ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

صمد مرفاوی بودن



 

 

 

سرمربی استقلال صبح دوشنبه راهی دفتر باشگاه می شود. منتها این بار قضیه کمی متفاوت است. او شدیداً زیر فشار قرار دارد. طبیعی است چراکه تیمش به معنای واقعی کلمه «بد» نتیجه می گیرد، «بد» بازی می کند. با این وجود مرفاوی زیر بار این فشارها فعل خواستن را با تمام وجود صرف کرد. مقاومت او تا پیش از بازی با سایپا مثال زدنی است؛ «با قدرت به کارم ادامه می دهم.»

سرمربی استقلال اما صبح دوشنبه به شکلی متفاوت راهی دفتر باشگاه می شود. درست فردای روزی که سکوهای آزادی جملگی شعارهای تند شدند و از همان دقیقه ۲۳ مرفاوی را پشت سر گذاشتند تا شخص «نفر اول» را نشانه بگیرند؛ خود واعظی آشتیانی را. تا پیش از این مرفاوی همه جوره ساخت، با همه چیز کنار آمد و گاهی البته به پهنای صورت اشک ریخت. منتها این بار قضیه فرق داشت. سر دادن شعار علیه مدیرعامل هم شد بهانه تا سرمربی استقلال صبح دوشنبه به شکلی متفاوت راهی دفتر باشگاه شود. «حیا»یی در کار نبود؛ مرفاوی به حمایت از مدیرعامل، استقلال را رها کرد. «هواداران» نباید حرمت مدیرعامل باشگاه را بشکنند و علیه او شعار دهند. منتها مرفاوی فراموش کرد موقع خروج متن کتبی استعفایش را تحویل باشگاه بدهد. همین شد که خبر «مهر» به فاصله یی کم واکنش هایی متفاوت را برانگیخت. محمدسعید نفریه عضو هیات مدیره و خود امیررضا واعظی آشتیانی از بیخ و بن نسبت به ماجرا ابراز بی اطلاعی می کنند؛ «قاطعانه اعلام می کنم صمد مرفاوی استعفا نداده و ما همچنان از وی حمایت خواهیم کرد.»

نفریه این جمله را به فارس می گوید. خود مرفاوی هم با نفریه تفاهم نظر دارد؛ «من استعفا نکرده ام و بحث کناره گیری ام از تیم را همان هایی مطرح می کنند که در استادیوم علیه من شعار می دادند.»

خسرو دانشجو رئیس هیات مدیره اما نظر دیگری دارد؛ «مرفاوی بارها گفته پیش از آنکه سرمربی استقلال باشد یک هوادار شش دانگ تیم است و حتی اعلام آمادگی کرده که برای رسیدن به موفقیت استعفا دهد. در مقطع کوتاه مدت حتی ممکن است پذیرش استعفای او به موفقیت تیم کمک کند.»

دانشجو حتی از طرح استعفا در جلسه هیات مدیره باشگاه سخن به میان می آورد؛ «تا این لحظه استعفای مکتوب او به دستم نرسیده است. اما تصور می کنم تا پیش از شروع جلسه هیات مدیره استعفای کتبی مرفاوی به دستم برسد ولی پیش از برگزاری جلسه نمی توانم بگویم استعفایش مورد قبول واقع می شود یا نه.»

سرگیجه وقتی شدت می یابد که بدانیم دانشجو هم این حرف ها را به خبرنگار ورزشی فارس می زند. فارس همچنین از اعلام خبر استعفا توسط خود مرفاوی در جمعی دوستانه می نویسد.

● برکنار نمی شود

تشکیل جلسه هیات مدیره باشگاه در عصر روز دوشنبه تنها خبری است که با قاطعیت می توان از صحت آن سخن گفت، هرچند خبرها در مورد محتوای جلسه و مباحث مطرح شده در آن ضد و نقیض باشد. فارس می نویسد؛ «شنیده ها حاکی از این است که به احتمال فراوان در جلسه هیات مدیره استقلال با استعفای مرفاوی موافقت خواهد شد.» همین خبرگزاری از قول مرفاوی موضوع استعفا را به کل منکر می شود و از احتمال «برکناری» می نویسد؛ «حتی اگر بعد از پایان جلسه هیات مدیره در خصوص من تصمیم گیری کنند و خواهان جدایی ام باشند، می روم و همچنان به عنوان هوادار تیم استقلال باقی خواهم ماند.» محمدسعید نفریه برای این مساله هم پاسخ دارد؛ «اخراجی در کار نیست و باشگاه از او غمرفاویف حمایت خواهد کرد.»

● شایعه مذاکره با مربی ترک

در حالی که رفتن یا نرفتن مرفاوی به باشگاه و نوشتن و ننوشتن استعفا توسط او محل اختلاف رسانه ها و منابع خبری است، خبرگزاری فوتبال ایران چند قدم از بقیه جلوتر حرکت می کند؛ «با وجود اعلام حمایت واعظی آشتیانی مدیرعامل باشگاه استقلال از عبدالصمد مرفاوی گفته می شود مسوولان باشگاه چند گزینه خارجی را برای تغییرات احتمالی مدنظر دارند.»

این خبرگزاری سپس از مصطفی دنیزلی به عنوان یکی از این گزینه ها یاد می کند؛ «شایعه شده مصطفی دنیزلی سرمربی ترک تبار سابق پرسپولیس گزینه اول استقلالی ها بوده و حتی با این مربی مذاکرات اولیه انجام شده است. اما دنیزلی پیشنهاد استقلال را رد کرده و گفته فعلاً تمایلی به مربیگری در ایران ندارد.»

خبرگزاری فوتبال ایران بلافاصله به نقش غیرقابل انکار شایعات در شکل گیری این خبر اشاره می کند اما در پایان دست روی نکته یی کلیدی می گذارد؛ «به نظر می رسد مسوولان باشگاه استقلال موضوع تغییر در کادر فنی را بسیار جدی گرفته اند.»

 

 

 


ویدیو مرتبط :
صمد مرفاوی؛ کارشناسی بازی استقلال و گسترش فولاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صمد مرفاوی سرمربی پیکان شد



اخبار,اخبار ورزشی ,صمد مرفاوی

 

اخبار ورزشی - صمد مرفاوی سرمربی پیکان شد

صمد مرفاوی پس از جدایی از صبای قم،سرمربی تیم فوتبال پیکان شد.

به گزارش خبرآنلاین؛ صمد مرفاوی كه تا پیش از این سرمربیگری صبای قم را برعهده داشت و از مشكلات مالی این باشگاه ناراضی بود، سرانجام هدایت پیكان را پذیرفت.

 

او پس از جدایی از صبا، مذاكراتی با مسئولان باشگاه پیكان انجام داد و از آنجا كه منصور ابراهیم‌زاده سرمربی پیكانی‌ها با این تیم قطع همكاری كرده بود، باشگاه پیكان خیلی زود با مرفاوی به توافق رسید تا او سرمربی این تیم شود.

اخبار ورزشی - خبرآنلاین