ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

سهمیه ایران در آسیا کاهش یافت؟!


روزنامه الریاض عربستان ادعا کرد که AFC سهمیه ایران را در آسیا کاهش و سهمیه امارات را افزایش داد.

خبرگزاری فارس: درحالیکه برخی رسانه‌های سعودی در هفته‌های گذشته از کاهش سهمیه عربستان از 3  و نیم سهمیه به 2 و نیم سهمیه خبر می‌دادند، امروز یکی از رسانه‌های عربستان ادعا کرد سهمیه ایران برای سال آینده در آسیا کاهش یافته است.

روزنامه الریاض عربستان امروز خبر داد: کنفدراسیون فوتبال آسیا سهمیه عربستان را کاهش نداد و 3 و نیم سهمیه ثابت ماند ولی در مقابل سهمیه ایران را از 3 و نیم سهمیه به 2 و نیم کاهش داد و امارات را جایگزین ایران کرد تا سهمیه امارات امسال در لیگ قهرمانان آسیا از 2 و نیم سهمیه به 3 و نیم افزایش یابد.

به گزارش فارس، اگر این خبر روزنامه الریاض درست باشد تیمهای استقلال خوزستان و ذوب آهن مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده اند و تیم پرسپولیس به عنوان نایب قهرمان به پلی‌آف می‌رسد و استقلال که به مقام سوم رسید سهمی حتی در پلی‌آف هم نخواهد داشت. باید دید این خبر گمانه زنی و شیطنت سعودی هاست یا کنفدراسیون فوتبال آسیا در صدد عملی کردن این تصمیم است.


ویدیو مرتبط :
کسب سهمیه المپیک در مسابقات تیروکمان قهرمانی آسیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش سهمیه ایران در لیگ آسیا


کنفدراسیون فوتبال آسیا این اجازه را به سازمان لیگ داده تا اگر هر یک از این ورزشگاه ها در زمان تعیین شده به شرایط ایده‌آل نرسیدند برای اینکه ایران در جمع بندی امتیازها نمره منفی نگیرد تیم هایشان را از لیگ برتر حذف کنیم. رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال از کنار گذاشته شدن تیم‌ها در صورت استاندارد نشدن ورزشگاه‌ها خبر داد.


عزیز محمدی درباره وضعیت ورزشگاه های ایران از نظر مسئولان AFC گفت:« نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا به سه ورزشگاه آزادی، باهنر کرمان و فولاد شهر اصفهان که 5 تیم لیگ برتری از این ورزشگاه ها استفاده می کنند، نمره A دادند. 6 ورزشگاه یادگار امام تبریز، یادگار امام قم، انقلاب کرج، اکباتان راه‌آهن، قدس همدان و سردار جنگل رشت نیز با رفع معایب کوچکی که دارند می توانند نمره A را بگیرند اما ورزشگاه های حافظیه شیراز، تختی اهواز، تختی آبادان، شاهین بوشهر و دستگردی تهران به لحاظ امکانات از ایده ‌آل های AFC فاصله زیادی دارند و تا قبل از شروع فصل جدید فرصت دارند خود را به استانداردهای آسیا برسانند.»

محمدی در پاسخ به این سوال که اگر تا زمان شروع فصل این ورزشگاه ها نتوانند به شرایط مناسب برسند، چه اتفاقی رخ می دهد، گفت:« کنفدراسیون فوتبال آسیا این اجازه را به سازمان لیگ داده تا اگر هر یک از این ورزشگاه ها در زمان تعیین شده به شرایط ایده‌آل نرسیدند برای اینکه ایران در جمع بندی امتیازها نمره منفی نگیرد تیم هایشان را از لیگ برتر حذف کنیم.تا قبل از 11 شهریور باید مدارک و مستندات مالی تمامی باشگاه ها و دستور جلسات هیات مدیران باشگاه ها را برای AFC ارسال کنیم. تمام تلاشمان حفظ چهار سهمیه است البته در صورتی که همه شرایط مهیا شود و ورزشگاه ها ایرادها را برطرف کنند. چون این تاییدیه برای 3 سال آینده است AFC در بازدیدهایش خیلی دقت دارد.»

عزیز محمدی این را می گوید با اشاره به اینکه تیم فوتبال مس سرچشمه که به تازگی به لیگ برتر صعود کرده نمی‌تواند در این مسابقات حضور داشته باشد ادامه می دهد:«من با انتقال تیم ها موافق نیستم اما وقتی موضوعی مثل مس سرچشمه و مس کرمان که زیر نظر یک شرکت اداره می‌شوند، پیش می آید باید انتقال امتیاز صورت گیرد. مسئولان تیم مس سرچشمه می توانند امتیاز تیم خود را به یک تیم هم استانی خود مثلا به تیم گل گهر سیرجان واگذار کنند. سازمان لیگ درباره انتقال امتیاز این تیم هیچ توصیه ای به این باشگاه نمی کند و آنها خودشان باید تصمیم بگیرند. در خصوص این انتقال منع قانونی وجود ندارد و سه سال پیش به هیات های فوتبال ابلاغ شده که تحت چه شرایطی انتقال امتیاز صورت گیرد.»

منبع: فارس