفر جمعیت دارد و مکزیکوسیتی یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای دنیا در این کشور قرار دارد. زبان کاربردی مکزیکی‌ها اسپانیایی است اما این کشور زبان رسمی ندارد و در حدود 62 زبان رسمی سرخپوستی به عنوان زبان‌های ملی در این کشور رواج دارد.

70 درصد از مردم مکزیک از تبار مستیزو (دو رگه سفیدپوست و سرخپوست) 15 درصد سفید‌پوست و 9.8 درصد سرخپوست هستند. بیش از 82 درصد از مردم این کشور مسیحی و بقیه پیرو شاخه‌های دیگر ادیان هستند. مکزیک چهاردهمین کشور وسیع دنیا و یازدهمین کشور پرجمعیت جهان است و نخستین آثاری که از زندگی بشری در این کشور به دست آمده مربوط به  40 هزار سال پیش است. مکزیک مهد تمدن باستان آزتک بوده است. این کشور سده 16 میلادی توسط هرنان کورتس کشف شد.

 

اخبار,اخبار ورزشی,تیم ملی مکزیک


* تاریخ مکزیک
انقلاب فرهنگی مکزیک حدود 9 هزار سال پیش توسط سرخپوستان عهد باستان که به کاشت ذرت روی آوردند ثبت شده است. در سال 1521 اسپانیایی‌ها به کمک تلاکسکالتک‌ها که از اصلی‌ترین دشمنان آزتک‌ها محسوب می‌شدند تنوچیتیتلان پایتخت آزتک‌ها را به تصرف خود درآوردند از آن پس مکزیک مستعمره اسپانیا شد.

* جغرافیای مکزیک
مکزیک کشوری کوهستانی و مرتفع است و تنها قسمتی از این کشور که مسطح می‌باشد در شبه جزیره یوکاتان واقع شده است. ارتفاع این کشور از سطح دریا بیش از 500 متر است و به همین دلیل دمای متغیری در مکزیک وجود دارد. شمال این کشور خشک و غیرقابل کشت است اما جنوب مکزیک گرم و مرطوب می‌باشد. از مهمترین رودهای این کشور می‌توان به ریوگرانده، لرما، اسوماسینتا، گریخالوا، هاناکو، بالزاس و سانتیاگو اشاره کرد. بلندترین نقطه کشور مکزیک قله سیتلال تپتل با بیش از 5700 متر ارتفاع است.

 

اخبار,اخبار ورزشی,تیم ملی مکزیک


* سیاست مکزیک
قانون اساسی مکزیک در سال 1917 مصوب شده و این کشور به صورت نظام جمهوری و دولت دموکرات اداره می‌شود. بر اساس قانون اساسی مکزیک 3 نوع نهاد حکومتی در این کشور وجود دارد 1- اتحادیه فدرال 2- دولت‌های ایالتی 3- دولت‌های استانی. کنگره اتحادیه که متشکل از دو مجلس نمایندگان و سنا است کار قانون‌گذاری را انجام می‌دهد. تصویب قانون فدرال اعلام جنگ، تعیین میزان مالیات و تمامی معاهدات بین‌المللی در مجلس نمایندگان انجام می‌گیرد. قوه اجرایی که بر عهده رئیس‌جمهور است فرمانده نیروهای مسلح مکزیک هم به شمار می‌رود. همچنین رئیس‌جمهور اختیار وتو کردن مصوبات مجلس این کشور را داراست.

* اقتصاد مکزیک
واحد پول کشور مکزیک پزو مکزیک است که معادل 100 سنتاوو است. مکزیک دارای یازدهمین اقتصاد بزرگ جهان به شمار می‌رود و استخراج ذخایر بزرگ گاز طبیعی و نفت باعث شد اقتصاد این کشور جهش فراوانی داشته باشد و به همین دلیل اکنون مکزیک بخش بزرگی از ثروت فزاینده‌اش را مدیون منابع نفتی است. در این کشور اما صنایع پتروشیمی، نساجی و فرآورده‌های غذایی هم رشد قابل توجهی داشته است. این در حالی است که هنوز در این کشور مشکلات اقتصادی عدیده‌ای وجود دارد. بیش از 45 میلیون نفر نیروی کار کشور مکزیک را تشکیل می‌دهد اما حدود 14 درصد از مردم مکزیک به غذای مناسب دسترسی ندارند.

 

اخبار,اخبار ورزشی,تیم ملی مکزیک


* جمعیت مکزیک
رشد سالانه جمعیت این کشور کاهش چشمگیری داشته اما امید به زندگی برای مردان مکزیکی بیش از 72 و برای زنان مکزیکی بیش از 78 درصد تعیین شده است. 75 درصد از مردم مکزیک ساکن شهرهای این کشور هستند و بقیه به صورت زندگی در روستا زندگی را سپری می‌کنند.

* فرهنگ مکزیک
فرهنگ مکزیک تحت تأثیر فرهنگ و تمدن اسپانیایی‌هاست. از عناصر مهم فرهنگی مکزیک می‌توان به رقص ماریاچی که رقص سنتی است اشاره کرد. روز دیادلوس‌مورتوس یا روز درگذشتگان روزی است که بر اساس باورهای سنتی مکزیکی‌ها روز درگذشتگان به حساب می‌آید. در این روز مکزیکی‌ها بر مزار درگذشتگان می‌روند و برای روحشان شمع روشن می‌کنند. جشن گوئلا گوئتزا دیگر جشن سنتی مکزیکی‌ها به شمار می‌رود که در آن هنرمندان فرهنگی و هنری شهر جوجیتان مکزیک وارد محل جشن گوئلا گوئتزا در شهر سان‌آنتونیو واقع در ایالت اآخاکا می‌شود. در این جشن هنرهای سنتی و باستانی مردم به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

* فوتبال مکزیک
تیم ملی فوتبال مکزیک تاکنون در 13 دوره جام جهانی حضور داشته که بهترین نتیجه آن صعود به مرحله یک چهارم نهایی در سال‌های 1970 و  1986 است که در هر دو دوره این کشور میزبان جام جهانی بوده است. مکزیک اما دو بار به عنوان نایب قهرمانی و 3 بار هم به عنوان سومی مسابقات کوپاامریکا دست یافته است. این تیم نخستین بازی ملی‌اش را مقابل گواتمالا در سال 1923 انجام داد که موفق شد 3 بر 2 این تیم را شکست دهد اما بهترین پیروزی آزتک‌ها به پیروزی 13 بر صفر مقابل باهاما در سال 1987 برمی‌گردد هر چند که بدترین شکست مکزیک مقابل انگلیس با نتیجه  8 بر صفر در سال 1961 بوده است.

 

اخبار,اخبار ورزشی,تیم ملی مکزیک


* نظر کارشناس
هادی طباطبایی/ مکزیک همیشه جز تیم‌های رتبه‌دار رنکینگ فیفا بوده و با اینکه خودش تیمی عنوان‌دار حساب نمی‌آید اما همواره رقیبی سرسخت برای حریفانش بوده است. مکزیک فوتبال را خوب بازی می‌کند و بازیکنان این تیم بر پایه فوتبال فردی اما در قالب تاکتیک معمولا اثرگذار حاضر می‌شوند و این می‌تواند برای حریفان مکزیک در جام جهانی یک اتفاق خطرناک باشد.

 

مکزیک را نمی‌توان تیم خیلی قوی به حساب آورد و نمی‌توان هم به آنها تیم ضعیف اطلاق نمود با این همه من فکر می‌کنم مکزیک بهترین بازی‌اش در جام جهانی را مقابل برزیل انجام خواهد داد چرا که فوتبال هر دو تیم شبیه به هم است و همدیگر را می‌شناسند و این می‌تواند باعث شود تا حملات هم را خنثی کنند. اعتقاد من این است که مکزیک می‌تواند به همراه برزیل از گروه A جام جهانی صعود کند.
اخبار ورزشی - فارس