ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

سومین ناکامی بسکتبال ایران


تیم ملی بسکتبال ایران سومین بازی خود در جام جهانی ۲۰۱۴ را نیز به صربستان واگذار کرد.

خبرگزاری تسنیم: تیم ملی بسکتبال ایران در سومین دیدار خود در جام جهانی بسکتبال به مصاف تیم ملی صربستان رفت و با نتیجه 83 بر 70 شکست خورد.

پیش از شروع جام جهانی بسکتبال، کادر فنی و بازیکنان تیم ملی ایران برای صعود به مرحله دوم مسابقات، 2 پیروزی مقابل مصر و صربستان را برای خود متصور بودند اما با شروع جام جهانی جریان متفاوتی برای شاگردان بچیروویچ رقم خورد. بازیکنان ایران جام هفدهم را با 2 شکست قابل پیش‌بینی مقابل اسپانیا و برزیل شروع کردند. سرمربی اسلوونیایی تیم ملی ایران برای شروع بازی سوم حدادی، ساهاکیان، نیکخواه،‌ آفاق و کامرانی را به زمین فرستاد تا مقابل شاگردان ساشا جورجویچ قرار بگیرند.

بازیکنان ایران در این بازی خیلی بهتر و البته امیدوارتر از 2 بازی قبلی به میدان رفتند. آنها کوارتر اول را 21 بر 18 به حریف صاحب سبک خود واگذار کردند و در کوارتر دوم نیز با نتیجه نزدیک 21 بر 20 مغلوب شدند تا با حساب 42 بر 38 در نیمه اول نزد مربیان خود بروند. در شروع کوارتر سوم، تیم ایران در 7 دقیقه ابتدایی نتوانست حتی یک امتیاز کسب کند و صرب‌ها یک رالی یک طرفه 16 بر صفر را تجربه کردند.

این کواتر با نتیجه 25 بر 13 به سود حریف اروپایی به پایان رسید. کوارتر چهارم را بازیکنان ایران، شجاعانه‌تر شروع کردند و با وجودی که ترس از 5 خطایی شدن در آنها وجود داشت بازی به مراتب بهتری انجام دادند. این کوارتر با نتیجه 19 بر 16 به سود ایران تمام شد تا در مجموع صرب‌ها  83 بر 70 برنده شده باشند.

تیم ملی ایران فردا سه‌شنبه استراحت می‌کند و از ساعت 18 روز چهارشنبه به مصاف فرانسه، قهرنان سال 2013 اروپا می‌رود.


ویدیو مرتبط :
سومین دوره از مسابقات بسکتبال «اطلس اسپرت» در چین با حضور تیم ملی بسکتبال کشورمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش واردات نفت ژاپن از ایران، ناکامی دیگر آمریکا



 

 

افزایش واردات نفت ژاپن از ایران، ناکامی دیگر آمریکا

در پروژه تحریم ایران؛

افزایش واردات نفت ژاپن از ایران، ناکامی دیگر آمریکا

نفت تقریبا 40 درصد نیازهای ژاپن به منابع انرژی را تامین می کند و به همین علت برخی از سیاستمداران ژاپنی بعد از افزایش نگرانی ها در بخش نفت ژاپن از افزایش قیمت نفت خام به علت تحریم های آمریکا علیه ایران، اتخاذ سیاست خارجی که امنیت انرژی ژاپن را در نظر بگیرد، مهم می دانند.

افزایش واردات نفت خام ژاپن از جمهوری اسلامی ایران ناکامی دیگری را برای دولت آمریکا رقم زده و بیانگر بی‌تاثیر بودن سیاست از پیش شکست خورده تحریم است.

افزایش صادرات نفت ایران به ژاپن نشان می دهد که فشارهای آمریکا برای قطع روابط نفتی تهران و توکیو کارساز نبوده است.

در همین رابطه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم در گزارشی نوشت: وزارت اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن اعلام کرده است که واردات نفت خام این کشور از ایران در ماه سپتامبر گذشته به 11 میلیون بشکه افزایش یافته است که تقریبا 11 درصد کل واردات ژاپن را تشکیل می دهد.

بنابر این گزارش افزایش 20 درصدی خرید نفتی پالایشگاه ها و شرکت های تجاری ژاپن از ایران نشان می دهد که این کشور به نفت ایران وابسته است و نمی تواند از آن چشم پوشی کند.

گفتنی است نفت تقریبا 40 درصد نیازهای ژاپن به منابع انرژی را تامین می کند و به همین علت برخی از سیاستمداران ژاپنی بعد از افزایش نگرانی ها در بخش نفت ژاپن از افزایش قیمت نفت خام به علت تحریم های آمریکا علیه ایران، اتخاذ سیاست خارجی که امنیت انرژی ژاپن را در نظر بگیرد، مهم می دانند...../تحلیل:تابناک