ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

سرمربی به كمك‌هایش اعتماد ندارد ؟



اخبار,اخبار ورزشی,فوتبال ایران

 

اخبار ورزشی - گزارش از تغییرات روی نیمكت تیم ملی در آستانه جام جهانی
سرمربی به كمك‌هایش اعتماد ندارد ؟

روز گذشته اتفاقات زیادی در كادر فنی تیم ملی به وقوع پیوست؛ از بركناری و جدایی چند دستیار تیم ملی و اضافه شدن مربیان جدید تا موضع‌گیری عجیب كارلوس كی‌روش در قبال اسپانسر البسه تیم ملی.

تیم ملی ایران كه خود را برای بازی با كویت در چارچوب دیدارهای مقدماتی جام ملت‌های آسیا آماده می‌كند اردوی خود را در كمپ تیم‌های ملی آغاز كرده و این در حالی است كه گفته می‌شود امید نمازی و سیموئز از كادر فنی ایران جدا و نفرات جدیدی جایگزین آنها شده‌اند.

 

پیش از این هم دن گاسپارت به دلیل آنچه كه مشكلات خانوادگی نامیده بود از جمع كادرفنی جدا شد تا نگرانی‌ها بیشتر شود. امید نمازی كه قبل از دستیاری كارلوس كی‌روش در تیم استیل‌آذین فعالیت می‌كرد با حضور سرمربی پرتغالی تیم ملی به جمع ملی‌پوشان اضافه شد.

 

نمازی كه در طول هدایت دو ساله سرمربی تیم ملی همیشه در كنار او حضور داشت در حالی در فاصله چهار ماهه تا جام جهانی از تیم ملی كناره‌گیری كرده كه گفته می‌شود پای یك قرارداد جدید در میان است. شنیده می‌شود كمك مربی سابق تیم ملی كه پیش از حضور در ایران هم در لیگ امریكا فعالیت می‌كرد دوباره با پیشنهادی مناسب از این لیگ روبه‌رو شده است و تمركز لازم را روی تیم ملی نداشت.

 

كارلوس كی‌روش هم در آخرین صحبت‌هایش درباره امید نمازی عدم تمركز و به‌كارگیری توانایی‌هایش برای تیم ملی را دلیل این جدایی عنوان كرد: «یك دلایل غیرموجه است كه چیز دیگر نمی‌دانم فقط اینجا را ترك كرد. تا جایی كه می‌دانم دپارتمان حقوقی پیگیر این مساله است. بدون شك باید بگویم كه این شخص تیم ملی را رها كرده.

 

شما نقطه نظر مرا راجع به كسانی كه تیم را رها می‌كنند می‌دانید؛ دیگر جایی ندارند.» سرمربی تیم ملی در ادامه نقش كمك مربی سابق‌اش در تیم را در روزهای آخر در حد تداركاتچی تیمش عنوان كرد و افزود: «اگر فقط كار كاسه‌ گذاشتن در تمرین را دارد عباس (تداركات تیم ملی) را دارم كه این كار را می‌كند. » سرمربی تیم ملی در ادامه درباره جدایی سیموئز، كمك مربی هموطنش هم اعلام كرد او به دلیل مشكلات خانوادگی از تیم ملی ایران كناره‌گیری كرد و به پرتغال بازگشته است: « سیموئز توضیحاتش به صورت رسمی ارائه شد.

 

به علت مشكلات خانوادگی و شخصی رفت. متوجه شد كه زندگی خصوصی او مهم‌تر است. فكر می‌كنم شخصی كه 70 سال دارد 60 سال زندگی‌اش فوتبالی بوده الان به فكر خانواده‌اش باشد منصفانه خواهد بود. » سرمربی تیم ملی در ادامه اعلام كرد با حضور نفرات جدید نگرانی از این بابت نخواهد داشت: « برای شخص من افتخار است كه مربی جدید بدنساز آمد.

 

او به ما كمك خواهد كرد كه از بعد دیگری تیم را آماده كنیم. تصمیمی كه در تیم‌های دیگر گرفته‌ام كه بسیار موفقت‌آمیز بوده است. متشكر هستیم از حضور او و شخص دیگری است كه اضافه شده است. » در این بین نظرات سرپرست تیم ملی و دبیركل فدراسیون فوتبال هم جالب به نظر می‌رسد. محمد نبی درباره تغییر تحولات به وجود آمد.

 

در كادر فنی تیم ملی گفت: « سیموئز به دلیل مشكلاتی كه داشت از ما جدا شد اما او پیش از این به ما قول داده بود تا پایان جام جهانی با ما بماند ولی به دلیل مشكلات خانوادگی كی‌روش این اجازه را به او داد كه از تیم ملی برود و كفاشیان هم با این موضوع موافقت كرد. قرار است دو مربی از كورینتیانس برزیل در اردوی آفریقای جنوبی به ما اضافه شود. »

 

سرپرست تیم ملی در ادامه با اعلام اینكه حضور صفایی كه پیش از این در كیك بوكسینگ فعالیت می‌كرده به درخواست كارلوس كی‌روش بوده، گفت: « او قهرمان كیك بوكسینگ جهان در سه مرحله شده و مربی رزمی محسوب می‌شود اما از آنجا كه كی‌روش در تیم‌های دیگر چنین تجربه‌یی داشته از ما خواست تا مربی در این رشته در كنار تیم ملی باشد تا بتواند در چند بخش آمادگی فكری، تمركز جسمانی و رفلكس‌ها روی بازیكنان كار كند و قرار است او بازیكنان تیم ملی را به این رفلكس‌ها برساند و از اردوی آفریقای جنوبی به صورت تمام وقت با ما خواهد بود.

 

البته حضور او به دلیل رزمی‌كار شدن بازیكنان تیم ملی نیست و او به تیم ملی می‌آید تا روی تمركز بازیكنان كار كند و قوای جسمانی بازیكنان بالاتر برود. » در پی تغییرات در كادرفنی، قرار است طی چند روز آینده چند نفر دیگر هم به كادر این تیم اضافه شوند اما به نظر می‌رسد مسوولان فدراسیون هنوز با كی‌روش برای كمك گرفتن از یك مربی ایران در كنار خودش به توافق نرسیده‌اند.

 

كارلوس كی‌روش درباره نفرات جدیدی كه قرار است به تیم ملی اضافه شوند، گفت: « یكی، دو روز دیگر دكتر آرژانتینی و همچنین بورونو برزیلی ملحق خواهند شد. راجع به جایگزین سیموئز باید بگویم مربی‌ای خواهد بود كه بتواند كمك كند. در یكی دو روز آینده تصمیم می‌گیرم. مطمئنا یك مربی فوتبال خواهد بود. تصمیم بر رنگ پوست نیست بلكه بنا به تجربه است كه تصمیم می‌گیرم.

 

بدون شك باید بگویم كه سیموئز و نمازی نیستند اما مطمئنا قوی‌تر از قبل خواهیم بود به خاطر اینكه تیم ملی فقط باید با افرادی كار كند كه دوست دارند باشند در نتیجه قوی‌تر از قبل هستیم. » سرپرست تیم ملی با ذكر این نكته كه با كی‌روش درباره اضافه شدن مربی ایرانی صحبتی انجام نداده، گفت: « تمركز او روی موجودی فعلی است و قرار است دو مربی برزیلی در آفریقای جنوبی به ما اضافه شود و یك مربی آرژانتینی هم كه در كورینتیانس فعالیت می‌كند تا دو روز دیگر به ما ملحق خواهد شد.»

آیا كی‌روش بعد از جام جهانی هم هدایت تیم ملی را برعهده خواهد داشت؟ این بحثی است كه بارها انجام شده و مسوولان فدراسیون فوتبال و در راس آن علی كفاشیان بارها به آن پرداخته‌اند و اعلام كرده‌اند با كی‌روش به توافق رسیده‌اند. سرپرست تیم ملی هم با اعلام اینكه با سرمربی پرتغالی تیم ملی به توافق رسیده‌اند اما چیزی روی كاغذ نیامده است تا رسمیت یابد، گفت: « با او برای ماندن در ایران تا سال 2018 توافق كردیم و او هم قبول كرده در تیم ملی بماند ولی باید همه‌چیز روی كاغذ بیاید تا رسمی شود. »

 

كارلوس كی‌روش هم با اعلام اینكه فعلا تمركزش روی تیم ملی و حضوری پرقدرت در جام جهانی برزیل است با زیركی از جواب دادن به این سوال خودداری كرد تا به شایعات پیشنهادات خارجی دامن بزند: « بگویم واقعیت این است كه تمركز اصلی من روی ماموریت جام جهانی است.

 

در تلاش بودیم كه به تیم ملی كمك كنیم پشت صحنه به امید هم كمك می‌كردم و سعی داشتم وینگادا را بیاورم. این یك بعد شخصی نیست كه خوشحالم پیشنهادهای مختلفی دارم. اما برای شخص من مهم‌ترین مطلب این است كه فوتبال ایران می‌خواهد چه كند. مهم‌ترین مساله قراردادم نیست فقط دنبال این هستیم كه حداقل یك زمین مناسب داشته باشیم. با تمرین كردن در این زمین هیچ پیشرفتی نخواهیم داشت. برای من مهم‌تر این است كه برنامه‌ریزی خوبی در لیگ داشته باشیم. بازیكنان و باشگاه‌ها خوشحال باشند مربیان نیز خوشحال باشند و این مطلب برای من اهمیت دارد. اگر كفاشیان فكر می‌كند این مسائل 20 درصد باقی مانده است باید بگویم كه 80 درصد است به خاطر اینكه آینده فوتبال ایران فقط یك سرمربی نیست.»

اما در انتها، نكته‌یی كه توجه بیشتر حاضران در تمرین روز گذشته تیم ملی را به خود جلب كرد البسه كی‌روش بود كه برخلاف دیگر ملی پوشان از برند دیگری استفاده كرده بود. شایعات زیادی درباره اختلاف بین سرمربی تیم ملی و اسپانسر البسه تیم ملی شنیده می‌شود و پوشش روز گذشته كی‌روش هم به این شایعات دامن زد.

 

کی‌روش این‌بار هم به گونه‌یی خاص این اختلاف را علنی كرد و گفت پیراهن‌هایی كه برای من از سوی اسپانسر فرستاده شده را می‌توانم به عنوان هدیه به خبرنگاران اهدا كنم: « این وسایل شخصی من است و می‌توانم برای شما هم بیاورم. امروز یك سری پیراهن بنفش آوردند كه می‌توانم به عنوان هدیه بدهم. »

اخبار ورزشی - اعتماد

 


ویدیو مرتبط :
کوروش باقری، سرمربی تیم ملی وزنه برداری با اعتماد به نفس می گوید که شاگردانش برای رقابت آماده اند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قلعه‌نویی، مظلومی را سرمربی تیم ملی و استقلال کرد/ او حرف‌هایش را واضح بزند



استقلال,پرسپولیس, ناصر ابراهیمی

نظری جویباری در گفت‌وگو با فارس:
قلعه‌نویی، مظلومی را سرمربی تیم ملی و استقلال کرد/ او حرف‌هایش را واضح بزند

قائم مقام اسبق باشگاه استقلال گفت: قلعه‌نویی در حالی که کار ابراهیمی تمام شده بود در نهایت مظلومی را سرمربی تیم «ب» کرد.

 علی نظری جویباری قائم مقام اسبق باشگاه استقلال در گفت و گو با خبرنگار  فارس اظهار داشت: اول از همه باید بگویم که من از پرویز مظلومی گلایه دارم چون او حرف هایی را مطرح کرده که ممکن است خیلی ها را زیر سوال برده باشد.

 

من می گویم چرا این حرف ها در آستانه بازی حساس مقابل پرسپولیس زده شود. یادم می آید زمانی که قلعه نویی سرمربی تیم ملی بود من با او صحبت کردم و به او گفتم که تو پیروانی را کمک خودت کرده ای و دور و اطرافت پرسپولیسی ها جمع شده اند اما از پتانسیل استقلالی ها هم استفاده کن.

وی افزود: قلعه نویی استدلال های خودش را داشت اما من قانع نشدم و گفتم از امثال مظلومی، مرفاوی و خیلی های دیگر استفاده کن. حتی در آن زمان مرفاوی در استقلال تیم داشت و قرار شد که او در همین تیم کارش را ادامه دهد.

 

به او گفتم این اشخاصی که نام می برم آدم های بزرگی هستند و استقلالی ها دست تو را می گیرند و از آنها استفاده کن. قلعه نویی در نهایت صحبت های من را پذیرفت و انصافا باید بگویم در حالی که کار ناصر ابراهیمی تمام شده بود مظلومی را به عنوان سرمربی تیم ب انتخاب کرد.

قائم مقام سابق استقلال در ادامه صحبت هایش گفت: مظلومی و قلعه نویی هر دو استقلالی هستند و خدا می داند که در این بحثی که طرح می کنم از کسی حمایت نمی کنم و عین حقیقت را می گویم. حتی سال گذشته به همراه آقایان فتح الله زاده و امیری به منزل قلعه نویی رفتیم و صحبت کردیم و تلاش کردیم که او را به استقلال بازگردانیم ولی انصافا قلعه نویی تاکید داشت که مظلومی سرمربی استقلال باشد.

وی تصریح کرد: من مظلومی را دوست دارم و مصاحبه او را هم خوانده ام او گفته که در جلسات مختلف برخی ها موبایل را باز می گذاشتند تا عده ای حرف های ما را بشنوند اما کاش او حرف هایش را باز می کرد و ممکن است این حرف ها به خیلی ها بخورد چون محمود فکری، امیری، پورحیدری و خیلی ها در جلسات حضور داشتند. من حتی ممکن است بعضی مواقع با قلعه نویی بحث هم کرده باشم اما هر کاری کردیم نام استقلال برای ما مهم بود.

نظری جویباری در خصوص اینکه این مصاحبه ها چرا باید در این مواقع مطرح شود، گفت: اتفاقا گلایه من از مظلومی همین است که چرا این مصاحبه این زمان باید انجام شود. من همیشه حرف را رک می زنم که در نهایت به ضرر استقلال نباشد. دربی خیلی مهم است و اگر تیمی در آن برنده شود به نام سرمربی نوشته نمی شود و همه می گویند مثلا استقلال در فلان سال پرسپولیس را برد.

 

کاش استقلالی ها به هم کمک کنند زمانی که مظلومی دربی ها را می برد کسی به او خورده نمی گرفت و قلعه نویی هم کوچکترین حرفی نمی زد. شما می دانید من در استقلال سمتی ندارم و الان هوادار این تیم هستم همه باید از قلعه نویی و استقلال حمایت کنند. اگر استقلال ببرد مهم نیست که سرمربی این تیم چه کسی بوده است. امیدوارم همه کمک کنند تا استقلال پیروز بازی باشد چون بازی مهمی با تیم تایلندی داریم و این بازی روحیه تیم را بالا می برد.

وی در پایان گفت: هیچ زمانی این فرصت نصیب استقلال نمی شود که تا این مرحله بالا بیاید همه کمک کنند تا استقلال به جمع 8 تیم برود و به امید خدا قهرمان آسیا شود. به استقلالی هم تذکر می دهم که حواسشان باشد چون تیم تایلندی از تیم های کره ای و عربستانی قوی تر است./خبر گزاری فارس